4.8
(2766)

شاید تجربه پنچرگیری ماشین در محل را داشته باشید، در بعضی موارد خودروها ممکن است در طول مسیر دچار اختلالاتی شوند و یا لاستیک و تایر آن ها دچار مشکل گردد و قبل از هرچیز و قبل از آغاز سفر تا حد امکان تمام بخش های خودرو را بررسی نمایند.

در واقع اگر لاستیک خودرو پنچر شود، ادامه حرکت بسیار خطرناک خواهد بود، در صورتی که معمولاً تعویض لاستیک کار دشواری نیست.

از سوی دیگر گاهی پیش می‌آید که لاستیک جدا نمی‌شود. این موضوع ممکن است به دلیل باز نشدن طولانی مدت لاستیک و زنگ زدگی بین رینگ و لاستیک هم باشد.

پنچرگیری ماشین در محل

lastik tamiri پنچرگیری در محل تهران | پنچرگیری سیار 24 ساعته
خدمات لاستیک شبانه روزی در محل

اینکه که خودروی شما در مسیری کم رفت­‌وآمد پنچر شده و دسترسی به جایی ندارید، اینجاست که اگر اطلاعاتی در این زمینه نداشته باشید، به مشکل بر می­‌خورید.

کیان باتری یک شرکت معتبر در ارائه خدمات خودرو من جمله پنچرگیری سیار، پنچرگیری تیوبلس، پنچرگیری سیار ماشین، تعویض زاپاس، تنظیم باد لاستیک است.

کافیست درخواست پنچرگیری در محل خود را با تماس 88200200 ثبت کنید! کمتر از ۱۵ دقیقه، یک متخصص خودرو از شرکت ما معرفی می­‌گردد. بعد از تاییدتان، مکانیک سیار در سریع­‌ترین زمان در محل شما حاضر است.

غیرقابل پیش بینی بودن این اتفاق بر هیچ کس پوشیده نیست، اما بهتر است برای کاهش ریسک قبل از آغاز سفر، قسمت‌های متفاوت خودرو را بررسی کنید. در این مقاله از کیان باتری به نحوه، چگونگی و مراحل پنچر گیری و تعویض لاستیک پرداخته می شود.

نشانه های پنچری لاستیک ماشین

carera.ir flat tire1 پنچرگیری در محل تهران | پنچرگیری سیار 24 ساعته
پنچرگیری سیار ماشین

شیشه خورده، میخ یا هر شی تیز دیگری که در جاده وجود داشته باشد. می تواند موجب پنچر شدن ناگهانی لاستیک ماشین شود. راننده های حرفه ای خیلی زود متوجه پنچری می شوند ولی شاید برخی از راننده های جوان تر نتوانند به موقع، پنچر شدن لاستیک را تشخیص دهند.

برای جلوگیری از آسیب های بیشتر نباید با لاستیک پنچر حرکت کنید. اگر موقع رانندگی این نشانه ها را دیدید حتما برای بررسی پنچر شدن لاستیک، توقف کنید:

  • لرزیدن لاستیک خودرو

بسیاری از راننده ها از روی لرزش ماشین در حین رانندگی متوجه پنچری می شوند. وقتی یکی از لاستیک ها پنچر می شود، تعادل خودرو به هم می خورد و در سرعت بالا ماشین دچار لرزش می شود.

  • سفت شدن فرمان

چنانچه در حین رانندگی به طور ناگهانی فرمان سفت و سخت می شود، احتمال پنچر شدن وجود دارد. در واقع با کم شدن تدریجی باد لاستیک، این اتفاق روی می دهد و چرخش فرمان دشوار می شود که باید به پنچرگیری و تعویض لاستیک پرداخته شود.

  • انحراف به چپ و راست

هر گونه لغزیدن یا انحراف ناگهانی خودرو به چپ و راست نشان دهنده کم باد شدن، پنچری و یا حتی ترکیدگی لاستیک ماشین است. در مورد ترکیدن ناگهانی لاستیک، خودرو به شدت منحرف می شود و معمولا کنترل فرمان نیز مشکل خواهد شد.

flat min پنچرگیری در محل تهران | پنچرگیری سیار 24 ساعته
پنچرگیری سیار تهران

چرا لاستیک اتومبیل پنچر می شود؟

برای پنچر شدن و ترکیدن لاستیک خودرو دلایل متعددی می توان نام برد اما مهمترین دلیل آن سائیدگی تمامی آج های لاستیک می باشد که باعث کاهش ضخامت لاستیک می شود بنابراین با افزایش دمای تایر در زمان کارکردن آن می تواند با کوچکترین فشاری به آن از طریق سنگ ریزه یا خورده شیشه های سطح جاده دچار پارگی و پنچری شود.

اهمیت تنظیم بودن باد لاستیک نیز تاثیر زیادی بر پنچری تایر ها دارد. تایر پر باد یا کم باد سطح تماس متفاوتی با جاده دارد و هرکدام به نوعی عامل پنچری تایر و لاستیک سایی خواهد بود.

پنچرگیری لاستیک‌­های مختلف

در صورتی که قصد استفاده از خدمات پنچرگیری سیار برای هر نوع خودرو را داشته باشید بهتر است اطلاعات مختصری از انواع لاستیک نیز داشته باشید. انواع لاستیک شامل:

  1. لاستیک­‌های تیوب‌­دار
  2. لاستیک­‌های تیوبلس

امروزه نام لاستیک­‌های تیوبلس را بیش از پیش می­‌شنوید که در واقع جای لاستیک­‌های تیوب­دار را گرفته­‌اند و حدود ۸۰ درصد لاستیک­‌ها از این دسته هستند.

زمانی که لاستیک­‌های تیوب­‌دار پنچر می‌­شوند، متخصص برای پنچرگیری باید ابتدا تیوب را از لاستیک خارج کند. این کار به این دلیل است که دستگاه حرارت تیوب پنچرگیری شود و بعد با دستگاه داخل لاستیک انداخته شود.

البته یکی از نکات منفی لاستیک­‌های تیوبی این است که هنگام پنچری، گرمای تابستان، و یا سرعت بالا تیوب می‌ترکد.

در چنین حالتی، لاستیک پاره خواهد شد و خودرو تعادل خود را از دست می‌­دهد و نهایتاً منحرف می‌­شود، اما در لاستیک‌­های تیوبلس، هنگامی که لاستیک پنچر می­‌شود (به این معنا که اگر چیزی داخل لاستیک وارد شده و لاستیک را سوراخ کرده است) باد لاستیک به تدریج خارج می‌­شود.

بنابراین راننده خودرو فرصت دارد تا خودرو را به کنار جاده هدایت و ماشین را متوقف کند.

همچنین بخوانید: راهنمای جامع خرید انواع لاستیک ماشین

ابزار مورد نیاز پنچرگیری

ابزار پنچرگیری پنچرگیری در محل تهران | پنچرگیری سیار 24 ساعته
لوازم پچرگیری

بعضی از ابزارهایی که در این کار لازم است، به این شرح است:

  • آچار چرخ : این نوع آچار به دو شکل دستی و پنوماتیکی وجود دارند، برای باز و بسته کردن پیچ‌های چرخ ماشین استفاده می‌شود.
  • دستگاه بالانس چرخ: که به دو صورت استاتیکی و دینامیکی وجود دارد.
  • دستگاهی که بوسیله آن لاستیک‌های خودرو را در می‌آورند.

مواردی که در ادامه نام برده می‌­شوند، برای پنچر گیری سیار لاستیک­‌های تیوبلس هستند که شامل:

  • محلول پنچرگیری لاستیک

محلول پنچرگیری یا اسپری پنچرگیری لاستیک تیوبلس نیز قابلیت پنچرگیری لاستیک خودرو و موتورسیکلت را در زمان کوتاهی دارد. اسپری پنچرگیری نشت‌ی­ها و سوراخ­‌های لاستیک را بدون نیاز به جک یا تعویض لاستیک مهر و موم می­‌کند.

اسپری پنچرگیری قادر به پوشاندن سوراخ‌های ایجاد شده در تایر تا حداکثر قطر 5 الی 6 میلی­‌متر است. نحوه کار اسپری پنچرگیری به این صورت است که از خود گازی غیر قابل اشتعال آزاد می­‌کند که تایر را باد کرده و سوراخ را پوشش می­‌دهد.

البته برای تاثیر اسپری پنچرگیری لازم است چند کیلومتر خودرو را به حرکت دربیاورید تا مواد اسپری شده داخل لاستیک به سمت سوراخ حرکت کرده و محل پنچری را مسدود کند.

پنچرگیری پنچرگیری در محل تهران | پنچرگیری سیار 24 ساعته
پنچرگیری لاستیک تیوبلس در محل
  • لوازم پنچرگیری تیوبلس

لوازم پنچرگیری تیوبلس در کیت‌های مربوط به آن شامل موارد زیر است:

  1. دو عدد درفش
  2. یک تیوپ چسب پنچرگیری تیوبلس
  3. نخ پنچرگیری لاستیک تیوبلس

نکته­ ای که در مورد لوازم پنچرگیری تیوبلس، چسب پنچرگیری تیوبلس و محلول پنچرگیری نباید فراموش کنید این است که این روش‌­ها برای هر نوع خودرو و لاستیکی مناسب نیست و در صورت دارا بودن بالاترین کیفیت نیز تنها راه حل­‌هایی فوری هستند و نتایج پایدار ندارند. بنابراین بهتر است کار پنچرگیری زانتیا را به متخصصان سپرده و خیال خود را از بابت نتیجه‌­ای تضمین شده را آسوده کنید.

نکات مهم در پنچرگیری و تعویض لاستیک در محل

لاستیک پنچرگیری در محل تهران | پنچرگیری سیار 24 ساعته
پنچرگیری اتومبیل در محل

برای انجام پنچرگیری و تعویض لاستیک می بایست نکاتی را رعایت نمود :

  1. قبل از اقدام به این کار می بایست اجزای تایر به ویژه رنگ آن بررسی شود.
  2. تا حد امکان از لاستیک های نو و با برند مناسب و دارای گارانتی استفاده شود.
  3. در باز و بسته کردن پیچ های چرخ های خودرو باید دقت شود و در صورت نیاز جرم هایی که در قسمت سوراخ پیچ ها است، پاک شود.

نحوه تعویض لاستیک زاپاس ماشين

خوب اگر راننده ی محتاط و خوش شانسی باشید. همیشه لاستیک زاپاس ماشین را بررسی میکنید که کم باد نشده باشد و آچار چرخ و جک خودرو را در ماشین خود حمل میکنید. اگر تمام این شرایط محیا باشد و لاستیک زاپاس سالم باشد فقط کافیست نحوه عوض کردن لاستیک ماشین را آموزش ببینید.

  1. ابتدا خودروی خود را به آرامی به کنار محل عبور هدایت کرده و تا حد امکان از مسیر رفت و آمد دیگر خودروها دور بمانید. (بهتر است محل توقف شما، زمینی صاف و بدون شیب باشد. )
  2. ترمز دستی را حتما فعال ساخته و خودرو را در دنده بگذارید. (اگر بتوانید چرخهای جلو را با یک جسم مانند آجر در جای خود محکم و مطمئن سازید، اوضاع بهتر خواهد بود. )
  3. پیش از پنچرگیری لاستیک علامت مثلث خطر را حتما از صندوق عقب خودرو بیرون آورده و در محل بگذارید، تا دیگر خودروها از وضعیت شما مطلع شوند.
  4. در اواین قدم باید قالپاق لاستیک را جدا کنید. اگر قالپاق ساده باشد با انداختن پیچ گوشتی در پشت قالپاق و وارد کردن چند ضربه به راحتی جدا می شود.
  5.  سپس جک خودرو را در محل مناسبی قرار دهید تا وزن خودو را از روی چرخ بردارید. اما چرخ نباید از روی زمین جدا شود.
  6. سپس به شل کردن پیچ های رینگ و لاستیک بپردازید. برای باز کردن پیچ های لاستیک باید نیرو را به سمت چپ وارد کنید. نباید کاملا پیچ ها را باز کنید فقط تا حدی شل کنید که وقتی کامل جک را بالا دادید بتوانید راحت لاستیک ها را باز کنید.
  7. سپس جک را کاملا بالا ببرید و لاستیک را جدا کنید. و لاستیک زاپاس را سر جای آن قرار دهید و اقدام به بستن پیچ های لاستیک زاپاس کنید. برای بستن پیچ باید آچار را به سمت عقربه های ساعت بچرخانید.
  8. مرحله کامل سفت کردن لاستیک را باید بعد از پایین آوردن جک ماشین انجام دهید.

نحوه پنچرگیری ماشین در منزل

خوب در بعضی شرایط به علت نداشتن لاستیک زاپاس و عدم دسترسی به امداد خودرو لاستیک باید به پنچرگیری لاستیک خودرو هم بپردازید. اصول پنچرگیری باید به درستی انجام شود تا لاستیک تیوبلس قابل اعتماد شود. اما ما در ادامه مراحلی را آموزش میدهیم که شما کارتان راه بیافتد و به اولین آپاراتی یا لاستیک فروشی برسید.

روش پنچرگیری خودرو با مایع پنچرگیری

اول باید لاستیک پنچر را بررسی کنید که کدام قسمت آن دچار پنچری شده است. اگرعامل پنچری مانند میخ یا شیشه وجود دارد، آن را خارج کنید. سپس محل پنچر شده را با استفاده از سوهان داخل بسته پنچرگیری، تمیز کنید.

سپس محل را با مایع پنچرگیری به خوبی پر کنید و بگذارید برای چند دقیقه کاملا خشک شود. سپس قسمت های اضافی ماده پنچرگیری را کاملا برش دهید و روی قسمت پنچرگیری شده را چسب پنچرگیری بزنید.

پنچرگیری با ماده پنچرگیری 6 پنچرگیری در محل تهران | پنچرگیری سیار 24 ساعته
طریقه پنچرگیری ماشین

روش پنچرگیری ماشین با اسپری پنچرگیری

اگر عامل خارجی موجب پنچری تایر نشده است میتوانید به راحتی با اسپری پنچرگیری تایر مشکل را حل کنید. لاستیک پنچر را بچرخوانید و ورودی هوا را در بالا قرار دهید. نازل اسپری پنچرگیری را بر روی پیچ هوای لاستیک قرار دهید.

سپس به آرامی پیچ اسپری را باز کرده و اجازه دهید محتوای اسپری کاملا به داخل لاستیک منتقل شود. پس از انتقال محتویات اسپری به داخل تایر، چرخ ماشین را به آرامی حرکت دهید، با این حرکت محتوای اسپری پنچرگیری به خوبی در تمامی قسمت های لاستیک پخش می شود و محل نشتی را پر خواهد کرد.

هزینه پنچرگیری سیار

قیمت پنچرگیری ماشین در محل یا همان پنچرگیری سیار به عوامل متفاوتی بستگی دارد. از میان این عوامل می­‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نوع لاستیک (تیوبی یا تیوبلس)
  2. تعداد و اندازه لاستیک، نوع ماشین
  3. انجام تنظیم باد
  4. و…

اگر می­‌خواهید قیمت دقیق پنچرگیری هر نوع وسیله نقلیه را بدانید، می­‌توانید با کارشناسان ما در کیان باتری تماس بگیرید تا دقیق­‌تر شما را راهنمایی کنند.

مزایای استفاده از پنچرگیری سیار

پنچرگیری سیار پنچرگیری در محل تهران | پنچرگیری سیار 24 ساعته
مزیت پنچرگیری سیار
  • پنچرگیری سیار امکان پنچرگیری هر خودرویی را در هر مکان و در کوتاه‌­ترین مدت امکان‌­پذیر می­‌کند.
  • با سپردن کار پنچرگیری خودروی خود به یک فرد حرفه‌ای، دیگری نیازی نیست نگران تهیه بهترین اسپری پنچرگیری، لوازم پنچرگیری تیوبلس، چسب پنچرگیری تیوبلس، محلول پنچرگیری و… باشید.
  • از همه مهم‌­تر نیازی نیست هرجا که می‌­روید این وسایل را در اتومبیل­‌تان به همراه داشته باشید و بار اضافه حمل کنید.

چرا پنچرگیری سیار کیان باتری

کیان باتری از جمله شرکت­‌های متعددی است که در زمینه خدمات پنچر گیری سیار فعالیت دارد، اما مواردی هست که به شما اطمینان می‌­دهد از بین آنها، کیان باتری را انتخاب کنید، که شامل:

  1. شما با استفاده از خدمات پنچرگیری ماشین در محل مرکز تخصصیکیان باتری، به چندین فرد مجرب در شهر و در نزدیکی خود دسترسی مستقیم دارید که همگی آموزش­‌های لازم در زمینه پنچر گیری سیار را دیده‌­اند.
  2. اختصاص قیمت مقرون به صرفه و شفاف به تمامی خدمات از دیگر ویژگی­‌های کیان باتری است که با ارائه فاکتور نیز از هر گونه شک و شبهه جلوگیری می‌­کند، به این صورت که از هزینه پنچر گیری زانتیا، پراید، پژو و سایر خودروهای سواری را قبل از نهایی کردن سفارش مطلع می‌شوید.
  3.  سهولت در ثبت سفارش اولیه که به سادگی آب خوردن است. تنها کافیست چند دقیقه زمان بگذارید تا کارشناسان در اسرع وقت به منزل شما اعزام شوند.
  4.  خدمات لاستیک شبانه روزی پشتیبان­‌های کیان باتری به گونه‌­ای است که به طور دائمی همراه شما هستند تا فرآیند حضور متخصص و پنچرگیری ماشین شما به طور کامل و بدون نقص انجام شود.

امداد باتری

پنچرگیری در محل تهران

کیان باتری خدمات پنچر گیری سیار را در تمامی مناطق ۲۲ گانه تهران ارائه می‌­دهد و این باعث می­‌شود، در سریع­‌ترین زمان ممکن شما از خدمات این شرکت بهره‌­مند شوید، که این مناطق شامل:

  • پنچرگیری سیار در مرکز تهران

میدان ولیعصر، کریم خان، انقلاب، حسن آباد، فاطمی، امیرآباد، یوسف آباد، مطهری، عباس آباد، گیشا، شهرآرا و…

  • پنچرگیری سیار در شمال تهران

فرشته، الهیه، نیاوران، فرمانیه، کامرانیه، اقدسیه، قیطریه، پاسداران، اندرزگو، داراباد، آجودانیه، بلوار ارتش، محمودیه، زعفرانیه، ولنجک، تجریش، ظفر، میرداماد، شهرک غرب، سعادت آباد و…

  •  پنچرگیری سیار غرب تهران

آریاشهر، آیت الله کاشانی، اشرفی اصفهانی، بلوار فردوس، پونک، جنت آباد، ستاری، اکباتان، دهکده المپیک، دریاچه چیتگر، تهرانسر، شهرک آزادی و

  • پنچرگیری سیار در شرق تهران

تهرانپارس، نارمک، رسالت، سید خندان، فرجام، نیرو هوایی، امامت، پیروزی، حکیمیه، لواسانات و …

  • پنچرگیری سیار در جنوب تهران

آزادی، جمهوری، نازی آباد، بهارستان،   یاخچی آباد، حافظ، امام خمینی، شهرک ولیعصر، وحدت اسلامی، میدان قزوین و …

آموزش پنچرگیری پنچرگیری در محل تهران | پنچرگیری سیار 24 ساعته
پنچرگیری 24 ساعته در تهران

 پنچرگیری 24 ساعته کیان باتری

امروزه کمتر کسی پیدا می­‌شود که ماشین شخصی نداشته باشد و آن را گزینه‌­ای برای سفرهای داخل شهری و بین شهری نداند. در این بین ممکن است هر جا و هر لحظه، لاستیک ماشین به مشکل برخورد کند و شما نیازمند پنچر گیری باشید.

در حالی که نه وسیله‌­های مورد نیاز را به همراه دارید و نه تجربه انجام این کار را دارید، بنابراین بهترین کار استفاده از خدمات پنچرگیری سیار کیان باتری است.

شرکت پنچرگیری سیار که انتخاب می‌­کنید باید دارای امکانات لازم و با کیفیت برای این کار باشد و هم­‌چنین تجربه تعویض لاستیک خودروهای متنوعی را در سابقه خود داشته باشد.

سرویس پنچرگیری خودرو در محل برای انواع خودروهای شاسی بلند، ماشین سواری انجام می‌شود.

این خدمت به صورت پنچرگیری ۲۴ ساعته و همه روزهای هفته حتی در روزهای تعطیل در اختیار مشتریان خواهد بود. فقط کافی است درخواست پنچرگیری سیار خود را ثبت کنید!

کمتر از ۱۵ دقیقه، یک متخصص پنچرگیری سیار و تعویض لاستیک زاپاس از شرکت ما معرفی می­‌گردد. بعد از تاییدتان، در سریع­‌ترین زمان در محل شما حاضر است.

درضمن امدادگران کیان باتری با شماره 88200200-021 آماده مشاوره رایگان به مشتریان هستند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
6 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
محمود
محمود
2 سال پیش

سلام شما زاپاس هم تعویض میکنید؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  محمود
2 سال پیش

سلام بله تمامی خدمات پنچرگیری و تعویض لاستیک در محل به صورت شبانه روزی انجام میپذیرد

نادر بختیاری
نادر بختیاری
2 سال پیش

ممنون از مطالب مفید و کاربردی تون

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  نادر بختیاری
2 سال پیش

با سلام
بسیار خوشحالیم که مفید واقع شده و امیدواریم که کاربردی هم باشد.
ممنون از شما

کاوه
کاوه
2 سال پیش

سلام
آیا باطری به باطری هم برای روشن شدن اتومبیل که مدتی در منزل بوده همراه با رفع پنچری انجام میدهید؟

رسول
6 ماه پیش

کلیپ دومی اشتباهه ، لاستیک باید بادِ کافی داشته باشه تا پنچرگیری با نخ انجام بشه … اینجوری مردم میبینن و فکر میکنن که با بادِ خالی هم میشه اینکارو کرد …

مشاوره رایگان و ثبت سفارش