3.9
(208)

در این مقاله به نقد و بررسی نیسان پیکاپ می پردازیم. پارس‌خودرو چیزی حدود یک دهه با نخستین ویرایش نیسان پیکاپ ادامه داد تا اینکه با اوج‌گیری برخی انتقادات نسبت به طراحی قدیمی و آپشن‌های پیش پا افتاده، مجبور به عرضه نسخه فیس‌لیفت این خودرو شد و نهایتا نیوپیکاپ در سال 1390 پا به خیابان‌ها گذاشت.

در واقع نیسان پیکاپ چیزی در حد و اندازه‌های یک شاسی‌بلند بود و می‌شد بارهایی سنگین‌تر و بزرگ‌تر را با آن حمل کرد. حتی در دوره‌ای برخی برای آفرودبازی سراغ آن رفتند که البته این وانت پاسخ مناسبی برای نیاز آن‌ها نبود. یکی از مزایای اصلی پیکاپ، جعبه‌دنده و سیستم انتقال قدرت آن بود. در واقع، این تمام مزیت آن به شمار می‌رفت.

pickup 8l نقد و بررسی مزایا و معایب نیسان پیکاپ
نقد و بررسی مزایا و معایب نیسان پیکاپ

بررسی خودروی پیکاپ نیسان

research 636759865800512769 thumb 620 350 نقد و بررسی مزایا و معایب نیسان پیکاپ

خودروی نیسان پیکاپ به انگلیسی: Nissan Pickup ‏ وانتی است که از سال ۱۹۹۷ تاکنون تولید شده است. نسل اول این ماشین که از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۴ تولید می‌شده، با کد D22 شناخته می‌شده و نسل دوم این خودرو که از سال ۲۰۰۴ تاکنون تولید شده است، با کد D40 شناخته می‌شود.

اوایل دهه هشتاد شمسی و زمانیکه تنها وانت‌های بازار خودروهایی همچون مزدا 1600، پیکان وانت و نیسان وانت (نیسان جونیور) بودند، ناگهان پارس خودرو مدلی را راهی بازر کرد که با قیمت 16 میلیون تومانی خود، حدودا چهار برابر پیکان وانت و دو برار نیسان وانت می‌ارزید.

صرف نظر از قیمت، نیسان پیکاپ یک تفاوت اساسی با رقیبانش داشت و آن شاسی بلند بودن این خودرو بود. به عبارت بهتر نیسان پیکاپ شاسی بلندی با قابلیت حمل بار بود؛ به همین دلیل بسیاری از مشتریان خودروهای باری که صرفا بدنبال یک وانت برای رفع نیازهای خود بودند، خرید چنین خودرویی که نسبت به رقیبانش نیمه لوکس نیز محسوب می‌شد را چندان منطقی نمی‌دانستند.

اینجا بود که پیکاپ با از دست دادن طیف وسیعی از مشتریان، توان رقابتی خود را نیز از دست داد و رویای تصاحب بازار داخلی را کاملا به فراموشی سپرد. اما نیسان پیکاپ همچنان مشتریان خاص خود را داشت؛ مشتریانی که همه معایب آن را با جان و دل خریدند.

14881844122049395238 نقد و بررسی مزایا و معایب نیسان پیکاپ

مقاله پیشنهادی: نقد و بررسی مزایا و معایب چانگان ایدو

وانت نیسان پیکاپ چگونه وارد ایران شد؟

Nissan Frontier 1 نقد و بررسی مزایا و معایب نیسان پیکاپ

اوایل دهه ۹۰ بود که نیسان تصمیم گرفت که کم کم وارد بازار پیکاپ تراک ها بشود آنجا هم خودی نشان بدهد. این شد که تصمیم گرفت با استفاده از شاسی نیسان اکسترا یک پیکاپ دوکابین بسازد و اسم آن را نیسان فرونتیر گذاشت.

وقتی که سال ۱۹۹۷ نیسان این کار را کرد ان زمان پارس خودرو به عنوان یکی از زیر مجموعه های شرکت سایپا ارتباط خوبی با نیسان داشت و همان سال ها بود که تصمیم گرفت رونیز را هم وارد بازار کند، این شد که نیسان فرانتیر با نام نیسان پیکاپ از سال ۱۳۸۰ وارد بازار ایران شد.

فیلم بررسی خودروی نیسان پیکاپ دو کابین

ویدئوی زیر به معرفی و بررسی مشخات نیسان پیکاپ دو کابین پرداخته است. که کمک زیادی به کسانی که قصد خرید این خودرو را دارند میکند.

مشخصات فنی نیسان پیکاپ

بررسی مشخصات فنی موتور پیکاپ

موتور نیسان پیکاپ نقد و بررسی مزایا و معایب نیسان پیکاپ

نیسان پیکاپ در اوایل با موتور 2. 4 لیتری با قدرت 150 اسب بخار معرفی شد که 230 نیوتن متر گشتاور روی چهار چرخ تولید می کند. این دقیقاً همان موتور مورد استفاده در نیسان رونیز بود. در طول سال ها به دلیل محدودیت های محیطی مجبور به تبدیل خودرو به یورو 4 شدند و قدرت آن به میزان قابل توجهی به 135 اسب بخار و گشتاور 197 نیوتن متر کاهش یافت و البته برای کاربرد آن مناسب به نظر می رسد.

پیکاپ نیسان از 0 تا 100 تقریبا در 12 ثانیه میرسد که برای همچین خودرویی خیلی خوب است و میتوان روی آن حساب باز کرد. موتور این خودرو استهلاک کمی دارد و از نظر قطعات خیالتان راحت باشد چون این خودرو سالهاست در بازار هست و قطعاتش در سراسر کشور وجود دارد.

جدول مشخصات فنی نیسان پیکاپ

نام خودرونیسان پیکاپ دوکابین
کشور سازنده
ژاپن
سال (طراحی)2005
موتور4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور2389 سی سی
تنفس موتورتنفس طبیعی
انتقال نیرودو دیفرانسیل
حداکثر قدرت133 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور197 نیوتن متر در 2800 دور در دقیقه
جعبه دندهدستی 5 سرعته به همراه کمک
شتاب 0 تا 10012 ثانیه
حداکثر سرعت155 کیلومتر در ساعت
وزن1716 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)5095 طول – 1820 عرض – 1710 ارتفاع
فاصله بین دو محور2950 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر– لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر– لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی11 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک60 لیتر
استاندارد آلایندگییورو 4
میزان تولید CO2– گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت
ترمز و پایداریترمز جلو دیسکی تهویه شونده و عقب کاسه‌ای تنظیم خودکار – ABS
کیسه هواکیسه هوای سرنشینان جلو
سیستم صوتیقابلیت پخش CD
دیگر تجهیزاتسیستم تهویه مطبوع دستی – تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو – شیشه‌های جلو و عقب برقی – آینه‌های جانبی برقی مجهز به چراغ راهنما

باتری نیسان پیکاپ در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

بررسی امکانات و آپشن های پیکاپ نیسان

xoq6x0nl4zq2oh08nyyr نقد و بررسی مزایا و معایب نیسان پیکاپ

 

نیسان پیکاپ از مشکل فقر امکانات به حد زیادی رنج می‌برد و نمی‌توان انتظار حضور آپشن‌های متنوع در این محصول را داشت.

با این وجود اگر بخواهیم به مهم‌ترین امکانات نسخه نیوفیس اشاره کنیم باید از موارد زیر نام ببریم: روکش صندلی پارچه‌ای، صندلی‌های جلو با تنظیم دستی، تهویه مطبوع دستی، کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو ویژه نسخه نیوپیکاپ، فرمان هیدرولیک، چراغ مه شکن جلو، سیستم توزیع نیروی ترمز EBD و ترمز ضد قفل ABS.

    دانلود دفترچه راهنمای نیسان پیکاپ

    نقد و بررسی طراحی ظاهری نیسان پیکاپ

    وقتی از بیرون به این خودرو نگاه می کنیم، کاملا مشخص است که با خودرویی از دهه 90 طرف هستیم. طراحی تمیز و بدون هیچ ظرافت یا نوآوری! طراحی این خودرو بسیار ساده است و از هر زاویه ای که به آن نگاه کنیم چیز خاصی نمی بینیم اما واقعیت این است در خیلی از موارد که زیبایی در سادگی است و این خودرو با وجود سادگی زیباست و هیچ اعتراض خاصی به طراحی آن وجود ندارد.

    طراحی بیرونی پیکاپ وانت

    Nissan Frontier 2 نقد و بررسی مزایا و معایب نیسان پیکاپ

    در نمای جلو شاهد چراغ های مستطیل شکلی هستیم که در کنار جلو پنجره کوچک باعث شده سپر خودرو خیلی بزرگ به نظر بیاید. در نمای بغلی درب ها خیلی ساده طراحی شده اند و درب عقب از درب جلو به شکل محسوسی کوچک تر است که این به دلیل فاصله محوری خودرو است.

    در عقب خودرو می بینیم که طرح ساده ادامه داشته اما خب واقعیت این است که در پیکاپ ها خیلی طراحان دستشان باز نیست که بخواهند دستکاری خاصی انجام بدهند و معمولا در pickup truck ها نمی بینیم که چراغ های عقبشان خیلی زرق و برق خاصی داشته باشد.

    فضای بار نیسان پیکاپ فضای کاملا مناسبی ارائه می کند و از انجایی که این خودرو برای کمپینگ، افرود و طبیعت گردی ساخته شده وجود همپین فضای باری کاملا مورد انتظاراست و البته یک برگ برنده مناسب برای این خودرو محسوب می شود.

    به طور کلی در بخش طراحی باید گفت طراحی اش با معیار های امروزی هیچ هم خوانی ندارد اما با توجه به این که رقیب مستقیم داخل بازار ندارد و آن ها هم در همین وضع هستند نمی شود این را ایراد تلقی کرد هر چند که این خودرو پتانسیل بسیار زیادی برای تغییرات و شخصی سازی دارد.

    بررسی طراحی داخل پیکاپ

    28439 Nissan Roniz 31 نقد و بررسی مزایا و معایب نیسان پیکاپ

    در کابین نیسان پیکاپ شاهد طراحی مشابه نیسان رونیز هستیم. بسیاری از قسمت های پیکاپ شبیه به نیسان رونیز است و به نظر می رسد که ما فقط با پشتی تغییر یافته در رونیز می نشینیم. کیفیت متریال به کار رفته در نیسان پیکاپ رضایت بخش است و طی سالیان گذشته هیچ افت کیفیت، پارگی یا ترک خوردن داشبورد مشاهده نشده است که می تواند برتری نسبت به رقبای چینی آن باشد.

    موقعیت کابین در جلو مناسب است و به راحتی دو بزرگسال را در خود جای می دهد، البته صندلی این خودرو در جلو متصل است که باعث افزایش فضا می شود، اما در قسمت عقب فضای خیلی خوبی را نداریم.

    این ماشین خیلی برای مسافت های طولانی مناسب نیست، در نظر داشته باشید که این یک ماشین تفریحی است و برای بیرون رفتن از شهر و تفریح ​​ساخته شده است و نمی شود به عنوان یک سدان راحت از آن استفاده کرد. بنابراین بهتر است با این خودرو به مسافت های نسبا کوتاه که دو نفر در جلو و دو نفر در عقب سوار شوند.

    مزایا و معایب نیسان پیکاپ

    %name نقد و بررسی مزایا و معایب نیسان پیکاپ

    نیسان پیکاپ به عنوان یک وانت آفرود میان قیمت دارای نقاط قوتی مانند: دنده کمکی، سیستم تعلیق کارآمد اما خشک است که باعث پایداری بیشتر خودرو، کابین جادار، عملکرد نسبتاً خوب در عبور از مسیرهای خارج از جاده و ایربگ برای سرنشینان جلو در نسخه جدید نیوپیکاپ ذکر شده است.

    از نقاط ضعف آن می توان به عایق بندی ضعیف کابین، طراحی قدیمی، کیفیت نامناسب تجهیزات کابین، مصرف سوخت بالا و راحتی کم در صندلی های عقب اشاره کرد.

    معایب نیسان پیکاپ ریچ

    thumbhandler.ashx  نقد و بررسی مزایا و معایب نیسان پیکاپ
    معایب مشخصات فنی نیسان پیکاپ ریچ

    شناخت معایب پیکاپ ریچ و سایر خودروهای بازار ایران در مورد کارایی، ایمنی، مشخصات فنی و سایر ویژگی خودرو اطلاعات کافی به مصرف کننده ارائه داده و به او کمک می‌کند با آگاهی بیشتر محصول مورد نظر خود را خریداری کند. در این بخش نقاط ضعف و معایب نیسان پیکاپ ریچ را بررسی کرده و ایرادات آن را از جنبه‌های مختلف مرور می‌کنیم.

      • کیفیت تولید پایین

      تمامی محصولات داخلی از کیفیت مونتاژ نسبتا پایینی برخوردار هستند و این مورد جزو معایب پیکاپ ریچ نیز به شمار می‌رود. بخش دیگری از مشکلات پیکاپ ریچ نیز به مونتاژ خودروسازان ایرانی ربطی ندارد و به توسعه ضعیف خودرو توسط دانگ فنگ پیش آمده است.

      برای مثال فرمان اکثر خودروهای چینی عملکرد دقیقی ندارد و پیکاپ ریچ نیز به این مشکل مبتلا است. ترمزها نیز عملکرد قابل قبولی ندارند و گاهی متوقف کردن خودرو بیش از حد دشوار خواهد بود؛ لازم به ذکر است که ترمزهای عقبی این پیکاپ ۱۶۶۵ کیلوگرمی، از نوع کاسه‌ای بوده که در وقوع چنین مشکلی نقش چشمگیری دارند.

      اکثر وانت‌ها و پیکاپ‌ها از سیستم فنر شمش در قسمت بار استفاده می‌کنند و به همین دلیل چسبندگی مناسبی در زمان خالی بودن خودرو ارائه نمی‌دهند. این موضوع در پیکاپ ریچ نیز به چشم می‌خورد و خودرو به هیچ عنوان چسبندگی مناسبی به جاده ندارد.

      مونتاژ ریچ را در ابتدا پارس خودرو بر عهده داشت که محصولات آن به داشتن کیفیت بالا شهرت دارند، اما مدتی می‌شود که مونتاژ ریچ بر عهده زامیاد گذاشته شده است؛ بنابراین دیگر نمی‌توان با تکیه‌بر خوش‌نامی سازنده به کیفیت پیکاپ ریچ امیدوار بود!

      بررسی تجربه رانندگی با نیسان پیکاپ

      image news 10028 نقد و بررسی مزایا و معایب نیسان پیکاپ

      تجربه رانندگی با نیسان پیکاپ را در مسیر خاکی آغاز می کنیم. استارت پیکاپ نیسان نسبتاً پر سر و صدا است که ممکن است به دلیل حجم موتور یا عایق بندی آن باشد، اما هر چه باشد، پر سر صدا روشن می شود.

      دنده ها به نرمی عوض می شوند و البته در کنار دنده اصلی یک دنده کمکی قرار دارد که حالت دو دیفرانسیل سنگین، دو دیفرانسیل سبک، آزاد و تک دیفرانسیل دارد که می توانید با توجه به شرایط آن را انتخاب کنید.

      شتاب اولیه این خودرو بسیار خوب است و از آنجایی که گشتاور خودرو در دورهای پایین تولید می شود، پیکاپ ما را در جایی که می خواهیم از مانعی عبور کنیم تنها نمی گذارد و به خوبی از این موانع عبور می کند.

      زاویه ورود و خروج پیکاپ عالی است و اصلاً شاهد گیرکردن سپر خودرو در شیب نیستیم و این مزیت بسیار خوبی در افرود است. اما همانطور که از خودرو های آفرودی انتظار می رود سواری آن مخصوصا در در قسمت عقب خودرو خشک است.

      فرمان نرم است، زاویه دید راننده خوب است و آینه های بزرگ به ما کمک می کند راحت تر رانندگی کنیم. قابلیت آفرود ماشین بسیار خوب است شاسی مستقل ماشین در شرایط بد خیلی خوب عمل می کند و واقعا منعطف است و در کل هنگام آفرود می توانید روی آن حساب کنید.

      فیلم تست رانندگی آفرود با نیسان پیکاپ

      وضعیت بازار خرید و فروش وانت نیسان پیکاپ

      نیسان پیکاپ در صورت قیمت گذاری درست توسط پارس خودرو می تواند به یکی از گزینه های معقول برای مشتریانی تبدیل شود که به خودرویی خانوادگی با قابلیت های آفرود نیاز دارند. اما قیمت نسبتاً بالای این محصول باعث شد تا مشتریانی که به چنین وانت هایی نیاز دارند سراغ نیسان پیکاپ نروند و به سراغ محصولات چینی مانند وانت کاپرا و وینگل 5 بروند.

      و در حال حاضر نسخه های دست دوم این محصول بیشتر در دست سازمان های دولتی و کمتر در بازار معامله می شود. بنابراین باید گفت که وضعیت فروش وانت نیسان در شرایط فعلی بازار ایران چندان پر رونق نیست و وضعیت به نفع رقبایی مانند وانت کاپرا است.

      نیسان پیکاپ بخریم یا نه؟

      n9ndhtt85mzym6g8e7m نقد و بررسی مزایا و معایب نیسان پیکاپ

      اگر قرار باشد خودروی آفرود با این رنج قیمت بخرید که بتوانید توی طبیعت گردی کمپینگ و تفریحاتتان از ان استفاده بکنید و از طرفی این خودرو خرج زیادی بابت استهلاک و قطعات هم رو دستتان نگذارد و مصرف سوخت منطقی هم داشته باشد نیسان پیکاپ می تواند گزینه مناسبی باشد.

      با این حال به دلایلی همچون سیستم تعلیق خشک، تجهیزات اندک و قیمت نامعقول، نیسان پیکاپ نتوانست جایگاه شایسته‌ای در میان مشتریان ایرانی برای خود مهیا سازد؛ به نحوی که بزرگ‌ترین مشتری نیسان پیکاپ را در ایران ارگان‌های مختلف دولتی تشکیل دادند که با توجه به قابلیت آفرود مناسب این خودرو، از نیسان پیکاپ در جهت انجام ماموریت‌های برون شهری و تردد در مسیرهای کوهستانی و روستایی استفاده می‌کردند.

      نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

      بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

      عضو شوید
      آگاه شوید
      guest
      0 نظرات
      فید بک نظرسنجی داخل متن
      مشاهده تمام نظرات
      مشاوره رایگان و ثبت سفارش