3.8
(37)

در این مقاله به نقد و بررسی پژو 508 و مزایا و معایب آن می پردازیم. پژو 508 که به عنوان سدان نسبتا لوکس پژو محسوب می‌شود به شکل محدود در زمان برجام وارد ایران شد، اما حضور موفقی را تجربه نکرد. در ادامه با مشخصات و امکانات این سدان فرانسوی آشنا می‌شویم.

Paris   Mondial de lautomobile 2010   Peugeot 508   005 scaled نقد و بررسی مزایا و معایب پژو 508
نقد و بررسی مزایا و معایب پژو 508

بررسی خودرو پژو 508

413 نقد و بررسی مزایا و معایب پژو 508

پژو 508 یک سدان خانوادگی بزرگ است که برای نخستین بار، در اواخر سال 2010 میلادی و در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش درآمد. این خودرو جانشین مدل 407 به شمار می‌آید ولی از لحاظ ابعادی از آن بزرگ‌تر بوده و از این جنبه خاص، مدل 607 را هم پشت سر نهاده است.

پژو 508 از همان بدو ورود خود توانست چند جایزه بین‌المللی را از آن خود نماید ازجمله آن‌ها می‌توان به کسب عنوان خودروی سال اسپانیا در سال 2011 میلادی و نیز کسب عنوان بهترین خودروی خانوادگی وارداتی به آلمان در همین سال (2011 میلادی) اشاره نمود،

شروع همکاری پژو با خودرو پژو 508 نسخه فیس لیفت شده که برای اولین بار در سال 2015 رونمایی شد، آغاز شد که با واکنش های مثبتی در داخل روبرو شد چرا که پژو 508 فیس لیفت 2015، یک خودرو با امکانات رفاهی بالا و قابل رقابت با خودروهای محبوب موجود در کشور مانند سانتافه، سوناتا، تلیسمان و. . . می باشد.

بیشتر بدانید: مقایسه موتور tu5 و ef7|موتور tu5 بهتر است یا ef7

فیلم بررسی پژو 508

ویدئوی زیر توضیحات کاملی درباره پژو 508 داده است. که تماشای کمک زیادی به کسانی که قصد خرید این خودرو را دارند میکند.

.

بررسی مشخصات فنی پژو 508

پژو 508 جدید جی تی لاین، یک خودروی سدان جادار و مجهز خانوادگی، با کلاس ابعادی D است. موتور پیشرفته THP165 بر پایه پلتفرم EP6 باعث شده با وجود مصرف سوخت بهینه، توان 163 اسب بخار ایجاد شود که در کنار گیربکس 6 سرعته EAT6، عملکردی بهینه و قدرتمند را برای خودرو به ارمغان آورد.

پژو 508 از یک پیشرانه 4 سیلندر کوچک 1. 6 لیتری مجهز به توربوشارژر بهره می‌برد.

مشخصات موتور 508

27c70509f363418da5c2618e9dac72ac نقد و بررسی مزایا و معایب پژو 508

پژو ۵۰۸ با موتور پژو 2008 سیتروئن C3 به بازار ایران آمد و از یک موتور 1. 6 لیتری توربو بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 163 تا 165 اسب بخار و گشتاور 240 تا 245 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 6 سرعته AT نیز قدرت تولیدی را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

این خودرو در سال 2011 و طبق استاندارد ایمنی همان سال توانست در تست‌های ایمنی یورو انکپ پنج ستاره ایمنی را دریافت کند. با وجود این که استانداردها اکنون به‌روزرسانی شدند، اما همچنان نسبت به خودروهای داخلی بازار ایران یک خودرو ایمن محسوب می‌شود.

مشخصات 508 1 نقد و بررسی مزایا و معایب پژو 508

باتری پژو 508 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

.

امکانات و آپشن های پژو 508

%name نقد و بررسی مزایا و معایب پژو 508

پژو 508 وارد شده به کشور لیست بلند بالایی از تجهیزات را در اختیار قرار می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌شود به مواردی نظیر: سیستم ورود و استارت بدون کلید، سامانه استارت/استاپ، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، سیستم کنترل فشار باد تایرها، تهویه مطبوع اتوماتیک با امکان تنظیم مجزا برای 4 منطقه، ترمز دستی الکترونیکی، سانروف برقی، صفحه نمایش 7 اینچی لمسی، اهرم تعویض دنده در پشت فرمان، آینه الکتروکرومیک وسط و آینه‌های تاشو برقی جانبی، صندلی‌های برقی مجهز به حافظه و گرمکن، ماساژور صندلی راننده، روکش‌های چرم طرح ناپا، چراغ‌های اتوماتیک به همراه نوربالای هوشمند، چراغ‌های روشنایی در روز، نمایشگر هداپ رنگی، سنسور باران یا همان برف پاک‌کن هوشمند، دوربین دنده عقب به همراه سنسورهای پارک و. . اشاره نمود.

در بخش ایمنی هم امکاناتی مثل: شش عدد کیسه هوا، سامانه هشدار نقطه کور، سیستم‌های ترمز و پایداری شامل HAC، CBC، ASR، ESP و ABS وجود دارند که در کنار 5 ستاره ایمنی که موسسه Euro-NCAP به این پژو 508 اعطا کرده، باعث آرامش خاطر شده‌اند.

    دانلود دفترچه راهنمای پژو 508

    بررسی تخصصی طراحی ظاهری 508

    %name نقد و بررسی مزایا و معایب پژو 508

    این خودرو در کلاس سدان های کامپکت رده C قرار دارد. سبک طراحی و فناوری این خودرو آن را به یک رقیب توانمند در بازار خودرو تبدیل کرده است.

    پژو ۵۰۸ از نظر طراحی عملکرد خوبی داشته است و تلفیقی از طراحی اسپرت و رسمی دانست؛ اما به هیچ عنوان نمی توان زیبایی طراحی کیا اپتیما و تویوتا کمری را با این خودرو مقایسه کرد.

    بررسی ظاهر بیرون پژو 508

    fa901226f8e29fdfef97329503b629a9 نقد و بررسی مزایا و معایب پژو 508

    در نمای جلوی این خودرو شاهد چراغ‌های کشیده LED در دو طرف هستیم که در وسط آن نیز جلوپنجره کرومی خودنمایی می‌کند. چراغ‌های روشنایی روز با الگوی L در گوشه‌های سپر به چشم می‌خورند و خطوط روی کاپوت و گلگیرها نیز توانستند بدنه را عضلانی‌تر کنند تا خودرو پهن‌تر به چشم آید. به طور کلی طراحی جلو جذاب است، اما از لحاظ جذابیت ظاهری قابل رقابت با رقبای خود یعنی تلیسمان و پاسات نخواهد بود.

    بخش کناری به دلیل سادگی زیاد به عنوان یکی از نقاط ضعف طراحی این سدان فرانسوی محسوب می‌شود. در واقع نمای کناری پژو ۵۰۸ به جز دو خط در بالا و پایین در از هیچ عناصر طراحی خاصی بهره نمی‌برد.

    طراحان برای بخش عقب نیز سبک طراحی مشابه با بخش جلو را در نظر گرفتند و در این بخش شاهد چراغ‌های کشیده و برجستگی روی گلگیرها در عقب هستیم. به طور کلی هرچند بخش عقب همانند بخش کناری ساده نیست، اما مانند بخش جلو جذاب به نظر نمی‌رسد. به همین دلیل پژو ۵۰۸ از طراحی جذابی بهره نمی‌برد.

    بررسی طراحی فضای کابین پژو 508

    finds 14856767284 نقد و بررسی مزایا و معایب پژو 508

    طراحی داخل کابین پژو 508، بدون شک یکی از بهترین طراحی ها می باشد که یک نوع جلوه کلاسیک + اسپرت را در خود تلفیق کرده است و تمامی امکانات آن خیلی دقیق در جایگاه های خود قرار گرفته اند. از این رو یک کابین با طراحی مشبک برای پژو 508 در نظر گرفته شده است که یکی از مزایای این خودرو می باشد.

    در وسط کابین یک مانیتور مالتی مدیا که مجهز به نویگیشن و دوربین دنده عقب و. . . می باشد قرار دارد. فرمان این خودرو متاسفانه برقی نیست و اما از تکنولوژی الکتروهیدرولیکی در آن استفاده شده است که تکنولوژی قابل قبولی می باشد.

    مزایا و معایب پژو 508

    از معایب این خودرو می‌توان به قطعات کمیاب و گران قیمت بدنه، طراحی نه چندان مدرن، عرضه محدود و بازار فروش ضعیف اشاره کرد.

    مواردی چون قطعات فنی مشترک با پژو 2008 و سیتروئن C3، سواری نرم نسبت به رقبا، قیمت اقتصادی نسبت به رقبا، گیربکسAT و مشخصات فنی قابل قبول نیز جزو مزایای این خودرو محسوب می‌شوند.

    معایب پژو 508

    dw5alt0p نقد و بررسی مزایا و معایب پژو 508

    شناخت معایب پژو 508 و سایر خودروهای بازار ایران در مورد کارایی، ایمنی، مشخصات فنی و سایر ویژگی خودرو اطلاعات کافی به مصرف کننده ارائه داده و به او کمک می‌کند با آگاهی بیشتر محصول مورد نظر خود را خریداری کند. در این بخش نقاط ضعف و معایب 508 را بررسی کرده و ایرادات آن را از جنبه‌های مختلف مرور می‌کنیم.

    • قیمت بالا
    • بازار دست دوم نچندان خوب
    • عملکرد ضعیف موتور
    • قیمت بالا

    همانطور که می دانید به دلیل قوانین گمرکی در ایران، قیمت خودروها تقریبا 3 برابر قیمت اصلی آن ها به فروش می رسد و خودروساز فرانسوی پژو نیز از این قاعده مستثنا نیست و بسیاری از محصولات آن که به تازگی وارد بازار ایران شده اند با قیمت های بالا به فروش می رسند

    • ضعف پیشرانه گران قیمت

    یکی از ایرادات بزرگ خودروهای پژو این است که نسبت به قیمت بالای خود قدرت پیشرانه ی بالایی ندارند و کاربران نسبت به پولی که می خواهند بابت خرید پژو 508 پرداخت نمایند را به خودروهای سایر برندها و کمپانی ها می دهند.

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

        مزایای پژو 508

        %name نقد و بررسی مزایا و معایب پژو 508

        • بررسی ایمنی بالای پژو 508

        از لحاظ ایمنی، پژو 508 خودرویی بسیار مطمئن و برخوردار از ساختاری صلب و مستحکم است و به سبب بهره‌گیری از این ساختار هم توانست به نتایج چشمگیری در تست‌های ایمنی نائل آید.

        این خودرو 5 ستاره را از موسسه ایمنی یورو انکاپ (EURONCAP) کسب و نرخ بسیار خوب 90 درصد را هم برای ایمنی سرنشینان بزرگسال خود، ثبت نمود. تمامی مدل‌های پژو 508 به‌طور استاندارد به 6 عدد کیسه ایمنی هوا مجهز هستند.

        همچنین در تمامی مدل‌های این خودرو سامانه‌های ایمنی متعددی من‌جمله سیستم‌های ABS، EBD، EBA و ESP، ASR و CBC به طور استاندارد وجود دارد و نیز سامانه‌های کمکی نگه‌دارنده خودرو در تپه‌ها و سیستم هشداردهنده نقاط کور و… هم در تیپ‌های فول این خودرو دیده می‌شود.

        • مصرف پایین بنزین

        همان گونه که در بخش معرفی کلی خودرو اشاره کردیم، پیشرانه توربو ۱. ۶ لیتری ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ پژو 508 جی تی لاین با استاندارد آلایندگی یورو ۵، ۹. ۸ لیتر به ازای هر صد کیلومتر رانندگی در شهر، ۵. ۲ لیتر به ازای هر صد کیلومتر رانندگی در جاده و به صورت میانگین، ۶. ۹ لیتر بنزین در هر یکصد کیلومتر رانندگی مصرف می‌کند.

        اعدادی که برای یک خودروی سدان ۱. ۵ تنی بسیار خوب هستند. خودرو همچنین به یک باک بزرگ ۷۲ لیتری هم مجهز شده و در سفرهای جاده‌ای، هیچ گونه نگرانی بابت رنج حرکتی نباید داشته باشید.

        • کیفیت بالای طراحی کابین

        Paris   Mondial de lautomobile 2010   Peugeot 508   003 scaled نقد و بررسی مزایا و معایب پژو 508

        کابین پژو 508 از فضای جادار و درخوری برخوردار است و کیفیت متریال به کار رفته و نحوه مونتاژ قطعات آن نیز در حد بسیار خوبی ارزیابی می‌شود و این همان نکته‌ای است که بیشتر سایت‌های خودرویی در دنیا چه در اروپا و آسیا و… بر روی آن تأکید وافری دارند.

        از ویژگی‌های دیگر این کابین راحتی و آرامش بسیار بالای آن است و شاید به همین دلیل است که برخی از سایت‌های معروف خودرویی ازجمله AUTOEXPRSS بریتانیا و CARADVISE استرالیا و… کیفیت سواری و هندلینگ این خودرو را ستوده و بر راحتی صندلی‌های آن مهر تأیید زدند.

        تجربه رانندگی با پژو 508

        Peugeot 508 Hybrid 9 نقد و بررسی مزایا و معایب پژو 508

        بدون شک لذت رانندگی با خودروی فرانسوی که از طراحی داخلی نسبتا خوبی بهره می برد، می تواند بسیار لذت بخش باشد؛ همانطور که گفته شد این خودرو از نظر طراحی توانایی رقابت با اکثر خودرو های هم رده خود را دارد اما از طراحی داخلی ساده تری نسبت به کیا اپتیما، برخوردار است.

        زمانی که پشت فرمان این خودرو می نشینید، بدون شک راحتی بسیار زیاد صندلی ها را حس می کنید؛ مطمئنا راحت بودن هنگام رانندگی از خستگی شما جلوگیری خواهد کرد و برای رانندگی بیشتر نیز مشتاق خواهید شد.

        آیا پژو 508 ارزش خرید دارد؟

        %name نقد و بررسی مزایا و معایب پژو 508

        حضور خودروهای پیشین شرکت پژو فرانسه گواهی است بر این مسئله که این خودروها قادر به ایجاد شرایطی برای سواری بدون‌دردسر خواهند بود. استهلاک پایین و کیفیت بالا ازجمله مسائلی است که همیشه در این خودروها موردتوجه مصرف‌کنندگان قرارگرفته است.

        خودروی پژو 508 نیز به‌نوعی میراث‌دار خودروهای پیشین این خانواده فرانسوی است و از سویی دیگر در مقابل رقبای امروزی نیز از تجهیزات و امکانت مناسبی برخوردار است؛ بنابراین می‌توان گفت که خودروی پژو 508 شرکت پژو سیتروئن فرانسه به‌عنوان یکی از گزینه‌های قابل‌قبول بازار خودرو است.

        نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

        بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

        عضو شوید
        آگاه شوید
        guest
        0 نظرات
        فید بک نظرسنجی داخل متن
        مشاهده تمام نظرات
        مشاوره رایگان و ثبت سفارش