4.7
(365)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی تویوتا کرولا و مزایا و معایب آن می پردازیم. سال های متمادیست که کرولا، این سدان کوچک و شناخته شده در سطح جهانی، توسط تویوتا عرضه و تولید می شود. نام کرولا در سال ۱۹۶۶ میلادی معرفی شد و آغازی بود بر موفقیتی بی پایان برای تویوتا چنانکه در سال ۱۹۷۴ کرولا توانست لقب پرفروش ترین خودرو جهان را به خود اختصاص دهد.

article 637310326222214644 thumb 960 542 نقد و بررسی خودرو تویوتا کرولا
نقد و بررسی خودرو تویوتا کرولا

معرفی و بررسی تویوتا کرولا

ImageHandler نقد و بررسی خودرو تویوتا کرولا

تویوتا کرولا یک خودرو شهری جمع و جور ویژه بازار کشورهای در حال توسعه و مشتریان نه‌چندان ثروتمند است که از سال ۱۹۶۶ وارد سبد محصولات کمپانی خودروسازی تویوتا ژاپن شد.

کرولا پرفروش‌ترین ماشین جهان تا سال ۱۹۷۴ بود و از آن تاریخ به بعد نیز یکی از محبوب‌ترین خودروهای جهان است. تاکنون ۱۲ نسل از این خودرو به بازارهای مختلف معرفی شده که در این میان نسل‌های نهم، دهم و یازدهم تویوتا کرولا طی سال‌های اخیر به صورت نسبتا گسترده مهمان خیابان‌های کشور ما شدند.

شرکت ایرتویا به عنوان نماینده رسمی کمپانی تویوتا ژاپن، نسل یازدهم تویوتا کرولا را با مدل‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ وارد بازار کشورمان کرد و در قالب دو مدل XLI و GLI به دست مشتریان داخلی رساند.

در این مقاله به بررسی مشخصات فنی و مزیا و معایب تویوتا کرولا نسل یازدهم یا همان مدل 2014 می پردازیم.

فیلم تست و بررسی تویوتا کرولا

ویدئوی زیر خودروی تویوتا کرولا را معرفی و مورد بررسی قرار داده است. و مشخصات و عملکرد فنی آن پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

بررسی مشخصات فنی تویوتا کرولا

خودروی تویوتا کرولا تا کنون در قالب مدل‌های متعددی به بازار عرضه شده که موتور بسیاری از آنها به لحاظ گنجایش و توان با یکدیگر متفاوت بوده است.

با این حال در این مطلب به نسخه‌های مختلف این خودرو کاری نخواهیم داشت و تنها به مشخصات فنی مدل 2016 آن اشاره خواهیم نمود. مدل مذکور یعنی نسخه‌ای از این خودرو که به ایران وارد شده است از وجود یک موتور بنزین‌سوز تنفس طبیعی با بهره‌مندی از سیستم انژکتور در کنار سیستم‌های Dual VVT-i و DOHC بهره می‌برد.

مشخصات فنی موتور تویوتا کرولا

4 thumb 450 103 نقد و بررسی خودرو تویوتا کرولا

تویوتا کرولا نسل یازدهم با یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر میهمان بازار خودرو کشورمان شده است. این پیشرانه توان تولید 143 اسب بخار قدرت در 6200 دور در دقیقه و 187 نیوتن متر گشتاور در 3600 دور در دقیقه را دارد و چنین نیرویی را از طریق یک گیربکس 4 دنده اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می کند.

تویوتا کرولا برای رساندن سرعت خود از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت به حدود 11 ثانیه زمان نیاز دارد و مصرف ترکیبی آن نیز 7.7 لیتر در هر صد کیلومتر است که برای یک سدان خانوادگی مصرف مناسبی به نظر می رسد.

جدول مشخصات فنی تویوتا کرولا 2014

نام خودروتویوتا کرولا
کشور سازنده
ژاپن
سال (طراحی)2014
موتور4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور1987 سی سی
تنفس موتورتنفس طبیعی
انتقال نیرودیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت145 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور187 نیوتن متر در 3600 دور در دقیقه
جعبه دنده4 دنده خودکار
شتاب 0 تا 1009.7 ثانیه
حداکثر سرعت195 کیلومتر در ساعت
وزن1350 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)4620 طول – 1775 عرض – 1461 ارتفاع
فاصله بین دو محور2700 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر– لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر– لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی7.3 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک55 لیتر
استاندارد آلایندگییورو 5

باتری تویوتا کرولا در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های رفاهی تویوتا کرولا

تویوتاکرولا3 نقد و بررسی خودرو تویوتا کرولا

تویوتا کرولا E170 با دو تیپ XLI و GLI در بازار ایران حضور دارد که تیپ GLI نمونه فول این خودرو محسوب می شود و در مقایسه با تیپ XLI از امکانات بیشتری برخوردار است. کرولا در بازارهای جهانی یک خودرو اقتصادی به شمار می رود، به همین دلیل از آپشن های متنوعی برخوردار نیست که منطقی هم به نظر می رسد. اما این خودرو در بازار کشور ما در زمره خودروهای اقتصادی قرار نمی گیرد و خریداران انتظار آپشن های به مراتب بروزتری را از این سدان ژاپنی دارند.

ازجمله آپشن ها و امکانات رفاهی که در تویوتا کرولا به کاررفته است می توان به کروز کنترل، سنسورهای جلو و عقب، مانیتور 7 اینچی به همراه 6 بلندگو، سیستم ورود بدون کلید، آینه های جانبی برقی و چند آپشن اشاه کرد.

در مقایسه آپشن ها و امکانات رفاهی تویوتا کرولا با رقبا، بازهم کفه ترازو به نفع خودروهایی همچون مزدا 3، هیوندای النترا 2017 یا کیا سراتو وارداتی سنگینی می کند. برای نمونه مزدا 3 نیو علاوه بر برخورداری از آپشن های موجود در تویوتا کرولا به آپشن های دیگری همچون سیستم کنترل کشش و پایداری، سنسور باران، نویگیشن، اتولایت، چراغ های چرخشی، امکان تنظیم صندلی راننده در 6 جهت به صورت برقی و برخی موارد دیگر نیز مجهز است. هیوندای النترا نیز ازلحاظ آپشن و امکانات رفاهی در سطحی مشابه با مزدا 3 نیو قرار دارد؛ بنابراین تویوتا کرولا در این زمینه هم مغلوب رقبای خود می شود.

 دانلود دفترچه راهنمای تویوتا کرولا

    بررسی طراحی ظاهری تویوتا کرولا

    thumbnail Toyota Corolla EU Version 2014 800x600 wallpaper 08 نقد و بررسی خودرو تویوتا کرولا

    در حالت کلی شکل ظاهری خودروی Corolla کاملا جذاب و تاثیرگذار طراحی شده است و به راحتی می‌تواند نظر مثبت بینندگان را به سوی خود جلب کند.

    طراحی بیرون تویوتا کرولا

    217905 336 نقد و بررسی خودرو تویوتا کرولا

    در نمای روبرو شاهد طرح به هم پیوسته چراغ‌ها و جلوپنجره با نوارهای کرومی هستیم که ظاهری کاملا خشن مطابق با روحیات سامورایی‌های ژاپنی را از این خودرو به نمایش گذاشته است. طرح ساده سپر و المان‌های آن نیز در هجومی‌تر جلوه کردن نمای روبروی تویوتا کرولا تاثیر مناسبی داشته است.

    روی درب موتور و همچنین پروفیل جانبی بدنه این خودرو از برخی خطوط حجمی به گونه‌ای استفاده شده که فرم بدنه کرولا تا حد امکان از سادگی فاصله گرفته و خوش‌تراش‌تر به نظر برسد.

    یک خط شانه‌ای از انتهای چراغ عقب و در امتداد دستگیره درها تا قسمت جلو خودرو کشیده شده که در نوع خود زیبا به نظر می‌رسد. شیب مناسب سقف و فرم اسپرت فریم پنجره‌ها و ستون سی نیز سبب مهیج‌تر به نظر رسیدن نمای کنار تویوتا کرولا شده است.

    در قسمت عقب از چراغ‌های بزرگ و کشیده مطابق با طرح انواع جلو استفاده شده تا همان حس و حال هیجان برانگیز را به بینندگان انتقال دهد. در مجموع می‌توان عنوان داشت که شمایل ظاهری تویوتا کرولا در قیاس با مدل‌های پیشی آن کاملا تهاجمی‌تر طراحی شده و به نظر می‌رسد که توانسته رضایت خاطر مشتریان به ویژه اقشار جوان‌تر را نسبت به خود جلب سازد.

    طراحی داخل تویوتا کرولا

    a13 نقد و بررسی خودرو تویوتا کرولا

    طراحی داشبورد کرولا نسبتا خوب است. همانطور که می دانید انتقادهای زیادی روی طراحی های داخلی یا خارجی محصولات مختلف تویوتا بوده اما تویوتا نیز سعی بر بهبود آن داشته و هر نسل نسبت به قبلی، پیشرفت مناسبی کرده است.

    گرچه نمای بیرون خودروی تویوتا کرولا چندان چنگی به دل نمی‌زند اما فضای داخل آن وضع بهتری دارد. درب‌های خودرو ریموتی هستند. داشبورد دارای حجم ها و خطوط منحنی زیادیست که تا روی رودری ها امتداد یافته اند و کیفیت مواد داخل، با وجود پلاستیکی بودن همه آن ها، خوب و مناسب است.

    مزایا و معایب تویوتا کرولا

    a12 نقد و بررسی خودرو تویوتا کرولا

    در باب نقاط قوت تویوتا کرولا ۲۰۱۴ می‌توان به مواردی همچون: طراحی ظاهری اسپرت و تهاجمی، دوام فنی مطلوب، کیفیت ساخت بالا، سواری نرم و راحت، کابین جادار، مصرف سوخت متعادل و خدمات پس از فروش گسترده ایرتویا در سراسر کشور اشاره کرد.

    از سوی دیگر امکانات رفاهی اندک و عملکرد فنی ضعیف‌تر از برخی رقبا را می‌توان در زمره نقاط ضعف کرولا جدید دسته‌بندی کرد.

    چرا تویوتا کرولا بخریم؟مزایا

    • طراحی هیجان انگیز
    • فضای خوب کابین
    • کیفیت مناسب کابین
    • استهلاک پایین
    • مصرف سوخت مناسب
    • پیشرانه کارآمد
    • سواری نرم

    corolla1 نقد و بررسی خودرو تویوتا کرولا

     معایب تویوتا کرولا

    • قیمت نسبتاً بالا
    • امکانات رفاهی کم
    • بازار فروش محدود
    • عملکرد فنی ضعیف تر از رقبا

    یکی از معایب تویوتا کرولا در مقایسه با سایر خودروهای هم رده چالاکی نسبتا ضعیف این خودرو است؛ به طوری که اگر بخواهیم قوای فنی تویوتا کرولا را در مقایسه با رقبایش بسنجیم، باید گفت که این سدان ژاپنی یک پله پایین تر از رقبای خود قرار می گیرد.

    • آپشن های رفاهی محدود

    کرولا در بازارهای جهانی یک خودرو اقتصادی به شمار می رود، به همین دلیل از آپشن های متنوعی برخوردار نیست که منطقی هم به نظر می رسد. اما این خودرو در بازار کشور ما در زمره خودروهای اقتصادی قرار نمی گیرد و خریداران انتظار آپشن های به مراتب بروزتری را از این سدان ژاپنی دارند.

    • بازار دست دوم ضعیف در ایران

    بازار خرید و فروش ضعیف را نیز می توان در فهرست معایب تویوتا کرولا محسوب کرد. تویوتا کرولا علی رغم این که در جهان خودرو پرفروشی محسوب می شود و در ایران نیز علاقه مندان بسیاری دارد، در مقایسه با سایر خودروهای هم رده از بازار خریدوفروش ضعیف تری برخوردار است.

    دلیل بازار خریدوفروش ضعیف تر کرولا را باید در آپشن های کمتر و پیشرانه کم توان این خودرو جستجو کرد که خریداران جوان تر را که به دنبال خودروهایی اسپرت و پرشتاب هستند، به سمت محصولاتی همچون مزدا 3 نیو سوق می دهد.

        ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

      وضعیت ایمنی تویوتا کرولا

      U7EiKMXTucWSEfcr7wlJvhZq1vZJIikFzmJjd77cO2Va9vKWNQWhXpB1rJ4t نقد و بررسی خودرو تویوتا کرولا

      تویوتا کرولا با وجود ایربگ های جلو، زانو و جانبی و پرده ای و سیستم پیش کشنده کمربند ایمنی موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی و 34 امتیاز از سازمان NCAP گردیده؛

      اما همه مدل های وارد شده، متاسفانه فاقد ایربگ های زانو و کناری و پرده ای بودند و فقط به همراه ایربگ راننده و سرنشین ارائه به فروش می رسیدند.

      ارزش خرید خودرو تویوتا  کرولا GLI

      %name نقد و بررسی خودرو تویوتا کرولا

      خودرو تویوتا کرولا GLI یک سدان خانوادگی است که از طراحی به روز، استهلاک پایین، کابین جادار و مشخصات خوب فنی سواری نرم و مصرف سوخن مناسب برخوردار است. این خودرو اگرچه در سایر کشورها به عنوان خودروی اقتصادی محسوب می شود ولی در بازار کشورمان به هیچ عنوان جزو خودروهای اقتصادی به شمار نمی رود.

      این خودرو در نسخه های دست دوم به صورت محدود در بازار داخلی کشورمان خرید و فروش می شود. از رقبای این خودرو می توان به مزدا 3، رنو مگان، هوندا سیویک و کیا سراتو اشاره نماییم.

      نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

      بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

      عضو شوید
      آگاه شوید
      guest
      0 نظرات
      فید بک نظرسنجی داخل متن
      مشاهده تمام نظرات
      مشاوره رایگان و ثبت سفارش