4.8
(2373)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی تویوتا لندکروز و مزایا و معایب آن می پردازیم. همه کسانی که به خودرو علاقه دارند، خصوصاً کسانی عشق آفرود هستند؛ نام تویوتا لندکروز را شنیده‌اند. این خودروی شاسی بلند که تولید شرکت تویوتا است، با بیش از ۷۰ سال سن، پرسابقه‌ترین خودروی این شرکت و جزو پرسابقه‌ترین خودروهای جهان، محسوب می‌شود.

%name نقد و بررسی تویوتا لندکروز
نقد و بررسی تویوتا لندکروز

معرفی و بررسی تویوتا لندکروز

معرفی و بررسی تویوتا لندکروز 1024x558 نقد و بررسی تویوتا لندکروز

در بین خودرو های SUV قطعاً تویوتا لندکروز یکی از محبوب ترین خودروها در میان طرفداران این کلاس از خودرو ها می باشد. پیش از این کمپانی تویوتا نسل های بسیار موفقی از این خودرو را به بازار ارائه داده بود که موفقیت خوبی هم در فروش سری لندکروزر به دست آورد. از جمله این لندکروز ها می توان به لندکروز FJ 40 و FJ70 اشاره کرد.
اما تویوتا در سال های اخیر نتوانست مثل گذشته در سری لندکروزر خود موفقیت چشم گیری در فروش این خودرو کسب کند. با این حال این کمپانی تصمیم دارد در سری جدید لندکروزهای خود مدلی بهینه تر و با کیفیت تر ارائه دهد تا سهم مهمی از این بازار را برای خود کسب کند.

این خودرو تاکنون در قالب پنج نسل مهمان بازارهای مختلف بوده که نسل پنجم آن از سال ۲۰۰۷ به کشورمان راه یافت و طبق انتظار مورد استقبال مشتریان مرفه به ویژه افرادی که مشکل مالی در آفرود ندارند، قرار گرفت. نمونه نیوفیس این خودرو نیز که در بخش‌هایی همچون سپر، جلوپنجره و چراغ‌های اتولایت LED با مدل پیشین متفاوت بود، از سال ۲۰۱۲ تا پیش از اجرایی شدن ممنوعیت ورود خودروهای لوکس، به دست مشتریان ایرانی رسید.

در این مقاله به بررسی مشخصات فنی و مزایا و معایب تویوتا لندکروز می پردازیم.

فیلم تست و بررسی تویوتا لندکروز

در ویدیو زیر درمورد تویوتا لندکروز، معرفی، مشخصات، و آپشن های آن توضیح داده شده است.

بررسی مشخصات فنی تویوتا لندکروز

آن‌هایی که برای آفرودسواری در ایران محدودیت مالی ندارند، اولین گزینه خریدشان بدون‌شک لندکروزر است. نسخه به‌روزشده لندکروزر ابتدا در مدل 2012 به کشورمان آمد که به‌غیر از چندین دستگاه VXR، تمامی نسخه‌های وارداتی‌اش از مدل GXR بودند. بعد از اجرایی‌شدن ممنوعیت واردات خودروهای لوکس، هرچند پرونده لندکروزر در ایران برای همیشه بسته شد اما در عوض، بازار دست‌دوم این ژاپنی بیش از پیش قوت گرفت طوری‌که هر سال به‌صورت پلکانی، بر قیمتش افزود شد. لندکروزر J200 به‌لطف ویژگی‌های فنی منحصربه فرد و همچنین ارزش خرید بالا، شاید تنها شاسی‌بلند ایران باشد که مالکانش نباید به فکر فروش آن باشند.

مشخصات فنی موتور تویوتا لندکروز

مشخصات فنی تویوتا لندکروز 1024x683 نقد و بررسی تویوتا لندکروز

در قسمت فنی، قدرت پیشرانه 6 سیلندر جدید لندکروزر معادل 8 سیلندرهای سابق شده بود، اما خوشبختانه مصرف سوختش تغییری نکرد. در قسمت ظاهری نیز، جلوپنجره مشکی، چراغ‌های LED، مه‌شکن دایره‌ای و سپرهای جدید از مهم‌ترین تفاوت‌های لندکروزر نیوفیس با J200های سابق است.

تویوتا لندکروز در فیس لیفت اول تنها به یک پیشرانه شش سیلندر به حجم ۴ لیتر مجهز شده است. این پیشرانه قادر به تولید ۲۷۱ اسب بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتن متر گشتاور است. شتاب صفر تا صد این مدل حدود ۱۱ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت تویوتا لندکروزر نیوفیس نیز ۱۳.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است. از طرف دیگرمدل‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ این خودرو به دو نوع پیشرانه شش و هشت سیلندر مجهز شده‌اند. توانایی فنی مدل شش سیلندر تقریبا مشابه نمونه موجود در مدل نیوفیس است. با این حال نمونه ۸ سیلندر با حجم ۴.۷ لیتر قادر به تولید ۲۷۱ اسب بخار قدرت و ۴۱۰ نیوتن متر گشتاور است. شتاب صفر تا صد این مدل حدود ۹ ثانیه به طول انجامیده و بیشینه سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. میانگین مصرف سوخت تویوتا لندکروز ۸ سیلندر حدود ۱۴.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است.

جدول مشخصات فنی تویوتا لندکروز 2014

نام خودروتویوتا لندکروز
کشور سازندهژاپن
سال طراحی2014
حجم موتور3956 سی سی
نوع موتوربنزین سوز
تعداد سیلندرها6
تعداد سوپاپ ها24
آرایش قرار گیری سیلندرهاخورجینی V شکل
سیستم سوخت رسانیانژکتوری تزریق مستقیم
نوع جعبه دندهاتوماتیک تیپ ترونیک
تعداد دنده (جلو)5
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو چهار چرخ محرک
نوع سیستم ترمزدارای سیستم مدیریت پایداری خودرو
نوع سیستم تعلیقمستقل
نوع سیستم فرمانقدرت کمکی هیدرولیکی

باتری تویوتا لندکروز در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های رفاهی تویوتا لندکروز

آپشن های رفاهی تویوتا لندکروز 1024x683 نقد و بررسی تویوتا لندکروز

تویوتا لندکروزر در مدل‌های فیس قدیم هشت سیلندر VXR به عنوان نسخه فول آپشن از تجهیزات رفاهی و ایمنی زیر برخوردار است:

کروز کنترل، ریموت استارتر، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل سرعت در سرازیری، کنترل کشش و پایداری، تعلیق KDSS، کرال کنترل، رادار نقطه کور، ارتفاع نور اتوماتیک، وینچ جلو و عقب، سنسورهای پارک در دو انتها، رادارهای جانبی جلو به صورت سفارشی، توزیع نیروی ترمز EBD، ترمز ضد قفل ABS، ترمز کمکی، دیلایت، ارتفاع نور اتوماتیک، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ شوی، چراغ جلو از نوع بای زنون، فرمان هیدرولیک حساس به سرعت با روکش چرم و دکمه‌های کنترل و تنظیمات چهار حالته، تریم طرح چوب کابین، سیستم صوتی با ۹ اسپیکر، هندزفری، چنجر شش تایی، نمایشگر هشت اینچی مرکزی، مانیتور سقفی، مانیتور قسمت عقب، دوربین عقب و جانبی و ۳۶۰ درجه، بلوتوث، USB، قطب‌نما، شش عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو و پرده‌ای و جانبی جلو، ایربگ زانویی راننده و ایربگ جانبی عقب، کمربند ایمنی پیش کشنده و محدودکننده، ورود و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع خودکار دوگانه، دریچه تهویه عقب، کول باکس، صندلی راننده با تنظیمات شش حالته برقی، صندلی سرنشین با تنظیمات چهار حالته برقی، صندلی عقب تاشونده دو تکه، گرمکن و سردکن صندلی، روکش صندلی چرمی، ایزوفیکس صندلی، پورت ۱۲ ولت، صندلی برقی با جک، اینورتر ۲۲۰ ولت، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه جانبی تاشونده برقی با گرمکن، سانروف، شیشه دودی.

به صورت کلی تویوتا لندکروز دارای آپشن های زیر است.

  • سيستم هاي كمك هدايتي و كنترلي هوشمند: رادار جلو به همراه سیستم پیشگیری از تصادف (PCS)، رادار نقطه کور (BSM)، سیستم هشدار وجود مانع در نقاط کور هنگام حرکت به عقب (RCTA)، سیستم هشدار خروج از خطوط (LDA)، سیستم هوشمند ورورد بدون کلید+ دکمه استارت Key Less Smart ، كروز كنترل – رادار نقطه کور (BSM)، سیستم هشدار وجود مانع در نقاط کور هنگام حرکت به عقب (RCTA)، امکان انتخاب نحوه رانندگی به صورت: Eco,Sport,Normal، استارت از راه دور (Remote Engine Start)، سيستم كنترل اتوماتيك سرعت در سر پائيني (DAC) ، سيستم كنترل اتوماتيك سرعت در سر بالایی (HAC) و سیستم های (Crawl Control) ، (MTS)
  • سيستم كمك پارك: سنسور عقب ، سنسور جلو ، دوربين عقب همراه با قابلیت نمایش در مانیتور، دید پانارومیک
  • سیستم های امنيتي لندکروزر: ايربگ راننده و سرنشبین جلو ، جانبی سرنشینان جلو، جانبی سرنشینان عقب، پرده ای، زانویی سرنشینان جلو، كمربند، سیستم ضد سرقت (ايموبلايزر)، قفل مركزي، سیستم مانیتورینگ فشار باد تایرها
  • سیستم فرمان: فرمان برقی (EPS)، تلسکوپی و قابل تنظیم، فرمان با روکش چرم و کلید های تنظیمات سیستم صوتی و کنترل های صفحه نمایش
  • صندلی ها: تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین جلو در 8 حالت – حافظه صندلی راننده ، سرد کن صندلی راننده و سرنشین جلو ، تودوزی چرمی ،صندلی های تاشو عقب برقی
  • آینه داخلی: آینه وسط الکتروکرومیک
  • سيستم مولتي مديا: سیستم صوتی حرفه ای JBL با قابلیت پخش DVD/MP3/IPOD/USB/AUX/FM/AM- بلوتوث- مانیتور 9 اینچی جلو و مانیتور ۱۰ اینچی سرنشینان عقب
  • سيستم تهويه: سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت تنظیم چهارگانه دما برای سرنشینان
  • شیشه ها: سنسور باران – تايمر برف پاك كن – شیشه های برقي
  • سان روف: دارد
  • سایر: محفظه خنک کننده (COOL BOX) ، درب صندوق عقب برقی

 دانلود دفترچه راهنمای تویوتا لندکروز

بررسی طراحی ظاهری تویوتا لندکروز

بررسی طراحی تویوتا لندکروز 1024x576 نقد و بررسی تویوتا لندکروز

نمای ظاهری تویوتا لندکروزر از مدت‌ها پیش یعنی از زمان عرضه اولیه نسل پنجم این خودرو تاکنون تغییرات چندانی نکرده و گرچه همچنان از ابهت و جبروت خاصی سود می‌برد، اما به نظر می‌رسد کند. به هر حال تویوتا لندکروزر موجود در بازار ایران در نوع خود همچنان نمایی شایسته، جذاب و ایرانی پسند ارائه داده و توانسته به خوبی نظرش مشتریان مرفه و آفرودر را نسبت به خود جلب سازد؛ به ویژه در مدل نیوفیس با ارائه ظاهری به روزتر این میزان رضایت تا حدودی بیشتر به نظر می‌رسد.

طراحی بیرون تویوتا لندکروز

در نمای روبرو شاهد چراغ‌های بزرگی هستیم که بی واسطه دو طرف یک جلوپنجره با نوارهای کرومی مزین به لوگوی تویوتا را به تسخیر خود درآورده و بخش اعظم نیمه بالایی چهره لندکروز را در سیطره دارند. طراحی سپر نیز در عین سادگی جلوه‌ای قابل قبول و متناسب با سایر المان‌ها برای چهره تویوتا لندکروزر رقم زده است. نمای جانبی لندکروزر حالتی کلاسیک داشته و ضمن ارائه ظاهر متقاعدکننده، از برخی حجم پردازی‌های متناسب نیز بهره‌مند شده تا سادگی این قسمت کمتر به نظر برسد و نمای خوش فرم‌تری برای این شاسی بلند بزرگ فراهم آورده شود. در قسمت عقب نیز از چراغ‌های دو تکه با طراحی نسبتا ساده استفاده شده و طول زیاد درب صندوق هم نوید جای‌گیری راحتتر اسباب و وسایل در محفظه بار این خودرو را می‌دهد. سایر المان‌ها به صورت ساده طراحی شده‌اند و نمایی متناسب برای این شاسی بلند لوکس و بزرگ ژاپنی به ارمغان می‌آورند.

طراحی داخل تویوتا لندکروز

طراحی داخلی تویوتا لندکروز 1024x683 نقد و بررسی تویوتا لندکروز

نمای داخلی تویوتا لندکروزر در مقایسه با شاسی بلندهای جدیدتر، چندان مدرن و خلاقانه به نظر نمی‌رسد. اما با این وجود هنوز هم می‌تواند شمایلی تشریفاتی را در عین سادگی به کاربران خود اعطا کند. داشبورد حجیم و به ویژه کنسول میانی آن نیز احساس خوشایندی را به سرنشینان اعطا کرده و فضای اختصاصی بیشتری را در کنار تونل بزرگ جعبه‌دنده به سرنشینان جلو بخشیده است. طرح فرمان چهار شاخه کاملا ساده و نه‌چندان زیبا بوده که البته متناسب با سبک طراحی کلی کابین به نظر می‌رسد و پنل کیلومتر شمار سیلندری پشت آن نیز جلوه نسبتا اسپرتی را مقابل چشمان راننده پدید آورده است.

در مجموع می‌توان بیان داشت که طراحی داخلی تویوتا لندکروز با توجه به آن که چندین سال از زمان آغاز طراحی آن می‌گذرد، نسبت به خودروهای امروزی کمی قدیمی‌تر جلوه کرده و از المان‌های کلاسیک بیشتری بهره می‌برد. با این حال پس از حضور در کابین تویوتا لندکروزر به خوبی می‌توان حس لوکس بودن را در این فضا تجربه کرد و آن‌طور که مسلم است مشتریان ایرانی همچنان از حضور در کابین این خودرو ژاپنی خرسندی و رضایت قابل قبولی را در خود حس می‌کنند.

مزایا و معایب تویوتا لندکروز

مزایا و معایب تویوتا لندکروز نقد و بررسی تویوتا لندکروز

از جمله مهمترین مزیت‌های تویوتا لندکروزر نسل پنجم می‌توان به طراحی ظاهری نسبتا لوکس و همچنان قابل قبول، توانایی آفرود مطلوب، عایق‌بندی سطح بالای کابین، کیفیت ساخت مطلوب، کابین جادار، سیستم فنربندی نرم و قدرتمند و تجهیزات رفاهی و ایمنی مناسب اشاره کرد. از سوی دیگر کمبود تجهیزات در مدل شش سیلندر gxr و مصرف سوخت بالا در سطح شهر را می‌توان به عنوان نقاط ضعف لندکروزر در نظر گرفت.

مزایای تویوتا لندکروز

هرچند که ممکن است به دلیل مصرف سوخت بالا و ابعاد بزرگ این خودرو چندان مناسب رانندگی در مسیرهای شهری به نظر نرسد، بااین‌حال طرفداران تویوتا لندکروز در سرتاسر جهان کم نیستند. 

توانایی آفرود، بازار دست‌دوم مناسب، کیفیت ساخت بالا، فنربندی نرم و قدرتمند، فضاسازی داخلی مناسب، امکانات رفاهی و ایمنی سطح بالا از مهمترین مزایای تویوتا لندکروز هستند

معایب تویوتا لندکروز

طرفداران لندکروز همواره بر مزایای آن تأکید کرده و از اشاره به معایب آن خودداری می‌کنند، اما این خودرو نقاط ضعف برجسته و قابل‌توجهی دارد. این معایب از طراحی خودرو تا راحتی سرنشینان در کابین، آپشن‌ها و امکانات رفاهی و معایب فنی را شامل می‌شود. 

طراحی ساده و قدیمی، ورودی‌های اتصال محدود برای وسایل هوشمند، مصرف سوخت بالا، دسترسی سخت به صندلی‌های ردیف سوم، امکانات و آپشن‌های محدود، قیمت بالا تویوتا لندکروز از معایب اصلی تویوتا لندکروز هستند.

ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

وضعیت فروش تویوتا لندکروز در بازار ایران

تویوتا لندکروز را می‌توان گل سرسبد محصولات آفرودی لوکس در بازار ایران در نظر گرفت. تنها مشکلی که بسیاری از ایرانیان جهت خرید این محصول دارند قیمت بالای آن است وگرنه اقشار مرفه و توانمند اولین گزینه‌ای که به عنوان یک شاسی بلند خاص به نظرشان می‌رسد همین تویوتا لندکروزر خواهد بود؛ چرا که علاوه بر استفاده به عنوان یک شاسی بلند خانوادگی مجلل، به راحتی می‌توان از آن در مسیرهای صعب العبور نیز بهره برد و در عین حال از پرستیژ و کلاس شخصیتی آن نیز بهره‌مند شد. بنابراین به جرات می‌توان اعلام کرد که خرید و فروش تویوتا لندکروز در بازار ایران بسیار پررونق و مطلوب است.

وضعیت ایمنی تویوتا لندکروز

لندکروزر 2022 در بخش ایمنی سرنشینان بزرگسال امتیاز 89 درصد را به دست آورده درحالی‌که امتیاز برخورد جانبی هم بسیار خوب بوده است. امتیاز سرنشینان کودک هم 88 درصد اعلام شده که عدد خوبی است، هرچند که ANCAP به عدم وجود گیره مناسب برای صندلی کودک در ردیف سوم اشاره کرد و به مالکان لندکروزر پیشنهاد کرده صندلی کودک را در این بخش قرار ندهند.

امتیاز لندکروزر برای حفاظت از آسیب‌­پذیرترین افراد حاضر در معابر یعنی عابرین پیاده، امتیاز 81 درصد را دریافت کرده درحالی‌که در بخش سامانه دستیار ایمنی، عدد 77 درصد برای این خودرو به ثبت رسیده است.

لازم به ذکر است که تویوتا لندکروزر 2022 به مواردی شامل ترمز خودکار اضطراری، دستیار حرکت بین خطوط ، هشدار خروج از خط و کیسه هوا برای زانوی راننده و سرنشین جلو مجهز شده است.

ارزش خرید تویوتا لندکروز

تویوتا لند کروز بدون شک یکی از بهترین شاسی بلندهایی است که تا کنون در جهان تولید شده است. این غول ژاپنی دارای امکانات فراوانی از هر لحاظ میباشد. اما این خودرو پرقدرت و عالی دارای قیمت بالایی نیز میباشد که خریدش برای هر قشری از جامعه امکان پذیر نمیباشد.

باتوجه به عدم حضور رقبای اصلی تویوتا لندکروزر VXR در کشورمان، این محصول به ناچار با خودروهایی در کلاس بدنه متفاوت نظیر پورشه کاین یا حتی ماکان و ب ام و X4 مقایسه میشود. خوب طبیعتاً هیچکدام از این محصولات نمیتوانند از نظر خصوصیات آفرودی حتی به نزدیکی‌های نماینده تویوتا هم برسند اما در عوض زمانی که صحبت از شتاب و هندلینگ باشد، به راحتی لندکروزر را پشت سر میگذارند. در واقع نتیجه همچین مقایسه‌ای که صرفاً بدلیل تشابه قیمتی و نه تشابه در کاربری خودروها صورت میگیرد از پیش مشخص است. لندکروزر خودرو جان‌سخت، بادوام، جادار و یک آفرودر واقعی است اما ب ام و X4، پورشه کاین و ماکان، SUVهای اسپرت با قابلیت‌های دینامیکی بسیار بالا و توانایی آفرود محدود هستند. ضمناً از نظر کیفیت سواری هم لندکروزر برگ برنده را در اختیار دارد اما در عوض رقبای آلمانی از سطح آپشن‌های رفاهی بیشتری بهره میبرند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
محمد به دل
محمد به دل
1 سال پیش

میخرمش چون برازنده من هست

داوش
داوش
در جواب  محمد به دل
1 سال پیش

جون

مشاوره رایگان و ثبت سفارش