4.3
(203)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی ام وی ام 315 و مزایا و معایب آن می پردازیم. خودرو MVM 315 جزو قدیمی‌ترین محصولات در حال تولید شرکت خودروسازی مدیران‌ خودرو است.این خودرو از سال ۱۳۹۱ در بازار ایران عرضه شد و  ام وی ام ۳۱۵ در روزهای اول به صورت سدان و هاچ بک تولید می‌شد، اما اخیرا مدیران خودرو فقط نسخه هاچ بک آن را تولید و به بازار عرضه می‌کند.

mvm 315 نقد و بررسی ام وی ام 315 ساده تا پلاس
نقد و بررسی ام وی ام 315

معرفی و بررسی ام وی ام 315

MVM 315 1 نقد و بررسی ام وی ام 315 ساده تا پلاس

ام وی ام ۳۱۵ که با نام‌های چری A13 و چری فولوین ۲ نیز در بازارهای بین‌المللی شناخته می‌شود، اولین بار در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۰۸ به نمایش درآمد. نسخه فیس‌لیفت آن نیز در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۲ در معرض دید عموم قرار گرفت.

مدل‌های هاچبک و سدان ام وی ام ۳۱۵ توسط شرکت مدیران خودرو (نماینده رسمی محصولات چری در ایران) در سال ۹۱ روانه بازار کشورمان شد، اما ۳۱۵ سدان موفقیت چندانی نداشت و خیلی زود با بازار ایران خداحافظی کرد. فیس لیفت دوم این هاچبک از سال ۹۴ تا ۹۹ در تیپ‌های ساده، اسپرت، اسپرت لاکچری و اسپرت اکسلنت به دست مشتریان رسید که تفاوت‌های خیلی کمی با هم دارند.

مدیران خودرو در سال ۹۹ فیس لیفت سوم این خودرو را با نام ام وی ام ۳۱۵ پلاس و با تغییراتی در ظاهر و آپشن‌ها و همین طور اضافه کردن گیربکس اتومات راهی بازار کرد.

تفاوت ام وی ام 315 جدید با قدیم

8268673 644 نقد و بررسی ام وی ام 315 ساده تا پلاس

اولین ‌فیس‌لیفت 315 در اواسط سال 93 و با نام 315New یا همان 315 جدید به بازار آمد. 315H جدید در نمای عقب، تفاوتی چندانی با مدل‌های قبلش ندارد و تنها می‌توان به LEDدار شدن چراغ عقب، تغییر محل مه‌شکن‌ها و طراحی مجدد سپرش اشاره کرد.

اما در قسمت جلویی خودرو حجم تغییرات بیشتر است طوری‌که 315H جدید با سپر، جلوپنجره و چراغ‌های تازه‌اش حالا ظاهر مدرن‌تری نسبت به گذشته پیدا کرده. در کابین نیز همه چیز تغییر کرده است؛ از داشبورد و کنسول مرکزی بگیرید تا صفحه کیلومتر، فرمان و حتی اهرم دنده.

315H جدید تا سال 95 فقط در دو تیپ ساده و اسپرت فروخته می‌شد که تیپ «اسپرت» آن‌را می‌توان از تزیینات کرومی بدنه و داشتن کیت بدنه مشکی تشخیص داد. از سال 95 نیز عرضه تیپ ساده متوقف شد، ولی تیپ جدیدی به نام «اسپرت لاکچری» به 315H اضافه شد که به مانیتور لمسی (با نویگیشن و دوربین)، دکمه‌های کنترلی فرمان، بلوتوث و روکش چرم صندلی‌ها مجهز بود.

در سال 96 نیز تیپ «اسپرت اکسلنت» آن به بازار آمد که مهم‌ترین تفاوتش با تیپ اسپرت لاکچری، در داشتن سیستم پخش VIFA و باربند است.

 فیلم بررسی کامل MVM 315

ویدئوی زیر از کانال پدال به بررسی خودروی MVM 315 پرداخته و آن را با 206 و 207 مقایسه میکند.

بررسی تخصصی مشخصات فنی MVM 315H

ابعاد ام وی ام ۳۱۵ برابر ۴۱۸۸ میلی‌متر طول، ۱۶۸۶ میلی‌متر عرض و ۱۴۸۰ میلی‌متر ارتفاع می‌باشد. وزن خالص این خودرو ۱۲۱۰ کیلوگرم بوده و میزان مصرف آن در هر سیکل ترکیبی ۶.۵ لیتر به ازای صد کیلومتر است.

75165 MVM315 Plus 41 نقد و بررسی ام وی ام 315 ساده تا پلاس

مشخصات فنی موتور ام وی ام 315

این خودرو نیروی محرکه خود را مدیون یک پیشرانه تنفس طبیعی ۴ سیلندر به حجم ۱٫۵لیتر است. حداکثر توان خروجی پیشرانه مذکور معادل ۱۰۷ اسب بخار بوده و گشتاور حاصل نیز به رقم ۱۴۰ نیوتن متر می‌رسد.

ضمنا نیروی حاصل از پیشرانه توسط یک گیربکس پنج سرعته دستی به سوی چرخ‌های جلو روانه می‌شود.

وزن خالص این خودرو معادل ۱۲۱۰ کیلوگرم بوده و مصرف سوخت آن به طور ترکیبی برابر ۶٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است. ظرفیت باک سوخت خودرو نیز برابر ۵۰ لیتر است.

ام‌وی‌ام 315 جدید فقط در نسخه دنده‌ای به بازار عرضه شده است و برای داشتن نسخه اتوماتیک می‌بایست به سراغ مدل پلاس که البته در رده قیمتی متفاوتی قرار دارد بروید. در آن مدل یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک جایگزین گیربکس 5 سرعته دستی شده است.

mvm3 نقد و بررسی ام وی ام 315 ساده تا پلاس
مشخصات ام وی ام 315 اسپرت اکسلنت

مشخصات فنی انواع مدل های ام وی ام 315

بطور کل خودرو ام وی ام 315 در 4 مدل روانه بازار شده است که از این 4 مدل، یک مدل صندوق دار است و 3 نسخه دیگر، هاچ بک می باشند و نام آنها عبارت است از؛

  1. ام وی ام 315 ساده
  2. ام وی ام 315 اسپرت اکسلنت
  3. ام وی ام 315 اسپرت لاکچری
مشخصات فنیسادهاسپرت اکسلنتاسپرت لاکچری
سال های عرضه94 تا 9696 تا 9994 تا 97
وزن (کیلوگرم)121012101210
طول (mm)418841884188
عرض (mm)168616861686
ارتفاع (mm)148014801480
پیشرانه4 سیلندر4 سیلندر4 سیلندر
حجم موتور (لیتر)1.51.51.5
گشتاور (نیوتن متر)140140140
گیربکس5 دنده دستی5 دنده دستی5 دنده دستی
قدرت (اسب بخار)107107107
شتاب 0 تا 100 KM11.811.811.8
سرعت (کیلومتر بر ساعت)170170170
مصرف ترکیبی در 100 KM (لتیر)6.36.36.3
حجم باک505050
سنسور عقبدارددارددارد
ترمز ضد قفل ABSدارددارددارد
ترمز پارک برقینداردنداردندارد
چراغ مه شکن جلودارددارددارد
چراغ مه شکن عقبدارددارددارد
نوع فرمانهیدرولیکیهیدرولیکیهیدرولیکی
تعداد ایربگ222
سیستم تهویهدستیدستیدستی

باتری ام وی ام 315در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های ام وی ام 315 پلاس

gallery mvm315 9 نقد و بررسی ام وی ام 315 ساده تا پلاس

از جمله مهمترین امکانات و تجهیزات ام وی ام 315 اسپرت لاکچری فول آپشن‌ترین نسخه ام وی ام ۳۱۵ یعنی مدل اسپرت‌اکسلنت، می‌توان به کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری، ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای مجهز به ABS و EBD، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، نمایشگر 7 اینچی لمسی مجهز به رهیاب ماهواره‌ای و دوربین دنده عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سنسور دنده عقب، صندلی‎های چرمی، شیشه‌ها و آینه‌های برقی در لیست آپشن‌ها دیده میشوند که برای این رده قیمتی کافی به نظر میرسند. البته تیپ “اسپرت اکسلنت” با موارد تکمیلی نظیر سیستم پخش VIFA و روف‌رکهای روی سقف اشاره نمود.

 دانلود دفترچه راهنمای ام وی ام 315 جدید

    بررسی طراحی ظاهری MVM 315

    g9ekhdzdpp2y7vs0kbn نقد و بررسی ام وی ام 315 ساده تا پلاس

    طراحی ظاهری خودروی ام وی ام 315 با وجود نقد و بررسی هایی که‌تاکنون شده‌است، یک طراحی به‌نسبت جذاب و البته‌اسپرت و جوان پسندانه‌می‌باشد چرا که دارای طراحی مدرن می‌باشد.

    از مهم ترین نقاط عطف ام وی ام 315 می‌توان به‌رنگ یک دست در تمام بدنه‌خودرو و آینه‌ها، چراغ های هالوژنی به‌نسبت بزرگ در جلو، چراغ های مه‌شکن عقب و جلو و… اشاره‌کرد. با این وجود طراحی ظاهری این خودرو در مقابل خودروهایی مانند 206 شاید برای عموم جذاب تر بنظر برسد.

    ظاهر بیرونی ام وی ام 315

    MVM 315 2 نقد و بررسی ام وی ام 315 ساده تا پلاس

    طی این فیس‌لیفت عمدهٔ تغییرات در نمای جلویی خودرو انجام گرفته که شامل تغییر کامل چراغ‌های جلو، جلوپنجره و سپر می‌شود. در عقب اما تنها به تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ها و تغییراتی جزئی در سپر بسنده شده است.

    همچنین از سال گذشته مدیران‌خودرو اقدام به عرضهٔ مدل جدیدی از این خودرو با نام ۳۱۵ اسپرت کرده است که خود در دو نسخهٔ لاکچری و اکسلنت به بازار آمد. این مدل در بیرون به پوشش‌های پلاستیکی روی بدنه و سپرها، محافظ نقره‌ای‌رنگ در زیر سپرها و ریل‌های روی سقف مجهز شده که نمای خودرو را بهبود بخشیده است.

    در کل ام‌وی‌ام ۳۱۵ طراحی خاص یا هیجان‌انگیزی نداشته و می‌توان آن‌را خودرویی با طراحی ساده و تا حدودی کهنه توصیف کرد که البته به لطف فیس‌لیفت و افزودن قطعات مذکور بهتر از گذشته شده است.

    نمای داخل ام وی ام 315 جدید

    mvm 315 plus637307564499090974 نقد و بررسی ام وی ام 315 ساده تا پلاس

    طراحی داخلی ام وی ام 315 به نسبت یک طراحی جدید و مدرن البته در نسخه های جدید می باشد و این در حالی است که در نسخه های ابتدایی این خودرو، شاهد کابین به نسبت بزرگ و البته کمی زشت بودیم که خوشبختانه کابین این خودرو به کابینی که در تصویر بالا درج شده است، تغییر یافت و به نسبت قابل قبول تر شده است.

    از مهم ترین قابلیت هایی که بر روی کابین جدید قرار گرفته اند می توان به فرمان هیدرولیکی با دکمه های کنترلی بر روی آن، مالتی مدیا، سیستم تهویه دستی و دریچه های با طراحی جدید اشاره کرد.

    مزایا و معایب ام وی ام 315

    از جمله مزایای MVM 315H می‌توان به طراحی زیبا کابین و بدنه، فضای اتاق و صندوق عقب مقداری بزرگ‌تر از پژو 206، کیفیت سواری قابل قبول اشاره کرد. در بحث نقاط ضعف نیز می‌توانتوانایی‌های حرکتی ضعیف، کیفیت فنی و متریال متوسط، بازار دست دوم‌ نه چندان مناسب را نام برد.

     معایب ام وی ام 315 پلاس

    %name نقد و بررسی ام وی ام 315 ساده تا پلاس

    در ادامه نگاهی به معایب ام وی ام ۳۱۵ خواهیم داشت و دلایلی که شما را از خرید این خودرو منصرف می‌کند، برخواهیم شمرد. اگر مایل به شناخت بیشتر کاستی‌های ام وی ام ۳۱۵ هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. لازم به ذکر است که در این مطلب آخرین نسخه این خودرو موسوم به ام وی ام ۳۱۵ پلاس مورد بررسی قرار گرفته است.

    • کیفیت پایین کابین
    • بازار دست دوم نچندان خوب
    • گیربکس ناهماهنگ با پیشرانه
    • سیستم تهویه دستی
    • شتاب ضعیف
    • پیشرانه و شتاب ضعیف

    ام وی ‌ام ۳۱۵ به نسبت ابعاد بدنه و سگمنتی که در آن قرار دارد، با ۱۲۱۰ کیلوگرم وزن، خودرویی سنگین محسوب می‌شود. به این موضوع موتور نسبتاً ضعیف و تنبل آن را اضافه کنید و خودرویی در اختیار خواهید داشت که از نظر شتاب گیری و کشش در سربالایی‌ها، خیلی عملکرد خوبی از خود نشان نمی‌دهد.

    اگر ۲۰۶ تیپ ۵ را به عنوان یکی از رقبای مستقیم ام وی ‌ام ۳۱۵ در نظر بگیریم، در این بخش، ۲۰۶ با داشتن یک موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ ۱.۶ لیتری با ۱۱۰ اسب بخار نیرو و ۱۴۷ نیوتن متر گشتاور و در عین حال، ۱۶۰ کیلوگرم وزن کم‌تر در مقایسه با ام وی ‌ام ۳۱۵، خودروی بسیار قوی‌تری است.

    • عملکرد بد گیربکس

    همان طور که در بخش مشخصات فنی این خودرو ذکر کردیم، ام وی ‌ام ۳۱۵ به یک گیربکس ۵ دنده دستی مجهز شده که داد خیلی از مالکان این خودرو را درآورده است. گیربکس این خودرو را شاید بتوان یکی از پر سروصدا ترین گیربکس‌ها در این رده قیمتی معرفی کرد.

    طبق گزارش مالکان ام وی ‌ام ۳۱۵، صدای زوزه گیربکس آن در دنده‌های ۲، ۳ و ۴ بسیار آزار دهنده هست و مشکل وقتی بدتر می‌شود که صدای گیربکس را به صداهای دیگر داخل کابین اضافه کنید.

    • ترمزهای کاسه ای عقب

    یکی از معایب mvm 315 که بدون تغییر به نسخه پلاس انتقال یافته، ترمزهای کاسه‌ای عقب هستند که برای خودرویی در این رده قیمتی و با پسوند پلاس عجیب به نظر می‌رسند.

    ترمزهای کاسه‌ای عقب از نسل اول ام وی ام ۳۱۵ تاکنون همراه این خودرو بوده‌اند و با وجود تغییر نسل و عرضه نسخه فیس‌لیفت، وضعیت آن‌ها تغییری نکرده است. استفاده از ترمزهای کاسه‌ای برای چرخ‌های عقب ام وی ام ۳۱۵ پلاس سبب شده تا این خودرو همچنان از نظر ایمنی در شرایط متوسطی قرار گیرد، حال آن‌که مدیران خودرو این محصول را با پسوند پلاس و به عنوان محصول جدید روانه بازار کرده است.

    البته نباید از یاد برد که رقبای داخلی ام وی ام ۳۱۵ پلاس نیز از این نظر در وضعیت بهتری نیستند، با این حال برای خودرویی که در نتیجه همکاری با خودروساز خارجی توسعه یافته است، چنین موردی یک نقطه ضعف محسوب می‌شود و بایستی ام وی ام ۳۱۵ پلاس در سطحی بالاتر از رقبایش قرار گیرد.

    Chery Celer 03 نقد و بررسی ام وی ام 315 ساده تا پلاس

    • دید کم در عقب خودرو

    به دلیل طراحی خاصی که درب عقب این خودرو دارد و همچنین کوچک بودن پنجره عقب خودرو، هنگام دنده عقب گرفتن راننده دید خوبی متاسفانه ندارد. البته این موضوع به دلیل این که خودرو به سنسور و دوربین دید عقب با قابلیت نمایش روی LCD مجهز است نمی‌تواند ایراد بزرگی محسوب شود، ولی از آن جایی که هدف ما در مقالات مشاوره خرید بررسی تمام زوایای خودروهاست، این مورد را لازم دانستیم که در این مطلب ذکر کنیم.

    • کیفیت ساخت پایین و کابین پر سروصدا

    خودروهای چینی که در ایران مونتاژ می‌شوند، علی رغم داشتن ظاهری زیبا و امکانات، تجهیزات و آپشن های خوب، معمولاً از نظر کیفی حرف‌های زیادی برای گفتن ندارند. در مورد ام وی‌ ام ۳۱۵، این کیفیت ساخت پایین به خصوص داخل کابین بیشتر خود را نشان می‌دهد و از مواد اولیه استفاده شده گرفته تا سروصدای زیادی داخل کابین، همه و همه نشان از کیفیت ساخت پایین این خودرو دارند.

    در تأیید این ادعا همین کافی که ‌ام وی ‌ام ۳۱۵ در گزارش‌های کیفی ماهانه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از ۵ ستاره کیفی، همیشه ۲ ستاره را به دست می‌آورد.

    • افت قیمت دست دوم به علت فروش اقساطی

    مدیران خودرو برخلاف سایر مونتاژکاران وطنی، هر محصولی را که به بازار ایران آورده است تحت پوشش شبکه خدمات خود قرار داده و در تأمین قطعات آن کم کاری نکرده است. از سویی دیگر، فروش بالای محصولات چری و ام وی ام در کشور هم سبب شده است که قطعات این خودروها در بازار آزاد نیز به آسانی یافت شوند. با این تفاسیر، ام وی ام ۳۱۵ نیز از نظر آینده خدمات و در دسترس بودن قطعات در وضعیت مناسبی به سر می برد.

       ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

      مزایای ام وی ام 315

      MVM 315 9 نقد و بررسی ام وی ام 315 ساده تا پلاس

      • تعلیق نرم
      • مصرف سوخت مناسب
      • طراحی قابل قبول
      • تحهیزات و امکانات مناسب
      • ابعاد جمع و جور

        طول این خودرو هاچ بک فقط ۴ متر است، اما فضای داخلی بسیار مناسب و جاداری را برای سرنشینان فراهم می‌کند و از این حیث نسبت به پژو ۲۰۶ در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرد. طراحان شرکت چری برای صندوق بار ام وی ام ۳۱۵ فضا و ابعاد بسیار خوبی را در نظر گرفته‌اند که ویژگی خوبی برای این خودرو محسوب می‌شود.

        این خودرو از تعلیق بسیار نرمی برخوردار است که با توجه به شرایط جاده‌های ایران، نقطه قوت بسیار مهمی برای این خودرو خواهد بود. هرچند همین تعلیق نرم به هندلینگ خودرو آسیب می‌رساند و در پیچ‌ها این مورد به خوبی احساس می‌شود، اما چسبندگی مناسب تا حدودی این ضعف را پوشش داده است.

        •  خدمات پس از فروش قابل قبول

        مدیران خودرو برخلاف سایر مونتاژکاران وطنی، هر محصولی را که به بازار ایران آورده است تحت پوشش شبکه خدمات خود قرار داده و در تأمین قطعات آن کم کاری نکرده است. از سویی دیگر، فروش بالای محصولات چری و ام وی ام در کشور هم سبب شده است که قطعات این خودروها در بازار آزاد نیز به آسانی یافت شوند. با این تفاسیر، ام وی ام ۳۱۵ نیز از نظر آینده خدمات و در دسترس بودن قطعات در وضعیت مناسبی به سر می برد.

        • مصرف پایین سوخت ام وی ام 315

        ام وی ام 315 برخلاف باور عموم که یک خودروی پرمصرف نامیده می‌شود، دارای مصرف سوخت بسیار مقرون به‌صرفه‌ای است که‌ میزان مصرف سوخت آن نسبت به 206 تیپ 2 چیزی بیش از 2 لیتر کمتر می‌باشد و این در حالی است که‌شما می‌توانید با هزینه یک 206 تیپ 2 صفر کیلومتر، اقدام به‌خرید ام وی ام 315 با کارکرد خیلی پایین و یا با هزینه کمی بیشتر می‌توانید اقدام به‌خرید نسخه صفر کلیومتر آن نمایید که‌مصرف سوخت پایین تری دارد.

        لازم به ذکر است که میزان مصرف سوخت ترکیبی خودرو ام وی ام 315 و خودرو 206 تیپ 2 به ترتیب عبارتند از 6.3 لیتر و 8.8 لیتر در هر 100 کیلومتر که گزینه عقلانی ام وی ام 315 می باشد.

         وضعیت ایمنی خودروی ام وی ام 315

        ام‌وی‌ام 315 موفق شده 4 ستاره موسسه تست تصادف چین (C-NCAP) را بدست آورد که هرچند به ستاره‌های اروپایی نمیرسد اما برای این رده امتیاز قابل قبولی محسوب میشود هرچند رقبایی مثل برلیانس H220 از این موسسه 5 ستاره دریافت نموده‌اند و پژو 206 هم 4 ستاره اروپایی را در چنته دارد.

        بررسی رقبای ام وی ام 315

        بررسی ام وی ام 315 1 نقد و بررسی ام وی ام 315 ساده تا پلاس

        ام وی ام 315 در طول دوران فعالیت خود در ایران، با خودروهای مختلفی به رقابت پرداخته است. اصلی‌ترین رقیب این خودرو پژو 206 تیپ 5 بوده است اما مدیران خودرو کوشید با مجهز کردن محصول خود، سطح فنی ام وی ام 315 را در نسل دوم ارتقا دهد.

        به همین دلیل می‌توان گفت که اکنون رقیب اصلی ام وی ام 315، پژو 207 جدید ایران خودرو محسوب می‌شود. در کنار پژوهای ایران خودرو، کوییک و تیبا 2 سایپا نیز به عنوان رقبای ام وی ام 315 مطرح هستند و در بازه کوتاهی نیز برلیانس H220‌ به عنوان رقیب این خودرو ایفای نقش کرد.

        ارزش خرید ام وی ام 315 هاچبک

        8268679 175 نقد و بررسی ام وی ام 315 ساده تا پلاس

        اگرچه خرید خودرو هاچ بک محدودیت های خودش را دارد ولی همچنان انتخاب بسیاری از افراد بخصوص جوانان می باشد. خودرو ام وی ام 315 اسپرت از نکات مثبتی همچون مصرف سوخت اقتصادی، سیستم تعلیق نرم، طراحی اسپرت و تجهیزات به روزی برخوردار است و با خودروهایی همچون رنو ساندرو و برلیانس H320، پژو 206، برلیانس H220 اتوماتیک هم رقیب است. خودرو ام وی ام 315 به علت بازار دست دوم نچندان خوب و افت قیمت، از رقیب های خود بخصوص پژو 206 عقب مانده است

        نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

        بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

        عضو شوید
        آگاه شوید
        guest
        0 نظرات
        فید بک نظرسنجی داخل متن
        مشاهده تمام نظرات
        مشاوره رایگان و ثبت سفارش