4.8
(2358)

فهرست محتوا

 

نصب چراغ های مه شکن جدید بر روی وسیله نقلیه شما می تواند دید شما را در شرایط آب و هوایی بد بسیار بهبود بخشد. اکثر کیت ها با دستورالعمل های دقیق در مورد نحوه نصب آنها ارائه می شوند و برای کسانی طراحی شده اند که تجربه کمی در مورد سیم کشی دارند. نصب چراغ های مه شکن در هر مدل خودرو متفاوت خواهد بود. در اینجا قصد داریم نحوه نصب چراغ های مه شکن را با استفاده از چراغ مه شکن کارخانه، قاب و کیت سیم کشی نشان دهیم.

fog lights 00 نحوه نصب چراغ های مه شکن

نصب یا تعویض چراغ های مه شکن در خودروهایی که از قبل مجهز به آنها هستند آسان است. با این حال، وسایل نقلیه ای که چراغ مه شکن ندارند نیز می توانند مجهز به مه شکن شوند.

%name نحوه نصب چراغ های مه شکن

در ویدیو زیر می توانید نحوه نصب چراغ مه شکن را به صورت کامل مشاهده نمایید.

نحوه نصب چراغ های مه شکن: راهنمای گام به گام

روش 1

انتخاب چراغ های مه شکن

1. قوانین محلی خود را بررسی کنید.

برخی از مناطق محدودیت هایی در مورد نوع و رنگ چراغ هایی که می توانید نصب کنید دارند. قوانین محلی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که چراغ های جدید خودروی شما با این قوانین مطابقت دارند. همه چراغ های مه شکن برای استفاده در جاده ها توسط وزارت حمل و نقل تایید نشده اند.

%name نحوه نصب چراغ های مه شکن

2. نوع لامپ خود را انتخاب کنید.

سه نوع لامپ اصلی برای چراغ های مه شکن موجود است. سبکی را که به نظر شما مفیدتر است را انتخاب کنید.

%name نحوه نصب چراغ های مه شکن
  • LED (دیودهای ساطع کننده نور Light Emitting Diodes) بسیار روشن هستند و عمر طولانی دارند. آنها همچنین انرژی کمتری مصرف می کنند و در معرض لرزش نیستند. نقطه ضعف آنها هزینه آنها است، زیرا آنها بسیار گرانتر از هالوژن هستند.
  • HID (تخلیه با شدت بالا High Intensity Discharge) از گاز زنون برای تولید مقدار زیادی نور روشن استفاده می کند. HID ها محبوب هستند زیرا نور تولید شده به نور روز نزدیک تر است.
  • هالوژن قدیمی ترین نوع نور و همچنین در دسترس ترین و ارزان ترین نوع نور است. هالوژن با یک لامپ رشته ای و گاز هالوژن ساخته شده است. این چراغ‌ها معمولاً داغ می‌شوند و مستعد فرسودگی نیز هستند.

3. سبک چراغ ها را انتخاب کنید.

انواع مختلفی از سبک های مه شکن موجود است، اما همه آنها به سه دسته نصب تقسیم می شوند. تصمیم بگیرید که کدام سبک برای وسیله نقلیه شما مناسب تر است.

%name نحوه نصب چراغ های مه شکن
  • پایه سپر Bumper Mount. چراغ های پایه سپر در حفره هایی با طراحی خاص قرار می گیرند و معمولا گرد یا مستطیلی هستند. اکثر کارخانه ها از این سبک طراحی برای ساخت چراغ های مه شکن استفاده می کنند. اگر در حال تعویض چراغ های مه شکن استوک خود هستید، این مدل را انتخاب کنید.
  • پایه گریل Grill Mount. این مدل معمولا گرد و بزرگتر است. این چراغ ها روی جلوی پنجره یا مستقیماً پشت آن نصب می شوند. این سبک معمولاً بیشتر در کامیون ها و SUV ها دیده می شود.
  • پایه قفسه Rack Mount. چراغ های گرد یا مستطیلی دارد. این مدل چراغها در بالای خودرو یا روی محافظ برس جلویی نصب می شوند. این سبک در کامیون ها و SUV ها نیز بیشتر دیده می شود.

روش 2

چراغ های مه شکن خود را نصب کنید

1. مطمئن شوید که وسیله نقلیه شما پارک شده و خاموش است.

سعی کنید تا جایی که ممکن است آن را در یک سطح صاف قرار دهید. ترمز دستی را بکشید.

%name نحوه نصب چراغ های مه شکن

2. کاپوت را باز کنید.

چراغ های مه شکن نصب شده در سپر معمولا زیر چراغ های جلو قرار دارند. اگر در مکان یابی آنها مشکل دارید، دفترچه راهنمای وسیله نقلیه خود را بررسی کنید.

%name نحوه نصب چراغ های مه شکن

3. سوئیچ چراغ مه شکن را از محفظه جدا کنید.

این سوئیچ چراغ مه شکن را از سیستم برق خودرو جدا می کند. باید با جدا کردن گیره قطع شود.

%name نحوه نصب چراغ های مه شکن
  • به خاطر داشته باشید قبل از جدا کردن چراغ مه شکن از خودرو باید ابتدا ترمینال منفی را از باتری جدا کنید.
  • در زیر فرمان، پانل های داخلی را خواهید دید. این قطعات را با احتیاط حمل کنید و پانل دسترسی به فیوز را با دست بردارید. پانل دیگری که زیر ستون فرمان است باید باز شود.
  • اکنون می توانید مکان سوئیچ را انتخاب کنید. این محل باید مکانی باشد که به راحتی در دسترس شما باشد.
  • به دنبال سیم های زمین دیگر بگردید. شما می توانید پیچ و مهره ای را پیدا کنید که از فلز عبور می کند. باید این پیچ را بردارید و کانکتور زمین را بلغزانید و دوباره پیچ را ببندید.
  • وقتی موتور روشن است با استفاده از ولت متر یک فیوز خالی 12 ولتی پیدا کنید. فیوز را پیدا کنید و کانکتور مثبت را وصل کنید. با این کار چراغ های مه شکن در هنگام روشن و خاموش شدن موتور روشن و خاموش می شود.

4. واشر، پیچ و مهره را بردارید.

این کار به شما امکان می دهد محفظه چراغ مه شکن را بردارید. اطمینان حاصل کنید که تمام قطعات خود را تا پایان نصب نگه داشته اید.

%name نحوه نصب چراغ های مه شکن
  • در اینجا شما سیم کشی کلید روشن/خاموش را به سیم کشی محفظه موتور وصل می کنید. هر گونه سیم کشی اضافی باید بسته بندی شود و در پانل های داخلی قرار داده شود تا مانع ایجاد نشود.
  • اکنون باید به محل نصب چراغ های مه شکن یا جایی که چراغ های مه شکن را نصب می کنید، بروید. ممکن است یک فضای باز در پشت چراغ های جلو پیدا کنید و همچنین ممکن است برای دسترسی به آن لازم باشد از سمت دیگر گلگیر را بردارید.

5. محفظه را بردارید.

مراقب باشید سپر خراشیده نشود. اگر مشبک یا چراغ های روی سقف را نصب می کنید، بلند شوید تا از خراشیدگی سقف یا بدنه جلوگیری کنید.

%name نحوه نصب چراغ های مه شکن
  • وقتی قطعه برداشته شد، زمانی که بتوان چراغ های مه شکن را تجهیز کرد، به فضا دسترسی خواهید داشت. در صورتی که پوشش پلاستیکی به صورت دستی جدا نشد، از یک ابزار جدا کردن قطعات پلاستیکی استفاده کنید. فقط اتصالات سیم کشی را در هر طرف وصل کنید و کار تمام است.
  • مطمئن شوید که سرب مثبت را به ترمینال مثبت باتری وصل کرده اید و چراغ های مه شکن را به سیم کشی وصل کنید.

6. چراغ مه شکن جدید را وارد کنید.

محفظه باید در فضای باقی مانده از محل قدیمی قرار گیرد. اگر اینطور نیست، ممکن است چراغ های جلو را نادرست خریداری کرده باشید.

%name نحوه نصب چراغ های مه شکن

مطمئن شوید که سوراخ های پیچ در یک راستا قرار دارند. در غیر این صورت ممکن است مجبور شوید سوراخ های جدید ایجاد کنید.

7. پیچ را وارد کنید.

واشر و مهره را روی پیچ بکشید و با ضامن یا آچار محکم کنید. بیش از حد آن را سفت نکنید زیرا ممکن است به محفظه چراغ مه شکن یا خودرو آسیب برساند. محفظه باید راحت و بی حرکت باشد.

%name نحوه نصب چراغ های مه شکن

قبل از بستن این چراغ‌ها، می‌توانید آزمایشی انجام دهید تا بررسی کنید که آیا همه چیز خوب کار می‌کند یا خیر. ترمینال منفی باتری را که قبل از شروع فرآیند جدا کرده اید دوباره وصل کنید. در حین انجام آزمایش متوجه خواهید شد که چراغ های مه شکن کار می کنند یا خیر. بعداً می توانید همه چیز را پیچ و مهره کنید و مرتب بچینید.

8. سوئیچ را دوباره وصل کنید.

کلید چراغ مه شکن را با استفاده از گیره دوباره وصل کنید. اکنون باید چراغ مه شکن جدید به درستی از باتری خودرو تغذیه شود.

%name نحوه نصب چراغ های مه شکن

9. استارت را بزنید.

چراغ های جدید خود را تست کنید. اطمینان حاصل کنید که زاویه برای دید مناسب است و در چشم سایر رانندگان نمی زند.

%name نحوه نصب چراغ های مه شکن

تنظیم چراغ های مه شکن

در نهایت، ممکن است لازم باشد جهت چراغ های مه شکن را نیز بررسی کنید. از پیچ تنظیم استفاده کنید و چراغ ها را نشانه بگیرید. همه چیز را مرتب کنید، چراغ های مه شکن شما باید مرتب نصب شوند.

چه در حال تعویض چراغ های مه شکن خودروی خود هستید یا مشغول نصب آنها در وسیله نقلیه ای هستید که هرگز چراغ های مه شکن نداشته است، همیشه آنها را در نیمه پایینی قسمت جلویی خودرو نصب کنید. این چراغ ها باید در زیر چراغ های جلو یا به طور اندازه گیری شده، 10 تا 24 اینچ بالاتر از سطح زمین وجود داشته باشند. به یاد داشته باشید که مه معمولاً حدود 2 فوت از زمین شروع می شود، بهتر است چراغ های مه شکن را زیر آن سطح نصب کنید.

%name نحوه نصب چراغ های مه شکن

ایده ساده برای نصب چراغ های مه شکن زیر سطح مه است، بنابراین نور می تواند در مه نفوذ کند و وضوح بصری را ارائه دهد. با این حال، هرگز نباید از آنها با چراغ های جلو یا چراغ های کمکی استفاده کنید. این کار به شما اجازه دیدن ترافیک روبرو را نمی دهد و بنابراین بسیار خطرناک خواهد بود.

چرا چراغ های مه شکن در هر خودرویی ضروری هستند؟

اکنون که ایده ای در مورد نصب چراغ های مه شکن دارید، بیایید بدانیم که چرا داشتن چراغ های مه شکن در وهله اول ضروری است.

چراغ‌های مه شکن به شما امکان می‌دهند حتی لبه‌های جاده را که با چراغ‌های جلو به سادگی قادر به دیدن آنها نیستید را ببینید.

این نورها تابش خیره کننده ای ایجاد نمی کنند یا حداقل بسیار کمتر ایجاد می کنند و از این رو دید واضحی را از زمین ایجاد می کنند، به خصوص در مواقعی که محیط مه آلود است.

از آنجایی که چراغ‌های مه شکن برخلاف چراغ‌های جلو مستقیم نیستند، این منبع روشنایی مه یا برف را در چشمان راننده منعکس نمی‌کند.

چراغ های مه شکن ظاهر کلی جلوی خودرو را بسیار بهتر می کنند. همچنین، سبک های مختلفی از این چراغ ها وجود دارد که می توانید بنا به سلیقه خود آنها را انتخاب کنید. چراغ‌هایی به سبک OEM وجود دارند که با رنگ آبی یا کهربایی عرضه می‌شوند.

برای دریافت راهنمایی بیشتر در مورد نحوه نصب چراغ های مه شکن، می توانید ویدیوهای مربوط به نصب را تماشا کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید. کیت های مه شکن به صورت آنلاین نیز در دسترس هستند، بر اساس نیاز خود و همچنین منطبق با بودجه و طبق راحتی خود این چراغها را تهیه کنید.

%name نحوه نصب چراغ های مه شکن

نکته: اجازه ندهید ماشین شما از کار بیفتد و با این نکات تعمیر و نگهداری فوراً خرابی را تعمیر کنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
مشاوره رایگان و ثبت سفارش