4.8
(194)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه هیوندای آزرا و تویوتا آریون و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم. تویوتا آریون بهتره یا هیوندای آزرا کدام را بخریم؟

خودروهای وارداتی متنوعی در سال های اخیر به بازار داخلی کشورمان راه پیدا کرده اند. در این میان خوردوهایی که دارای استانداردهای بین‌المللی هستند، بیشتر مورد توجه خریداران داخلی قرار گرفته اند.

در میان نمونه های وارداتی مختلف می توان به هیوندای آزرا و تویوتا آریون اشاره کرد. این خودروها از جمله محبوب‌های بازار ایران هستند و اگر شما قصد خریدشان را دارید، بهتر است که با مشخصات فنی، مزایا و معایب هر یک از آشنا شوید.

2014 Hyundai Grandeur diesel front three quarter view at Busan Motor Show 2014 مقایسه هیوندای آزرا و تویوتا آریون
مقایسه هیوندای آزرا و تویوتا آریون

هیوندای آزرا و تویوتا آریون در سگمنت سدان خانوادگی متوسط بوده و تقریباً در یک سطح قرار می گیرند. به همین دلیل اگر قصد خرید یکی از این دو خودرو را دارید، مطالعه این مقاله و مقایسه میان آنها برایتان خالی از لطف نخواهد بود.

به‌طور کلی، مقایسه خودروهای هم سطح می‌تواند سرنخی برای رسیدن به انتخاب مناسب و دلخواه در خرید شما باشد.

تویوتا آریون و هیوندای آزرا در بازار داخلی نام‌هایی مشهور هستند و لازم است که مشتریان و علاقه مندان به این خودروها با آنها آشنایی کامل داشته باشند.

Toyota Aurion Sportivo 006 s3mc مقایسه هیوندای آزرا و تویوتا آریون
مقایسه هیوندای آزرا و تویوتا آریون

نماینده واردات و خدمات پس از فروش خودروی هیوندای آزرا در ایران به عهده شرکت آسان موتور و کلیه خدمات مربوط به خودروی تویوتا آریون نیز به عهده شرکت ایرتویا می باشد.

ورود این دو خودرو در اواسط دهه 80 به بازار داخلی کشور یک رقابت بسیار زیبا و جذاب در تاریخ واردات خودروی کشور بود زیرا برای نخستین مرتبه در دوران واردات خودروهای مدرن دو خودروی بی نظیر از کره و ژاپن روبروی هم قرار می گرفتند.

رقابت میان آریون به عنوان خودروی لوکس تویوتا با آزرا نسل چهارم، رقابتی در کلاس بالاتر و فراتر از رقابت هیوندای سوناتا و تویوتا کمری بود.

 

مقایسه کلی هیوندای آزرا و تویوتا آریون

 

2017 Hyundai Grandeur Hyundai Azera rear three quarters مقایسه هیوندای آزرا و تویوتا آریون
مقایسه کلی هیوندای آزرا و تویوتا آریون

نام آزرا در ساختار برند هیوندای به عنوان محصول شاخص این خودروساز کره ای شناخته می شود. این خودرو که با نام Grandeur نیز شناخته می‌شود، برای یک دهه بین سال‌های 1986 و 1996، پیش از اینکه مدل Dynasty توسط هیوندای به عنوان یک خودروی درجه یک معرفی شود، پرچم‌دار کمپانی هیوندای بود.

نسل اول آزرا در سال 1986 به بازار جهانی عرضه شد که واقعاً از نظر طراحی حرفی برای گفتن نداشت. با ظهور نسل دوم و سوم به ترتیب در سال های 1992 و 1998، به راحتی می توان پیشرفت هیوندای را به سمت کیفیت استثنایی و سبک انحصاری طراحی مشاهده نمود.

نسل چهارم هیوندای آزرا با کد شناسایی فنی TG در اواسط دهه 2000 عرضه شد. این خودرو با طراحی بسیار جذاب و قدرت فنی قابل قبول و البته قیمت بسیار رقابتی توانست به رقیب سرسخت محصولات تویوتا تبدیل شود.

Toyota Aurion Sportivo 005 5gd3 مقایسه هیوندای آزرا و تویوتا آریون
مقایسه کلی هیوندای آزرا و تویوتا آریون

تویوتا کمری یکی از سدان های خانوادگی سایز متوسط شناخته شده این خودروساز ژاپنی است که سابقه ورود در بازارهای جهانی آن به اواخر دهه 1970 بازمی گردد، اما موفقیت این برند به حضور آن در بازارهای بزرگ جهانی مانند آمریکای شمالی ارتباط داشت.

خودروهای کمری بازار ژاپن به منظور هماهنگی با سلیقه و دسته بندی بازار آمریکای شمالی با افزایش حجم و ابعاد قابل توجهی روبرو شد و کد شناسایی فنی آنها از V (ویژه بازارهای ژاپن و آسیای شرقی) به XV (ویژه بازارهای بین المللی) تغییر یافت.

نخستین سری کمری XV که به لطف ایرتویا پایش وارد بازار ایران شد، سری XV30 بود و نسل بعدی آن با تغییر در زبان طراحی با کد شناسه فنی XV40 وارد بازار جهانی شد و در بازار ایران نیز حضوری موفق تجربه نمود.

اما مدل آریون که به عنوان یک محصول جداگانه بر روی پلت فرم XV40 عرضه شد، در واقع نسخه ای با امکانات مجهزتر و آپشن های بیشتر از کمری است که تویوتا آن را کمری پرستیژ نامید و روانه بازار ایران و خاورمیانه کرد.

آریون سری Prestige در ابتدا با نسل کمری XV30 به بازار جهانی عرضه شد، اما از سال 2009 تا 2011 با پلتفرم مشترک کمری XV40 و سپس در سال 2012 و 2013 در نسل کمری XV50 وارد بازار ایران شدند.

 

همچنین بخوانید: مدلهای مختلف هیوندای آزرا Azera

فیلم مقایسه هیوندای آزرا و تویوتا آریون

ویدئوی زیر به بررسی خودروی هیوندای آزرا مدل سال 2019 پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی خواهد نمود.

 

مقایسه فنی Hyundai Azera با Toyota Aurion

اما تویوتا آریون و هیوندای آزرا از لحاظ فنی چه تفاوت‌هایی دارند و کدام یک بهتر از دیگری است؟ بسیاری معتقدند کیفیت دو خودروی تویوتا آریون و هیوندای آزرا مشابه همدیگر است.

هیوندای آزرا و تویوتا آریون هر دو دارای پیشرانه‌های 24 سوپاپ تنفس طبیعی، شش سیلندر (V6) و سیستم انتقال نیرو محور جلو هستند اما تفاوت مشخص بین این دو خودرو در حجم و توان تولیدی این پیشرانه‌ها است

تفاوت مشخصات فنی موتور آزرا و آریون

 

Hyundai Azera Eng مقایسه هیوندای آزرا و تویوتا آریون
مشخصات فنی هیوندای آزرا و تویوتا آریون

هیوندای آزرا دارای پیشرانه 3.3 لیتری V6 سری لامبدا است. این پیشرانه می تواند نیرویی برابر با 235 اسب بخار در دور 6000 و گشتاوری برابر با 305 نیوتون متر در دور 4000 تولید نماید.

این توان تولیدی با کمک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک سنتی به محور جلو آزرا منتقل می‌شود. آزرا با داشتن وزنی برابر با حدود 1.6 تن می‌تواند در حدود 7.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز برابر با حدود 10 لیتر در هر 100 کیلومتر عنوان شده است.

 

Toyota Aurion Presara 3.5L V6 مقایسه هیوندای آزرا و تویوتا آریون
مشخصات فنی هیوندای آزرا و تویوتا آریون

تویوتا آریون پیشرانه 3.5 لیتری V6 دارد. این پیشرانه با داشتن 200 CC حجم بیشتر نیرویی در حدود 270 اسب بخار در دور 6200 و گشتاوری معادل 335 نیوتون متر در دور 4700 تولید می‌کند.

برتری دوم آریون بر آزرا استفاده این خودرو از گیربکس اتوماتیک 6 سرعت است که با داشتن یک ضریب دنده مناسب تر، می‌تواند عملکرد فنی بهتری نیز ارائه دهد.

آریون با داشتن وزن مشابه 1.6 تنی می‌تواند در حدود 7.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که کمی چالا‌ک‌تر از آزرا است اما این اختلاف زیاد قابل توجه نیست.

این خودرو مصرف  سوخت متوسطی برابر با حدود 10 لیتر در هر 100 کیلومتر با خود به همراه دارد که از این نظر نیز بسیار شبیه به آزرا است.

به دلیل دوام و کیفیت ساخت محصولات تویوتا مشتریان ایرانی همواره نظر مساعدتری مخصوصاً نسبت به مدل‌های مختلف تویوتا دارند و در مقابل محصولات هیوندای در ذهن مردم ایران این چنین جا افتاده است که استهلاک بالاتری دارند.

البته با در نظر گرفتن اختلاف قیمت قابل توجه میان این دو خودرو این موضوع نمی‌تواند زیاد مورد توجه قرار گیرد اما با این وجود همچنان حقیقتی غیر قابل انکار است.

خوشبختانه با توجه به شباهت‌های هر دو خودرو در بخش عملکرد فنی، انتخاب میان این دو گزینه برای مشتری اندکی ساده‌تر خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقایسه فنی تویوتا آریون و هیوندای آزرا جدول زیر را مطالعه کنید.

جدول مقایسه مشخصات فنی هیوندای آزرا و تویوتا آریون
مشخصات فنیتویوتا آریون هیوندا آزرا
 محور محرکدیفرانسیل جلودیفرانسیل جلو
 گیربکس6 دنده اتومات6 دنده اتومات با شیفت لاک
 پیشرانه6 سیلندر6 سیلندر
 حجم موتور3.5 لیتر3 لیتر
 قدرت268 اسب‌بخار250 اسب‌بخار
 گشتاور336 نیوتن‌متر282 نیوتن‌متر
 شتاب7.2 ثانیه8 ثانیه
 سرعت228 کیلومتر برساعت240 کیلومتر برساعت
 مصرف ترکیبی9.3 لیتر در صد کیلومتر9.6 لیتر در صد کیلومتر

 

باتری هیوندای آزرا و باتری تویوتا آریون در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مقایسه امکانات و آپشن های هیوندای Azera با تویوتا Aurion

حجم آپشن‌های ارائه شده در خودروهای کره‌ای با محصولات تویوتا ژاپن و مدل یکسان، همواره یکی از برترین ویژگی‌های خودروهای کره‌ای بوده است که در این میان هیوندای آزرا نیز از این مهم مستثنی نیست.

به همین دلیل توصیه می‌شود پیش از انتخاب هر یک از این دو خودرو ابتدا تریم و سال تولید آنها را که تعیین کننده سطح آپشن‌های به کار رفته در آن‌ها است را به خوبی بررسی و مطالعه نمایید.

TOYOTAAurion 4774 6 مقایسه هیوندای آزرا و تویوتا آریون
مقایسه امکانات و آپشن های هیوندای آزرا و تویوتا آریون

با مقایسه تویوتا آریون با هیوندای آزرا از نظر امکانات و آپشن ها، می توان بیان نمود که در مجموع تویوتا آریون در جایگاه پایین تری نسبت به هیوندای آزرا قرار می گیرد.

بعضی از آپشن‌ها در خودرو مثل ماساژور و گرمکن صندلی فقط در آزرا قابل سفارش هستند ولی در آریون این امکان وجود ندارد. به طور مثال، آپشنی مانند گرمکن صندلی که در بیشتر خودروهای امروزی وجود دارد و در آزرا نیز دیده می شود اما در آریون موجود نیست.

یکی دیگر از تفاوت های این دو خودرو در خروجی 12 ولت است که این امکان در آزرا موجود است ولی در آریون این آپشن وجود ندارد. این خروجی همان مبدل برق خودرو برای افرادی مناسب است که زمان زیادی در جاده ها و مکان های خارج شهری صرف می کنند که می توانند از مزایای آن بهرمند شوند.

1484241660 387 Novo Azera 2018 – Confira detalhes a nova geracao do sedan da Hyundai مقایسه هیوندای آزرا و تویوتا آریون
مقایسه امکانات و آپشن های هیوندای آزرا و تویوتا آریون

در جدول زیر به مقایسه آپشن های این دو خودرو می پردازیم تا شما از تفاوت این دو خودرو مطلع شوید:

جدول مقایسه امکانات و آپشن های هیوندای آزرا و تویوتا آریون
امکاناتتویوتا آریون هیوندا آزرا
گرم‌کن صندلی جلوندارددارد
سردکن صندلی جلونداردندارد
گرم‌کن صندلی عقبنداردندارد
ماساژور صندلینداردندارد
سیستم تهویه‌ی خودکارداردندارد
گرم‌کن فرماننداردندارد
خروجی 12 ولتندارددارد
صندلی چرمندارددارد
یخچالنداردندارد
استراحتگاه مرکزی دستدارددارد
شارژر بی‌سیمنداردندارد

 

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی تویوتا آریون 2013 در ایران

مقایسه طراحی داخلی Aurion و Azera

 

2017 Hyundai Grandeur Hyundai Azera interior مقایسه هیوندای آزرا و تویوتا آریون
طراحی داخلی هیوندای آزرا و تویوتا آریون

سبک طراحی داخلی هیوندای آزرا از طراحی ظاهری آن الگو برداری شده است. داشبورد با طراحی بسیار پیچیده مملو از زوایای تیز و اشکال هندسی مختلف گویای این موضوع است که در برابر نمای داخلی تویوتا آریون با یک کنسول و ادوات کنترلی شبیه سفینه فضایی روبرو می شویم.

آزرا در مقابله با سبک کلاسیک از تزئینات چوبی در فضای پیچیده خود استفاده نکرده است که این باعث شده ساختار آن از ظاهر کلاسیک‌ آریون فاصله بگیرد، با وجود این تفاوت یک عده از افراد به این سبک طراحی جذب می شوند و عده دیگری از آن فاصله می گیرند.

طراحی اساسی و منحصر به فرد آزرا الزاماً زشت یا زیبا نیست. ولی بدون شک شدت اختلاف پیچیدگی و سبک طراحی آن با آریون می‌تواند به خودی خود به عنوان یک فاکتور تعیین کننده میان این دو گزینه باشد.

چرا که هر دو طراحی بر اساس سلایق مختلف قابل پسند هستند به گونه ای که طراحی صاف و ساده نمای داخلی آریون را افراد میانسال می پسندند و از طرفی طراحی‌های عجیب و غریب خودروهای امروزی چون آزرا باب میل جوانان است.

گذشته از سبک طراحی متفاوت میان دو خودرو، ابعاد بیرونی قابل توجه آزرا، بر داخل کابین نیز تأثیر داشته و ابعاد بزرگ‌تر خود را به آن بخشیده است.

ظرفیت صندوق عقب آریون برابر با 535 لیتر است اما این فضا در آزرا برابر با 460 لیتر است که اختلاف نسبتاً زیادی است.

اما نکته قابل توجه آن است که تویوتا آریون به تنهایی خودرویی جادار و بزرگ به حساب می‌آید و حال آنکه آزرا با داشتن ابعاد خارجی بزرگ‌تر اما صندوقی کوچک‌تر می‌تواند کابین به مراتب جادارتری را در اختیار سرنشینان قرار دهد که در سفرهای بلند مدت میان شهری بسیار ملموس خواهد بود.

 

Toyota Aurion Sportivo 007 مقایسه هیوندای آزرا و تویوتا آریون
طراحی داخلی هیوندای آزرا و تویوتا آریون

در هر دو خودرو شاهد فضای داخلی ساده، محافظه کار، سنتی هستیم. تویوتا برای جذاب شدن فضای داخلی آریون از تریم های متفاوت چوب و پلاستیک با رنگ های متضاد بر روی داشبورد، کنسول میانی و رودری ها استفاده نموده است.

 که البته این طراحی قدیمی‌ و از مد افتاده آریون از محصولات اقتصادی تویوتا به ارث رسیده و  واقعا هیچ نکته قابل توجهی برای گفتن در برابر نمای داخلی هیوندای آزرا ندارد.

آریون همان کمری XV40 است که به منظور فروش در برخی دیگر از بازارهای بین المللی تنها اندکی مورد بازنگری طراحی قرار گرفته است، به همین دلیل در مقایسه با نمای کلی کابین آزرا، بسیار تکراری، خسته کننده و بیش از حد محافظ کارانه به نظر می‌رسد.

حتی اگر ما بخواهیم  نمای داخلی نسل دوم تویوتا آریون (XV50) را که به نظر بسیار زیبا به چشم می آید با هیوندای آزرا مقایسه کنیم باز هم  برنده این رقابت آزرا خواهد بود.

 

از نظر طراحی ظاهری

2014 Hyundai Grandeur diesel front at Busan Motor Show 2014 مقایسه هیوندای آزرا و تویوتا آریون
مقایسه ایمنی هیوندای آزرا و تویوتا آریون

هنگامی که ابعاد خارجی هیوندای آزرا و تویوتا آریون را مقایسه می کنیم از لحاظ  طول، عرض و فاصله محورها آزرا به ترتیب به مقدار 141 میلی‌متر، 40 میلی‌متر و 71 میلی‌متر بیشتر است اما از لحاظ ارتفاع هر دو خودرو کاملاً با یکدیگر یکسان هستند.

این اعداد و ارقام نشان دهنده جثه بزرگ‌تر آزرا در مقایسه با آریون است که تأثیر مستقیم بر راحتی و جادار بودن فضای داخلی خودرو دارد.

با مقایسه تویوتا آریون و هیوندای آزرا در می‌یابیم که هیوندا از زبان طراحی جدید هیوندای بهره می‌برد، خطوط شکسته فراوانی روی بدنه این نقش بسته است که علاوه‌ بر افزایش زیبایی و جذابیت، عملکرد آیرودینامیکی آن را نیز بهبود بخشیده است.‌

هیوندای آزرا را باید ماحصل استراتژی جدید هیوندای در طراحی محصولاتش دانست، سبکی از طراحی که خطوط شکسته و عضلانی فراوانی در آن دیده می‌شود که پیش از این در سوناتا ۲۰۱۱ نیز شاهد آن بودیم.‌

اما طراحی ظاهری تویوتا آریون در مقایسه با هیوندای آزرا ساده به‌ نظر می‌رسد و بدون شک برای اکثر افراد جذابیت‌های ظاهری رقیب کره‌ای را به‌ همراه نخواهد داشت.

 

%name مقایسه هیوندای آزرا و تویوتا آریون
طراحی ظاهری هیوندای آزرا و تویوتا آریون

تویوتا آریون یک خودرو لوکس ژاپنی است که نخستین نسل آن در سال های 2006 تا 2011 به تولید رسید و به عنوان نسخه پرستیژ یا لوکس‌ سری کمری XV40 وارد بازار داخلی ژاپن، استرالیا، جنوب و شرق آسیا و خاورمیانه به شد و از سال 2009 وارد بازار کشورمان شد.

به دلیل قرارگیری بر پلتفرم مشترک با اتاق نسل چهارم تویوتا کمری XV40 این خودرو در بسیاری از بازارها با همان نام کمری به فروش می‌رسید. اما از نظر طراحی تغییرات اساسی نمای ظاهری آریون بیشتر در قسمت جلو و عقب این خودرو بوده است.

زبان طراحی شرکت تویوتا در ظاهر آریون به وضوح قابل رویت است، اما بی تردید آریون در مقابل کمری XV40 ظاهر معقول‌تر و سنگین‌تری دارد.

ظاهر آریون اسپرت با داشتن کیت بدنه شامل اسپویلر عقب، دفیوزر جلو و جلو پنجره سه پارچه مشکی رنگ به همراه پروژکتورهای زیر چراغ به سادگی از نسخه گرند این خودرو قابل تشخیص است.

نسل دوم آریون (XV50) با ظاهری بسیار شبیه به لکسوس ES نیز به صورت محدود به ایران وارد گردید اما به دلیل تعداد اندک آنها تصمیم گرفتیم که گزینه نسل اول XV40 را برای این مقایسه انتخاب کنیم.

 

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

تجربه رانندگی در تویوتا آریون بهتر است یا هیوندای آزرا؟

هیوندای آزرا مملو از آپشن هاي مختلف است و به این ترتیب تا حد زيادي سواری را راحت و آسوده می کند. سیستم تعلیق این خودرو بی نظیر طراحی شده به طوری که سواری نرم آن نسبت آریون کاملاً قابل لمس و محسوس است.

هنگامی که راننده پدال گاز را تا انتها فشار می دهد، گیربکس در صورت نیاز به بهترین نحو معکوس کشیده و با تمام قوا سعی می کند که خواسته راننده را برآورده کند.

ایمنی مهم ترین نکته قابل توجه در این خودرو است که آن را نسبت به خودروی رقیب متمایز می کند. در این خودرو نقاط کور به حداقل رسیده و ترمز با عملکردی فوق العاده ایمنی خودرو را تضمین می کند.

Toyota Aurion Sportivo 002 u6tn مقایسه هیوندای آزرا و تویوتا آریون
مقایسه تجربه رانندگی هیوندای آزرا و تویوتا آریون

سواری تویوتا آریون، به هیچ وجه با رقبایش قابل مقایسه نیست. با نشستن پشت فرمان خودرو و فشردن دکمه استارت، پیشرانه 3/5 لیتری بی سر و صدای آن روشن می​شود.

با فشردن پدال مخصوص ترمز در سمت چپ ترمز، خودرو خلاص ​شده و گیربکس به راحتی در حالت D قرار می​گیرد، رانندگی و انتخاب یکی از این دو حالت کاملاً به خودتان بستگی دارد، اگر سواری آرام و نرم از آن بخواهید، سواری لوکس و کم​نقصي به شما ارائه می​دهد و در صورتی که سرعت بیش از حد بخواهید باز هم آریون به این درخواست شما پاسخ می دهد.

از این جهت شتاب خودرو به طرز باور نکردنی  بالاست به طوری که در اولین فشار به گاز، کاملاً شگفت زده خواهيد شد که چنين خودرويي با آن حرکت اولیه​اي نرم و آرام چگونه چنین شتابی را در اختیارتان قرار می​دهد.

2014 Hyundai Grandeur diesel front three quarters at Busan Motor Show 2014 1 مقایسه هیوندای آزرا و تویوتا آریون
مقایسه تجربه رانندگی هیوندای آزرا و تویوتا آریون

در شتاب​های ناگهانی، خودرو کمترین مکثی ندارد تمرکز و هماهنگي خودرو بي نقص است، و تا جایی که بتواند نیاز راننده به شتاب​گيري را بر طرف می​کند.

آریون نیاز راننده را بیش از حد انتظار فراهم می کند، چرا که از نظر قدرت، برای رقبا هیچ حرفی باقی نگذاشته است. یکی از نقاط قوت این خودرو اهرم تعویض دنده در پشت فرمان است، که بسیار دقیق عمل می​کند.

هندلینگ خودرو عالی نیست ولی نقص قابل توجهی هم ندارد اما یکی از مسائلي که حين رانندگی با این خودرو شخص را آزرده می کند، نرمي بیش از اندازه فرمان است.

زیرا در هنگام افتادن در چاله​ها و ناهمواري​هاي خیابان فرمان را از دست راننده می​قاپد، اما عملکرد ترمز خودرو بدون هیچ نقصی و حتی در سراشیبی باعث می شود به این خودرو کاملاً اطمینان نمایید.

در مجموع سواری آريون نسبت به آزرا لذت بخش​تر است و از رقابت​های خیابانی، نیز سربلند بیرون آمده است.

مقایسه ایمنی در هیوندای و تویوتا

ایمنی خودرو یکی از مهم ترین موضوعاتی است که در این قسمت در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

از آنجا که هیوندای آزرا و تویوتا آریون در اروپا و آمریکا عرضه نشده اند، بنابراین ایمنی آن توسط موسسه euro ncap بررسی نشده است.

2014 Hyundai Grandeur diesel front at Busan Motor Show 2014 مقایسه هیوندای آزرا و تویوتا آریون
مقایسه ایمنی هیوندای آزرا و تویوتا آریون

اما موسسه کره جنوبی به نام KNCAP سطح ایمنی آنها را سنجیده است و هر دو خودرو پنج ستاره ایمنی را در این آزمون دریافت کرده اند.

در جدول زیر به مقایسه تجهیزات ایمنی دو خودرو پرداخته ایم تا با نگاهی اجمالی تفاوت این دو خودرو را دریابید:

جدول مقایسه تجهیزات ایمنی هیوندای آزرا و تویوتا آریون
تجهیزات ایمنی و کنترلی خودروآریون آزرا
سیستم ترمز ضد قفل ABSدارددارد
سیستم تقسیم نیروی ترمز EBDدارددارد
سیستم کنترل پایداری خودروی ESPدارددارد
سیستم کنترل ترکشنداردندارد
سیستم ترمز اضطراری خودکارنداردندارد
سیستم حفظ خودرو بین خطوطنداردندارد
سیستم کمکی حرکت در سربالایی HASنداردندارد
کروز کنترلداردندارد
کروز کنترل تطبیق‌پذیرنداردندارد
تشخیص نقاط کورنداردندارد
سیستم کمکی پارک خودکارنداردندارد
ایموبلایزردارددارد
ورود و خروج بدون کلیدنداردندارد
فشار باد تایرهاندارددارد
تایرهای پنچر رونداردندارد
کیسه هوای رانندهدارددارد
کیسه‌ هوای سرنشیندارددارد
کیسه‌ هوای کناریدارددارد
کیسه هوای پرده‌ایدارددارد
پیش‌کشنده‌ کمربند ایمنیدارددارد

 

هیوندای آزرا بخریم یا تویوتا آریون کدام بهتر است؟

Toyota Aurion Sportivo 003 3nto مقایسه هیوندای آزرا و تویوتا آریون
مقایسه هیوندای آزرا و تویوتا آریون

تویوتا آریون یکی از محصولات محبوب تویوتا در بازار دست دوم ایران است که به دلیل داشتن موتور V6 قدرتمندتر و ظاهر زیبا، در قلب خریداران ایرانی جای خود را به عنوان خودرویی کاملاً متفاوت باز کرده است.

آریون در مقایسه با ظاهر بزرگ و جادار نسل پنجم آزرا شبیه خودرویی مدرن خواهد بود. از سوی دیگر، آزرا با استفاده از ظاهری جادار که از یک سو خریداران جوان را به خود جلب می کرد و از سوی دیگر طیف وسیعی از افراد میانسال را از خود دور می کرد، ریسک بزرگی پیش روی شماست.

 

2017 Hyundai Grandeur Hyundai Azera front three quarters مقایسه هیوندای آزرا و تویوتا آریون
مقایسه هیوندای آزرا و تویوتا آریون

به طور کلی، طراحی آزرا به صورتی است که مشتریان یا عاشق آن می شوند یا از آن فرار می کنند. بنابراین جای تعجب نیست که هیوندای در نسل ششم آزرا از طراحی معتدل تری استفاده کرد تا طیف گسترده مشتریان میانسال خود را از دست ندهد.

دومین نکته مهم تفاوت بزرگ طراحی داخلی دو خودرو است که در آزرا آینده نگرانه و در آریون بسیار خسته کننده و قدیمی است.

این سبک طراحی به سیاست‌های داخلی هر دو خودروساز برمی‌گردد که در تویوتا میانه‌روی، سادگی و کاربرد همواره در مرکز توجه بوده است اما در هیوندای بلند پروازی، آینده نگری و جذابیت هدف قرار گرفته است.

اما پس از این موارد تمامی توجه بر اختلاف سطح آپشن‌های محصول کره‌ای همچون آزرا در برابر آریون ژاپنی است که باعث می‌شود آریون چند سر و گردن از آزرا عقب‌ بماند.

همچنین در مقابل نباید از یاد برد که اعتبار برند و دوام محصولات تویوتا موضوعی است که در ایران بسیار جدی گرفته می‌شود و تأثیر آن مخصوصاً در نمونه‌های دست دوم به مراتب بیشتر از نسخه‌های صفر کیلومتر مد نظر خریدار است.

امیدواریم که در این مقایسه توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در مورد مقایسه هیوندای آزرا و تویوتا آریون در اختیارتان قرار داده باشیم.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
7 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
حیدری
حیدری
10 ماه پیش

داشتم مقالتون رو مطالعه میکردم رسیدم به امکانات ماشین یجاش نوشته بودید مصرف ترکیبی،،، برام سوال پیش اومد منظورتون ازین آپشن چیه؟؟؟؟

شفاهی
شفاهی
10 ماه پیش

با سلام خدمت شما دوست عزیز از مقالتون خیلی لذت بردم واقعا ممنونم فقط یک سوالی برام پیش اومد اینکه آیا وزن ماشین هم در روند سرعت تاثیر بسزایی داره یا اینکه تاثیر چندانی نداره و میشه با المان های دیگه جبران ضعف کرد 

کامرانی
کامرانی
10 ماه پیش

بسیار متشکرم ازینکه این همه وقت و هزینه صرف کردید و چنین اطلاعات خوبی رو در اختیار ما گذاشتید خوشحالم که با سایت شما آشنا شدم خیلی عالی هستید….

روح انگیز
روح انگیز
10 ماه پیش

حجم موتور چیه؟ چه تاثیری در روند حرکت ماشین داره الان تو این مقاله ای که مطالعه میکردم شما نوشته بودید حجم موتورتویوتا آریون بالاتر از آزرا هست

کریمی
کریمی
10 ماه پیش

منظور از گشتاور موتور چیه الان گشتاور موتور ماشین آریون بیشتر از ماشین آزرا هست ینی ماشین خوبیه ؟

شهبازی
شهبازی
10 ماه پیش

با سلام خدمت شما دوست عزیز از مقالتون خیلی لذت بردم واقعا ممنونم فقط یک سوالی برام پیش اومد اینکه آیا وزن ماشین هم در روند سرعت تاثیر بسزایی داره یا اینکه تاثیر چندانی نداره و میشه با المان های دیگه جبران ضعف کرد 

مشاوره رایگان و ثبت سفارش