4.6
(196)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه تویوتا هایلوکس و KMC T8 و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم. KMC T8 بهتره یا تویوتا هایلوکس کدام را بخریم؟

2016 Toyota Hilux Revo Thailand Prices 1200x706 1 مقایسه تویوتا هایلوکس و KMC T8
عکس تویوتا هایلوکس

در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به کلاس خودرویی پیکاپ در کشورمان شده است و حضور محصولات جدیدی مانند آمیکو آسنا، فوتون تونلند، KMC T8، کلوت مکث موتور، یوآز پیکاپ یا حتی گزینه‌های ارزان‌تری مانند ریچ، کاپرا، پادرا، کارون و زاگرس و غیره هم به دنبال این موضوع بوده و توانسته انتخاب های زیادی را پیش روی علاقه مندان به این کلاس جذاب قرار بدهد زیرا همگی این پیکاپ ها قادرند در استفاده‌های کاری-تجاری و همچنین شخصی و آفرودی مورد استفاده قرار گیرند و تا حد قابل‌قبولی رضایت مالکان را جلب نمایند.

اما در گذشته ای نه چندان دور در کشور ما خبری از این تنوع خودروها نبود و تمامی نیازهای تجاری و شخصی این کلاس بر دوش چند محصول محدود (اما فوق العاده پرطرفدار) مانند نیسان پیکاپ و تویوتا هایلوکس قرار داشت. ما نیز در ادامه این مقاله به بررسی و مقایسه هایلوکس و KMC T8 خواهیم پرداخت.

جالب اینجاست که با وجود ورود پیکاپ‌های جدید، نسخه‌های قدیمی ژاپنی به دلیل کیفیت ساخت بالا و دوام فوق‌العاده همچنان محبوب هستند، بنابراین برخی از افراد همچنان تمایل دارند نسخه‌های قدیمی‌تر مانند هایلوکس را با قیمت بسیار بالاتری انتخاب کنند. قیمت بالا، با آپشن های کمتر و قطعات یدکی گران تر، می تواند به دلیل عملکرد عالی یکی از این پیکاپ ها باشد.

تویوتا هایلوکس یکی از شناخته شده ترین و جان‌سخت‌ترین پیکاپ هایی است که در تمام کشورهای دنیا طرفداران بسیار زیادی دارد. این خودروساز از سال ۱۹۶۸ میلادی تاکنون، هشت نسل از این خودرو را روانه بازار کرده است و در گذر زمان از یک وانت جمع و جور به یک پیکاپ بزرگ تبدیل شده است.

تویوتا هایلوکس مورد توجه آفرودسواران و افرادی است که نیاز به یک خودروی کاری دارند. همین طور بسیاری از ارگان‌های نظامی جهان نیز این وانت را در ماموریت‌های خود به کار می‌گیرند. چرا که علاوه بر دوام فنی بالا، از قابلیت آفرود و توانایی فنی مطلوب برای انجام کارهای مختلف در جاده‌های هموار و ناهموار برخوردار است.

تا به امروز نسل‌ها و مدل‌های مختلفی از خودروی تویوتا هایلوکس وارد کشورمان شده که جدیدترین و آخرین نسخه آنها مدل ۲۰۱۶ این پیکاپ است.

gal 13 مقایسه تویوتا هایلوکس و KMC T8
عکس KMC T8

طی این سال ها کرمان موتور نیز بیکار نبوده و KMC T8 (یا همان جک T8) را به عنوان یکی از جذاب ترین پیکاپ های این رنج قیمتی به بازار معرفی کرد. خودرویی با ظاهری چشمگیر و شیک، کابین جادار و قابلیت های آفرود (البته در حد متوسط) که از شبکه خدمات نسبتاً قوی گروه خودروسازی کرمان نیز بهره می برد و به همین دلیل می تواند ریسک خریدی کمتری داشته باشد.

کرمان موتور پس از واگذاری تولید لیفان به خودروسازان بم در سال 1396، در همان سال سری جدیدی از محصولات جک را وارد ایران کرد که پیکاپ جک T8 یکی از آنها بود. برای اینکه چینی ها در ارتباط با خودروسازان ایرانی دچار مشکلی نشوند و مونتاژ خودروها در دوران تحریم متوقف نشود، کرمان موتور شروع به معرفی برند جدیدی با نام KMC کرد. در نتیجه جک T8 نیز با نام جدید KMC T8 در ایران عرضه شد.

پیکاپ دو دیفرانسیل و نسبتاً بزرگ کرمان موتور هر چند از نظر ابعاد به پای تراک‌های غول‌پیکر امریکایی نمی‌رسد و از لحاظ کیفیت و کارآیی هم توانایی رقابت با رقبای خوش‌نام ژاپنی را ندارد، اما می تواند در حد قیمت خودش کارآمد باشد و به عنوان جایگزینی نسبتاً مناسب برای پیکاپ‌های پا به سن گذاشته موجود در کشور مطرح گردد.

در واقع شما می توانید با هزینه خرید یک هایلوکس 12، 13 ساله با کارکرد بیش از 200 هزار کیلومتر، یک KMC T8 صفرکیلومتر با خدمات پس از فروش بهتری را خریداری نمائید که هرچند به لحاظ کیفی قابل مقایسه با نماینده تویوتا نیست اما حداقل به دلیل نو بودن و گارانتی فعال، تا چند سال هزینه های هنگفتی را به شما تحمیل نخواهد کرد.

 

مقایسه کلی تویوتا هایلوکس و KMC T8

5 مقایسه تویوتا هایلوکس و KMC T8
عکس تویوتا هایلوکس

تویوتا هایلوکس همواره به عنوان نماد دوام و وفاداری در دنیا شناخته می شود و توانسته رضایت صاحبان خود را هم به عنوان خودروی کار و هم برای استفاده شخصی جلب کند. در نسل هشتم این محصول شاهد پیشرفت هایی در طراحی، کیفیت سواری، عایق بندی و سایر مسائل ریز و درشت هستیم که پیکاپ بادوام تویوتا را کامل تر و خواستنی تر از قبل کرده است.

مهمتر از آن، در مقایسه هایلوکس و KMC T8 ویژگی های معمول آنها در جاده ها خواهد بود که متفاوت است و شامل مواردی مانند دوام، عملکرد، قابلیت عبور و کیفیت فنی می شوند. البته پیکاپ های آفرود به دلیل سیستم تعلیق سفت (مثلا فنرهای عقب) و شاسی مستقل، سواری خشک تری دارند و هندلینگ بدتری نسبت به کراس اوورها دارند و به همین دلیل برای استفاده روزمره کمتر مناسب هستند، اما هایلوکس، با وجود جادار بودن کابین، صندلی های راحت و سواری کاملا قابل قبول و اتاق مناسب و آرام نیز تا حدودی برای استفاده خانوادگی موثر به نظر می رسد.

با این حال، تکان های معمول در این خودرو گاهی اوقات باعث ایجاد صدا برای سرنشینان عقب می شود. البته در این میان محدودیت لوازم جانبی و مصرف سوخت بالا از جمله مشکلات تویوتا هایلوکس است، این در حالی است که این محصول به دلیل محبوبیت زیاد و عرضه محدود در کشور دچار افزایش قیمت کاذب شده است و از نظر ارزش و قیمت گذاری تا حدودی گران است.

gal 16 مقایسه تویوتا هایلوکس و KMC T8
عکس KMC T8

KMC T8 دارای نکات مثبت بسیاری است که از جمله می توان مواردی مانند گشتاور مناسب موتور توربوشارژ، کابین جادار، ظرفیت حمل بار خوب، آپشن های کافی، ساختار دو دیفرانسیل و تونایی آفرود در حد متوسط ​​اشاره کرد. البته این خودرو مشکلاتی نیز مانند حساسیت بیشتر موتور توربو به کیفیت سوخت (نسبت به تنفس طبیعی)، همچنین نداشتن نسخه اتوماتیک و کمبود برخی امکانات رفاهی (نسبت به قیمت) وجود دارد. عرض کم صندلی ها و استحکام صندلی ها و همچنین صدای سیستم تعلیق عقب در هنگام سبک بودن فضای بار (که برای این کلاس طبیعی است) را ذکر کرد.

در مورد کیفیت سواری KMC T8 نیز باید تاکید کرد که این خودرو در مقایسه با آنچه از یک خودروی پیکاپ با شاسی مستقل انتظار می رود شرایط قابل قبولی دارد و بسیار نرمتر از تویوتا هایلوکس است. اما نباید با تصور رانندگی خودروهای کراس اوور به سراغ این محصول بروید، زیرا در این صورت لرزش های قسمت عقب شما را آزار خواهد داد. ترمزهای این خودرو اگرچه دیسکی چهار چرخ و مجهز به سیستم های کمکی مختلف هستند، اما از نظر قدرت متوسط ​​هستند و در زیر بارهای سنگین و در شیب های تند کمی کند عمل می کنند.

هندلینگ خودرو نیز به دلیل اندازه و ارتفاع و ویژگی های آفرودی قابل قبول است. به ویژه سیستم کمکی پایداری الکترونیکی برای این محصول طراحی شده است که در بسیاری از موارد کمک زیادی می کند. البته باید در نظر داشته باشید که این خودروهای برای تحمل فشار G در سرعت بالا طراحی نشده اند و به دلیل مرکز ثقل بالا و سیستم تعلیق خاص، نباید انتظار زیادی از آنها داشته باشید.

همچنین بخوانید: نقد و بررسی تویوتا هایلوکس 2016 در ایران

فیلم مقایسه تویوتا هایلوکس و KMC T8

ویدئوی زیر خودروهای تویوتا هایلوکس و KMC T8 را بررسی کرده و مشخص می کند ارزش خرید کدام یک از این خودروها بیشتر است که به خریداران این خودروها کمک زیادی می کند.

 

مقایسه فنی تویوتا هایلوکس با کی ام سی T8

اما هایلوکس و KMC T8 از لحاظ فنی چه تفاوت‌هایی دارند و کدام یک بهتر از دیگری است؟ بسیاری معتقدند کیفیت دو خودروی هایلوکس و KMC T8 مشابه همدیگر است.

تفاوت مشخصات فنی موتور تویوتا هایلوکس و KMC تی 8

Hilux 2021 2.8 engine 04 مقایسه تویوتا هایلوکس و KMC T8
عکس موتور تویوتا هایلوکس

تویوتا هایلوکس شاید زیباترین چهره و کابین را در بین رقبای جهانی خود نداشته باشد و از نظر تجهیزات هم کامل نباشد، اما بیشتر نقاط ضعف خود را از نظر مشخصات فنی پوشش می دهد. البته هایلوکس برای رانندگی با سرعت بالا و شتاب گیری به خصوص در پیچ های تند ساخته نشده است و نباید با این دید به سمت آن بروید.

اما اگر به دنبال خودرویی بادوام و سخت جان هستید که بتواند همه نوع باری را تحمل کند و علاوه بر حمل بار برای مصارف خانوادگی، گشت گذار و آفرود نیز مناسب باشد، به شما اطمینان می دهم که تویوتا هایلوکس با کمترین نیاز به مراقبت در خدمت شما خواهد بود.

آخرین نسخه این خودرو که در سال 2016 وارد کشورمان گردید از یک موتور 4 سیلندر 2.7 لیتری تنفس طبیعی مجهز به سیستم VVT-i بهره می برد که 164 اسب بخار قدرت تولید می کند. این عدد در نگاه اول ناامید کننده به نظر می رسد، زیرا خودروهایی با حجم موتور بسیار کوچکتر گاهی اوقات قدرت بیشتری تولید می کنند. اما نکته اینجاست که برای این نوع خودروها میزان گشتاور از اسب های زیر کاپوت مهمتر است و گشتاور مناسب 245 نیوتن متری برای عبور از جاده های سخت بسیار مفید خواهد بود.

علاوه بر این راندمان پایین موتور تویوتا باعث شده که فشار زیادی به موتور وارد نشود و با این سیاست عمر موتور بسیار بیشتر از انواع توربوشارژ یا حتی تنفس طبیعی با ضریب تراکم بالا باشد. گیربکس یا 5 سرعته دستی یا 6 سرعته اتوماتیک است که هر دو نمونه می توانند نیرو را به تمام چرخ ها بفرستند اما در شرایط عادی و در صورت عدم نیاز به تقسیم گشتاور، هایلوکس به صورت دیفرانسیل عقب حرکت می کند.

همچنین می توانید حالت های مختلف انتقال نیرو مانند 2H ، 4H ، 4L را انتخاب کنید تا از سواری حتی در خارج از جاده لذت ببرید. شاید تنها مشکل را بتوان در مصرف سوخت نسبتا بالا خلاصه کرد که با توجه به حجم موتور و وزن خودرو تا حدودی طبیعی به نظر می رسد.

حداکثر سرعت تویوتا هایلوکس 170 کیلومتر بر ساعت است و زمان رسیدن به 100 کیلومتر بر ساعت این خودرو 13.3 ثانیه است و میانگین مصرف سوخت ترکیبی آن نیز 11.1 لیتر در 100کیلومتر است.

KMC T8 Pro AT 5 مقایسه تویوتا هایلوکس و KMC T8
عکس موتور KMC T8

زیر کاپوت KMC T8 با یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ روبرو هستیم که به کمک توربوشارژرها قادر است 174 اسب بخار قدرت (5000 دور در دقیقه) و گشتاور 290 نیوتن متر (از 1800 تا 4000 دور در دقیقه) تولید نماید.

از دیگر نکات مثبت این پیشرانه می توان به گشتاور بالا در دورهای پایین موتور، استاندارد آلایندگی یورو 5 و مصرف سوخت کمی کمتر نسبت به رقبای تنفس طبیعی اشاره کرد. با این توضیحات، موتورهای توربوشارژ نسبت به یک موتورهای تنفس طبیعی به کیفیت سوخت و شرایط نگهداری حساس تر هستند.

وظیفه انتقال قدرت هم بر عهده یک جعبه‌دنده 6 سرعته دستی قرار گرفته که می تواند نیرو را به چرخ‌های عقب و یا هر چهارچرخ منتقل نماید. در واقع شما می توانید سه حالت رانندگی برای این خودرو انتخاب کنید: دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین تا به کشش لازم و انتقال گشتاور بهینه در جاده های مختلف دست پیدا کنید.

دیفرانسیل عقب نیز مجهز به قفل الکترونیکی خودکار است تا احتمال گیر افتادن خودرو در جاده های ناهموار را کاهش دهد. ترمزهای خودرو به صورت دیسکی در هر چهار چرخ هستند و توسط سیستم های کمکی مختلفی پشتیبانی می شود. ضمناً سیستم تعلیق جلو از نوع جناغی دوبل مستقل و عقب غیرمستقل فنرتخت می‌باشد و زاویه حمله 30.9 و فرار 23.3 درجه برای خودرو در نظر گرفته شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقایسه فنی KMC T8 و تویوتا هایلوکس جدول زیر را مطالعه کنید.

جدول مقایسه مشخصات فنی KMC T8 و تویوتا هایلوکس
مشخصات فنیKMC T8تویوتا هایلوکس
موتور4 سیلندر 16 سوپاپه4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور1997 CC۲۶۹۴ CC
تنفس موتورتوربوشارژتنفس طبیعی
انتقال نیرودو دیفرانسیلدو دیفرانسیل
حداکثر قدرت174 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه۱۶۴ اسب بخار در ۵۲۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور290 نیوتن متر در 1800 دور در دقیقه245 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دندهشش سرعته دستی5 سرعته دستی یا 6 سرعته خودکار
حداکثر سرعت150 کیلومتر در ساعت185 کیلومتر در ساعت
وزن1965 کیلوگرم1720 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)5325 طول – 1880 عرض – 1830 ارتفاع5335 طول – 1855 عرض – 1815 ارتفاع
فاصله بین دو محور3090 میلیمتر3090 میلیمتر
میانگین مصرف سوخت11 لیتر در صد کیلومتر10.4 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک76 لیتر80 لیتر

 

باتری تویوتا هایلوکسو باتری KMC T8 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مقایسه امکانات و آپشن های تویوتا هایلوکس با JAC T8

14 2 مقایسه تویوتا هایلوکس و KMC T8
عکس داشبورد تویوتا هایلوکس

همانطور که بیان کردیم هدف اصلی تویوتا استفاده از قطعات با استحکام و دوام بالا می باشد، بنابراین بخشی از هزینه آپشن ها یا تجهیزات غیر ضروری صرف ارتقای کیفیت این خودرو شده است. تویوتا هایلوکس شامل امکانات و تجهیزاتی نظیر موارد زیر است:

  • نمایشگر 7 اینچی لمسی مرکزی
  • دوربین دنده عقب
  • بلوتوث
  • سیستم صوتی به همراه ۶ عدد بلندگو – MP3 – USB – AUX
  • نمایشگر TFT رنگی پشت آمپر
  • کول‌باکس
  • تهویه مطبوع اتوماتیک
  • شیشه‌ها و آینه‌های برقی
  • سنسور نور
  • امکان انتخاب حالت‌های مختلف انتقال قدرت
  • امکان انتخاب حالت رانندگی قدرتی و اکونومیک
  • کيسه ايمني هوا راننده و سرنشين جلو – کیسه هوای زانوی راننده (نسخه فول آپشن)
  • سیستم‌های ترمز و پایداری ABS, EBD, EBA
  • ترمز جلو دیسکی خنک شونده – ترمز عقب کاسه ای
  • تنظيم کننده عمودي صندلي راننده
  • برف پاک کن تناوبي
  • گل پخش کن
  • آيينه هاي جانبی برقي
  • فرمان هيدروليک و تلسکوپي
  • شيشه برقي با محافظ
  • ريموت کنترل
  • رينگ آلومينيومي
  • چراغ مه شکن جلو

 

JAC T8 Pickup 5 مقایسه تویوتا هایلوکس و KMC T8
عکس داشبورد KMC T8

معمولاً در خودروهای پیکاپ اهمیت چندانی به امکانات و آپشن‌های رفاهی نمی‌دهند و به همین دلیل جای تعجب ندارد که روی KMC T8 نیز شاهد گزینه‌هایی زیادی نباشیم. امکانات این خودرو شامل موارد زیر است:

  • سیستم ورود و استارت بدون کلید
  • چراغ‌های جلو زنون
  • سنسور نور
  • قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ ها از داخل
  • چراغ‌های روشنایی در روز
  • چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب
  • آینه‌ها و شیشه‌های برقی (با Power Window و سیستم تک‌لمسی) همراه با گرمکن
  • فرمان مجهز به کلیدهای کنترل سیستم صوتی
  • کامپیوتر سفری
  • سیستم کنترل فشار باد تایرها
  • صندلی‌های چرمی و تریم چرمی کابین
  • تهویه مطبوع الکتریکی (با تنظیمات دستی)
  • کروزکنترل
  • نمایشگر لمسی مرکزی با قابلیت Mirror-Link
  • بلوتوث
  • سنسور و دوربین دنده عقب
  • ترمزهای چهار چرخ دیسکی مجهز به ABS, EBD, BOS
  • سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC
  • سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی HBA
  • کنترل کشش TCS و پایداری الکترونیکی ESC
  • سیستم کنترل دینامیکی خودرو VDC
  • قفل دیفرانسیل برقی عقب
  • امکان انتخاب حالت‌های مختلف انتقال قدرت (شامل دیفرانسیل عقب 2H، دو دیفرانسیل سبک 4H و دو دیفرانسیل سنگین 4L)
  •  اتولایت و دی لایت
  • فرمان هیدرولیکی به همراه کلیدهای کنترلی
  • سیستم صوتی به همراه شش بلندگو
  • گرمکن شیشه عقب
  • سیستم تهویه مطبوع دستی
  • رکاب جانبی

 

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی مزایا و معایب KMC T8

مقایسه طراحی ظاهری جک T8 و تویوتا هایلوکس

4 مقایسه تویوتا هایلوکس و KMC T8
عکس تویوتا هایلوکس

تویوتا سال های متمادی محصولات خود را با طراحی نسبتا محافظه کارانه و بعضاً نامعقول و کمی زشت عرضه می کرد، اما به لطف کیفیت فنی خوب، این ضعف چندان محسوس نبود. اما با حضور رقبای جدید و پس از تغییر ذائقه مردم، این خودروساز ژاپنی متوجه شد که  با این رویکرد در آینده با مشکل مواجه خواهد شد و به همین دلیل در طراحی بسیاری از محصولات خود تجدید نظر کرد.

این مشکل حتی در خودروهای کاری و تجاری مانند تویوتا هایلوکس نیز پیش می آید و در نسل هشتم شاهد طراحی زیبایی به خصوص در نمای ظاهری جلوی خودرو هستیم. چراغ های جلو قوی و جذاب هستند و جلوپنجره بزرگ کرومی ویژگی های لوکس را با جذابیت اسپرت ترکیب کرده است.

علاوه بر این که کاپوت برجسته و سپر عضلانی، احساس قدرت و شجاعت را منتقل می کند. مشکلاتی در نمای جانبی و عقب خودرو وجود داشته که طراحان را محدود کرده است. در واقع زیباسازی این قسمت ها در یک پیکاپ یا وانت معمولی می تواند به قیمت کاهش راندمان خودرو تمام شود و به همین جهت در این زوایا به موارد کمتری نظیر حجم‌دهی گلگیرها و استفاده از چراغهای زیباتر بسنده شده است. در مقایسه با نسل قبلی شاهد تغییرات جزئی دیگری مانند سپر و شیشه ها نیز هستیم.

gal 10 مقایسه تویوتا هایلوکس و KMC T8
عکس KMC T8

طراحی ظاهری KMC T8 از تویوتا هایلوکس و پیکاپ های آمریکایی الهام گرفته شده است که نتیجه آن بسیار جذاب است. دماغه بسیار بلند و شیب دار این خودرو با جلوپنجره بزرگ و لوگوی بزرگ آن حس قدرت و جنگجویی را به مخاطب منتقل می کند و توجه به جزئیات در طراحی چراغ ها و استفاده از نوار کرومی در قاب جلوپنجره به آن اضافه شده است.

در نمای جانبی خودرو، خطوط منطقی را می توان مشاهده کرد که با کمک رینگ های 18 اینچی، رکاب های اسپرت، آینه های بزرگ و گلگیرهای برجسته از سادگی فاصله گرفته و جلوه نسبتاً جذابی را شاهد خواهید بود.

در مورد نمای عقب خودرو حرف خاصی برای گفتن وجود ندارد، زیرا اولویت در اینجا ظرفیت حمل خودرو است و جز سپرهای رنگ شده و گرافیک جذاب چراغ عقب، مورد دیگری به چشم نمی آید. علاوه بر این، KMC T8 از تناسب طراحی بسیار خوبی بهره می برد و به زوایای حمله، فرار و شکست این خودرو نیز توجه زیادی شده است تا خودرو به راحتی در استفاده های آفرود گیر نکند.

از لحاظ طراحی داخلی:

hilux slider 3 مقایسه تویوتا هایلوکس و KMC T8
عکس کابین تویوتا هایلوکس

با ورود به کابین تویوتا هایلوکس (نسل هشتم) با فضای زیبایی مواجه می شویم که نسبت به نسل قبل پیشرفت چشمگیری داشته و در عین حال علاوه بر قدرت و جذابیت کمی فانتزی و اسپرت نیز به نظر می رسد.

استفاده از صفحه نمایش مرکزی و رنگ آمیزی جذاب داشبورد همراه با فرمان اسپرت و نشانگرهای پشت آمپر فضای هیجان انگیزی را ایجاد کرده و در عین حال کلیدهای درشت موجود در کابین این خودرو ما را به یاد خودروهای آفرودی و استفاده در شرایط سخت خواهد انداخت.

البته استفاده از روکش پارچه ای و فرمان پلاستیکی (به جای چرم) در کنار کمبود محسوس آپشن های رفاهی، احساس لوکس بودن کابین را کم می کند، اما از متریال مناسبی استفاده شده که نوید دوام و عملکرد خوب را می دهد و این موضوع باعث شده که این مشکلات کمتر دیده شوند.

وقتی صحبت از فضای کابین به خصوص در عقب خودرو به میان می آید، همه چیز به درستی طراحی شده و حتی سرنشینان عقب نیز از نظر فضای پا و سر (در مقایسه با آنچه از یک پیکاپ انتظار دارید) مشکل چندانی نخواهند داشت. ارگونومی کابین نیز در سطح بسیار خوبی قرار دارد و دید خوب آینه های جانبی در کنار دسترسی صحیح به تمامی ادوات باعث سهولت رانندگی تویوتا هایلوکس می شود.

اما با توجه به ابعاد بزرگ خودرو، نباید انتظار رانندگی راحتی در شهرهای شلوغ داشت مخصوصاً علاوه بر سواری خشک خودرو و لرزش های زیاد ناشی از سیستم تعلیق مستحکم آن، برای استفاده معمولی روزمره کمی آزار دهنده خواهد بود.

interior T8 5 مقایسه تویوتا هایلوکس و KMC T8
عکس کابین KMC T8

کابین KMC T8 دارای طراحی ساده اما شیک است. البته با توجه به چهره خشن، عضلانی و آفرودی خودرو سعی کرده اند بیشتر روی ارگونومی و کارایی کابین کار کنند اما باز هم از زیبایی داخل خودرو غاقل نبوده اند و خطوط شیک داخلی در ترکیب با فرمان و داشبورد چهره ای نسبتاً مدرن به خودرو داده است.

نشانگرهای پشت آمپر نیز حالتی اسپرت دارند و کامپیوتر سفری نصب شده روی پشت آمپر، اطلاعات لازم را به راننده می دهد. از نظر دید محیطی، وضعیت برای سایز و سگمنت بدنه خوب به نظر می رسد، هرچند ارتفاع زیاد خودرو نقاط کوری را ایجاد کرده است که یادآور فضای خالی سنسورهای پارک جلو و دوربین 360 درجه است.

عرض صندلی های خودرو نیز کم است و در نتیجه افراد درشت هیکل در آن راحت نخواهند بود، اما از طرفی فضای کافی برای پاها و سر 5 نفر به خصوص در ردیف عقب وجود دارد. اگر متریال به کار رفته در صندلی ها کمی نرمتر بود، خشکی ذاتی پیکاپ آفرود کمتر در کابین احساس می شد. زیر صندلی ردیف عقب نیز محفظه‌ای برای جعبه ابزار و کپسول آتش‌نشانی تعبیه شده که در نوع خود جالب توجه است.

ابعاد بخش بار خودرو دارای عرض 152 سانتی متر و عمق 47 سانتی متر است و می تواند به صورت استاندارد 840 کیلوگرم بار را حمل کند. هنگام بارگیری و سنگین شدن خودرو، سواری آن کمی نرم شده و به کراس اوورهای این سطح نزدیک می شود.

دو مشکل عجیب دیگر نیز در داخل کابین این خودرو وجود دارد. یکی نبود کلید برای خاموش کردن چراغ های اتوماتیک و دیگری انعکاس نور محیط بر روی نمایشگر مرکزی است که به نوعی می تواند حاصل بی تجربگی طراحان JAC باشد. کیفیت مواد استفاده شده نسبت به قیمت خودرو متوسط ​​به نظر می رسد اما باید دید که در گذر زمان KMC T8 تا چه اندازه سلامت قطعات داخلی را حفظ می کند.

 

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

تجربه رانندگی در KMC T8 بهتر است یا TOYOTA هایلوکس؟

9 مقایسه تویوتا هایلوکس و KMC T8
عکس تویوتا هایلوکس

پس از ورود به کابین تویوتا هایلوکس و روشن کردن خودرو متوجه خواهید شد که در حالت توقف کامل خودرو به دلیل عایق بندی مناسب بدنه و کابین، صدای پیشرانه به داخل کابین نفوذ نمی کند اما در دور موتورهای بالا به خصوص بعد از 3000 کمی صدا به داخل نفوذ کرده اما آزاردهنده نیست.

کلاچ تویوتا هایلوکس بسیار نرم و راحت است و شتاب خودرو نیز نسبت به دیگر پیکاپ ها بسیار خوب بوده و کند نیست. البته درست است که نباید از یک پیکاپ انتظار شتاب بالایی را داشت اما هایلوکس در این زمینه نیز چندان شما را ناامید نمی‌کند.

گیربکس نیز عملکرد خوب و روانی دارد و به خوبی با پیشرانه هماهنگ است. دید جلو و اطراف خودرو خوب و قابل قبول می‌باشد و آینه‌ها نیز دید مناسبی را در اختیار راننده قرار داده و به خوبی نقاط کور را پوشش می‌دهند.

سیستم تعلیق هایلوکس مانند اکثر پیک آپ ها از جناغ های دوبل در جلو و یک نوع شمش در عقب تشکیل شده است که کیفیت سواری قابل قبولی به هایلوکس می دهد و هیچ گونه لرزش آزاردهنده ای برای این کلاس خودروها در جاده های ناهموار ایجاد نمی کند. . .

البته نکته مهم دیگر اینکه عقب تویوتا هایلوکس بسیار سبک است و این امر ممکن است باعث لغزش خودرو یا عدم تعادل آن شود و بایستی هنگام عبور از پیچ ها مراقب باشیم، زیرا عقب خودرو به راحتی از مسیر خارج خواهد شد. در مجموع باید گفت تویوتا هایلوکس به عنوان یک پیکاپ خودرویی بسیار خوب و مناسب است اما در بازار کشورمان قیمتی فراتر از انتظار دارد.

670 t8 مقایسه تویوتا هایلوکس و KMC T8
عکس KMC T8

کیفیت سواری KMC T8 را می توان معمولی و قابل قبول اعلام کرد. زیرا این خودرو آن چنان سواری خشکی را در میان پیکاپ های هم رده ندارد. اما از سویی باید گفت که تویوتا هایلوکس سواری نرم تری را نسبت به پیکاپ کرمان موتور در اختیار مشتریان خواهد گذاشت.

با توجه به دید خوب آینه های جانبی و زاویه جلوی این خودرو، می توان گفت که رانندگی با این پیکاپ در معابر شهری سخت نیست و به راحتی می توان تردد معمولی را با این خودروی دو دیفرانسیل تجربه کرد. همچنین توجه داشته باشید که به خاطر وجود پیشرانه توربو و جعبه دنده شش سرعته، آن چنان نیاز نیست تا در حالت بدون بار در سرعت های میانی دنده ها را دائماً تعویض کرد و همین مسئله سبب می شود تا رانندگی راحتی را تجربه نمایید.

مقایسه ایمنی در تویوتا HILUX و KMC T8

toyota hilux feature 5 srs airbags مقایسه تویوتا هایلوکس و KMC T8
عکس تویوتا هایلوکس

در مقایسه ایمنی هایلوکس و KMC T8 به بررسی ایمنی خودروی تویوتا هایلوکس می پردازیم. در خصوص ایمنی تیپ پایه تویوتا هایلوکس تنها 3 ستاره از 5 ستاره موسسه Euro-NCAP را بدست آورده بود اما در نسخه اصلاح شده توانست هر 5 ستاره آن را دریافت نماید.

نتایج آزمون نشان می‌دهند تویوتا هایلوکس امتیاز ۱۵.۷۹ را از ۱۷ کسب کرده و در بخش ایمنی سرنشینان بزرگسال امتیاز پنج ستاره را کسب کرده است. در توضیحات نتایج گفته شده که سر راننده و مسافر به‌خوبی محافظت شده و زانو و مناطق حیاتی بدن هم ایمنی مناسبی دارند.

برای سرنشینان کودک نیز رتبه چهار ستاره و امتیاز ۳۷.۵۴ از ۴۹ کسب شده است. این گزارش توضیح می‌دهد که صندلی ISOFIX می‌تواند حفاظت مطلوب برای کودکان زیر یک سال و نیم فراهم کند، اما صندلی کودک برای کودکان بیش از سه سال نمی‌تواند مانع حرکت بیش از حد آن‌ به سمت جلو شود.

kmc t8 interior مقایسه تویوتا هایلوکس و KMC T8
عکس KMC T8

KMC T8 تاکنون توسط موسسات ایمنی معتبر از جمله CNCAP‌ مورد آزمون ایمنی قرار نگرفته است و از این رو، اطلاعات دقیقی درخصوص میزان مقاومت این پیکاپ در تصادفات وجود ندارد. با این حال، امکانات ایمنی KMC T8 رضایت‌بخش است. برای مثال، این خودرو به طیف وسیعی از سیستم‌های کنترل الکترونیکی مجهز است که می‌توانند هنگام استفاده از این خودرو در مسیرهای آفرودی مفید واقع شوند. بسیاری از این امکانات ایمنی، در دیگر پیکاپ‌های بازار موجود نیستند و همین مساله، زمینه‌ساز یکی دیگر از مزایای KMC T8 شده است.

در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی نیز KMC T8 به کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، ترمز ضد قفل ABS به همراه توزیع کننده الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز اضطراری، سامانه کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل کشش، سامانه کنترل پایداری خودرو، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، اتولایت، مه‌شکن جلو و عقب، آینه‌های جانبی برقی به همراه گرمکن، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، تنظیم دستی صندلی راننده در 6 جهت، سامانه تهویه مطبوع دستی، چراغ روشنایی در روز، سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر و درگاه USB و بلوتوث، کروزکنترل و… مجهز شده است.

بیشتر بخوانید:مقایسه KMC T8 و کلوت مکث موتور

TOYOTA HILUX بخریم یا KMC T8 کدام بهتر است؟

7 مقایسه تویوتا هایلوکس و KMC T8
عکس تویوتا هایلوکس

در ادامه مقایسه هایلوکس و KMC T8 باید عنوان نمود که امروزه به دلیل ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 CC و سپس ممنوعیت کلی واردات خودرو، تویوتا هایلوکس به خاطر قیمت بسیار بالایی که داشت جذابیت خود را برای بسیاری از مشتریان از دست داد. با این حال، با توجه به اینکه خودروهای آفرودر قدرتمندتر با امکانات بیشتری مانند تویوتا لندکروزر و تویوتا پرادو نسبت به هایلوکس در بازار وجود دارند، تویوتا هایلوکس 2016 همچنان یک خودروی آفرود نسبتاً جوان در بازار به شمار می رود.

به همین دلیل تویوتا هایلوکس مناسب ترین گزینه برای افرادی است که به دنبال خودروی آفرود قدرتمند و بادوام با طراحی جدید هستند اما توان خرید خودروهای قدرتمندتر تویوتا را ندارند. بنابراین اگر دنبال یک خودروی لوکس، راحت و با امکانات رفاهی کامل هستید، دور این خودرو را خط بکشید؛ اما اگر یک پیکاپ جان‌سخت می‌خواهید که با آن به سفرهای تفریحی و آفرود بروید، تویوتا هایلوکس می‌تواند تا چندین سال همراه همیشگی شما باشد.

gal 12 e1696788677836 مقایسه تویوتا هایلوکس و KMC T8
عکس KMC T8

در ادامه مقایسه هایلوکس و KMC T8 به این موضوع رسیدیم که پیکاپ KMC T8 یک خودروی تازه وارد چینی به بازار ایران است که مدت زیادی از معرفی آن توسط چینی‌ها نمی‌گذرد و کرمان موتور تولید و عرضه آن را در ایران به عهده گرفته است. KMC T8 طراحی بسیار خوبی دارد و می‌تواند جایگزینی ارزان قیمت برای پیکاپ‌های لوکس و گران قیمت بازار کشورمان از جمله تویوتا هایلوکس باشد.

اما در مورد رانندگی شهری و جاده ای KMC T8 باید به دو نکته توجه داشت که شاید در بخش نکات منفی این پیکاپ قرار بگیرد. نخست اینکه صندلی های T8 آنچنان نرم نیستند و در چاله ها و دست اندازها راحتی ایده آل را برای سرنشیان نخواهند داشت.

نکته دوم هم بحث مصرف سوخت KMC T8 است که با وجود پیشرانه توربو، مصرف سوخت در معابر شهری به ۱۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر می رسد و در معابر برون شهری هم، مصرف سوخت آن در بهترین حالت به حدود ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

مساله بعدی اینکه با توجه به تست ها و بررسی های انجام شده، بهتر است تا برای آفرودهای سنگین تجهیزات اضافی در KMC T8 استفاده شود. به عنوان مثال سینی زیر موتور تقویتی، کیت تعلیق و… از جمله آپشن های آفرودی هستند که امروز توسط مجموعه های تیونینگ خودرو برای T8 ساخته شده اند.

گالری تصاویر

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
8 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
محمدصالح احدی
محمدصالح احدی
7 ماه پیش

مقایسه ارن دو اجحاف در حق تویوتاست

سلیمان
سلیمان
5 ماه پیش

آیا هایلوکس دارای امکاناتی برای کاهش نویز و لرزش داخل خودرو هستن؟

سعید
سعید
5 ماه پیش

چه نظریاتی درباره کیفیت و عمر سیستم های الکتریکی کی ام سی وجود داره؟

قربان زاده
قربان زاده
5 ماه پیش

آیا هایلوکس دارای سیستم اطلاعاتی مثل دیکشنری فرهنگی، هوش مصنوعی یا اسپیکر های هوشمند هست؟

razizade
razizade
2 ماه پیش

سلام شب بخیر، من ی KMC T9 دارم ک آپشنش ی لول بالاتر از مدل 8 هست، ب همین خاطر چون برق نسبتا زیادی استفاده میکنه، مییخوام باتری رو تا حد زیادی آمپرشو زیاد کنم روی ماشین، چند آمپر میتونم بندازم بنظرتون و اینکه من نهایتا 3 روز یک بار از ماشین استفاده کنم، اما آمپر بالاتر رو بخاطر قدرت بیشترش میخوام ک کم نیاره، جاهایی ک زنگ زدم واقعیت ب سختی اطلاع داشتن ک کلا چند آمپر روی ماشین باتری میخوره حتی!؛ حالا ممنون میشم راهنماییم کنین ک کدوم آمپراژ مناسب تره؟!

حمید کریم زاده
حمید کریم زاده
2 ماه پیش

واقعا مقایسه خوبی نبود!!! تویوتا کجا و این چینی های آشغال کجا…

مشاوره رایگان و ثبت سفارش