4.5
(668)

خیلی از خانم های ایرانی دوست دارند خودرو شخصی داشته باشند و بهترین خودرو را برای خودشان انتخاب می نمایند در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر معرفی ماشین های مناسب برای خانم در ایران را در سایت کیان باتری خواهید دید با ما همراه باشید.

ما در این بخش خودروهای که مناسب رانندگی برای خانم ها می باشند را به شما معرفی خواهیم کرد این خودروها بسیار شیک و جذاب می باشند خودروی که سبک باشد و خانم ها راحت بتوانند از آن استفاده نمایند خودروهای مناسب برای بانوان معمولا از قواعد موجود در بازارهای خودرو پیروی نکرده و عوامل دیگری غیر از قدرت موتور، توانایی‌های دینامیکی و یا رعایت اصول آئرودینامیکی خودرو در آن دخیل هستند.

ماشین بانوان خودروهای مناسب بانوان | بهترین ماشین برای خانم ایرانی
خودروهای مناسب بانوان ایرانی

ماشین های مناسب بانوان

بانوان با هر خودرویی می‌توانند رانندگی کنند. یکی از باورهای نادرست در جامعه ما، عدم مهارت خانم‌ها در رانندگی است. باوری که معلوم نیست از کجا شکل گرفته و تاثیر نامطلوبی در اعتماد به نفس بانوان گذاشته است. اگر کمی در خیابان‌های شهر چرخی بزنیم، خانم‌های زیادی را می‌بینیم که با تسلط مناسب در حال رانندگی هستند.

به همین جهت تقسیم خودروها به خودروهای مناسب زنان و مردان چندان منطقی نیست. آنچه که در این مقاله می‌خواهیم به بررسی آن بپردازیم، خودروهایی است که بانوان بیشتر به آن علاقه دارند. از طرف دیگر اگر خانمی هستید که به تازگی گواهینامه گرفته‌اید، خودروهای معرفی شده در این مقاله اتومبیل‌های مناسبی برای شروع رانندگی هستند.

بیشتر بدانید: معرفی انواع کلاس بندی خودرو ها

پارامتر های انتخاب ماشین خوب برای خانم ها

خودرو ی خانم ها خودروهای مناسب بانوان | بهترین ماشین برای خانم ایرانی
خودروی مناسب زنان

از جمله پارامترهای مهم در خودروهای مناسب بانوان می‌توان به طراحی ظاهری، کوچکی و قابلیت فرمان پذیری مناسب، ترمز های مطمئن، فضای کافی برای قرار دادن اشیا مختلف و همچنین ایمنی بالا برای نقل و انتقال کودکان اشاره نمود.

در این نوشته سعی داریم که به معرفی و بررسی چند نمونه از ماشین مناسب خانم ها در کلاس‌ها و قیمت‌های مختلف که در بازار ایران عرضه می‌گردند، بپردازیم. این خودروها در دو کلاس بدنه سدان (Sedan) و شاسی بلند سایز کوچک (Compact SUV) بوده و شامل نمونه‌های زیر خواهند بود:

  • پژو ۲۰۶ اتوماتیک
  • پژو ۲۰۷ اتوماتیک
  • MG 3
  • کیا پیکانتو (Kia Picanto)
  • تویوتا یاریس (Toyota Yaris)
  • هیوندای (Hyundai) مدل i10
  • هیوندای مدل i20
  • ام وی ام ۱۱۰ نسل جدید
  • رنو ساندرو (Renault Sandero)
  • سانگ یانگ تیولی (Ssang Yang Tivoli)
  • تویوتا C-HR
  • رنو کپچر (Renault Captur)
  • پژو ۲۰۰۸

معرفی ماشین های مناسب خانم ها

ماشین بانوان 2 خودروهای مناسب بانوان | بهترین ماشین برای خانم ایرانی
ماشین های مناسب خانم ها

در اینبخش با بهترین ماشین برای خانم هـای ایرانی آشنا میشویم. خودروها هم مثل لباس و عطر و… زنانه و مردانه دارند، البته نه این‌کـه مختص خانمها ساخته شده باشند ا فقط خودرویی فقط مختص بـه آقایان باشد، اینطور نیست بلکه این خودروها بیشتر با خانمها هماهنگ می‌شوند و بانوان پشت فرمان این ماشین ها آسان تر هستند. در ادامه با کیان باتری همراه باشید.

MVM 110s مدل جدید مناسب خانمها

یکی از نقاط ضعف بزرگ MVM 110s ایمنی پایین آن بود؛ مدل جدید که از نو طراحی شده، به دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو مجهز است و سیستم های ترمز ABS و EBD دارد. از نظر تجهیزات جانبی، MVM 110s با دو تیپ Luxury و Comfortable عرضه می شود.

MVM110 خودروهای مناسب بانوان | بهترین ماشین برای خانم ایرانی
MVM 110s مدل جدید ماشین اسپرت دخترانه

قفل مرکزی با ریموت سیستم پخش MP3 با پورت USB و بلندگوی استریو، شیشه بالابر برقی برای چهار در، فرمان هیدرولیک، بدنه و درب های تقویت شده زیرپایی، چراغ رانندگی در روز، نمایشگر مصرف سوخت لحظه ای و صفحه کیلومترشمار دیجیتالی امکاناتی هستند که در هر دو نسخه به طور استاندارد وجود دارند اما در تیپ Luxury امکاناتی مانند آینه های جانبی برقی، سنسور پارک، رینگ آلومینیومی، گرمکن شیشه عقب و برف پاک کن شیشه عقب نیز به تجهیزات فوق اضافه می شود.

برلیانس H320؛ بهترین از نظر طراحی جدید

 برلیانس H320 یکی از جوان پسندترین هاچ بک های کشورمان است که طراحی اسپرت و در عین حال ظریفی دارد. طراحان برلیانس موقع ساخت آن کاملا تحت تاثیر BMW سری یک بوده اند. این خودرو به پیشرانه چهار سیلندر با آرایش خطی به حجم 1498 سی سی مجهز شده که دارای حداکثر قدرت خروجی 103 اسب بخار و گشتاور 138 نیوتن متر است. گیربکس نرم و نسبتا هوشمند چهار سرعته تیپ ترونیک برلیانس H320 به خوبی از توان 103 اسب بخاری موتور ماشین استفاده می کند.

برلیانس H320؛ بهترین از نظر طراحی جدید خودروهای مناسب بانوان | بهترین ماشین برای خانم ایرانی
برلیانس H320 خودروی زیبای زنانه

باید توجه داشت که با شتاب اولیه 11.9 ثانیه ای H320 خودرو تند و تیزی نیست اما با توجه به وزن 1370 کیلوگرمی و قدرت 103 اسب بخاری و گیربکس اتوماتیک عملکردی قابل ق5بول و رضایتبخش دارد.

در بخش امکانات رفاهی شاهد امکانات و تجهیزات مناسبی هست که از جمله آنها می توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک قدرتمند، سانروف، سیستم صوتی چند منظوره با هشت عدد بلندگو، آینه های برقی، صندلی های نرم و راحت و قابل تنظیم در جهت های مختلف و … اشاره کرد که در بخش امکانات، از رقیبی مثل رنو ساندرو کاملا یک سر و گردن بالاتر است.

خودرو فولکس‌ واگن گلف GTI

اکثر رسانه‌هـای تخصصی ماشین، فولکس‌واگن گلف GTI را بعنوان یکی از بهترین اتومبیل‌ها و محصولات فولکس‌واگن کشور آلمان معرفی کرده‌اند. نام این اتومبیل در فهرست‌هـای زیادی دیده شده و تقریباً لیستی نیست کـه نام گلف GTI در آن ذکر نشده باشد.

یکی از فهرست‌هـای مذکور بـه بهترین اتومبیل‌هـای بانوان در سطح جهان اختصاص داشته ودر آن فهرست هم شاهد حضور نیرومند کمپانی فولکس‌واگن کشور آلمان با مدل گلف GTI هستیم.

خودرو فولکس‌ واگن گلف GTI خودروهای مناسب بانوان | بهترین ماشین برای خانم ایرانی
خودرو فولکس‌ واگن گلف GTI ماشین زنانه مدل بالا

بنابر این گلف GTI یکی از برترین ماشین‌هـای جهان بوده و بـه عقیده تعداد زیادی از صاحب نظران، یکی از مناسب‌ترین اتومبیل‌هـای جهان برای بانوان اسـت. خوشبختانه گلف GTI بـه واسطه شرکت ماموت‌اتومبیل ودر ایامی کـه هنوز برجام جاری بودو خودروسازان بزرگ جهان، نیم‌نگاهی بـه بازار ایران داشتند؛ در ایران عرضه شد و اکنون بانوان ایرانی توان خریداری این خودروی خوش‌رخ و زیبا را دارند!

گلف GTI در ایراناز یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری و توربوشارژ برخوردار بوده و ۲۳۰ اسب‌ بخار قدرت دارد. توان پیشرانه مذکور بـه واسطه یک گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه DSG بـه چرخ‌ها منتقل شده و شتاب صفر تا ۱۰۰ گلف GTI رابه ۶.۴ ثانیه می رساند. در درون این اتومبیل میتوان از امکاناتی هم چون؛ گرمکن صندلی جلو، فرمان حساس بـه سرعت، مانیتور ۹.۲ اینچی، سنسور بازرسی فاصله جلو وعقب، کروزکنترل و… استفاده کرد.

از نظر امنیتی هم باید گفت کـه فولکس‌واگن گلف GTI در ایران بـه سیستم‌هـای EDL، ASR، ABS، EDTC، هشدار خستگی راننده، کیسه هوای جانبی، کیسه هوای پرده‌ای و… مجهز شده اسـت. اما و متاسفانه برای خرید یکی از بهترین ماشین‌هـای جهان و یکی از مناسب‌ترین اتومبیل‌هـای موجود برای بانوان در کشور مـا، باید بیش از ۸۰۰ میلیون تومان هزینه کرد و خرید این ماشین از پس هر شخصی بر نمی آید!

ماشین آلفارومئو جولیتا مناسب خانم ها

خوشبختانه یکیدیگر از ماشین‌هـای محبوب بانوان در سطح جهان را میتوان در بازار ایران دید و خریداری کرد! جولیتا بـه بـه همت شرکت آلفاموتور و با سختی‌هـای فراوانی بـه ایران آمد و آخرینبار مدل ۲۰۱۷ این خودروی جذاب از گمروکات کشور عبور کرد و راهی جاده‌هـای پر فراز و نشیب ایران شد. جولیتا نیز همانند گلف GTI در بین برترین اتومبیل‌هـای بانوان در سطح جهان قرار دارد.

آلفا رومئو جولیا خودروهای مناسب بانوان | بهترین ماشین برای خانم ایرانی
ماشین آلفارومئو جولیتا مناسب خانم ها

بانوان ایرانی اگر توانِ خریداری و پرداخت مبلغی بین ۴۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان را داشته باشند؛ می توانند در خیابان‌هـای شهری مانند تهران، سوار بر جولیتا شده و یک رانندگی ایتالیایی را تجربه کنند! این خودروی زیبا در ابتدای حضورش در ایران با قیمتی در حد و اندازه ۱۷۰ میلیون تومان معامله میشد؛ اما ظاهراً خوابِ مـا کمی بیش از اندازه طولانی بودو بـه یک‌باره با افزایش ۴۰۰ میلیون تومانی قیمت جولیتا مواجه شدیم!

خودروی DS ۳ مناسب بانوان

پس از برجام، فرصتی فراهم شد کـه کمپانی لوکس‌ساز DS کـه جزء کمپانی‌هـای زیر مجموعه گروه خودروسازی PSA فرانسه اسـت؛ چند خودروی جدید را راهی خیابان‌هـای ایران کند. از جمله ماشین‌هـای زیبا، لوکس و جذاب این کمپانی DS۳ نام دارد، کـه بدلیل ابعاد و چهره جذابش باید ازآن بعنوان یکی از بهترین و مناسب‌ترین اتومبیل‌هـای بانوان در ایران یاد کرد.

DS 3 خودروهای مناسب بانوان | بهترین ماشین برای خانم ایرانی
خودروی DS ۳ مناسب بانوان

این ماشین از توان یک پیشرانه ۱.۲ لیتری توربوشارژ با توان ۱۱۰ اسب‌ بخار برخوردار بوده و توان پیشرانه مذکور بـه واسطه یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک بـه چرخ‌ها منقل میشود. دراین اتومبیل میتوان از امکاناتی مانند؛ COOL BOX، سیستم بازرسی کیفیت هوا، روکش چرم طبیعی NAPA، سیستم خوش بو کننده هوا، صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی و… استفاده کرد.

خودرو هیوندای I۲۰ مناسب زنان ایرانی

هیوندای I۲۰ یکی‌دیگر از ماشین‌هـای موجود در بازار ایران اسـت کـه با توجه بـه ابعاد و قابلیت‌هایي کـه دارد؛ میتوان ازآن بعنوان یکی از برترین و مناسب‌ترین اتومبیل‌هـای بانوان در ایران یاد کرد. نسل جدید هیوندای I۲۰ بـه لطف برجام و با همراهی کرمان‌موتور در ایران مونتاژ شد؛ ولی پس از برجام، تولید محصولاتِ هیوندای در کرمان‌موتور با مشکلاتِ فراوانی مواجه گشت.

هیوندا i20 خودروهای مناسب بانوان | بهترین ماشین برای خانم ایرانی
خودرو هیوندای I۲۰ مناسب زنان ایرانی

هیوندای هم مانند سایر خودروسازان از ادامه همکاری با شریک ایرانی خود کناره‌گیری کرد و دست کرمان‌موتور را در حنا گذاشت. با این حال هیوندای I۲۰ نسل جدید اکنون در بازار ایران حضور داشته و میتوان بـه فکر خرید این خودروی زیبا بود. هیوندای I۲۰ در ایراناز توان یک پیشرانه ۱.۴ لیتری با توان ۹۸.۶ اسب‌ بخار استفاده کرده و یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک، توان پیشرانه مذکور رابه چرخ‌ها انتقال می دهد.

متاسفانه قیمت این خودروی جذاب در بازار ایران بین ۲۴۰ تا ۲۷۰ میلیون تومان بوده و خرید هیوندای I۲۰ مانند ماشین‌هـای کـه پیش از این ذکر کردیم، کار هر شخصی نیست. ولی اگر I۲۰ نظر شـما را جلب کرده و نمیتوانید ازآن عبور کنید؛ باید با پرداخت مبلغی کمتر، بـه فکر خرید مدل‌هـای قدیمیتر آن از بازار دست دوم‌هـای ایران باشید.

از امکانات موجود در هیوندای i20 می‌توان به نمونه‌های فهرست زیر اشاره کرد:

  • سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (Electric Stability Control)
  • ترمزهای ضد قفل (ABS)
  • اتصالات ISOFIX برای نصب صندلی مخصوص کودک
  • شش کیسه‌ هوا (Airbag)
  • سیستم هشدار خروج از خطوط جاده
  • سیستم کمکی حرکت در سراشیبی
  • سیستم نمایش فشار باد چرخ‌ها
  • سیستم چراغ‌های مطابق با مسیر در هنگام عبور از پیچ‌ه
  • یستم کنترل سرعت (Cruise Control)
  • سنسورهای پارک در بخش عقبی خودرو

خودرو میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ میتواند یکی از انتخاب‌هـای مناسبِ بانوان ایرانی بعنوان خودرویی ایده‌آل برای رانندگی باشد. مدل ۲۰۱۸ این محصول ژاپنی کـه توسط شرکت آرین‌موتور بـه ایران آماده اسـت؛ از توان یک پیشرانه ۱.۲ لیتری با قدرت ۷۹ اسب‌ بخار استفاده کرده و یک گیربکس اتوماتیک CVT، توانِ پیشرانه مذکور رابه محور جلو انتقال می دهد.

خودرو میتسوبیشی میراژ خودروهای مناسب بانوان | بهترین ماشین برای خانم ایرانی
خودرو میتسوبیشی میراژ ماشین مناسب خانم ها

این خودروی کوچک از امکاناتی نظیره؛ کروزکنترل، سنسور پارک عقب «در نسخه سفارشی»، دکمه استارت، سیستم ورود بدون کلید و… برخوردار اسـت. قیمت این ماشین مانند موارد قبلی بوده و خریداران میتسوبیشی میراژ، باید مبلغی معادل با ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان را برای خرید مدل ۲۰۱۸ و صفر کیلومتر آن پرداخت کنند.

البته اگر میراژ نظر شـما را جلب کرده بود؛ باید بـه فکر خرید آن از بازار دست دوم‌ها باشید تا جیب شـما بیش از این خالی نشود! بنابر این می توان گفت کـه یکی از ارزان‌ترین محصولات میتسوبیشی ژاپن کـه مهم ترین هدفِ آن از تولید میراژ، جلب نظر رانندگان زن بوده اسـت؛ اکنون یک خودروی گرانقیمت بوده و تعداد زیادی از زنانِ ایرانی توان خرید آنرا ندارند.

خودرو کیا پیکانتو

کیا پیکانتو هم یکی از ماشین های مناسب برای بانوان ایرانی اسـت. این خودروی کره‌ای در مدل ۲۰۱۸ خود از توان یک پیشرانه ۱ لیتری توربو شارژ با توان ۹۹ اسب‌ بخار در نسخه GT-LINE استفاده می کند. اما نسخه مذکور وارد بازار ایران نشده و شـما باید از توان یک پیشرانه ۱ لیتری تنفس طبیعی با توان ۶۶ اسب‌ بخار و یا یک پیشرانه ۱.۲ لیتری با توان ۸۳ اسب‌ بخار استفاده کنید!

کیا پیکانتو خودروهای مناسب بانوان | بهترین ماشین برای خانم ایرانی
خودرو کیا پیکانتو ماشین اسپرت زنانه

دلیل تنوع پیشرانه‌هـای پیکانتو در بازار ایران را باید حضورِ ماشین‌هایي دانست کـه توسط واردکنندگان متفرقه بـه کشور مـا آمده‌اند. تجهیزات پیکانتو ۲۰۱۸ با خودرویی هم چون هیوندای I۲۰ تقریباً برابری می کند؛ اما قیمت آن همانطور کـه گفته شد؛ کمی متفاوت بوده و بعنوان مثال برای خرید یکی از نسخه‌هـای مدل ۲۰۱۸ کیا پیکانوتو باید مبلغی بین ۲۲۰ تا ۲۶۰ میلیون تومان پداخت کرد!

کیا پیکانتو یک خودروی جمع و جور با امکانات مناسب است که به نظر می رسد می تواند خودرویی متناسب با ترافیک شهری در شهرهای شلوغ و پر رفت و آمد باشد. این خودرو از جمله خودروهایی است که نام آن در فهرست پرطرفدار ترین ها برای خانم ها در سطح دنیا به ثبت رسیده است. گرچه پیکانتو بتازگی وارد بازار خودروی ایران شده ، اما سابقه حضور آن در دنیا به هفت سال پیش بازمی گردد.

وقتی داخل پیکانتو می نشینید و با امکانات متنوع آن از جمله صندلی های مجهز به گرمکن و دیگر تجهیزات روبه رو می شوید، احساس نمی کنید سواری با یک خودروی کوچک در ابعاد ۵ / ۳ در ۵ / ۱ را تجربه می کنید.

مهم ترین ویژگی خودرو کیاپیکاتو به عنوان یک خودرو مناسب خانم ها

مهم ترین ویژگی این خودرو امکان تجربه خوبی از رانندگی است. سیستم تعلیق پیکانتو حرکت خودرو را بسیار روان می کند. موتور این خودرو نیز برای رانندگی در مسیرهای شهری بسیار مناسب است؛ هر چند شاید نتواند با وجود موتور ۸۷ اسب بخاری از نظر شتاب و سرعت آن طور که باید رضایت شما را جلب کند. مهم ترین نکته منفی این خودرو فضای داخلی کوچک آن است که شرکت کره ای سازنده آن با افزایش طول خودرو تا حدی این مشکل را برطرف کرده است.

در مدل های جدید پیکانتو حجم صندوق عقب نیز افزایش یافته است. طبق بررسی های انجام شده، این خودرو در هر صد کیلومتر حدود ۹۹ گرم دی اکسید کربن در محیط منتشر می کند و بر این اساس از نظر آلایندگی در گروه خودروهای پاک قرار دارد. البته در مقایسه با دیگر رقبا مانند i20 این خودرو امکانات کمتری دارد. اگر پیکانتو با قیمت مناسب تری به بازار ایران عرضه می شد، می توانست سهم بیشتری از بازار ایران را داشته باشد.

خودرو هیوندای I۱۰

هیوندای I۱۰ با برخورداری از یک پیشرانه ۴ سیلندر با حجم ۱.۲ لیتر و قدرت ۸۶ اسب‌ بخار برادر دو قولوی کیا پیکانتو بوده و یکی از بهترین اتومبیل‌هـای بانوان در جهان اسـت. خوشبختانه این اتومبیل مدتی توسط کرمان‌موتور بـه تولید رسید؛ اما پس از مدت زمانی کوتاه تولید آن متوقف شد. این اتومبیل کـه از یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک برای انتقال قدرت بـه محور جلو استفاده میکند.

خودرو هیوندای I۱۰ خودروهای مناسب بانوان | بهترین ماشین برای خانم ایرانی
خودرو هیوندای I۱۰ ماشین نقلی خانومانه

این اتومبیل امکاناتِ زیادی ندارد ودر کل باید آنرا یکی از ارزان‌ترین محصولات هیوندای در بازار ایران دانست.

از امکانات موحود در این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک (Air Conditioning)
  • صندلی راننده با قابلیت تنظیم به صورت الکتریکی
  • در صندوق عقب با قابلیت باز شدن با استفاده از ریموت کنترل
  • در باک با قابلیت باز شدن با استفاده از ریموت کنترل
  • محل نگهداری لیوان نوشیدنی در بخش جلویی خودرو
  • سیستم هشدار خروج از بین خطوط جاده (Lane Departure Warning)
  • سیستم هشدار برخورد از جلو (Forward Collision Warning)
  • نمایش فشار باد تایرها (TPMS)
  • سیستم کنترل شروع حرکت در سراشیبی (Hill Assist)
  • چراغ‌های جلویی با قابلیت گردش در پیچ جاده
  • سیستم کمکی پارک در عقب خودرو

خودرو داچیا ساندرو

داچیا یکی از ارزان قیمت‌ترین خودروسازان اروپایی در کشور رومانی اسـت. این خودروساز رومانیایی کـه زیر مجموعه برند رنو محسوب میشود؛ با تندر ۹۰ پایش بـه ایران باز شد و اکنون محصولی مانند ساندرو را در ایران دارد! ساندروی نسل قدیم در پارس‌اتومبیل مونتاژ میشد و اکنون کـه دیگر خبری از برجام نیست؛ تولید و عرضه آن با مشکلاتِ زیادی مواجه شده و دیگر شاهد فروش این ماشین توسط شرکت پارس‌اتومبیل نیستیم.

خودرو داچیا ساندرو خودروهای مناسب بانوان | بهترین ماشین برای خانم ایرانی
خودرو داچیا ساندرو از بهترین ماشین های ماشین خانم ها

ساندرو و نسخه استپ وی آنرا باید یکی از ماشین‌هـای مناسب برای بانوان ایرانی دانست؛ زیرا این اتومبیل علاوه بر داشتن ابعادی مناسب، استهلاک بسیار پایینی داشته ودر هردو نسخه، در دو نوع دنده دستی و اتوماتیک عرضه می ‌شد. ساندرو از توان یک پییشرانه ۴ سیلندر با حجم ۱.۶ لیتری برخوردار بوده و حداکثر توان آن تنها ۱۰۵ اسب‌ بخار اسـت.

این ماشین امکاناتِ خاص و ویژه‌ای ندارد و محیط داخلی آن نیز تقریباً مانند تندر ۹۰ اسـت. نکته قابل توجه درباره ساندرو، قیمت‌گذاری آن در بازار آزاد خودروی ایران اسـت. بـه طوری‌كه اگر یک بانوی ایرانی قصد خریداری یک ساندروی استپ‌وی اتوماتیک را داشته باشد؛

بـه این ترتیب این اتومبیل از نظر قیمتی با هیوندای I۱۰ برابری کرده و یکبار دیگر خودرویی ارزان قیمت و قدیمی را باید با مبلغی غیر قابل قبول خریداری کرد. البته این نکته را همین جا باید بگوئیم کـه قیمت‌گذاری این ماشین چندان هم عجیب نیست؛ زیرا این محصول مانند سایر ماشین‌هـای موجود در بازار ایران بوده و اگر قیمت آن ثابت میماند، باید تعجب میکردیم! بـه بیان دیگر شـما مجبورید و همین هست و بس!

خودرو پژو ۲۰۶ 

شاید شرکت ایران‌اتومبیل فکر نمی کرد کـه پژو ۲۰۶ بـه یکی از محبوب‌ترین اتومبیل‌هـای نسل جوان و بانوانِ ایرانی تبدیل شود. این ماشین با ظاهری معقول و زیبا، همان‌ گونه یکی از انتخاب‌هـای بانوان ایرانی برای خرید اتومبیل اسـت. پژو ۲۰۶ در تیپ‌هـای مختلفی بـه تولید می رسد کـه بهترین نسخه آنرا باید تیپ ۶ دانست. اما متاسفانه تولیدِ تیپ ۶ پژو ۲۰۶ متوقف شده اسـت.

206 خودروهای مناسب بانوان | بهترین ماشین برای خانم ایرانی
خودرو پژو ۲۰۶ ماشین سبک و نقلی دخترونه

این ماشین در تیپ ۲ با پیشرانه TU۳A عرضه شده و تنها ۷۵ اسب‌ بخار قدرت دارد. اما تیپ‌هـای ۵ و ۶ پژو ۲۰۶ از توان یک پیشرانه TU۵ با توان ۱۰۵ اسب‌ بخار استفاده میکنند. درباره امکانات و قابلیت‌هـای پژو ۲۰۶ باید گفت کـه این محصول هیچ گونه امکاناتِ خاص و متمایز کننده‌ای ندارد؛ اما متاسفانه درسال‌هـای اخیر شاهد افت کیفیت این خودروی محبوب بودیم و خریداران این اتومبیل، گاهی از کیفیت پایین پژو ۲۰۶ گلایه دارند.

البته کار پژو ۲۰۶ در همین جا پایان نیافته و ایران‌اتومبیل با عرضه نسخه SD آن قصد کسب سود بیشتری داشت. هم چنین نسخه ارتقاء یافته این اتومبیل با نام پژو ۲۰۷i ودر دو نسخه دنده دستی و اتوماتیک در ایران عرضه شده اسـت کـه از امکاناتِ بیشتری برخوردار بوده و چند آپشن متفاوت را در اختیار دارد.

پژو 207 آی؛ به روز و جذاب برای بانوان

پژو 207 را می‌توان فیس لیفت جدید پژو 206 دانست. یک خودروی شیک و امروزی که از همه جهات ارتقاء یافته است. قدرت موتور بالاتر، رانندگی بهتر و البته ایمنی ارتقاء یافته از جمله ویژگی‌های برتر پژو 207 آی است. همه این ویژگی‌ها باعث شده که خانم‌ها در فروش قسطی ایران خودرو، حسابی هوای پژو 207 را داشته باشند. پژو 207 یک موتور 4 سلیندری 16 سوپاپه دارد.

Peugeot 207 14 خودروهای مناسب بانوان | بهترین ماشین برای خانم ایرانی
پژو 207 آی؛ به روز و جذاب برای بانوان

گیربکس اتوماتیک 4 سرعه باعث شده که رانندگی با این خودرو بسیار روان و لذت بخش باشد. از طرف دیگر پژو 207 طرفدار محیط زیست است و استاندارد آلایندگی یورو 4 را کسب کرده است. پژو 207 هم مانند برادر بزرگترش 206، مصرف سوخت بهینه‌ای دارد. در داخل شهر به ازای هر 100 کیلومتر مسافت تنها 5.5 لیتر بنزین مصرف می‌شود.

بیشتر بدانید: بررسی آپشن های پژو ۲۰۷ جدید (۲۰۷i)

خودرو تیبا ۲ ماشین ارزان برای خانم ها

تیبا ۲ را باید یکی از محبوب‌ترین و پرتقاضاترین محصولات گروه خودروسازی سایپا دانست. این محصول هاچب‌ک با ظاهری نسبتا مطلوب و ابعادی کوچک؛ نظر تعداد زیادی از بانوان ایرانی را جلب کرده و بـه یکی از بهترین و مناسب‌ترین اتومبیل‌هـای بانوان ایرانی تبدیل شده اسـت. دراین ماشین از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری با توان ۸۷ اسب‌ بخار استفاده شده اسـت.

تیبا2 خودروهای مناسب بانوان | بهترین ماشین برای خانم ایرانی
خودرو تیبا ۲ ماشین ارزان قیمت برای خانم ها

این خودروهم مانند سایر ماشین‌هـای ایرانی، امکانات و تجهیزات خاص و قابل ذکری در آن وجود ندارد. البته اگر بـه دنبال چند آپشن پیش پاافتاده و ساده هستید؛ می توانید نسخه ارتقاء یافته تیبا ۲، یعنی سایپا کوییک رابا قیمتی بالاتر خریداری کنید. در حال حاضر قیمت تیبا ۲ در بازار آزاد بین ۵۰ تا ۵۶ میلیون تومان بوده و باید توجه کرد کـه فعلاً در تیبا ۲ خبری از رینگ آلومینومی و حتی ریموت نظارت نیست!

کوییک سایپا؛ ارزان، کوچک و عالی برای داخل شهر

خودرو کوییک سایپا یکی از گزینه‌های به صرفه برای رانندگی داخل شهری است. قیمت کوییک به نسبت پژو پایین تر است. از طرف دیگر سایپا تلاش کرده تا امکانات مناسبی را بر روی این خودرو سوار کند. یسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم کنترل پایداری، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کمکی ترمز، سیستم نمایش فشار باد لاستیک ها و سیستم ایموبلایزر از جمله امکانات این خودرو هستند.

بهترین ماشین برای خانم ها چیست؟

used cars stock خودروهای مناسب بانوان | بهترین ماشین برای خانم ایرانی
ماشین شاسی بلند مناسب خانم ها

خانم ها همیشه به دنبال بهترین مدل ها در همه وسایل هستند به همین منظور در این مطلب بهترین و شیک ترین خودروهایی که برای خانم ها بیشترین کاربرد را دارد برایتان معرفی میکنیم که دیدنش خالی از لطف نیست.

خودرو
کافی است همت کنید و فهرستی بنویسید از خودروهای جدیدی که می توانند تمام خواسته های یک راننده خانم را برآورده کنند. به نظر ما MVM 110s، برلیانس H320، رنو ساندرو و هیوندای i10 در حال حاضر گزینه هایی هستند که از همه نظر به بقیه رقبا برتری دارند. ا
گرچه شما می توانید همچنان گزینه ای مثل تیبا 2 را به عنوان یک انتخاب ارزان در فهرست بگذارید یا به عنوان گزینه ای قابل اعتماد نیم نگاهی به پژو 206 بیندازید و در نهایت کیا پیکانتو را به عنوان لوکس ترین انتخاب جلوی دست بگذارید.

نکات مهم و مثمر ثمر در حین رانندگی زنان

  1. بی قراری و اضطراب را از خود دور کنید و قدری جرأت را جاشنی رانندگی خود کنید.
  2. رانندگی با سرعت پایین لزوما به معنای رعایت احتیاط نیست و باید در جاده ها و اتوبان ها که حرکت خودرو ها روان است، سرعت خودرو را متناسب با شرایط و روانی جاده تنظیم کنید.
  3. در فصول سرد برای برطرف ساختن بخار روی شیشه ی جلو خودرو سیستم تهویه خودرو را روشن کنید یا اندکی شیشه بغل را پایین آورید تا همسان سازی هوای داخل و بیرون بخار روی شیشه ها را برطرف کند.
  4. هیچ احتیاجی به نزدیک شدن بیش از اندازه به فرمان خودرو نیست و این کار میزان کنترل بر خودرو را کاهش می دهد. عدم توجه به طریقه صحیح نشستن پشت فرمان، در مسافت های طولانی و کوتاه باعث خستگی زود رس می شود و همچنین بر ناحیه کمر و مهره های بدن شما اثر میگذارد.
  5. استفاده به موقع از چراغ راهنما در رانندگی بسیار مهم و حیاتی است چرا که یکی از دلایل عمده سوانح رانندگی عدم استفاده به موقع از راهنماست.
  6. نکته آخر، عدم استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی است که مسلما نیازی به یادآوری نیست و همگی بر آن واقفید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
4 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
داا
داا
1 سال پیش

چه ماشینهای خوبی و چه مطالب مفیدی، خیلی ممنون

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  داا
1 سال پیش

با سلام
درود بر شما، خرسندیم که این مقاله رضایت شما را جلب نموده است.

ریحانه
ریحانه
1 سال پیش

سلام اسم یک یا چند ماشین مناسب و کوچک و ایرانی را بگید؟ ممنون

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  ریحانه
1 سال پیش

با سلام
خودروهای داخلی شامل پراید 111، کوئیک، تیبا 2 و رنو ساندرو هستند. اما خودروهای وارداتی مشابه هیوندای I10 و I20 ، کیا پیکانتو، DS3، فولکس گل و گلف، میتسوبیشی میراژ، ام وی ام 110، هاوال M4 و بسیاری خودروهای مناسب دیگر.

مشاوره رایگان و ثبت سفارش