4.9
(1427)

ضدعفونی خودرو در ایام کرونا موضوعی است که در این مقاله از کیان باتری به آن می پردازیم. اتومبیل شخصی شما یکی از مهم ترین مکان هایی است که باید برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با مواد مناسب ضدعفونی شود.

%name روش های ضدعفونی خودرو از ویروس کرونا
روش های ضدعفونی خودرو از ویروس کرونا

همانطور که میدانید ویروس کرونا طی روزهای اخیر سبب بروز مشکلات فراوانی برای جوامع مختلف جهانی و از جمله مردم کشور ما شده است؛ ضدعفونی کردن اجسامی که در تماس مداوم با آ‌ن‌ها هستیم از جمله خودرو یکی از موثرترین راه‌حل‌ها برای مقابله با این ویروس منحوس و پیشگیری از کرونا به شمار می‌رود.

اگر مجبور به خروج از خانه هستید، در هنگام استفاده از اتومبیل شخصی با رعایت نکات بهداشتی که در این بخش، میتوانید ریسک ابتلا به ویروس را به حداقل رساند.

اهمیت ضدعفونی ماشین در ایام کرونا

استفاده از ماسک 300x200 روش های ضدعفونی خودرو از ویروس کرونا
ضدعفونی ماشین در شیوع ویروس کرونا چه ضرورتی دارد؟

یکی از راه های انتقال ویروس کرونا، تماس پوست با سطوح یا اشیای آلوده است. به عنوان مثال، فرد می تواند ویروس کرونا را با لمس یک سطح یا شی که ویروس روی آن است و سپس لمس کردن دهان، بینی یا احتمالاً چشمان خود دریافت کند.

ویروس می تواند به مدت چند ساعت روی برخی سطوح فعال بماند و موجب افزایش انتقال بیماری شود. با توجه به اینکه اتومبیل برای رفتن به سر کار یا خرید مایحتاج زندگی مورد استفاده قرار می گیرد، آیا لازم است روزانه ضدعفونی شود؟

مطالعات نشان داده اند که ویروس می تواند تا ۷۲ ساعت بر روی پلاستیک و فولاد ضد زنگ، کمتر از ۴ ساعت روی مس و کمتر از ۲۴ ساعت روی مقوا زنده بماند.

با توجه به این که بدنه خودروها قسمتی از فلز و قسمتی از پلاستیک ساخته شده ماندگاری ویروس بر روی آن بیشتر است. برای جلوگیری از انتشار این بیماری باید حداقل، سطوح لمس شده در وسیله نقلیه را در انتهای هر بار استفاده، تمیز و ضد عفونی کرد.

سطوح آلوده خودرو 300x245 روش های ضدعفونی خودرو از ویروس کرونا
سطوح خودروی آلوده به کرونا

مهم ترین موردی که باید در مورد ویروس کرونا روی سطوح دانست این است که به راحتی می توان آنها را با ضدعفونی کننده‌های خانگی که ویروس را از بین می برند غیرفعال کرد.

بایستی اطمینان حاصل شود که روش های نظافت و ضد عفونی به طور مداوم و صحیح رعایت می شود. در هنگام تمیز کردن وسیله نقلیه، درها و پنجره ها باید باز بمانند.

بنابر این حتی اگر کسی جز خودتان سوار خودرو شخصی شما نمی‌شود، ممکن است دست شما از لمس سطوح دیگری آلوده بوده و این آلودگی را به داخل خودرو خود آورده باشید؛ بنابراین برای پیشگیری از ابتلا به کرونا باید ضدعفونی خودرو را جدی بگیرید.

در حالت عادی نیازی به ضدعفونی مداوم خودرو نیست، اما اگر فردی مشکوک به ابتلا کووید ۱۹ در اتومبیل شما سوار شد، باید بلافاصله خودوپرو را ضدعفونی کرده و شیشه‌ها را به مدت چند دقیقه برای تبادل هوا باز بگذارید.

کدام قسمت خودرو را ضدعفونی کنیم؟

قسمت های ضد عفونی 300x201 روش های ضدعفونی خودرو از ویروس کرونا
نقاط ضروری ضدعفونی خودرو

پیش از آن که هرگونه اقدامی در زمینه ضدعفونی کردن قسمت‌های مختلف خودرو نمایید، لازم است بدانید که کدام قسمت‌های خودرو برای ضدعفونی کردن باید مورد توجه قرار بگیرند. از آن جایی که داخل خودرو یک محیط بسته و کوچک است، اگر فردی در ماشین به ویروس کرونا آلوده باشد و اقدام به سرفه یا عطسه نماید، می‌تواند حجم زیادی از ویروس کرونا را به تمام محیط داخلی منتقل کرده و تمام افراد را آلوده کند.

از این رو اگر فرد مشکوک به کرونا را سوار خودرو کرده و یا شخصی داخل محیط ماشین‌تان سرفه و عطسه کرده است، بهتر است هرچه سریع‌تر اقدام به ضدعفونی کردن محیط داخل خودرو با استفاده از موادی که در بخش بالایی گفته‌ایم نمایید.

قسمت‌های مختلف خودرو که باید در هنگام ضدعفونی کردن مورد توجه قرار گیرند، عبارتند از:

  1. دستگیره‌های باز و بسته کردن درب خودرو
  2. دستگیره‌های داخلی خودرو
  3. فرمان خوردو و تمام اجزای مربوط به آن
  4. دنده خودرو و ترمز دستی
  5. دکمه‌های مختلف خودرو همچون دکمه‌های بالابر شیشه
  6. روکش‌های صندلی خودرو
  7. کف خودرو
  8. تنظیم کننده‌های صندلی خودرو
  9. داشبورد خودرو
  10. کمربند ایمنی خودرو
  11. آینه داخل خودرو
  12. درب صندوق عقب خوردو
  13. سوئیچ
  14. درب باک بنزین

 نحوه ضدعفونی داخل ماشین از کرونا

مراح دعفونی 300x200 روش های ضدعفونی خودرو از ویروس کرونا
چگونه ماشین را از کرونا ضدعفونی کنیم؟

برای ضدعفونی کردن خودرو می‌توان از روش هایی، چون بردن خوردو به کارواش و یا حتی مراکز مخصوص ضدعفونی کردن خودرو که اخیراً در برخی کارواش‌ها راه اندازی شده اند، بهره گرفت، اما اگر قصد دارید خودتان خودروی شخصیتان را ضدعفونی کنید می‌توانید براساس مراحل ذیل این کار را به سادگی انجام دهید؛

قبل از مطالعه ادامه مطلب پیشنهاد میشود ویدئوی زیر را برای یادگیری نحوه ضدعفونی خودرو از کرونا تماشا نمایید!

  1. ابتدا دستان خود را ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشویید تا مطمئن شوید دستانتان از هر میکروب و ویروسی تمیز هستند.
  2. سپس یک دستکش به دست کنید و همه بخش‌های خودرو را با جارو برقی تمیز کنید و همه زباله‌ها و لوازم اضافی آلوده را از ماشین خارج نمایید.
    روی صندلی 300x200 روش های ضدعفونی خودرو از ویروس کرونا
    ضدعفونی کردن خودرو در ایام شیوع کرونا
  3. مطمئن شوید که هیچ چیز اضافه و آلوده‌ای در صندوق عقب اتومبیل قرار ندارد و همه بخش‌ها به خوبی تمیز شده است.
  4. حال به کمک یک اسپری تمیز کننده مخصوص خودرو بخش‌هایی نظیر تجهیزات ماشین، دنده و دیواره‌های خودرو و داشبورد را تمیز کنید. این اسپری معمولاً مخصوص تمیز کردن داخل ماشین است و به سطوح آن آسیب نمی‌زند.
    پاک کردن خودرو 300x200 روش های ضدعفونی خودرو از ویروس کرونا
    روش تمیز کردن و ضدعفونی ماشین
  5. برای تمیز کردن قسمت‌های چرمی همانند روکش صندلی و فرمان و حتی دنده از پاک کننده مخصوص چرم استفاده کنید.
  6. یک ظرف آب و صابون با کف زیاد درست کنید و فضای درون ماشین را با کمک یک ابر کاملاً به آن آغشته نمایید.
  7. سپس با کمک یک پارچه میکروفیبر همه جا را تمیز و خشک نمایید.
    ضدعفونی آینه 300x188 روش های ضدعفونی خودرو از ویروس کرونا
    ضدعفونی آینه خودرو از کرونا
  8. برای تمیز کردن شیشه‌ها از یک پارچه مناسب و محلول شیشه پاک کن استفاده کنید.
  9. در انتها که همه بخش‌ها به خوبی تمیز شد، یک اسپری ضدعفونی کننده مناسب تهیه کنید که مطمئن هستید مواد سفیدکننده در آن وجود ندارد.
    دستمال ضدعفونی کننده 300x200 روش های ضدعفونی خودرو از ویروس کرونا
    ضدعفونی کابین ماشین از کرونا
  10. به جای اسپری ضدعفونی کننده می‌توانید از یک دستمال مرطوب مؤثر در برابر ویروس کرونا که به درصد بالایی الکل آغشته است نیز استفاده نمایید و همه سطوح را به وسیله آن پاک نمایید.

 روش های ضدعفونی خودرو برای پیشگیری از شیوع کرونا

افراد داخل خودرو از ماسک استفاده کنند.

ماسک در کرونا 300x127 روش های ضدعفونی خودرو از ویروس کرونا
برای پیشگیری از شیع کرونا در خودرو از ماشک استفاده کنید!

در این روزها بهتر است سرنشینان خودرو کمتر باشند و حتما سرنشینان همه از ماسک استفاده کنند. اگر یکی از سرنشینان خودرو مشکوک به بیماری بود، فاصله خود را با فرد مشکوک به کرونا حفظ کنید و همه شیشه های ماشین را پایین بیاورید تا تهویه در حالت ورود هوای بیرون به داخل ماشین قرار داشته باشد.

هوای داخل اتومبیل باید به صورت مداوم تهویه شود.

هنگامی که با خودرو خود بیرون از منزل هستید، در محیط های خلوت شیشه اتومبیل را پایین آورده تا هوا در خودرو جریان داشته باشد اما توجه نمایید که در پارکینگ ها هیچ گاه شیشه اتومبیل نباید پایین باشد و تهویه ماشین باید در حالت «گردش هوای داخل ماشین» قرار گیرد.

لوازم خود را روی کف ماشین نگذارید!

شما باید در این روزها همه محیط را آلوده تلقی کنید بنابراین هیچگاه کیف و یا لوازم خود را روی زمین و کف آن قرار ندهید زیرا کف ماشین ممکن است از آلوده ترین نقاط باشد و ویروس کرونا به علت سنگین بودن روی زمین باشد و با کفش ها به ماشین منتقل شود.

ضد عفونی داخل خودرو

سطوح خودرو 300x197 روش های ضدعفونی خودرو از ویروس کرونا
نحوه ضدعفونی داخل کابین خودرو

به متریال کابین توجه کنید! کابین خودرو ها از متریال بسیار متفاوتی تولید شده بنابراین ممکن است برخی از مواد ضدعفونی کننده به آن آسیب برساند پس قبل از ضد عفونی کردن داخل کابین خودرو بخش کوچکی از سطح را با ماده ضدعفونی کننده تمیز کرده و در صورت عدم آسیب اقدام به تمیز کردن کل سطوح نمایید.

محصولات کلردار کیفیت چرم را پایین می آورند و موجب تغییر رنگ روکش صندلی های اتومبیل می شوند پس از محصولات مخصوص هر سطح از جمله چرم، پلاستیک و… استفاده کنید.

مواد ضد عفونی درست کنید

ساخت ضد عفونی کننده 300x169 روش های ضدعفونی خودرو از ویروس کرونا
ضدعفونی اتومبیل شخصی در ایام کرونا

شما می توانید از روغن های مختلف مانند روغن اکالیپتوس، روغن درخت چای، روغن لیمو، روغن بابونه، روغن وانیل و روغن زیتون، سرکه و آب استفاده کرده و محلول ضدعفونی کننده بسازید. برای این کار ۵ تا ۱۵ قطره از روغن مورد نظر خود را با مقدار مساوی سرکه و آب ترکیب کنید و آن را در یک بطری ریخته و به صورت اسپری از آن استفاده کنید.

در ادامه به بررسی ضدعفونی کننده ها و نحوه ساخت آن ها برای استفاده در خودرو خواهیم پرداخت.

از محلول های کلر دار برای ضد عفونی کردن کابین استفاده کنید

همان گونه که می دانید کابین خودرو مکان مناسبی برای باکتری ها هستند، پس برای ضدعفونی و تمیز کردن کابین خودرو ها که همه بخش های آن توسط دست لمس می شوند، از محلول های کلردار استفاده نمایید و با آن تمام سطوح داخلی ماشین مانند فرمان، دسته دنده، دستگیره های داخلی درب ها، نگه دارنده های فنجان، کمربند های ایمنی و کنترل های سیستم تهویه و صوتی و دستگیره های بیرونی را ضد عفونی نمایید. اجازه دهید مایع ضدعفونی کننده خود خشک شود و آن را با دستمال خشک نکنید.

ضد عفونی فرمان

ضدعفونی فرمان 300x200 روش های ضدعفونی خودرو از ویروس کرونا
نحوه ضدعفونی فرمان خودرو از کرونا

از محلول سرکه و جوش شیرین استفاده کنید.

دست هایتان را ضدعفونی کنید

ضد عفونی دست ها 300x225 روش های ضدعفونی خودرو از ویروس کرونا
اصول بهداشتی استفاده از خودرو در ایام کرونا

اگر شما از خودرو پیاده شدید، قبل از سوار شدن دوباره دست هایتان را ضدعفونی کنید و سپس به فرمان اتومبیل دست بزنید. در صورت استفاده از دستکش، قبل از سوار شدن دستکش ها را از دست خارج کنید و دور بیندازید.

نکات سوخت گیری در زمان کرونا

سوخت گیری کرونا 300x226 روش های ضدعفونی خودرو از ویروس کرونا
سوخت گیری خودرو در ایام کرونا

اگر قصد گرفتن سوخت دارید، هنگام رسیدن به محل سوخت گیری با هوشیاری کامل عمل کنید و به هیچ چیز دست نزنید و ابتدا دستکش بپوشید زیرا نازل پمپ بنزین ها بسیار آلوده هستند. پس از اتمام سوخت گیری، دستکش را از دست خارج کنید و در سطل زباله بیاندازید.

پس از بازگشت به منزل خودرو خود را ضد عفونی کنید

پس از اینکه به خانه بازگشتید، خودرو خود را ضد عفونی کنید برای ضد عفونی کردن خودرو ابتدا دست های خود را تمیز با صابون بشویید و کار ضد عفونی را آغاز کنید.

نقش کولر ماشین در انتشار ویروس کرونا

کرونا در خودرو 300x206 روش های ضدعفونی خودرو از ویروس کرونا
نقش کولر خودرو در انتشار کرونا

در صورت حضور فرد آلوده به ویروس کرونا در یک خودروی سواری و باز بودن پنجره‌ی خودرو به دلیل چرخش و جریان هوا، انتقال بیماری به سایر سرنشینان خودرو کمتر از شرایطی است که شیشه‌ها بالا است.

همچنین توصیه شده است تا جای ممکن از سیستم سرمایشی (کولر ماشین) استفاده نشود. چرا که مانع جریان هوا و تهویه‌ی مناسب در داخل خودرو می‌شود.

اگر چه براساس نظر متخصصان، باز بودن پنجره‌ها در شرایط خاص (مثلا عبور فردآلوده به ویروس از کنار خودرو در ترافیک) می‌تواند باعث انتقال شود اما در شرایط عادی و در حالتی که خودرو در حال حرکت است، به دلیل تهویه‌ی ایجاد شده شانس ابتلا از این طریق پایین می‌آید.

ضدعفونی کننده‌ مناسب برای خودرو

ضدعفونی کننده ها 300x169 روش های ضدعفونی خودرو از ویروس کرونا
بهترین ضدعفونی کننده خودرو برای کرونا

همان طور که می‌دانید تجهیزاتی که در محیط داخل و یا بیرونی خودرو تعبیه شده‌اند با آن چیزی که در آشپزخانه منزل شما قرار دارند متفاوت بوده و اگر از مواد نامناسبی برای ضدعفونی کردن آن‌ها استفاده کنید ممکن است دچار آسیب‌های زیان باری شوند.

از آن جایی که تجهیزات داخل کابین خودرو نیز همگی از یک جنس نبوده و ممکن است قطعه به قطعه با یکدیگر فرق داشته باشند، بهتر است برای ضدعفونی کردن آن‌ها از یک ماده یکسانی استفاده نکرده و متناسب با جنس وسیله مورد نظرتان از ضدعفونی کننده‌های خاصی استفاده نمایید.

در ادامه این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با برخی از بهترین ضدعفونی کننده‌هایی که می‌توانید از آن‌ها برای ضدعفونی کردن خودرو در ایام کرونا استفاده نمایید بپردازیم.

1- محلول‌های ضدعفونی کننده الکلی

ضدعفونی کنده خودرو 300x200 روش های ضدعفونی خودرو از ویروس کرونا
الکل برای ضدعفونی ماشین از کرونا

محلول‌های ضدعفونی کننده الکلی بهترین ترکیباتی هستند که افراد از آن‌ها برای پاک کردن سطوح مختلف استفاده می‌کنند.  همانطور که می‌دانید یکی از بهترین و سریع‌ترین مواد ضدعفونی کننده که ویروس کرونا را در کسری از ثانیه از بین می‌برد، محلول‌های ۷۰ درصد الکل هستند.

از زمانی که ویروس کرونا دچار شیوع و همه گیری شد، بسیاری از افراد از محلول‌های ضدعفونی کننده الکلی برای پاک کردن دست و سایر سطوح آلوده به ویروس کرونا استفاده می‌کنند. این مواد یکی از بهترین راه حل‌ها برای ضدعفونی کردن خودرو نیز است.

با این حال باید توجه داشته باشید که الکل یک حلال و پاک کننده بسیار قوی بوده که ممکن است به قسمت‌هایی از خودرو آسیب برساند. مثلا رنگ روکش ماشین به وسیله این محلول‌ها ممکن است تغییر پیدا کرده و یا رنگ براق ماشین به ماتی تبدیل شود.

به همین علت پیش از استفاده از  محلول‌های ضدعفونی کننده الکلی حتما از درصد الکل آن آگاهی داشته و آن را تحت هیچ شرایطی به صورت مستقیم روی سطوح نپاشید. بلکه ابتدا از یک دستمال پارچه‌ای استفاده کرده و با اسپری کردن این محلول روی پارچه سطوح موردنظرتان را ضدعفونی کنید.

محلول ضدعفونی 300x133 روش های ضدعفونی خودرو از ویروس کرونا
ساخت محلول ضدعفونی کننده خودرو

2- ضدعفونی کننده های حاوی کلر

استفاده از شوینده ها و سفیدکننده های قوی که ما آنها را با نام وایتکس می شناسیم، از دیرباز در بحث ضدعفونی سرویس های بهداشتی و محیط حمام ها کاربرد داشته است.

در صورت عدم رعایت نکات ایمنی و بهداشتی، بکارگیری این گونه شوینده ها می تواند اثرات ناگواری بر پوست و سیستم تنفسی انسان داشته باشد. همچنین به دلیل قدرت بالای وایتکس، امکان آسیب دیدن رنگ خودرو و ادوات داخلی کابین پس از تماس با محلول غلیظ وایتکس وجود خواهد داشت.

به منظور اجتناب از مضرات جانی و خسارت های مالی استفاده از وایتکس ها، بایست این مایع را به نسبت ۱ به ۲۰۰ با آب ولرم مخلوط و سپس بر روی سطوح مورد نظر مانند: داشبورد خودرو، دستگیره ها، غربیلک فرمان و غیره اسپری کنید؛ سپس اجازه دهید تا محلول ضدعفونی کننده خشک شده و فرایند گندزدایی به طور کامل انجام شود.

ضدعفونی درهای خودرو 300x200 روش های ضدعفونی خودرو از ویروس کرونا
ضدعفونی ماشین در ایام کرونا

3- ترکیب آب و صابون

ترکیب آب و صابون یکی از ساده‌ترین، در دسترس‌ترین و همین طور ارزان‌ترین ضدعفونی کننده‌هایی است که برای ضدعفونی کردن خودرو از آن استفاده می‌شود. شما می‌توانید این ترکیب را به سادگی تهیه و از آن استفاده کنید. از این رو در یک ظرف مقدار مورد نیاز کف آب و صابون ریخته و حسابی هم بزنید تا کف کند.

سپس محلول را با استفاده از یک ابر بر روی سطوح مختلف ماشین کشیده و آن با یک دستمال تمیز خشک کنید. نکته مهمی که شاید خیلی‌ها در هنگام تمیز کردن ماشین با آب و صابون نادیده بگیرند این است که نباید در مصرف آب و صابون زیاده‌وری کنید.

چرا که ممکن است آب به برخی از سطوح نرم داخل خودرو نفوذ پیدا کرده و این سطوح به خاطر خشک نشدن، دچار کپک‌زدگی شود. به همین علت در ضدعفونی خودرو در ایام کرونا برای سفر این مورد را در ذهن داشته باشید.

4- دستمال‌های ضدعفونی کننده

ضدعفونی خودرو2 300x169 روش های ضدعفونی خودرو از ویروس کرونا
ضدعفونی کننده های ماشین برای کرونا

دستمال ضدعفونی کننده محصولی است که به تازگی و با شیوع ویروس کرونا طرفداران زیادی پیدا کرده است. استفاده از این دستمال یکی از رایج‌ترین راهکارها برای ضدعفونی خودرو در ایام کرونا برای سفر می‌باشد. این محصول انواع گوناگونی دارد که هر کدام ممکن است نتیجه متفاوتی را برای شما رقم بزند.

5- محلول ضدعفونی کننده آب و سرکه

سرکه 300x336 روش های ضدعفونی خودرو از ویروس کرونا
ساخت ضدعفونی کننده با آب و سرکه برای خودرو

مخلوط کردن آب و سرکه می تواند روش مناسبی برای ساخت محلول ضدعفونی کننده باشد. این محلول خطرات سایر محلول ها را نداشته و قابل کاربرد برای ضدعفونی خودرو است. تنها کافیست آب و سرکه سفید را به نسبت برابر با هم مخلوط کرده و روی سطوح اسپری کنید.

محلول جوش شیرین، آب و سرکه

این محلول از قدرت ضدعفونی کنندگی مناسبی سود می برد اما به دلیل قدرت بالای پاک کنندگی جوش شیرین لازم است پیش از استعمال آن روی سطوح بدنه و کابین، نسبت به عدم صدمه دیدن رنگ و سایر بخش ها در تماس با این محلول اطمینان حاصل کنیم.

ابتدا چهار پیمانه آب داغ و یک چهارم پیمانه سرکه را به همراه دو قاشق غذاخوری جوش شیرین با هم مخلوط کرده و سپس دو نصفه لیموترش را بدون جدا کردن پوست داخل محلول قرار دهید.

پس از خنک شدن چهار قطره روغن معطر به آن اضافه کنید و لیموها را بیرون بیاورید. پس از آن که دو نصفه لیمو را درون محلول فشردید و مخلوط حاصل را از صافی ریز گذراندید، می توانید آن را روی سطوح مختلف اسپری کرده و سپس با استفاده از دستمال مرطوب و خشک پاک کنید.

نکاتی درباره استفاده از خودرو در ایام شیوع کرونا

ماسک آویزان 300x182 روش های ضدعفونی خودرو از ویروس کرونا
توصیه های نگهداری خودرو از ویروس کرونا
  1. برای تمیز ماندن خودرو، در محل‌های خلوت بهتر است شیشه اتومبیل ما پایین باشد و هوا در ماشین جریان داشته باشد.
  2. در پارکینگ‌ها به هیچ وجه شیشه اتومبیل خود را پایین ندهیم و تهویه ماشین را در حالت «گردش هوای داخل ماشین» قرار دهیم.
  3. کف ماشین از آلوده‌ترین نقاط است. ویروس کرونا به علت سنگین بودن ممکن است روی زمین باشد و با کفش‌ها به ماشین منتقل شود. توجه داشته باشید که کیف یا لوازم خود را کف ماشین نگذارید و در صورت انجام این کار به دقت آن را ضدعفونی کنید.
  4. استفاده همزمان از محلول الکل و کلر برای ضدعفونی کردن خودرو باعث ایجاد گاز‌های سمی می‌شود، از این کار خودداری کنید.
  5. اگر از دستمال کاغذی استفاده می‌کنید آن را پس از استفاده کوتاه دور بریزید و اگر از پارچه استفاده می‌کنید، در یک حالت بدون سابیدن تا چندین بار استفاده کنید.
  6. به هیچ وجه توصیه نمی‌شود یک بطری بزرگ از مواد ضدعفونی کننده دستی را در اتومبیل خود نگه دارید، زیرا افزایش گرما ممکن است باعث شود مواد شیمیایی موجود در ضد عفونی کننده بخار شوند و در داخل اتومبیل نشت کنند و باعث ایجاد مسمومیت شوند.

امداد باتری

خلاصه مطلب

برای شکست این ویروس بهتر است در این روزها از خانه خارج نشویم تا زنجیره انتقال قطع شود اما گاهی ناگزیر هستیم که برای رفتن به محل کار و یا انجام کارها و خریدهای ضروری از منزل خارج شویم بنابراین باید مراقب امنیت ماشین های شخصی خودمان باشیم و هنگام خروج از منزل با ماشین شخصی نکات ذکر شده را رعایت کنیم.

ایام کرونا روزهایی را برای ما ایجاد کرده است که در آن همواره باید به فکر ضدعفونی کردن سطوح مختلف باشیم. یکی از سطوحی که بیشترین احتمال وجود ویروس کووید ۱۹ را در خود می‌بیند، سطح ماشین است.

این سطح در معرض آلودگی ویروس کرونا بوده و اگر به ضدعفونی کردن آن توجه نکنید، ممکن است هم شما هم تمام کسانی که سوار ماشین‌تان می‌شوند به این ویروس مبتلا شوند. ما در این مقاله سعی کردیم به صورت خیلی جامع و کامل به بررسی موضوع ضدعفونی خودرو در ایام کرونا بپردازیم.

نحوه ضدعفونی 300x225 روش های ضدعفونی خودرو از ویروس کرونا
ضرورت ضدعفونی ماشین در ایام شیوع کرونا

ضدعفونی کردن خودرو در زمانی که قصد سفر دارید از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. پس سعی کنید پیش از سفر در کنار خانواده و با ماشین شخصی تان، حتما راهکارهایی که در این مقاله پیش رویتان قرار دادیم را دنبال نمایید. امیدواریم مطالب گفته مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
نسیمی
نسیمی
3 سال پیش

سلام مقاله ی خوب و کاملی بود ممنون

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  نسیمی
3 سال پیش

سلام خواهش میکنم

مشاوره رایگان و ثبت سفارش