4.2
(25)

اکسسوری باتری ماشین و لوازم جانبی آن از دسته تجهیزاتی هستند که باید دلایل استفاده از آن ها را بدانیم.

اکسسوری باتری ماشین

اکسسوری و لوازم مربوط به باتری شامل:

  • سر باتری
  • قفل باتری
  • کابل باتری به باتری
  • کاور باتری

سرباتری:

سولفاته شدن سرباتری ها یکی از مهمترین دلایل خراب شدن پیش از موقع باتری هاست. سولفاته شدن می تواند عمر باتری را تا 50 درصد کاهش دهد و حتی منجر به منفجر شدن باتری شود. همچنین در عملکرد سیستم برق خودرو باعث اخلال می شود. رسوبات و مواد زائد موجود روی قطب ها مانع از برقراری اتصالات درست می شود، باتری به خوبی شارژ نمیشود، فشار بروی کابل ها بالا می رود و همین باعث سوختگی و خوردگی می شود.

car battery accessori 300x300 اکسسوری باتری ماشین

برای جلوگیری از سولفاته شدن باتری می توانید سرباتری هارا با استفاده از محلول آب و جوش شیرین و یک مسواک کوچک شستشو دهید و بعد از تمیز شدن آن را کاملا خشک کنید.

همچنین می توانید پایه قطب ها یعنی محل تماس قطب ها با درپوش را با لایه ای از گریس بپوشانید و روی آن مقداری مایع ظرفشویی بریزید تا از سولفاته شدن آن جلوگیری کند.

قفل باتری:

دارندگان خودرو ممکن است همیشه با معضل سرقت خودرو یا باقی لوازم آن روبه رو باشند.

ازین رو ستفاده از قفل باتری گزینه مناسبی برای جلوگیری از ربودن آن است. این محافظ برای کلیه خودروهایی که دارای دو پیچ بلند در اطراف باتری برای مهار باتری می باشند قابل نصب است.

کابل باتری به باتری:

car battery accessory 300x300 اکسسوری باتری ماشین

از دلایل دشارژ باتری ماشین می توان استارت نخوردن طولانی خودرو، قراردادن ماشین در دمای زیر صفر است. یکی از راه های شارژ مجدد باتری ماشین باتری به باتری کردن است که برای این کار به کابل باتری به باتری احتیاج دارید. داشتن دوکابل مناسب و استاندارد برای انتقال برق از خوردرو سالم به خودرو خراب، بسیار مهم است.

کاور باتری:

از کاور باتری به عنوان عایق بین موتور و باتری استفاده می کنند به طوری که این وسیله مانع از رسیدن گرمای موتور به باتری می شود و موجب افزایش عمر باتری می شود.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
مشاوره رایگان و ثبت سفارش