3.7
(469)

آن دسته افرادی که دارای انواع خودرو های مختلف می باشند می توانند با خواندن این مطلب از کیان باتری به راه کار های مناسبی برای تقویت ترمز ماشین خود دست پیدا کنند. یکی از اعضای مهم هر خودرویی ترمز های آن می باشد که اگر به درستی عمل نکنند می توانند جان شما را در معرض خطر قرار دهند. برای همین می باید توجه ویژه ای روی این بخش از خودرو داشته باشید تا دچار مشکل نشوید.

ضعیف شدن ترمز و عدم عملکرد صحیح آن، می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که ما در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت و نکاتی را در خصوص چگونگی افزایش قدرت و تقویت ترمز خودرو ، ذکر خواهیم نمود.

اهمیت ترمز 300x157 آموزش راه های تقویت ترمز ماشین
آموزش روش های تقویت ترمز ماشین

ما در این مقاله سعی داریم به راه کار های تجربی برای بالا بردن قدرت ترمز گیری خودرو بپردازیم تا افرادی که تمایل دارند بتوانند از آنها برای افزایش قدرت ترمز اتومبیل خود استفاده کنند.

اهمیت تقویت ترمز خودرو

معمولا آنقدر که در رسانه‌ها و مقالات به گزینه‌ها و راهکارهایی برای سریع‌تر کردن و قدرتمند کردن خودرو پرداخته می‌شود، به مبحث ترمزگیری پرداخته نمی‌شود و اجزایی چون توربوشارژرها و هدرزها بیشتر از سیستم ترمز مورد توجه هستند. اگر مبالغ زیادی را صرف سریع‌تر کردن خودروی خود کنید و اما از توانایی کافی برای توقف برخوردار نباشد، این بهینه‌سازی‌ها چه سودی خواهد داشت؟

ترمز‌ها با لنت‌های اصطکاکی کار می‌کنند که روی دیسک خودرو فشار وارد می‌کنند و مسلما هر چقدر این فشار بیشتر باشد اصطکاک بیشتری حاصل می‌شود و ترمز محکم‌تری گرفته خواهد شد. در این هنگام انرژی خودرو به گرما تبدیل می‌شود و از طریق دیسک‌ها این گرما به محیط منتقل می‌شود که خود مشکل بزرگی است!

رانندگان مسابقات و کسانی که در شرایط سخت رانندگی می‌کنند با این گرم شدن سیستم ترمز به خوبی آشنا هستند؛ آن‌ها مجبورند که بیشتر از ترمز استفاده کنند و ترمز‌های محکم‌تری بگیرند و در عین حال مراقب گرمای بیش از حد ترمز‌های خود هم باشند و به آن‌ها فرصت خنک شدن بدهند.

کار روغن ترمز 300x149 آموزش راه های تقویت ترمز ماشین
کارکرد و مشکلات ترمز خودرو

وقتی که پدال خودرو را می‌فشارید از طریق بوستر ترمز و به کمک موتور فشار روغن ترمز تقویت می‌شود و به همین دلیل است که وقتی موتور خودرو خاموش است قدرت ترمز‌های شما چندین برابر کمتر است. به خصوص در سر پایینی‌ها و نواحی کوهستانی باید بسیار مراقب بود و هنگامی که موتور خودرو خاموش است اجازه ندهید گیربکس در وضعیت خلاص باشد، چون به راحتی از کنترل خارج می‌شود.

فشار از طریق روغن ترمز به لنت‌ها وارد می‌شود – البته به وسیله پیستون‌ها – و یکی دیگر از مشکلات سیستم ترمز این است که گرمای لنت‌ها به راحتی به روغن ترمز منتقل می‌شود.

اولین مرحله برای این که مشخص کنید به چه میزان افزایش کارایی، در سیستم ترمز خودروی خود نیاز دارید؟ این است که تصمیم بگیرید می‌خواهید سیستم ترمز استاندارد خودرو را بهینه سازی کنید یا قصد تعویض آن را با یک نمونه‌ی قدرتمندتر دارید؟ در چنین مواردی دو بخش مهم سیستم ترمز وجود دارند که باید به آن‌ها پرداخته شود که یکی از آن‌ها لنت است و دیگری دیسک ترمز.

بیشتر بدانید: آشنایی با نقش سیستم ترمز خودرو

دلایل ضعیف شدن ترمز خودرو

کاهش قدرت ترمز های خودرو دارای دلایل مختلفی است که متناسب با نوع خودرو با یکدیگر متفاوت میباشند. امروزه سیستم های ترمز گوناگونی بر روی انواع خودروها نصب میگردد. از جمله آن ها می توان به ترمز های لنتی، دیسکی، ABS و EBD اشاره داشت.

و توجه به این نکته ضروری است که هر اتومبیل بسته به نوع ساخت و طراحی چرخ های آن، دارای قدرت ترمزگیری متفاوتی است. رانندگان میتوانند با انجام چند روش تست ترمز، میزان عملکرد سیستم ترمز خود را سنجیده و دلیل افت عملکرد ترمز اتومبیل را به خوبی تشخیص دهند.

تمام شدن لنت ها، کم شدن سطح روغن ترمز، کاهش کیفیت روغن ترمز، خرابی پمپ اصلی ترمز، هوا گرفتن روغن ترمز، خرابی بوستر ترمز، چرب شدن دیسک و لنت به علت نشت روغن در آنها، کاهش قطر دیسک و عدم رگلاژ کاسه ترمز از جمله دلایلی هستند که موجب تضعیف قدرت ترمزها میشوند.

تعویض لنت ترمز 5 300x210 آموزش راه های تقویت ترمز ماشین
راه های تقویت ترمز ماشین

تقویت ترمز یا تعویض ترمز؟

نخستین قدم برای اینکه مشخص کنید که به چه میزان افزایش کارایی در سیستم ترمز خودروی خود نیاز دارید، این است که تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید سیستم ترمز استاندارد خودرو را بهینه سازی کنید یا قصد تعویض آن را با یک نمونه‌ی قدرتمند‌تر دارید؟

در چنین موردی دو بخش مهم سیستم ترمز وجود دارند که باید به آن‌ها پرداخته شود؛ این دو بخش یکی لنت و دیگری دیسک ترمز هستند. بیایید نگاهی دقیق‌تر به این دو بخش داشته باشیم.

چگونه ترمز ماشین خود را تقویت کنیم؟

روش‌ها و گزینه‌های زیادی برای ارتقا و بهبود ترمزگیری خودروها وجود دارند. برای آشنایی با برخی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین این روش‌ها، همراه ما باشید.

ترمزخودرو 300x183 آموزش راه های تقویت ترمز ماشین
چگونه ترمز ماشین را قوی کنیم؟

1- تقویت دیسک ترمز

دیسک ترمز صفحه‌ای گرد است که درست در پشت چرخ خودرو جای گرفته است. اگر خودرو دارای رینگ‌های آلومینیومی باشد می‌توان به راحتی از لابلای پره‌های رینگ دیسک ترمز آن را تماشا کرد. این قطعه را از سطح فلزی و براق آن می‌توان تشخیص داد.
اگر خودرو مجهز به ترمز دیسکی باشد در این صورت چند گزینه برای بهبود کارایی ترمز خودرو وجود خواهد داشت که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

انواع دیسک ترمز

انواع دیسک 300x152 آموزش راه های تقویت ترمز ماشین
انتخاب قوی ترین دیسک ترمز
 1- دیسک های ترمز کارخانه ای (شرکتی)
این دیسک‌ها ارزان‌ترین گزینه هستند که می‌توان آن‌ها را از مراکز خدمات پس از فروش و یا فروشگاه‌های قطعات یدکی تهیه کرد. این دیسک‌ها معمولا از جنس آهن ساخته می‌شوند و می‌توانند به دو صورت توپر معمولی یا دارای پره‌های داخلی برای خنک کاری باشند.
2- دیسک های ترمز شیاردار
این دیسک‌ها دارای شیارهایی هستند که روی سطح دیسک ایجاد شده‌اند. این شیارها سبب بهبود دفع حرارت از سطح دیسک می‌شوند و در صورت برخورد آب به سطح دیسک نیز کمک می‌کنند تا آب روی سطح بیشتری جریان پیدا کند.
دیسک‌های شیار دار ظاهر زیبایی دارند و عملکرد آن‌ها نیز قابل قبول و مناسب است با این وجود استفاده از این نوع دیسک‌ها سبب می‌شوند که لنت ترمز خودروی شما کمی زودتر از حالت معمول به اتمام برسد.
3- دیسک ترمز سوراخ دار
دیسک‌های ترمز سوراخ دار برای دستیابی به بالاترین عملکرد، طراحی و ساخته می‌شوند. این دیسک‌ها دارای سوراخ‌هایی روی سطح خود هستند که با دریل ایجاد شده‌اند و وجود آن‌ها بالاترین انتقال و دفع حرارت را فراهم می‌کند. دیسک ترمزهای سوراخ دار عملکردی عالی دارند، اما قیمت آن‌ها نسبت به دیگر انواع، بالاتر است.

2- تقویت لنت ترمز

لنت‌های ترمز قطعاتی هستند که با فشرده شدن بر روی سطح دیسک با ایجاد اصطکاک، سبب اعمال فشار شده و سرعت خودرو را کاهش می‌دهند. این قطعه مشکلاتی نیز دارد؛ برای مثال این اصطکاک به مرور زمان سبب خورده شدن لنت و کاهش ضخامت آن می‌شود و اگر ضخامت آن‌ها از حد معینی کمتر شود باید آن‌ها را با لنت‌های نو تعویض کرد.

حتما اکثر شما سرویس ترمز را تجربه کرده اید، تعویض لنت‌های کهنه با لنت نو کاری است که معمولا مکانیک‌ها در هنگام سرویس ترمز انجام می‌دهند. لنت‌های ترمز به سه دسته ی کلی تقسیم می‌شوند.

بیشتر بدانید: علائم خرابی ترمز و علت داغ شدن لنت

انواع لنت های ترمز

انواع لنت 300x188 آموزش راه های تقویت ترمز ماشین
انواع لنت ترمز

به طور کلی لنت های ترمز به سه دسته تقسیم می‌شوند.

1- لنت های غیر فلزی (non-metalic)
لنت‌های غیر فلزی معمولا به صورت استاندارد استفاده می‌شوند و قیمت پایینی هم دارند. این نوع لنت‌ها عملکرد مناسبی دارند، اما طول عمرشان نسبتا پایین است و برای افرادی مناسب است که می‌خواهند به زودی خودروی خود را تعویض کنند.
2- لنت های نیمه فلزی (semi-metalic)
لنت‌های نیمه فلزی یک حالت میانه در بحث قیمت و دوام دارند. این نوع لنت‌ها در هنگام استفاده سفت و سخت ترند، اما طول عمر آن‌ها به دلیل استفاده از مواد فلزی در ساختار آن ها، بالاتر از انواع معمولی است.
3- لنت های سرامیکی
لنت سرامیکی 300x150 آموزش راه های تقویت ترمز ماشین
لنت سرامیکی برای افزایش قدرت ترمز

لنت‌های سرامیکی بهترین گزینه‌ی موجود هستند و بیشتر در خودررو‌های قدرتمند و سریع استفاده می‌شوند. لنت‌های سرامیکی قدرت ترمزگیری بهتری نسبت به انواع غیر فلزی و نیمه فلری از خود بروز می‌دهند و عملکرد آن‌ها نیز کم سرو صداست.

3-تقویت بوستر ترمز

brake booster 300x188 آموزش راه های تقویت ترمز ماشین
تقویت بوستر ترمز ماشین

در این قسمت روشهای تقویت بوستر ترمز و عملکرد بهتر سیستم ترمز بررسی میشود .تقویت کردن بوستر به دو روش زیر انجام میشود:

تبدیل بوستر ترمز از حالت تک به دوبل

تقویت بوستر 2 300x135 آموزش راه های تقویت ترمز ماشین
تقویت سوپاپ بوستر ترمز

در روش اول بوستر ترمز را از حالت تک به حالت دوبل تبدیل میکنیم.در این حالت بوستر ترمز باید تعویض شود.در این حالت میزان گیرایی و عملکرد سیستم ترمز خودرو بهتر می شود.

تقویت کردن بوستر ترمز تک

تقویت کردن بوستر ترمز تک، روشی است که عملکرد سیستم ترمز را در خودرو ارتقا میدهد. چون بوستر ترمز با وکیوم موتور کار میکند و سوپاپی که وظیفه تخلیه هوا را دارد تاثیری مستقیم در بهبود عملکرد بوستر ترمز دارد.

در این حالت باید سوپاپ تقویت شود و مقدار هوایی که داخل بوستر ترمز میباشد تخلیه گردد. با انجام این کار هم پدال نرم تر می شود و هم فشار بیشتری وارد میشود. این فشار پشت پمپ ترمز قرار میگیرد و روغن را با فشار بیشتری سمت چرخ ها روانه میکند.

تقویت کردن بوستر ترمز خودرو روش های مختلفی دارد که هر کسی به نوعی این کار را انجام میدهد. ولی اصلی ترین روش آن تقویت سوپاپ تخلیه میباشد. هر چه راحت تر هوا از داخل بوستر ترمز تخلیه شود عملکرد سوپاپ بهتر میشود و بوستر ترمز تقویت میشود.

برای تقویت بوستر ترمز این بهترین روش است. به همین خاطر بوستر های ترمز سایز بندی دارند.در یک سری ماشین ها برای تقویت ترمز سایز بوستر را بزرگ میکنند. شرکت های ماشین سازی ایران خودرو و سایپا به این نتیجه رسیدند که با بزرگ کردن سایز بوستر هوای داخل سوپاپ بهتر تخلیه میشود و عملکرد سیستم ترمز بهتر میشود.

بوستر های پژو در سالهای 82 و 83 سایز 8 را داشتند. اکنون سایز بوستر ها 10 شده است. دلیل این افزایش سایز اضافه شدن ترمز ای بی اس (ABS) و افزایش هوایی است که باید تخلیه شود. برای پراید هم همینطور شده است چون بوستر پراید خیلی کوچک بود و الان بوستر آن بزرگ شده است و این سایز پله پله رو به افزایش است.

خودروهایی مانند پاترول و نیسان و  زامیاد بوسترهاشون تک بوده و الان اکثرا بوستر دوبل دارند. بوستر های دوبل هوای بیشتری رو در خودشون ذخیره میکنند و در این حالت ترمز هم عملکرد بهتری دارد چون پدال ترمز نرم تر میشود و فشار روغن بهتر به سمت چرخ ها می رود.

این عمل باعث تقویت بوستر میشود.تقویت بوستر تاثیری مستقیم بر روی تقویت سیستم ترمز دارد. به دلیل اینکه پدال به بوستر متصل است. بوستر فرمانده سیستم ترمز است که هر چه قدرت و قاطعیت بیشتری داشته باشد عملکرد سیستم ترمز بهتر خواهد شد.

راه های ساده تقویت ترمز خودرو

تقویت ترمز 2 300x166 آموزش راه های تقویت ترمز ماشین
چگونه ترمز پراید را قوی کنیم؟

از جمله روش های تقویت سیستم ترمز میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعویض دیسک ترمز و استفاده از دیسک سوراخ دار: این نوع از دیسک ها عملکرد بالایی در دفع حرارت ناشی از ترمزگیری های پی در پی دارند.
  • تعویض لنت های ترمز و استفاده از لنت های سرامیکی: لنت های سرامیکی کمترین میزان حرارت را در اثر ترمزگیری های پیاپی تولید می نماید.
  • تعویض پمپ اصلی ترمز: بهره گیری از پمپ های پرقدرت و باکیفیت برای خودرو که موجب افزایش بهبود عملکرد سیستم ترمز میشود.
  • استفاده از روغن ترمز باکیفیت: روغن ترمز نامرغوب در اثر داغ شدن به نقطه جوش رسیده و در نهایت بخار میشود. این اتفاق به هیچ عنوان برای سیستم ترمز، مناسب نیست.
  • استفاده از لاستیک های آجدار: از لاستیک های مناسب و همراه با آج استفاده کنید. لاستیک های صاف و کهنه می توانند در هنگام ترمز، به راحتی روی آسفالت سر خورده و نتوانند به خوبی خودرو را متوقف سازند.
  • تعویض بوستر: یکی از عوامل افزایش بهبود عملکرد سیستم ترمز، استفاده از بوستر متناسب با خودرو میباشد.

سخن نهایی

آنچه گفته شد می تواند شما را در داشتن اتومبیلی با ترمز های قوی کمک کند. اما برای داشتن اطلاعات تکمیلی در این زمینه می توانید با انواع متخصصین حاضر در نمایندگی های پس از فروش خودرو خود تماس حاصل فرمایید و از تجربیات آنها استفاده لازم را ببرید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
24 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
سعید
سعید
2 سال پیش

بسیار عالی و کامل بود

فردین
فردین
1 سال پیش

خیلی خوب بود سپاس

انوشیروان
انوشیروان
1 سال پیش

عالی سپاس از اطلاع رسانی خوب شما

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  انوشیروان
1 سال پیش

با سلام
درود بر شما، بسیار خرسندیم که مطالب موجود در این مقاله برای شما مفید واقع شده و رضایت شما را جلب نموده است.

دیوید
دیوید
1 سال پیش

من فکر کنم اگر یک مخزن بین بوستر ترمز و شیلنگ بوستر قرار دهیم خلا بیشتری تولید میشه و قدرت ترمز بالا میره . کاردانی مکانیک

....
....
1 سال پیش

میشه یک راهنمایی کنید که آیا میشه ترمز عقب پراید رو دیسکی کرد یا خیر
خیلی ممنون میشم پاسخ بدید

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  ....
1 سال پیش

با سلام
امکان انجام این کار وجود دارد اما بسیار کار سخت و هزینه برداری است.
برای انجام این کار قطعات زیر نیاز به تعویض و جایگزینی دارند.:
1 – صفحه محافظ (گردگیر)
2 – پایه نگهدارنده کالیپر
3 – کالیپر ترمز
4 – دیسک ترمز عقب
5 – لنت ترمز عقب
6 – شلنگ ترمز
7 – سیم ترمز دستی مخصوص
توصیه می شود برای انجام این کار حتما با یک متخصص مشاوره نموده و انجام آن را نیز به یک متخصص بسپارید.

رضا نادری
رضا نادری
1 سال پیش

بسیار عالی بود. پنج ستاره

جواد
جواد
1 سال پیش

سلام عزیزم سپاس از متن پرمحتواتون،سوالم اینه پراید صبا مدل ۸۸ برای ترمزگیری بهتر چه اقداماتی داره؟؟؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  جواد
1 سال پیش

با سلام
درود بر شما، سپاسگذاریم.
همان طور که در مقاله پیش رو بیان شد، تقویت ترمز خودروی شما با چند روش امکان پذیر است:
تقویت دیسک ترمز چرخ ها، تقویت لنت ترمزها و تقویت پمپ و بوستر ترمزها.
البته برای هر کدام از این مراحل اشاره شده روش های متعدد و مختلفی وجود دارد.
به نظر می آید تقویت دیسک ترمز کمک شایانی به خودروی شما بکند زیرا این قطعه به مرور زمان ساییده شده و متوجه ضعف آن نمی شوید، بنابراین توصیه می شود برای انجام این کار حتما از یک متخصص کمک و راهنمایی بگیرید.

یوسف
یوسف
1 سال پیش

با سلام چگونه میشه کاری کرد که اول ترمز چرخ عقب فعال بشه که مانع سر خوردن و منحرف شدن خودرو شود

شهداد
شهداد
در جواب  یوسف
1 سال پیش

سلام و خسته نباشید من یه تویوتا کمری ۲۰۱۷ دارم ولی هنگام ترمز گیری آنی ای بی اس عمل میکنه و ماشین خوب وای نمیشه خواستم ببین اول اینکه راهی هست ترمز عقب رو قوی تر کرد که مثل ماشین های ایران خودرو عقب بیشتر بگیره و کلا چطور میتونم ترمز هارو بهتر کنم .

احمد
احمد
در جواب  شهداد
7 ماه پیش

اگه لاستیکات خوبه وabs حتی تو ترمز های نه چندان قوی عمل کنه یا مثلا زمانی که ترمز نرم گرفتی و ماشین از چاله عبور کنه و برای یه لحظه دوبارهabsفعال بشه و پدال بلرزه مشکل از کمک های ماشینه کمک تو تعادل و ایجاد راحتی به خصوص تو سرعت های بالا خیلی تاثیر گذاره به خصوص اگه نو ومارک خوب باشه .شاید باور نکنید خیلی از کله کردن های ماشین تو ترمز گیری مربوط به همین کمکه .یکی دیگه از وظایفش خفظ چسبندگی و تماس تایر هنگام شتابگیری و ترمز گیری هست. علاوه بر اینها وظایف دیگری هم داره…… خواندن ادامه ...

محمدرضا
محمدرضا
1 سال پیش

سلام ماشینم سمند موتور پژوه ترمزشم بد نیست
۱۰۰ تا کار کرده و تاحالا لنت های کاسه های عقب عوض نشدن اگه عوضشون کنم و با پیچ تنظیم یه کاری کنم سفت بگیره تاثیر رو قوی شدن ترمز داره

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  محمدرضا
1 سال پیش

با سلام
تعویض لنت عقب خودرو ارتباط مستقیم با میزان کارکرد خودروی شما دارد. توصیه می شود حتما نسبت به تعویض آن اقدام نمائید و احتمالا دیگر نیازی به تقویت نخواهید داشت. معمولاً توصیه می گردد به صورت میانگین هر 60 هزار کیلومتر لنت عقب خودرو را تعویض کنید.

E-Z
E-Z
در جواب  محمدرضا
9 ماه پیش

انتظار داری لنتای فابریک تا ده سال کار کنن برات😐😐😐😐 خار ماشینو ساییدی لنتو عوض کن وگرنه گوشت لنت که تموم شه قسمت اهنیش با کاسه چرخت برخورد میکنه باید یه خرج زیادی بکنی تا درستش کنی
لنتو که عوض کردی زیاد سفت نکن چون اگه زباد سفتش کنی تو حالت عادیم لنت با کاسه چرخ برخورد داره. اینطوری هم کاسه خراب میشه هم لنتت تموم میشه. تازه چون لنت و کاسه داغ میشن احتمال داره تو سرعت قفل کنه باعث شه تصادف کنی یا چپ کنی😐🤦 نه شل باشه نه زیاد سفت🤝

محمد
محمد
1 سال پیش

باسلام..یه سمندمدل ۹۴دارم ترمزش ضعیفه لنت جلو وعقبشم خوبه روغن ترمزواینام تازه عوض کردم
تنبل میگیره..
توحالت خاموشم ۵تاپدال زدم پدال ک سفت شد روشن کردم وپدال به آرامی رفت پایین..
کمکم کنید
باتشکرازشما

حسام
حسام
در جواب  محمد
11 ماه پیش

هوا گیری ترمز انجام بدید

سام
سام
در جواب  محمد
10 ماه پیش

مال منم همین مشکل رو داره تا الان هرکاری بگید انجام دادم خیلی هزینه کردم همه چیزرو تعویض کردم ولی بازم فرقی نکرد تا الان ۴میلیون خرجش کردم هیچ فرقی نکره

ریاحی
ریاحی
10 ماه پیش

سلام کوییک صفر خریدم ترمزش افتضاحه چه کارکنم؟

E-Z
E-Z
در جواب  ریاحی
9 ماه پیش

ماشین های ایرانی ترمزشون در همین حده. اگر میخواین ترمز بهتری داشته باشین باید همونطور که توی مقاله هم گفته باید سیستم ترمز رو ارتقا بدی
میتونی چرخای عقب رو دیسکی کنی جای کاسه‌ای
یا پمپ ترمز دوبل بندازی یا بوستر سایز بزرگتر ( البته بوستر سایز بزرگتر حتما باید با بلوک ABS ماشینت سازگاری داشته باشه وگرنه به اندازه کافی افزایش قدرت ترمز نداری)

E-Z
E-Z
9 ماه پیش

توضیحات عالی و مفید بودن ولی بیشتر حس کردم برای سیستم ترمزهای قدیمی گفته شده چون درباره بلوک ABS یا EBD حرفی زده نشد اینجا سوال پیش میاد که ایا اگر من بوستر سایز بزرگتر بندازم و لنت سرامیکی با دیسک سوراخ دار بندازم، همون بلوک ABS قبلی سازگاره و مشکلی پیش نمیاره؟!! خب قطعا برا ماشینی چون پراید حتما باید بلوک عوض بشه چون به اندازه کافی قدرتمند نیس که روغن رو فشرده کنه😕 یا مثلا کالیبر جای لنت ( سیلندر ترمز ) اگر با سایز بزرگتر عوض شه بهتره چون سطح تماس بیشتری ایجاد میکنه با دیسک و… خواندن ادامه ...

اردشیری
اردشیری
8 ماه پیش

سلام ممنون از اطلاعات مفید شما
یه سوال من روآ 87 دارم بعضی موقع ها ترمز خالی میکنه بعد از خاموش روشن کردن ماشین درست میشه راحل چیه؟

ممد
ممد
در جواب  اردشیری
7 ماه پیش

پوستر رو تعویض کن

مشاوره رایگان و ثبت سفارش