4.6
(97)

یو پی اس برای بانک ها و موسسات مالی و بیمه ها بسیار مهم است زیرا بسیاری از شرکت ها به دلیل قطع جریان برق هیچ آمادگی در مقابل مشکلات کسب و کار خود ندارند و گاهی اوقات نسبت به هزینه های واقعی و تاثیر آن هیچ آگاهی ندارند که می تواند تاثیر قابل توجهی در عملکرد کسب و کار آنها داشته باشد.

بانک یکی از ارکان اصلی و مهم ترین مکانی است اهمیت بسیار بالایی دارند و همیشه باید در حال خدمت رسانی به مشتریان باشند. بانک ها باید بدون وقفه و بدون نقص کار کنند و به همین دلیل شعبات دائما باید با مرکز در سراسر کشور در ارتباط باشند.

استفاده از یو پی اس برای بانک ها

fangan 7 300x105 راهنمای خرید یو پی اس برای بانک ها و موسسات
راهنمای خرید یو پی اس برای بانک ها و موسسات

با توجه به گستردگی بانکها و اهمیت امور بانکی، استفاده از دستگاههای کامپیوتر و تجهیزات جانبی مربوط به آن به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. همچنین با توجه به حرکت دنیای امروزی به سمت مجازی شدن این سیستم ها نیاز به تامین سیستم برق اضطراری و پایدار می باشد تا همیشه برق سیستم را تامین کنند.

بانک ها از تجهیزات شبکه و سیستم های مختلفی شامل رایانه، چاپگر، دستگاه های خودپرداز، دوربین های امنیتی استفاده میکنند تا بتوانند بدون وقفه در جهت اهداف خود و خدمت رسانی به مشتریان پیش بروند.

از این رو این دستگاه ها و ارتباط با مراکز برای هر شعبه مهم بوده و باید از آن ها در مقابل نوسانات مختلف برقی، افت ولتاژ و قطعی برق محافظت کنند تا دچار اختلال در خدمت رسانی در شبکه و خرابی سیستم ها نشوند.

نوسانات و قطعی برقی که به وجود می آیند می توانند دلایل مختلفی داشته باشند و باعث شوند که سیستم های بانکی دچار آسیب های جدی شوند. خرید یو پی اس و مجهز کردن سیستم های بانکی به این دستگاه می تواند با ذخیره کردن برق در باطری و از بین بردن هرگونه نوسانات و تنظیم ولتاژ مانع از آسیب دیدن قسمت های حساس دستگاه های موجود در بانک شود.

بنابراین می توان گفت که استفاده از یو پی اس در بانک نه تنها از خرابی و از کار افتادگی دستگاه ها جلوگیری می کند بلکه باعث افزایش طول عمر این دستگاه ها نیز می شود.

UPS بانک چگونه کار میکند؟

یو پی اس بانک دارای باتری داخلی برای ذخیره برق می باشد و در صورت نیاز انرژی ذخیره شده در باتری را بدون وقفه به دستگاه ها می رساند. مدت زمان برق دهی به توان باتری یو پی اس بانک بستگی دارد. یو پی اس بانک این توانایی را دارد که پس ورود ولتاژ های قوی و ضعیف آن ها را شناسایی و در محدوده ی تعریف شده نگه دارد تا به عمر دستگاه و تجهیزات بانکی شما بیفزاید.

یو پی اس ها با ذخیره کردن برق در باطری و از بین بردن هرگونه نوسانات و تنظیم ولتاژ مانع از آسیب دیدن تجهیزات حساس بانکی می شوند. بنابراین استفاده از یو پی اس باعث جلوگیری از کارافتادگی و خرابی های زود همگام و افزایش طول عمر این دستگاه گران قیمت می شود.

به طور کلی یو پی اس یک منبع ذخیره بدون وقفه است که دارای باتری داخلی برای ذخیره برق و در صورت نیاز به برق دهی بالا در ساعت های زمانی بالا از باتری یو پی اس خارجی نیز استفاده می کنند تا در صورت بروز هرگونه مشکلات که مربوط به شبکه توزیع برق میشود از سیستم ها محافظت نموده و انرژی آن ها را تامین کند.

مقاله پیشنهادی:موارد استفاده و کاربرد یو پی اس چیست؟

ضرورت استفاده از یو پی اس در بانک ها

یو پی اس بانک 1 300x180 راهنمای خرید یو پی اس برای بانک ها و موسسات
ضرورت استفاده از یو پی اس در بانک ها

گفتیم که یکی از مهم ترین ارگان ها و سازمان هایی که پذیرای مراجعین بسیاری در طول روز می باشد بانک ها هستند که نیاز دارند تجهیزات آنها مجهز بوده تا بتوانند بدون مشکل نیاز مراجعین خود را برطرف نمایند.

بانک یک نهاد اقتصادی به حساب می آید که وظایف آن تجهیز و توزیع اعتبارات، عملیات اعتباری-مالی، خرید و فروش ارز و کارهایی از این قبیل می باشد. از آنجایی که تمامی بانک ها چه آن ها که خصوصی هستند و چه بانک های دولتی تحت نظر بانک مرکزی می باشند و مدام با، بانک مرکزی در ارتباط هستند پس نیاز دارند که بدون هیچ مسئله ای بتوانند به راحتی این ارتباط روزانه خود را حفظ نمایند.

استفاده از سیستم یو پی اس کمک خواهد کرد تا بانک ها این ارتباط خود را به صورت مستمر حفظ نمایند. یو پی اس بانک ها دارای باطری داخلی ذخیره برق می باشد که در صورت نیاز انرژی ذخیره شده در باطری به دستگاه خواهد رسید.

متاسفانه در هیچ جای دنیا جریان برق شهری بدون قطعی و نوسان نمی باشد. نوسانات دلایل مختلفی دارند که دقیقا همین اختلالات باعث آسیب های جدی به تجهیزات حساس بانکی می شوند.

با توجه به ذکر موارد بالا و اهمیت عدم قطعی برق در بانک ها و موسسه های مالی استفاده از یو پی اس می تواند به پیشبرد روند عادی کاری آن ها کمک به سزایی کند.

مزایای خرید یو پی اس برای بانک ها

خدمات بانکی 300x169 راهنمای خرید یو پی اس برای بانک ها و موسسات
مزایای خرید یو پی اس مناسب برای بانک ها

تمام سیستم ها و دستگاه هایی که در سازمان ها و ارگان های بزرگ استفاده می شوند نیاز به ایمنی بسیار زیادی دارند و علاوه بر این ایمنی مزیت های زیادی رانیز به همراه دارند. سیستم های بانکی هم از این قاعده مستثنا نمی باشند. از مزیت های استفاده سیستم یو پی اس در بانک می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • افزایش خدمات بانکداری
  • افزایش تراکنش بانک
  • اطمینان از ایمنی بانک و دوربین های مداربسته
  • اطمینان از عملیات بانکی
  • افزایش محبوبیت بانک بین مشتریان
  • جلوگیری از خرابی تجهیزات بانکی در برابر اختلالات بانکی
  • افزایش طول عمر تجهیزات بانکی
  • اطمینان از منبعی بدون وقفه
  • استفاده از دستگاه ATM(خودپرداز) به صورت شبانه روزی
  • استفاده از تجهیزات بانکیدر صورت قطع برق

مشخصات یو پی اس مخصوص بانک ها

یو پی اس مخصوص بانک 300x168 راهنمای خرید یو پی اس برای بانک ها و موسسات
مشخصات یو پی اس مخصوص بانک ها

بانک ها از تجهیزات مختلفی تشکیل شده است که اکثر آن ها نیاز به یو پی اس خواهند داشت تا در صورت هر گونه قطعی برق بتوانند به کار خود ادامه دهند. این دستگاه ها شامل رایانه، چاپگر، دستگاه های خودپرداز، دوربین های امنیتی می باشد. شما می تواند از یک یو پی اس قدرتمند برا بانک استفاده نمایید.

یو پی اس مناسب برای بانک باید ازتجهیزات و دستگاه های شما در برابر نوسانات مختلف برقی، افت ولتاژ و قطعی برق به خوبی محافظت نماید.

کدام UPS برای بانک بهتر است؟

یو پی اس ها دارای انواع مختلفی می باشند. یو پی اس آنلاین (ups on line) در میان انواع یو پی اس از مناسبترین یو پی اس مخصوص بانک است. از آنجا که یو پی اس UPS On Line همیشه در همه حال فعال بوده و در تمام ساعت کاری می تواند در صورت نیاز عملیات برق رسانی را بدون ایجاد وقفه انجام دهد.

با بکارگیری یو پی اس آنلاین برای بانک هرگز برق شهر مستقیماً به مصرف کننده ها متصل نمی باشد و مصرف کننده ها همواره از برق سینوسی و سالم که توسط اینورتر دستگاه UPS ساخته می شود استفاده می نمایند.

کاربرد های یو پی اس در بانک ها و موسسات مالی

توان یو پی اس انواع بانک ها 300x159 راهنمای خرید یو پی اس برای بانک ها و موسسات
نحوه انتخاب توان مورد نیاز یو پی اس بانک ها

یو پی اس دستگاه های خود پرداز

ای تی ام 300x168 راهنمای خرید یو پی اس برای بانک ها و موسسات
یو پی اس برای دستگاه عابر بانک

سیستم های کوچک پرداخت شرکت ها و بانک ها و بسیاری دیگر به منبع تغذیه اختصاصی نیاز دارند. دستگاه های خودپرداز (ATM) یکی از سیستم های معمول است که به سیستم یو پی اس آنلاین نیاز دارد تا از ناهنجاری های احتمالی در منبع تغذیه خود حفاظت کند.

دستگاه های خودپرداز ممکن است در هر مکانی  مانند شعبه های بانک و ساختمان های اداری و هتل ها و مناطق مسکونی، فروشگاه های رفاه یا هرجای دیگری قرار بگیرد. چالش ها و مشکلات زیادی در سیستم برق دستگاه های خود پرداز وجود دارد.

چالش های هزینه شامل متوسط مصرف روزانه توسط دستگاه های خودپرداز 1 تا 3 کیلو وات می باشد که شامل تجهیزات کمکی، قطع برق منظم یا جایگزین وسایل الکتریکی است. چالش های زیرساختی در دستگاه های خودپرداز مانند ناپایداری برق شهری که به نوبه خود به قطع ارتباطات رسانه ها و قطع دسترسی به سرور، حساب های مسدود شده منجر به از دست دادن معاملات و نارضایتی مشتری های مهم می شود.

یو پی اس اتوماسیون شعبه های بانکی

بانک ها 1 300x225 راهنمای خرید یو پی اس برای بانک ها و موسسات
کاربرد UPS برای بانک ها

اتوماسیون اداری در بانک ها به دفتر خدمات مشتری و تجهیزات فناوری اطلاعات متصل می شوند تا سوابق مشتری های بانک را ثبت کنند. نه تنها در بانک ها، فعالیت های شاخه ای در مؤسسات بیمه و اوراق بهادار نیاز دارند بلکه به یک سیستم پشتیبان برق قابل اعتماد برای جلوگیری از هزینه های ناشی از خرابی برق نیاز دارد.

چالش های تامین برق متنوعی در اتوماسیون بانک ها وجود دارد. برخی از چالش های زیربنایی محدودیت فضایی برای منبع جایگزین برق و خدمات تجهیزات منبع تغذیه در مکان های دور از دسترس و شرایط محیطی ضعیف وجود دارد.

یو پی اس های آنلاین یک خروجی با کیفیت، در سطحی بالا و عاری از هرگونه مشکلات برق شهری فراهم می کند و دارای خروجی سینوسی کامل می باشد که گزینه مناسبی برای خرید یو پی اس مناسب برای شعبه های بانک می باشد.

یو پی اس مراکز داده یانک

مراکز داده 300x132 راهنمای خرید یو پی اس برای بانک ها و موسسات
لزوم سیست یو پی اس برای تجهیزات بانکی

مراکز داده با استفاده از استخدام در زمینه های بانکداری و خدمات مالی و بیمه (BFSI) برای ذخیره داده و پردازش برای عملیات کسب و کار بسیار مهم و حیاتی می باشد. مرکز داده از بار بحرانی در عملیات روزانه سازمان تشکیل می شود و نقش اساسی در محاسبه داده های مالی، سیستم معامله و ذخیره سازی سوابق  بازی می کند.

سرور ها و مخزن ها و روتر ها و اتصال ها کلید های اساسی در تجهیزات فناوری اطلاعات (IT)  در مراکز داده می باشد. مراکز داده در بانک ها و مراکز مالی به یک سیستم قدرتمند تامین جریان برق نیاز دارد تا تحت شرایط نامساعد اندازه عملیات خود را به منظور حفظ جریان برق در عملیات بحرانی مطابقت دهد.

مراکز داده به طور قابل توجهی برای محاسبات داده های حجیم انرژی مصرف می کند. در کنار تمام شعبه ها، دستگاه های خودپرداز و بانکداری آنلاین به مراکز داده وابسته هستند. به همین دلیل از سیستم یو پی اس با توان بازدهی بالا در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرد.

سخن پایانی

استفاده از یو پی اس در بانک ها بدلیل قطع شدن برق و نوسانات جریان برق یک امر بسیار لازم و ضروری می باشد. بنابراین در سیستم های بانکی استفاده از دستگاه هایی همچون ATM به دلیل سهولت در ارائه خدمات مختلفی چون دریافت و انتقال وجه، پرداخت قبوض، خرید شارژ، اعلام مانده حساب و… از کارایی و اهمیت زیادی برخوردار می باشد. به همین خاطر نیاز به برق با کیفیت بالایی دارند تا در صورت قطع شدن برق شهری بتواند برق مورد نیاز این دستگاه را فراهم آورد.

یو پی اس ها با ذخیره کردن برق در باطری و از بین بردن هرگونه نوسانات و تنظیم ولتاژ مانع از آسیب دیدن قسمت های حساس دستگاه می شود و می تواند برق لازم را برای دستگاه های این چنینی را تامین کند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
4 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
اهوازی
اهوازی
3 سال پیش

سلام برای دستگاه خود پرداز یو پی اس چه آمپری باید استفاده کرد؟راهنمایی بفرمایید

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  اهوازی
3 سال پیش

با سلام دستگاه یو پی اس با توجه به عملکرد و طراحی متفاوتی که دارد، دارای انواع مختلفی است. این یو پی اس ها از لحاظ مشخصات فنی و ویژگی ها با هم تفاوت هایی دارند، که باعث کارایی متفاوت آنها شده است. بنابراین لازم است به هنگام خرید یو پی اس برای خودپرداز به نکات زیر توجه کنید، تا بتوانید یو پی اس هایی را که کارایی بهتری برای خودپرداز دارند، خریداری نمایید. توان مصرفی دستگاه: یو پی اس هایی که توان آن ها بالاتر از توان مصرفی خودپرداز است، بهترین کارایی را دارند. اگر توان یو پی اس… خواندن ادامه ...

زرگری
زرگری
3 سال پیش

سلام لطفا راهنمایی بفرمایید که برای بانک چه یو پی اسی استفاده کنیم بهتره ؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  زرگری
3 سال پیش

با سلام
در بین انواع یو پی اس ها .بهترین گزینه برای استفاده در بانک ها یو پی اس انلاین است. این یو پی اس در همه حال فعال بوده و می تواند در تمام ساعات کاری نیاز شما را براورده کند .

مشاوره رایگان و ثبت سفارش