4.5
(39)

  MRI یکی از دستگاه های پیشرفته تصویربرداری است که با تصویربرداری از بافت بدن در تشخیص بیماری ها و ناهنجاری ها کمک بسیاری می کند. در بسیاری از موارد استفاده از یو پی اس برای دستگاه های MRI ضروری است پس در ادامه با ما در این مقاله از کیان باتری همراه باشید تا در مورد یو پی اس های دستگاه ام آر آی و نکات مهم خرید آن ها بیشتر آشنا شویم.

تجهیزات MRI به دلیل حساسیت بالایی که دارند به نیروی برق نیاز دارند که کاملا بدون نوسان و قعطی باشد.

کار دستگاه ام آر آی چیست؟

یو پی اس mri 300x225 یو پی اس دستگاه های ام آر آی MRI
اهمیت استفاده از یو پی اس در دستگاه ام آر آی

ام ار آی (MRI) یا روش تصویر برداری با تشدید مغناطیس (Magnetic Resonance Imaging) یکی از روش های پیشرفته تصویر برداری پزشکی است. با این روش می توان تصویر بافت های درونی بدن را دید و از آن طریق مشکلات و بیماری های اعضاء بدن را تشخیص داد.

حضور دستگاه ام آر آی در مراکز تصویربرداری به عکس برداری با کیفیت و دقت بالا و تشخیص و درمان مشکلات کمک بسیاری می کند. با توجه به قیمت بالای این دستگاه ها، استفاده از یو پی اس برای جلوگیری از آسیب دیدگی دستگاه و همین طور تامین برق مداوم آنها ضروری می باشد. استفاده از یو پی اس با جلوگیری از ایجاد اخلال در فرآیند تصویربرداری کمک بسیاری در پایین آمدن هزینه های اضافه مراکز تصویربرداری و بیمارستانی می کند.

ویدئوی زیر به شما درک بهتری از ضرورت وجود یو پی اس ها برای تجهیزات پزشکی مانند ام آر آی خواهد داد!

ضرورت استفاده از یو پی اس برای دستگاه MRI

قطع برق و بروز خطا دردستگاه های MRI موجب به خطر افتادن جان بیمار میشود. و همچنین آسیب هایی که در اثر قطع برق ممکن است به وجود آید به تعمیرات گران قیمت نیاز پیدا میکند. استفاده از ام آر آی نقش موثری در تشخیص دقیق بیماری ها و مشکلات موجود در تمام اعضای بدن از سر تا انگشتان پا دارد. با توجه به این که این دستگاه، دستگاه بسیار گران قیمتی می باشد مراقبت و نگهداری آن نیز اهمیت بسیار بالایی دارد.

هرگونه خرابی در این دستگاه ممکن است منجر به تشخیص اشتباه شود. یکی از موارد شایع در ایجاد خرابی در دستگاه های MRI، نوسان برق، قطعی برق و مشکلات ناشی از آن می باشد استفاده از یو پی اس با تضمین تامین برق با کیفیت و ارائه به موقع برق اضطراری از خرابی دستگاه و اخلال در فرآیند تصویربرداری جلوگیری می کند.

یو پی اس ها با امکان ارائه برق با کیفیت و بدون نوسان و تامین برق اضطراری به روند درمانی و تشخیصی مربوط به تصویربرداری کمک کرده و از به خطر افتادن سلامت دستگاه ها و جان بیماران تا حد ممکن جلوگیری می کنند.

عوارض عدم استفاده از UPS در ام آر آی

ام آر آی 2 300x180 یو پی اس دستگاه های ام آر آی MRI
یو پی اس برای تجهیزات ام آر آی

مشکلات برق می تواند تبعات مالی سنگین و جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. در صورت ایجاد آسیب در دستگاه ها علاوه بر هزینه سنگین تعمیرات، گاهی لازم است زمان طولانی سپری شود تا شرکت سازنده قطعات معیوب مورد نیاز را به کشور ارسال کند.

این امر می تواند علاوه بر ایجاد هزینه تعمیرات، از درامد زایی مرکز درمانی نیز جلوگیری کند. اهمیت برق دستگاه ام آر آی تا جایی است که می تواند حتی جان انسان ها را نیز به خطر بیندازد. به عنوان نمونه اگر در اتاق عمل بیمارستانی برق در هنگام عمل به طور ناگهانی قطع شود. بیمارستان نیز دارای برق اضطراری نباشد و یا تجهیزات به دلیل این نوسان برق دچار مشکل شوند؛ معلوم نیست چه بر سر بیمار خواهد آمد.

وظایف یو پی اس دستگاه ام آر آی

یو پی اس ام آر آی 2 300x259 یو پی اس دستگاه های ام آر آی MRI
یو پی اس دستگاه های ام آر آی

اگر بخواهیم به صورت کلی بگوییم هدف از استفاده این یو پی اس ها در دستگاه های ام آر آی می تواند

  • نویزگیری
  • تامین برق اضطراری
  • از بین بردن نوسان های برقی
  • افزایش میزان کیفیت برق
  • و همچنین تامین برق در وضعیت های مختلف
  • و همچنین جلوگیری نمودن به اضافه بار جریان به سیم کشی می باشد.

 خرید یو پی اس مناسب MRI

یو پی اس ام آر آی 300x213 یو پی اس دستگاه های ام آر آی MRI
یو پی اس مناسب دستگاه ام آر آی

با توجه به موارد فوق دریافتیم استفاده از منبع تغذیه بدون وقفه یا همان یو پی اس ( UPS ) در تجهیزات MRI اهمیت فراوان دارد. یوپی اس های به کار رفته در سیستم ام آر آی لازم است دارای کیفیت بالا در کنار استانداردهای لازم باشد. این استاندارد ها اغلب توسط شرکت سازنده این دستگاه اعلام می گردد و در نهایت می بایست شرکت سازنده دستگاه MRI مورد نظر، یو پی اس تهیه شده را تایید نماید.

  1. بنا به دلایل بالا برق ورودی به این دستگاه ها باید دارای کیفیت بالا باشد.
  2.  در این دستگاه ها تغیر فرکانس باید از 5/0 کمتر بوده و افت ولتاژ هم باید کمتر از 3% باشد.
  3. به این دلیل که مراکز ام آر آی با بیماران سروکار دارند باید محیط فاقد هر گونه سروصدای ناهنجاری باشد بنابراین باید از یوپی اس های کم صدا استفاده شود.
  4. یو پی اس های لاین اینتراکتیو برای تجهیزات بیمارستانی بسیار مناسب هستند.

به طور کلی میتوان برای تجهیزات پزشکی از یو پی اس لاین اینتراکتیو استفاده کرد. یو پی اس هایی با توان 10000 ولت آمپر و یا بیشتر برای تجهیزات ام ار ای  مناسب هستند.

انتخاب باتری یو پی اس ام آر آی

 مرحله بعد از انتخاب و خرید دستگاه UPS بیمارستانی مانند ام آر آی، خرید باتری یو پی اس می باشد. در واقع میزان کارکرد دستگاه UPS ام آر آی را آمپرساعت باتری یو پی اس مشخص می نماید. یو پی اس های که توان بالاتری دارند به طبع دارای افزایش توان ذخیره بیشتری هستند که روی بالا رفتن قیمت آنها نیز موثر می باشد.

با توجه به درجه اطمینان و ریسک قطع برق و همچنین دسترسی به برق مداوم شهری از باتری های یو پی اس ام آر آی استفاده می گردد که می توانند بین 3 تا8  ساعت ذخیره سازی را انجام دهند.

طرز کار یو پی اس در تجهیزات ام آر آی

ام آر آی 300x259 یو پی اس دستگاه های ام آر آی MRI
طرز کار UPS در دستگاه های MRI

ups از طریق باتری یو پی اس های متصله، مصرف کننده را همیشه در حالت انلاین روشن نگه می دارد. و با قطعی برق مصرف کننده بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه می دهد.

لازم به یاداوری است که تجهیزات MRI حساس بوده و کوچکترین وقفه در عملکرد این تجهیزات ممکن است به صدمات مهمی منتهی شود.

پس با توجه به حساس بودن این تجهیرات، باید و باید بدون هیچگونه وقفه ای هنگام قطعی برق شهری باید با همان عملکرد مطلوب به کار خود ادامه دهند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
4 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
ابراهیمی
ابراهیمی
3 سال پیش

سلام برای دستگاه MRI چه یو پی اسی باید استفاده کرد ؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  ابراهیمی
3 سال پیش

با سلام استفاده از منبع تغذیه بدون وقفه یا همان یو پی اس ( UPS ) در تجهیزات MRI اهمیت فراوان دارد. یوپی اس های به کار رفته در سیستم ام آر آی لازم است دارای کیفیت بالا در کنار استانداردهای لازم باشد. این استاندارد ها اغلب توسط شرکت سازنده این دستگاه اعلام می گردد و در نهایت می بایست شرکت سازنده دستگاه MRI مورد نظر، یو پی اس تهیه شده را تایید نماید. بنا به دلایل ذکر شده برق ورودی به این دستگاه ها باید دارای کیفیت بالا باشد. در این دستگاه ها تغیر فرکانس باید از 5/0 کمتر… خواندن ادامه ...

نادری
نادری
3 سال پیش

سلام یو پی اس برای دستگاههای آزمایشگاهی چی مناسبه ؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  نادری
3 سال پیش

با سلام بهترین انتخاب برای این تجهیزات یو پی اس های online دابل کانورژن میباشد. یو پی اس های online دارای خروجی سینوسی و تکنولوژی دابل کانورژن میباشند که با تبدیل دوگانه ی AC به DC و تبدیل DC به AC برق پایدار وبی وقفه و بدون نوسان را برای تجهیزات ارائه میدهند این عمل حدود 2 الی 3 درصد، تثبیت ولتاژ خروجی را بیشتر میکند و برق خروجی با کیفیت بالا که مورد نیاز تجهیزات حساس آزمایشگاهی است تامین میکند. این یو پی اس ها هنگام قطع و وصل دوباره برق افزایش یا کاهش آنی ولتاژ ندارند و تمامی… خواندن ادامه ...

مشاوره رایگان و ثبت سفارش