5
(1)

دستگاه هاي سري OFF LINE   تا زماني كه برق شهر برقرار باشد ، بار مصرفي را از برق شبكه اصلي تغذيه مي نمايند و در اين زمان مولد يا اينورتر يا مبدل DC/AC  يعني خروجي متصل به ورودي دستگاه مي باشد. هنگام قطع برق از طريق رله و به كمك مبدلDC   به AC يا اينورتر برق مصرفي از باتري تٲمين مي شود . در حقيقت اين سري دستگاه ها داراي زمان سوئيچ يا INTER LUCK  حدود 4 ال 8 ميلي ثانيه مي باشند كه اين مدت نيز بستگي به رله سوئيچ دارد.

در این  یو پی اس بارهای حساس از مسیر By pass انرژی دریــافت می کنند و اگـر تغذیـه مسیر By pass قطع شود یا ولتاژ آن خارج از محدوده قابل قبول و مجاز قرارگیرد ، مسیر اینورتر جایگزین آن می شود . در طی عملکرد عادی دستگاه ، هراختلالی که در محدوده قابل قبول ولتاژ Bypass باشد به بار منتقل می شود . اگر چه در بسیاری از مدلهای این یو پی اس در مسیر Bypass خود تا حدودی از افزایش شدید و ناگهانی ولتاژ (spike ) جلوگیری می کنند و فیلتر های RF (فرکانس رادیویی ) در مسیر Bypass آنها وجود دارد.

منبع تغذیه بی‌وقفه یا یو پی اس آفلاین که به عنوان منبع تغذیه آماده به کار شناخته می‌شود، در حالی که منبع تغذیه اصلی در حال کار است. این نوع یو پی اس معمولا شامل مبدل‌هایی است که از منبع ذخیره سازی DC مثل باتری استفاده می‌کنند.

وجود یو پی اس آفلاین در بسیاری از برنامه‌های عملیاتی مانند نصب و راه اندازی کامپیوتر‌های بزرگ، کنترل فرآیند در کارخانه‌های شیمیایی، واحد‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان، تامین نیرو به طور مداوم بسیار ضروری می‌باشد. در این برنامه‌ها یا مکان‌ها، قطع برق هر چند موقت می‌تواند باعث زیان‌های جانی و اقتصادی شود. در چنین شرایطی یو پی اس آفلاین نقش مهمی را ایفا می‌کند.انواع مختلفی از منابع برق اضطراری وجود دارد.

همچنین این نوع یو پی اس به عنوان یو پی اس ترجیحی یا حالت آماده به کار منفعل شناخته می‌شود. سیستم یو پی اس آفلاین ساده ترین نوع پشتیبان گیری از سیستم‌های قدرت است.

ups offline diagram یو پی اس آفلاین چطور کار می کند؟ مزایا و معایب آن

عملیات یو پی اس آفلاین

– سیستم یو پی اس آفلاین به طور معمول خارج از خط عمل می‌کند و بار معمولا توسط خط کمپرسور کار می‌کند.

– هنگامی که سطح قدرت ابزار بیش از حد قابل قبول باشد یا دچار شکست می‌شود، بار از خط کمپرسور به یو پی اس منتقل می‌شود.

– زمان واقعی انتقال بسیار سریع است اما زمان تشخیص به نحوی طولانی است. بنابراین یو پی اس آفلاین به اندازه یو پی اس آنلاین قابل اعتماد نیست.

مزایا و معایب یو پی اس آفلاین

مزیت عمده سیستم‌های یو پی اس آفلاین هزینه کمتر، اندازه و وزن کمتر و بازدهی بالاتر است. این سیستم کارایی بالاتری دارد زیرا اکثر سیستم یو پی اس آفلاین هستند و بار توسط این ابزار تامین می‌شود. عیب سیستم یو پی اس آفلاین این است که تعویض به معکوس کننده زمانی لازم است که بار آسیب پذیرتر باشد. به عنوان مثال پس از شکست منبع برق معمولی.

این نوع سیستم‌ها فاقد سیستم شرطی یا تنظیم ولتاژ بوده و فقط حفاظت از موج محدود را ارائه می‌دهد. در طول دوره‌های زمانی ولتاژ پایدار ، یو پی اس آفلاین می‌تواند به طور غیرمستقیم خاموش شدن را تشخیص دهد و خیلی زود روی باتری سوئیچ کند.

کار سیستم یو پی اس آفلاین

سیستم یو پی اس آفلاین شامل مجموعه باتری، شارژر و سوئیچ نیمه هادی قدرت است. یو پی اس سوئیچ منبع تغذیه اصلی را به بار و باتری متصل می‌کند. بنابراین باتری در طول کار، نرمال شارژ می‌شود اما هنگامی که منبع تغذیه اصلی قادر به ارائه توان مورد نیاز نباشد و یا آن را با عملکرد غیر طبیعی مطابقت دهد سپس سوئیچ استاتیک بار را به معکوس کننده متصل می‌کند تا انرژی را از باتری‌ها تامین کند. این عملیات، عملیات ذخیره انرژی می‌باشد.

زمان انتقال از عملیات عادی به عملیات انرژی ذخیره شده عموما کمتر از 10 میلی ثانیه است. این فاصله کوتاه مدت بارهای کامپیوتر معمولی را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. با این پیکربندی یو پی اس آفلاین صرفا قدرت برق را هنگام انتقال برق، خراب شدن سنسور انتقال می‌دهد. در عین حال، یو پی اس آفلاین بار را به قدرت باتری سوئیچ می‌کند و قدرت ابزار را قطع می‌کند تا آنجا که به سطح قابل قبول برسد. سیستم‌های یو پی اس آفلاین معمولا برای رایانه‌های کوچک و برنامه‌های کاربردی خانگی به 600 وات می‌رسند.

ups offline online یو پی اس آفلاین چطور کار می کند؟ مزایا و معایب آن

تفاوت‌ میان یو پی اس آفلاین و یو پی اس آنلاین

نوع ورودی
یو پی اس آنلاین منبع برق AC مستقیم را به آن انتقال می‌دهد و در عوض، از قدرت مبدل AC – DC به دستگاه الکترونیکی استفاده می‌کند. یو پی اس آفلاین منبع برق AC را دریافت کرده و شارژ می‌شود اما تنها زمانی استفاده می‌شود که یک شکست قطعی برق وجود داشته باشد.

دمای عملیاتی
یو پی اس آنلاین هر زمان که این دستگاه‌ها روشن شوند، قدرت را به دستگاه‌های الکترونیکی تبدیل می‌کند، شارژ می‌شود و سپس قدرت را به دستگاه می‌رساند. این به این معنی است که باید زمان بیشتری کار کند اما در یو پی اس آفلاین فقط در زمان شکست‌های قدرت استفاده می‌شود. بنابراین، درجه‌حرارت کار همیشه بالاتر نیست و فقط زمانی گرم می‌شود که برای زمان بیشتری از آن استفاده شود.

ولتاژ شدید
وقتی نوسانات ولتاژ شدید در منبع برق اصلی وجود دارد، یو پی اس آفلاین نیاز مورد نیاز خواهد بود، از این رو هر چه نوسانات ولتاژ بیشتر باشد، یو پی اس آفلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد.سوئیچ مکرر می‌تواند منجر به تاخیرات سوییچینگ شود و یا در نهایت عملکرد آن را کاهش دهد اما یو پی اس آنلاین برای رسیدگی به چنین نوسانات ولتاژ فوق‌العاده ای طراحی شده‌است.

خروجی
خروجی از یک یو پی اس آنلاین ثابت می‌ماند و تقریبا به فرکانس خاصی ثابت می‌ماند اما خروجی از یک یو پی اس آفلاین در محدوده وسیعی متغیر است.

قابلیت اطمینان
یو پی اس آنلاین از قطعات بسیار پایدار استفاده می‌کند و یک خروجی را در تمام زمان‌ها ارایه می‌نماید اما مسایل دمایی مربوطه یو پی اس آنلاین بالاتر است. در مورد یو پی اس آفلاین ، خروجی پایدار نیست و در دامنه مشخصی تغییر می‌کند اما دمای متناظر مبتنی بر زمان کاربردی است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
هدیه مطهری
هدیه مطهری
27 روز پیش

ممنون بابت اطلاعات بسیار خوبی که ارائه کردید. سوالی برای من پیش آمده که هنوز به جواب درستی نرسیده ام و لازم دیدم با شما مطرح کنم امیدوارم که راهنمایی بفرمایید. تفاوت یو پی اس ماژولار با متمرکز در چیست؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  هدیه مطهری
5 روز پیش

با سلام همانطور که می دانید ، مرکز داده های سیستم ups به نوعی طراحی شده است که جریان متناوب (AC) را به جریان مستقیم (DC) تغییر می دهند. طراحی این سیستم ها باعث شارژ شدن باتری می شود که می توان دوباره آن را به AC تبدیل کرد. در حقیقت یو پی اس ها برای ایجاد سیستم های با ظرفیت بالا یا به دست آوردن افزونگی “N + 1” از “ماژول های” نسبتاً بزرگ استفاده می کنند. لازم است بدانید که پایین آمدن ظرفیت به معنای کاهش کارآیی است. این امر را می توان در یک سیستم “N +… خواندن ادامه ...

مشاوره رایگان و ثبت سفارش