4.1
(269)

کمتر کسی پیدا می‌شود که مایکل شوماخر، این اسطوره آلمانی دنیای اتومبیل‌رانی را نشناسد، یا دست کم نامش را نشنیده باشد. اگر شما نیز از شیفتگان مسابقات اتومبیل‌رانی هستید، قطعا” مطالعه زندگینامه مایکل شوماخر برایتان خالی از لطف نخواهد بود. در این مقاله از سایت کیان باتری همچنین قصد داریم اطلاعاتی دقیق و جامع در خصوص زندگی این قهرمان تمام نشدنی فرمول 1 ارائه دهیم.

معنی اصطلاح شوماخر چیست؟

اگر در معنی جدّی باشد، به کسی می‌گویند که در رانندگی استاد باشد یا به اصطلاح دست‌فرمانِ خوبی داشته باشد. اگر به شوخی گفته شود، کسی را می‌گویند که زیاد تصادف می‌کند.

مایکل شوماخر کیست؟

Michael Schumacher 300x136 همه چیز درباره شوماخر
عکس مایکل شوماخر

میکائیل شوماخر (متولد ۳ ژانویه ۱۹۶۹)، رانندهٔ بازنشسته مسابقات فرمول یک اهلکشور آلمان است. وی در تیمهای جردن گرند پریکس، بِنِتون، فراری و مرسدس عضویت داشته است؛ وی بیش تر دوران ورزشی خود را در تیم فراری سپری کرد و با تیم مرسدس به رقابت های فرمول یک بازگشت. او اغلب به عنوان یکی از بهترین و بزرگترین راننده های فرمول یک و تاریخ ورزش شناخته می شود.

چکیده ای از بیوگرافی شوماخر

  • نام کامل: مایکل شوماخر( میکائیل شوماخر)
  • تاریخ تولد: ۳ ژانویهٔ ۱۹۶۹
  • محل تولد: هورت، آلمان غربی
  • ملیت: آلمان
  • سالهای فعالیت: ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۶
  • تیم ها: جردن، بنتون، فراری

بیوگرافی شوماخر

مایکل شوماخر راننده سابق فرمول یک و قهرمان 7 فصل جهان است. وی سوم ژانویه 1969در شهر هورت آلمان متولد شد. وقتی که مایکل چهار ساله بود پدرش یک اتومبیل پدالی برای وی خرید و در همان سن مایکل در اولین تصادف اتومبیلی اش با تیر چراغ برخورد کرد.

دو سال بعد و در شش سالگی توانست در پیست کارت قهرمان شود و این قهرمانی سبب گردید یکی از طرفداران اتومبیل رانی وی را تحت حمایت مالی قرار دهد. وقتی که مایکل 18 ساله بود در رده کارتینگ قهرمان آلمان و اروپا گردید، بعد از آن تحصیل را رها کرد تا بعنوان  دستیار مکانیک مشغول بکار شود، شغلی که بلافاصله به راننده تمام وقت مسابقه، ارتقاء پیدا کرد.

در 1990 وی موفق گردید در رقابت های فرمول 3 آلمان به قهرمانی برسد. بعد از آن شرکت مرسدس وی را استخدام کرد تا خودروهای مسابقه ای را تست کند. سال بعد او به هر ترتیب که بود خود را وارد رقابت های فرمول یک کرد و با رتبه هفتم در دور تعيين خط گرند پری بلژیک، باعث تعجب همگان شد. پس از این موفقیت وی به تیم بنتون منتقل گردید که در آن جا نخستین قهرمانی گرندپری خویش را در بلژیک کسب کرد.

بر اساس دسته بندی F1( اف وان) ازجهت آماری مایکل شوماخر« بهترین ورزشکار در سراسر جهان بوده و هست. » او بین طرفداران اتومبیل رانی بسیار محبوب است و در یک نظرسنجی که در سطح جهانی برپا شد شوماخر لقب محبوب ترین راننده فرمول یک را از آن خویش کرد. وی نخستین ورزشکار میلیاردر جهان هم به حساب می آید؛ به طوریکه گفته می شود دستمزد وی در زمان فعالیت به 100 میلیون یورو در سال می رسید.

زندگی ورزشی شوماخر

Michael Schumacher Honors 300x188 همه چیز درباره شوماخر
میشائیل شوماخر

میشائیل بیشتر وقت خود را صرف مسابقات اتومبیل رانی میکرد، ولی به مدرسه هم می رفت. میشائیل بعد از اتمام دوران مدرسه در گاراژی در نزدیکی محل سکونتش کار خود را شروع کرد. کار در گاراژ سبب گردید تا وی از عملکرد اتومبیل اطلاعات بیشتری کسب کند. او بعد از یک سال محل کار خود را تغيير داد و به گاراژ ویلی رفت. در این گاراژ ماشین های تندرو تعمیر می شدند. وی با کار در این محل دوره مکانیکی خود را کامل کرد.

ویلی وبر مدیر برنامه های میشائیل شوماخر است که همکاري آنها از فرمول ۳ آلمان آغاز شد. میشائیل و ویلی بدین گونه که می خوانید با هم اشنا شدند:ویلی به دنبال راننده ای می گشت تا او را جانشین یواخیم وینکل هوک بکند. او نکات مثبتی در وجود میشائیل دید و از وی خواست تا در فرمول ۳ شرکت کند و میشائیل گفت نمی توانم، چون پول آنرا ندارم؛ و ویلی به او گفت نگران نباش و فقط بران.

در سال ۱۹۸۹ میشائیل کار خود را رسما در فرمول ۳ آلمان شروع کرد. او دو حریف سرسخت داشت که بهمراه آنها به راه اندازی تیم جوانان مرسدس بنز دست زد.

بنتون( ۱۹۹۵–۱۹۹۱)

در سال ۱۹۹۱ شوماخر نخستین مسابقه فرمول یک خود را در پیست بلژیک و در تیم جوردن- فورد به انجام رساند. در آن سال جانشین برتراند گاشوت( وی بخاطر پاشیدن اسپری نوعی گاز اشک آور در صورت یک راننده تاکسی در لندن زندانی شده بود) شد.

و بعد از یک مسابقه به تیم بنتون- فورد منتقل گردید و در مجموع ۴ امتیاز در جدول رانندگان کسب کرد.

در سال ۱۹۹۲ قهرمان گرندپری بلژیک شد و در جدول کلی رانندگان در پایان فصل در رده چهارم قرار گرفت. سال ۱۹۹۴ سالی غم بار برای میشائیل بود. در این سال دو دوست و همکار خود را به نام های رولند راتزنبرگر و آیرتون سنا را در پیست انزو دینو فرراری ایمولا سن مارینو از دست داد؛ و همینطور در این سال حادثه ای برای کارل وندلینگر در موناکو رخ داد که سالی پر از اندوه را برای وی رقم زد.

سال های قهرمانی جهان( ۱۹۹۵–۱۹۹۴)

در سال ۱۹۹۴ نخستین قهرمانی جهان خود را با تیم بنتون رنو و فلاوی بریاتوره به دست آورد و در مسابقه پاياني دامون هیل نزدیکترین رقیبش را شکست داد و به این عنوان نائل شد.

در سال ۱۹۹۵ دومین عنوان قهرمانی جهان خود را با بنتون بدست‌آورد ! وی با همراهی هم تیمی اش جانی هربرت، بنتون را به نخستین عنوان سازندگان مسابقات قهرمانی نایل کرد.

biography michael schumacher 4 300x187 همه چیز درباره شوماخر
رکورد مایکل شوماخر

فراری( ۲۰۰۶–۱۹۹۶)

در سال ۱۹۹۶ به فراری پیوست و در آن فصل به مقام سوم جهان رسید در سال ۱۹۹۷ به مقام دوم جهان دست یافت ولی پس از درگیری با ژاک ویلنوو قهرمان آن سال در مسابقه پاياني، از رده بندی خارج شد. در سال ۱۹۹۸ مقام قهرمانی را به میکا هاکینن در پیست سوزوکا واگذار کرد.

در سال ۱۹۹۹ پس از شکستگی پا در گرندپری سیلوراستون در بریتانیا، در مالزی به پیست بازگشت و به فراری در کسب عنوان قهرمانی تیمی که از سال ۱۹۸۳ در حسرت آن بود کمک کرد.

در سال ۲۰۰۰ در یک رقابت بی نظیر و زیبا با میکا هاکینن فنلاندی توانست سومین مقام قهرمانی جهان خود را به دست آورد. در سال های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ هم میشائیل شوماخر بزرگ قهرمانی خود را تکرار کرد و با رکورد خوان مانوئل فانجیو( در دهه ۵۰، ۵ بار قهرمان فرمول یک شده بود) برابری کرد. در سال ۲۰۰۳ توسط مونتویا تحت فشار قرار گرفت. پ

س از آغاز ضعیف در شروع فصل توانست به مسابقات برگردد و ششمین عنوان قهرمانی خود را کسب کند. در این سال شومی در حالیکه در سه مسابقه اول فصل نتیجه خوبی نگرفته بود در مسابقه چهارم در ایمولا در حالیکه مادرش را از دست داده بود به مقام قهرمانی رسید و آنرا به مادرش تقدیم کرد.

در سال ۲۰۰۴ در یک فصل با حاکمیت مطلق فراری از ۱۸ مسابقه سال در ۱۳ مسابقه به قهرمانی رسید و تنها در مسابقه موناکو از دور مسابقه حذف شد. در سال ۲۰۰۵ در رده سوم رانندگان قرار گرفت و عنوان خود را به فرناندو آلونسو از رنو واگذار کرد. تیم فراری هم به مقام سوم تیمی رسید.

در سال ۲۰۰۶ در یک رقابت فشرده با آلونسو در حالیکه ۲۵ امتیاز عقب بود با تلاش فراوان این اختلاف را جبران کرد ولی با بدشانسی به علت از دست دادن موتور در سوزوکا و مشکل سوخت رسانی و پنچری در اینترلاگوس عنوان قهرمانی را برای بار دوم به آلونسو منتقل کرد.

در این سال پس از قهرمانی خاطره انگیز در پیسا مونتسا اعلام کرد که برای همیشه در پایان این فصل از دنیای فرمول یک خداحافظی می کند و در پایان افسانه شوماخر با یک نمایش بی نظیر در برزیل بکار خویش پایان داد. رانندگی شوماخر در برزیل نمایشی از شوماخر فصل ۲۰۰۰ بود. بی گمان هیچ کس سبقتهای زیبا و جانانه او در اینترلاگوس را در آخرین گراندپری عمرش فراموش نمی کند.

زندگی شخصی مایکل شوماخر

مایکل شوماخر در سال ۱۹۹۵ با «کارینا بش» ازدواج کرد. حاصل این ازدواج، دو فرزند به نام‌های «جینا مارینا» و «مایک» است. شومی در تمام سال‌های شهرت به شدت حامی و مراقب حریم شخصی خانواده خود بود و زندگی شخصی خود را از کانون توجه دور نگه داشت.

با مرور بیوگرافی مایک شوماخر متوجه می‌شود که او اصلا دوست نداشت که پسرش مایک راه او را دنبال کند. آگاهی از راه پر مخاطره که سال‌ها آن را با تمام پیچ و خمش گذرانده بود باعث می‌شد تا مایکل تلاش کند پسرش را از پیست‌های اتومبیلرانی دور نگه دارد. اما تلاش او به ثمر ننشست و مایک هم به جرگه اتومبیل‌رانان پیوست تا شاید بتواند تکرار افسانه شوماخر باشد.

مایکل شوماخر با وجود ثروت فراوان بسیار ساده زندگی می‌کند و در کمال تعجب علاقه‌ای به اتومبیل‌های لاکچری ندارد. یک فیات ابارت ۵۰۰ برای استفاده شخصی و یک فیات کروما برای استفاده خانوادگی، تنها اتومبیل‌های پارکینگ منزل شوماخرهاست. البته کمپانی فراری پس از دوران بازنشستگی به عنوان هدیه، یک دستگاه فراری FXX به او اهدا کرد.

فصل ۱۹۹۷، بدترین فصل حرفه‌ای مایکل شوماخر بود. در آخرین گرندپری فصل ۹۷، شوماخر که جایگاه دوم را داشت، سعی کرد حریفش ویلنوئف را از پیست خارج کند. هرچند موفق به این کار نشد، اما مقام دوم و تمامی امتیازات کسب شده در طول آن فصل از وی کسر شد.

تنها مصدومیت دوران حرفه‌ای مایکل شوماخر در فصل ۱۹۹۹ و در یک تصادف در گرندپری ایتالیا اتفاق افتاد. شکستن پای مایکل در این حادثه باعث شد مسابقات آن فصل را از دست بدهد.

مایکل شوماخر بسیار به کارهای بشردوستانه علاقه‌مند است و درصد قابل توجهی از درآمدش را صرف امور خیریه می‌کند. در سال ۲۰۰۲ شومی به عنوان سفیر ویژه یونسکو انتخاب شد. یکی از اقدامات تحسین برانگیز او، کمک ۱۰ میلیون دلاری به آسیب دیدگان سونامی سال ۲۰۰۴ در هند بود.

بازنشستگی پرماجرای مایکل شوماخر

Michael Schumacher Retirement 300x188 همه چیز درباره شوماخر
اخرین مسابقه مایکل شوماخر

جالب است بدانید که مایکل شوماخر بر عکس اکثر افراد، دو دفعه بازنشسته شد. اما این امر چطور ممکن است؟ خب، شوماخر در سال 2006 بازنشسته شد، اما حاضر نشد از دنیای اتومبیل‌رانی جدا شود. لذا در همین سال، به عنوان راننده آزمون و مشاور در تیم فراری آغاز به همکاری کرد. او در زمان بازنشستگی کارنامه درخشانی از رکوردهای قهرمانی و جوایز گرند پری مسابقات فرمول 1 داشت.

شوماخر تنها کسی است که توانست با 91 قهرمانی، رکورد آلن پروست فرانسوی که رکورد 51 قهرمانی را داشته در هم بشکند. اما صبر کنید، این پایان زندگی حرفه‌ای شوماخر نبود. او که به هیچ عنوان توان دل کندن از دنیای حرفه‌ای آهنی خود را نداشت، در دسامبر 2009 اعلام کرد که قصد دارد در سال 2010 به عنوان راننده تیم مرسدس، مجددا” پشت فرمان هنرنمایی کند.

همکاری وی در تیم مرسدس سه سال به طول انجامید؛ اما متأسفانه او نتوانست در این دوره، از مقام سوم پا فراتر نهد. همین امر سبب شد که شومی در سال 2012 مجددا” اعلام بازنشستگی کند.

درآمد و ثروت شوماخر

جای تعجب نیست که اسطوره اتومبیل‌رانی جهان، علاوه بر درو کردن رکوردهای مختلف جهانی، از ثروت زیادی نیز برخوردار باشد. اما در عین حال، از روحیه انسان دوستانه‎‌ای نیز برخوردار است. اصلا” شاید یکی از دلایلی که مهر این قهرمان جهان را در دل هوادارنش افزون‌تر می‌سازد همین خیرخواهی او باشد.

در واقع، می‌توان مایکل شوماخر را یکی از گرانترین و در آن واحد، خیرترین ورزشکاران طول تاریخ دانست. درآمد سالیانه وی، در دوران طلایی حرفه‌ای اش 100 میلیون دلار برآورد شده‌است که درصد قابل توجهی از آن را صرف امور خیریه و انسان‌دوستانه می‌کند.

همچنین، در سال 2002 وی به عنوان سفیر ویژه یونسکو برگزیده شد. به علاوه، شوماخر در سال 2004، 10 میلیون دلار از ثروت خود را برای کمک به قربانیان سونامی اقیانوس هند اختصاص داد.

حادثه به کما رفتن مایکل شوماخر

Michael Schumacher Accident Route 300x177 همه چیز درباره شوماخر
حادثه میشائیل شوماخر

شاید فصل پایانی زندگینامه مایکل شوماخر برای طرفدارانش خوشایند نبود. در آخرین روز زمستان ۲۰۱۳، خبری منتشر شد که شوکی بزرگ به جامعه اتومبیل‌رانی و دوستداران مایکل شوماخر کبیر وارد کرد. مایکل که به همراه پسر خود برای تفریح به یکی از پیست‌های اسکی فرانسه رفته بود، با وجود تبحر بالا و تجهیز کامل از نظر ایمنی، در برخورد با یک صخره از ناحیه سر دچار آسیب شدید شد و به کما فرو رفت.

این کما نزدیک به ۷ ماه طول کشید و او در ماه ژوئن سال بعد به هوش آمد. از زندگی مایکل شوماخر بعد از کما، با گذشت ۷ سال اطلاعات چندانی منتشر نشده است و خانواده وی او را کاملا از هیاهوی رسانه‌ها دور نگه داشته داشته‌اند.

با این حال، خبرهای معدودی که از آشنایان و نزدیکان به خانواده شوماخر به گوش می‌رسد، حاکی از آن است که شوماخر هوشیاری خود را کاملا به دست آورده است. او اکنون در ویلای خود در لوزان همراه با کادر و امکانات کامل درمانی و به دور از هیاهو به سر می‌برد.

افتخارات مایکل شوماخر در یک نگاه

افتخارات شواخر 300x200 همه چیز درباره شوماخر
همه چیز درباره شوماخر
  • 1984 و 1985:  قهرمان کارتینگ جوانان آلمان
  • 1987: قهرمانی کارتینگ آلمان و اروپا
  • 1990: قهرمان فرمول 3 آلمان
  • 1991: شروع به همکاری با تیم جوردن به عنوان راننده فرمول 1، کسب رتبه هفتم جایزه گرند پری بلژیک
  • 1994: اولین قهرمانی مسابقات فرمول 1 در تیم بنتون.
  • 1995: دومین قهرمانی مسابقات فرمول 1 با تیم بنتون
  • 1999: شکستن پا در جریان تصادفی در مسابقات گرند پری بریتانیا در سیلوراستون
  • 2000: قهرمانی مسابقات فرمول 1 با تیم فراری. (اولین قهرمانی تیم فراری بعد از گذشت 21 سال)
  • 2000-2004: پنج قهرمانی پی در پی با تیم فراری
  • 2006: اعلام بازنشستگی
  • 2009: ضربه مغزی سطحی در جریان یک تصادف با موتور سیکلت در کشور اسپانیا
  • 2010: بازگشت به دنیای مسابقه در تیم مرسدس بعد از سه سال بازنشستگی
  • 2012: اعلام بازنشستگی برای دومین و آخرین بار
  • 29 دسامبر 2013: ضربه مغزی شدید در اثر یک سانحه اسکی در ارتفاعات آلپ در فرانسه. پشت سر گذاشتن دو عمل جراحی و رفتن به حالت کما.
  • 30 ژانویه 2014: تغییر وضعیت از کما به حالت “فرایند بیداری”
  • 16 ژوئن 2014: بیرون آمدن از وضعیت کما
  • 9 سپتامبر 2014: مرخص شدن از بیمارستان سوئیسی و بازگشت به منزل.
  • 14 نوامبر 2014: دریافت جایزه میلنیوم به پاس سالها خدمات ارزنده و الهام بخش برای مردم آلمان.
  • دسامبر 2017: قرارگرفتن در رده پنجم پردرآمدترین ورزشکاران تاریخ در مجله فوربس. این مجله درآمد کاری شوماخر را 1 میلیارد دلار تخمین زده‌است.
  • 3 ژانویه 2019: جشن تولد 50 سالگی.

فیلم تصادف مایکل شوماخر در گراندپری سنگاپور

تصاویر شوماخر

امیدواریم که مطالعه زندگینامه مایکل شوماخر برای شما هم جذاب بوده است. از نظر شما بهترین راننده مسابقات فرمول یک جهان چه کسی است؟

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
3 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
علی
علی
1 سال پیش

انسان موفق و بااراده بوده ،💪💪💪💪💪

کیان باتری
در جواب  علی
1 سال پیش

با سلام
درود بر شما

کاپیتان
کاپیتان
4 ماه پیش

خوشحالم ک فوت اون شایعه بود و هوشیاریشو بدست اورده الهی شکر

مشاوره رایگان و ثبت سفارش