4.6
(254)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی مزدا 2 و مزایا و معایب آن می پردازیم. مزدا 2 یک خودروی کامپکت هاچ بک محسوب می‌شود که از جثه‌ای کوچک و جمع و جور برخوردار بوده و در ردیف خودروهای اقتصادی و ارزان قیمت طبقه‌بندی می‌گردد.

البته همان گونه که بارها در مطالب مختلف خود به آن اشاره کرده‌ایم، خودروهای اقتصادی و ارزان قیمت بازارهای جهانی در بازار خودروی ایران چندان هم اقتصادی و ارزان قیمت نیستند. قاعده‌ای که در مورد خودروی سواری کامپکت شرکت مزدا نیز صادق است.

Mazda2 1 نقد و بررسی مزایا و معایب مزدا 2
نقد و بررسی مزایا و معایب مزدا 2

معرفی و بررسی مزدا 2 مونتاژ

%name نقد و بررسی مزایا و معایب مزدا 2

مزدا 2 یک هاچبک به اصطلاح، سوپرمینی است که در بسیاری از بازارهای جهانی با نام دِمیو شناخته می‌شود.

با همکاری دیرینه و خوب میان گروه خودروسازی بهمن و مزدا ژاپن، یکی دیگر از محصولات این برند پرآوازه اقتصادی و با کیفیت ژاپنی بود که شانس حضور در بازار مونتاژی‌های ایران را یافت تا در کنار دو نسل از مزدا 3 (BK و BL) عرض اندام کند.

مزدا 2 در سه مدل هاچبک 5 در، هاچبک 3 در و سدان به تولید می‌رسد که تنها مدل هاچبک 5 در توسط مشتریان ایرانی قابل خریداری است

278 نقد و بررسی مزایا و معایب مزدا 2.

نسخه موجود این خودرو در ایران مربوط به نسل سوم می باشد در سال 1390، بهمن موتور تصمیم به تولید این خودرو کوچک در ایران گرفت و تولید آن را تا سال 1392 ادامه داد تا اینکه به دلیل عدم استقبال بالا، مزدا 2 از خط تولید خارج شد. مزدا 2 در ایران به عنوان رقیبی برای هوندای I10، کیا پیکانتو، رنو ساندرو و میتسوبیشی میراژ شناخته می‌شود.

فیلم معرفی و بررسی مزدا 2

ویدئوی زیر یک معرفی کوتاه در مورد خودروی مزدا 2 داده است. که تماشای آن کمک زیادی به خریداران این خودرو می کند.

.

بررسی تخصصی مشخصات فنی مزدا 2

مزدا 2 مدل 2014 یک گیربکس پنج سرعته استاندارد یا یک گیربکس پنج سرعته که به صورت سفارشی قابل خریداری است، نیروی موتور را به چرخ های جلو منتقل می‌کند. در تست عملکرد، سرعت این خودرو ظرف 9.9 ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت رسید، که از شتاب سایر خودروهای این کلاس کمی بیشتر است.

گیربکس اتوماتیک هم سرعت را کاهش می‌دهد و صفر تا صد را به 10.7 ثانیه می‌رساند. مصرف سوخت مزدا 2، هم با گیربکس دستی هم گیربکس اتوماتیک، در سیکل ترکیبی برابر با 9 لیتر (10 لیتر در شهر و 8 لیتر در بزرگراه) ثبت شده است. هر دو این اعداد برای این کلاس خودرو، زیر میانگین قرار دارند.

مشخصات موتور مزدا 2

%name نقد و بررسی مزایا و معایب مزدا 2

خودرو مزدا ۲ به یک موتور چهار سیلندر بنزینی خطی مدل ۲Y مجهز می باشد. موتوری که مبتنی بر سیستم سوخت رسانی انژکتوری با بهره مندی از گنجایش ۱۴۹۸ سی سی که نسبت تراکم یک به ده را به نمایش می گذارد.

حداکثر توان خروجی موتور به کار رفته در این خودرو معادل ۱۰۲ اسب بخار با احتساب ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. حداکثر گشتاور تولید شده توسط موتور این خودرو نیز معادل ۱۳۵ نیوتن متر با احتساب ۴۰۰۰ دور در دقیقه برآورد می شود.

جدول مشخصات فنی مزدا 2

نام خودرومزدا 2
کشور سازنده
ژاپن
سال (طراحی)2011
موتور4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور1498 سی سی
تنفس موتورتنفس طبیعی
انتقال نیرودیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت102 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور135 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده4 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
شتاب 0 تا 10011 ثانیه
حداکثر سرعت175 کیلومتر در ساعت
وزن1055 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)3885 طول – 1695 عرض – 1475 ارتفاع
فاصله بین دو محور2489 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر8.1 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر5.3 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی6.3 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک43 لیتر
استاندارد آلایندگییورو 4
ترمز و پایداریABS – EBD

باتری مزدا 2 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های کاپرا2

2 15 نقد و بررسی مزایا و معایب مزدا 2

معمولا محصولاتی که تحت نام خودروهای کوچک و اقتصادی به بازارهای جهانی عرضه می‌شوند امکانات چندان متنوعی را در اختیار خریداران خود قرار نمی‌دهند.

اما خودرو مزدا 2 به عنوان یک محصول ارزان قیمت و کم ادعا از وجود امکانات قابل قبولی بهره می‌برد. مواردی که می‌توانید مهم‌ترین نمونه‌های آنها را به صورت فهرست‌وار مشاهده کنید.

آپشن‌هایی که گروه بهمن در مزدا 2 در اختیار مشتریان قرار می‌دهد، شامل موارد زیر خواهند بود:

کیسه هواکیسه هوای راننده و سرنشین جلو – مجموعا 2 کیسه هوا
سیستم صوتیقابلیت پخش MP3 و دارای دکمه های کنترل سیستم صورتی روی فرمان – ورودی AUX
دیگر تجهیزاتسیستم تهویه مطبوع خودکار – آینه های برقی جانبی – قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ های جلو – روکش چرمی فرمان – کامپیوتر سفری با قابلیت نمایش مدیریت پیمایش، مصرف سوخت و اطلاعات ضروری

    دانلود دفترچه راهنمای مزدا 2

    بررسی طراحی ظاهری مزدا 2

    Mazda 2 2020 1280 01 نقد و بررسی مزایا و معایب مزدا 2

    خودرو مزدا ۲ را می توان به خاطر نمای ظاهری زیبایی که دارد نیز توصیف کرد و ما به همین خاطر در ادامه بدان پرداخته ایم:

    نمای جلوی مزدا دو

    3ee0cd83 c40e 4129 b9d8 40cb0d0dbe6c نقد و بررسی مزایا و معایب مزدا 2

    در نمای جلوی خودروی مزدا 2 شاهد وجود جلو پنجره‌ای کوچک و باریک هستیم که تنها بخش محدودی از فضای پیشانی این خودرو را به خود اختصاص داده است. چراغ‌های جلوی محصول کوچک قامت مزدا اندازه‌ای نسبتا بزرگ دارند و ظاهر مناسبی را به چهره‌ی این خودرو بخشیده‌اند. در بالای آنها دو خط حجم دهنده‌ی تقریبا واضح مشاهده می‌شود که قسمت پایینی شیشه‌ی جلوی این محصول را به کناره‌های بخش جلو پنجره‌ی آن متصل می‌سازد.

    سپر جلوی خودروی کامپکت مزدا هم شمایلی نسبتا پهن دارد که حالت مذکور در بخش وسط و مشبک آن واضح‌تر از کناره‌ها جلوه می‌کند. در مجموع می‌توان گفت که رگه‌های مشخصی از خصوصیات‌ اسپورت در چهره‌ی این خودرو قابل مشاهده است. موضوعی که می‌تواند برای مشتریان جوان این محصول جذاب به نظر برسد.

    نمای بغل

    1car.ir Mazda 228 نقد و بررسی مزایا و معایب مزدا 2

    در نمای کناری خودروی مزدا 2 شاهد وجود خط حجم دهنده‌ای در بخش پایین بدنه هستیم. در بخش بالایی بدنه نیز خط حجم دهنده‌ی دیگری که از طول بیشتری برخوردار است مشاهده می شود. خطی که حالتی نسبتا اریب دارد و از دستگیره‌های در این خودرو عبور می‌کند.

    البته این خط حجم دهنده از وضوح کمتری نسبت به نمونه‌ی مشابه پایینی بهره می‌برد. وجود این دو خط نوعی فرو رفتگی را در بخش میانی نمای کناری خودروی مزدا دو ایجاد کرده است که در ورزیده جلوه دادن این بخش از خودرو عملکرد موثری دارد.

    نکته‌ی دیگری که در نمای کناری این محصول می‌توان به آن اشاره کرد کوچک‌تر طراحی شدن درهای عقب این خودرو در مقایسه با درهای جلوی آن است. در واقع درهای جلوی این خودرو از نظر اندازه تقریبا دو برابر درهای عقب آن هستند. این موضوع را نیز شاید بتوان به حساب پر رنگ جلوه دادن خصلت‌های ظاهری اسپورت این خودرو گذاشت.

    نمای عقب

    4 min نقد و بررسی مزایا و معایب مزدا 2

    نمای عقب خودروی مزدا 2 از حالتی خندان برخوردار است. حالتی که به وجود آمدن آن را می‌توان ترکیبی از در هم آمیختگی چراغ‌های عقب این خودرو با خط واضح مربوط به در پشتی آن یا همان در صندوق عقب دانست.

    سپر عقب این محصول نیز مانند سپر جلوی آن نسبتا پهن طراحی شده است. در کنار این موضوع نوع طراحی شیشه‌ی عقب این خودرو فضای دید نسبتا مناسبی را در اختیار سرنشینان آن قرار می‌دهد. هر چند که این فضا می‌توانست اندکی بیشتر از حالت فعلی باشد.

    به طور کل اگرچه خودروی کوچک جثه‌ی شرکت مزدا از نظر کیفیت طراحی نمای بیرونی خود عملکرد خارق‌العاده ای ندارد اما در عین حال از تاثیرگذاری لازم بر بیننده برخوردار است.

    در این میان حالت هاچ بک خودروی کامپکت مزدا هم توانسته است بر خصلت‌های اسپورت ظاهری آن بیافزاید. البته این روزها اکثر خودروهای کوچک جثه‌ی مشابه با این محصول به شکل هاچ بک طراحی می‌شوند. بنابراین نمی‌توان این موضوع را یک نوآوری ویژه قلمداد کرد.

    نمای داخلی مزدا دو

    67580 Mazda 2 2011 1024 5a نقد و بررسی مزایا و معایب مزدا 2

    داشبورد خودروی مزدا 2 از طراحی نسبتا ساده‌ای بهره‌ می‌برد. با این حال نوع طراحی بخش وسط داشبورد و کنسول میانی این خودرو تا حد قابل توجهی از ویژگی‌های اسپورت برخوردار است. در مجموع اکثر اجزای داشبورد خودروی کوچک جثه‌ی مزدا به شکل دایره مانند طراحی شده‌اند و ترکیب همگونی با یکدیگر ایجاد می‌نمایند.

    جنس مواد به کار رفته در طراحی اجزای داخلی این خودرو نیز تقریبا متوسط بوده و برخلاف برخی از خودروهای هم‌رده (به خصوص محصولات چینی) ضعیف و بی‌کیفیت به نظر نمی‌رسد.

    البته خودروی مزدا دو از نظر فراخ بودن فضای داخلی به پای محصولاتی نظیر تویوتا یاریس نمی‌رسد. با این حال وضعیت مذکور در کابین خودروی کامپکت مزدا به ترتیبی نیست که سرنشینان این خودرو احساس ناراحتی یا تنگ بودن جا نمایند.

    البته فضای مختص به حمل بار این خودرو تا حدی بیشتر از خودروی تویوتا یاریس به نظر می‌رسد. علاوه بر آن می‌توان با خواباندن صندلی‌های عقب این خودرو فضای بیشتری را برای حمل بار در نظر گرفت.

    به طور کل نوع طراحی نمای داخلی خودروی کامپکت مزدا و گستردگی فضای درون کابین آن را می‌توان در حد متوسط توصیف کرد. هر چند که این خودرو از نظر میزان راحتی سرنشینان عملکرد کاملا مثبت و قابل قبولی دارد.

    مزایا و معایب مزدا 2

    %name نقد و بررسی مزایا و معایب مزدا 2

    از نقاط قوت مزدا 2 می‌توان به طراحی ظاهری قابل قبول، کیفیت ساخت مناسب، و  راحتی صندی ها اشاره کرد.

    از سوی دیگر عرضه محدود، خدمات پس از فروش ضعیف، امکانات کم و کمبود فضای کافی سرنشینان از جمله معایب این هاچ بک برشمرده می‌شوند.

     معایب مزدا 2

    94864 Mazda 2 2011 1024 38 نقد و بررسی مزایا و معایب مزدا 2

    1. داشتن طراحی ظاهری قدیمی
    2. داشتن مصرف سوخت بالا
    3. نداشتن تجهیزات و امکانات رفاهی مناسب
    4. نداشتن جای مناسب به نحوی که فضای سرنشینان عقب تنگ بوده و سرنشینان در داخل آن احساس راحتی نمی‌کنند.

    لازم به ذکر است که این خودرو برای مسافرت مناسب نیست، زیرا به اندازه کافی جا برای بار نخواهد ندارد.

     ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

        مزایای مزدا 2

        New Mazda2 GT Hatch 2 نقد و بررسی مزایا و معایب مزدا 2

        1. پارک کردن راحت به علت طراحی کوچک و اندازه جمع‌وجور آن
        2. دارای سیستم تعلیق و فرمان کارآمد که سبب می‌شود رانندگی در مسیرهای هموار لذت‌ بخش و راحت باشد.

         وضعیت ایمنی مزدا 2

        1 11 نقد و بررسی مزایا و معایب مزدا 2

        تجهیزات استاندارد ایمنی برای مزدا 2 عبارتند از: ترمز ضد قفل (ترمز دیسکی در جلو و ترمز کاسه‌ای در عقب)، کیسه هوای جانبی برای صندلی های جلو، کیسه هوای پرده‌ای و کنترل کشش و پایداری.

        فیلم تست تصادف مزدا 2

        در تست تصادف، خودرو مزدا 2 برای استحکام سقف و جمع شدگی شدید جلو، بالاترین رتبه ممکن یعنی رتبه “خوب” را کسب کرد.

        در تست ضربه داخلی، این خودور رتبه “قابل قبول” را به دست آورد. در تست جمع شدگی خفیف جلو نیز رتبه “ضعیف” نصیبش شد. طراحی محافظ گردن هم در صورتی که ضربه از جلو وارد شود، رتبه “قابل قبول” را به دست آورد. در تست ترمز، مزدا 2 با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، پس از پیمودن 39 متر متوقف شد که برای خودرویی در این کلاس مسافت بسیار زیادی است. 

        وضعیت خرید و فروش بازار مزدا 2

        1car.ir Mazda 25 نقد و بررسی مزایا و معایب مزدا 2

        تنها ضعف اصلی این خودرو در بازار خرید و فروش خودرو ایران عدم تجهیز آن به آپشن‌هایی بود که خوشبختانه یا متاسفانه در رقبای کره‌ای آن در بازه قیمتی کمتر در اختیار مشتریان قرار داشت.

        در نتیجه جای تعجب ندارد که تیراژ فروش محصولات رقیب کره‌ای از مزدا 2 در ایران بیشتر باشد اما در عوض بازار خودرو دست دوم مزدا 2 به دلیل کیفیت و دوام بالاتر قطعات ژاپنی این خودرو، بازار مطمئن‌تر و ایمن‌تری از نظر پایداری و حفظ کیفیت فنی است.

         مزدا 2 بخریم یا نه؟

        vasgars min نقد و بررسی مزایا و معایب مزدا 2

        در حال حاضر نسخه‌ی صفر کیلومتر و کار نکرده‌ی خودروی مزدا 2 در بازار ایران به ندرت یافت می‌شود. بنابراین کسانی که قصد خرید این خودرو را دارند به ناچار باید به سراغ نسخه‌‌های کار کرده‌ و دست دوم آن بروند.

        در مجموع اگر به دنبال یک خودروی کامپکت هاچ بک و نسبتا چابک می‌گردید که از امکانات مناسبی هم برخوردار است، خودروی مزدا 2 می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

        نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

        بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

        عضو شوید
        آگاه شوید
        guest
        0 نظرات
        فید بک نظرسنجی داخل متن
        مشاهده تمام نظرات
        مشاوره رایگان و ثبت سفارش