4.5
(367)

در این مقاله به نقد و بررسی رنو ساندرو می پردازیم. رنو کولیوس جدید از سال 2017 وارد بازارهای جهانی شد. چهره جلوی این خودرو که شباهت زیادی با محصولات جدید رنو از جمله رنو تالیسمان دارد، زیبا و مدرن شده است.

رنو کولیوس جزو شاسی بلندهای بزرگ شهری محسوب می شود که در رده قیمتی مناسبی به رقابت با حریفان از جمله میتسوبیشی اوتلندر یا تویوتا راو4 می پردازد. رنو کولیوس در بازار ایران تنها با موتور 2.5 لیتری عرضه می شود. رنو کولیوس در ایران توسط نگین خودرو و به صورت کامل وارد می شود.

با کیان باتری همراه باشید تا با مزایا و معایب خودروی رنو کولیوس آشنا شویم!

dsc 7407 نقد و بررسی رنو کولیوس نسل جدید | مزایا و معایب
نقد و بررسی رنو کولیوس نسل جدید | مزایا و معایب

بررسی خودروی رنو کولیوس

640px Renault Koleos Initiale Paris IAA 2017 Frankfurt 1Y7A3353 نقد و بررسی رنو کولیوس نسل جدید | مزایا و معایب

نسل اول رنو کولیوس که توسط شرکت پارس خودرو در ایران نیز به مشتریان داخلی تحویل داده شد، حدود 10 سال است که در خط تولید رنو قرار داشت. با این حال، طراحی نسبتا عجیب و نه چندان جذاب این مدل، کارمندان رنو را بر آن داشت تا زبان طراحی جدید و مدرنی را برای تمامی محصولات خود به خصوص رنو کولیوس ایجاد کنند.

AI 20166217443268koleos za spec 5 نقد و بررسی رنو کولیوس نسل جدید | مزایا و معایب
تست و بررسی رنو کولیوس 2015

نتیجه تولید نسل دوم رنو کولیوس بود که در نمایشگاه خودروی پکن در سال 2016 ارائه شد. این محصول بر روی پلت فرم CMF_CD رنو و نیسان طراحی و توسعه یافته و در مدل هایی مانند نیسان ایکس تریل و نیز در رنو کجار استفاده می شود.

رنو کولیوس جدید توسط شرکت نگین خودرو (نماینده رسمی رنو در ایران) در قالب مدل های 2017 و 2018 ارائه شد و به لطف طراحی بسیار جذاب و قیمت مناسب خود توانست با محصولات محبوب کره ای مانند هیوندای سانتافه و سورنتو رقابت کند. اما با توجه به توقف واردات خودرو در یکی دو سال اخیر، ورود مدل های جدیدتر کولیوس به همراه سایر خودروهای وارداتی به ایران متوقف شده و در حال حاضر خبری از ورود نسخه های 2019 و 2020 به بازار ایران نیست.

مشخصات فنی رنو ساندرو

بررسی مشخصات فنی موتور رنو کولیوس

101 نقد و بررسی رنو کولیوس نسل جدید | مزایا و معایب
مشخصات رنو کولیوس 2018

مشخصات پیشرانه هر دو مدل رنو کولیوس تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد و نشان از ارائه مشابهی از قابلیت های فنی در هر دو خودرو دارد. رنو کولیوس یک موتور 2. 5 لیتری چهار سیلندر با فیلتر هوای ساده است که 171 اسب بخار قدرت و 233 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

این میزان نیرو را می توان از گیربکس CVT و دو دیفرانسیل به تمامی چرخ ها فرستاد. شتاب 0 تا 100 رنو کولیوس جدید در حدود 9. 8 ثانیه و حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعت است. کراس اوور شهری فرانسوی نیز به طور متوسط ​​8. 3 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف خواهد داشت.

جدول مشخصات فنی رنو کولیوس

مشخصات تولیدکشور تولید کنندهفرانسه
نام برندرنو
مدلکولیوس اتوماتیک
سال ساخت2016
مشخصات فنی موتورنوع موتوربنزین سوز
حجم موتور2488 سی سی
تعداد سیلندر4
تعداد سوپاپ16
حداکثر توان خروجی171 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی233 اسب بخار در 4000 دور در دقیقه
ظرفیت باک60 لیتر
مشخصات فنی بدنهکلاس بدنهشاسی بلند
وزن1622 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد خودرو (طول/عرض/ ارتفاع)4520*2120*1695
عملکرد خودروحداکثر سرعت185 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (ثانیه)9. 5 ثانیه
مصرف سوخت (سیکل ترکیبی)8. 1 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 5
ایمنیکیسه هواشش کیسه هوا شامل: کیسه هوای جلو، جانبی جهت سرنشین جلو، پرده ای
سیستم ترمز و پایداریترمز جلو (دیسکی خنک شونده)، ترمز عقب (دیسکی)
امکانات و تجهیزاتسیستم صوتی و تصویریسیستم صوتی BOSE ورودی USB و iPod
سایر تجهیزاتچهار شیشه برقی اتوماتیک، آیینه های بغل برقی، سیستم ایمنی شیشه بالابر عقب، سنسور هشدار دهنده موانع جلو و عقب، پشت سری، ایمنی جهت جلوگیری از آسیب دیدگی گردن

 

باتری رنو کولیوس در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

بررسی امکانات و آپشن رنو کولیوس 2018

article 636955270693080506 thumb 960 542 نقد و بررسی رنو کولیوس نسل جدید | مزایا و معایب

رنو کولیوس در مورد سطح امکانات داری لیست بلندبالایی از آپشن ها مانند: سقف پانوراما، صندلی های برقی جلو مجهز به گرمکن و تهویه مطبوع دوگانه، ترمز دستی برقی با سیستم اتوهلد، سیستم ناوبری رنو به نام R-LINK. ، کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه با دریچه جداگانه برای سرنشین عقب، دوربین خنک کننده، بلوتوث، چراغ های جلو و برف پاک کن هوشمند، گیج فشار، جعبه برق، سنسور پارک با دوربین دید عقب، فرمان آینه وسط الکتروکرومیک، فرمان چند حالته برقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم دستیار پارک هوشمند، انتخاب حالت رانندگی ECO و بسیاری از موارد دیگر توسط راننده و سرنشینان میزبانی می شود.

بخش ایمنی دارای گزینه هایی مانند کیسه هوای راننده و سرنشین جلو با ایربگ جانبی و کیسه هوای پرده ای، سیستم هشدار منطقه کور، سیستم های ترمز و پایداری مانند ABS، EBA، ESP، HSA، سیستم کمکی شیب و غیره است. 5 ستاره Euro-NCAP، امنیت بالای این محصول را نشان می دهد.

    دانلود دفترچه راهنمای رنو کولیوس 1

    دانلود دفترچه راهنمای رنو کولیوس 2

    نقد و بررسی طراحی ظاهری رنو کولیوس

    renault koleos 1024x608 1 نقد و بررسی رنو کولیوس نسل جدید | مزایا و معایب

    رنو کولئوس خودرویی است در کلاس ابعادی کراس‌اوور شاسی‌بلند که از نظر طراحی، شباهت زیادی با خودروی نیسان ایکس‌تریل دارد. دلیل اصلی این شباهت، همکاری بین دو شرکت رنو و شرکت نیسان در طراحی و تولید خودرو است.

    رنو کولئوس از ظاهری جذاب و جسور برخوردار می‌باشد. طرح چراغ‌ها کاملاً شبیه به تالیسمان طراحی شده‌اند و پستی و بلندی‌ها و خطوط روی بدنه، الهام‌بخش خودرویی پرقدرت و باابهت و البته اسپرت هستند. البته رنو کولئوس در نسل قدیمی خود، طراحی بسیار کسل‌کننده و معمولی داشت. خوشبختانه طراحان رنو توانستند در نسل جدید این خودرو، این مورد را که یکی از معایب رنو کولئوس بود، برطرف کنند.

    طراحی بیرونی کولیوس 2018

    2Yxg نقد و بررسی رنو کولیوس نسل جدید | مزایا و معایب

    طراحی کولیوس از هماهنگی و تناسب میان خطوط و اجزای روی بدنه آن کاملا مشاهده می‌شود. در قسمت جلوی این خودرو بخش جلو پنجره‌ای با فرم لبخند متشکل از چهار ردیف کرومی (که تا چراغ‌ها ادامه دارند) قابل مشاهده است.

    چراغ‌های دی لایت به صورت C شکل به زیبایی نمای جلوی این خودرو اضافه کرده است. در نمای عقب این خودرو، شاهد چراغ‌های کشیده و منحصر به فردی هستیم که گویی به لگوی رنو اشاره می‌کند که همین طراحی در رنو تالیسمان هم دیده می‌شود. در ادامه معایب و مزایای خودرو رنو کولیوس را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

    بررسی طراحی داخلی رنو کولئوس

    5205742 نقد و بررسی رنو کولیوس نسل جدید | مزایا و معایب

    خودروسازان تقریباً به فرمول ثابتی برای خلق کابین‌های جذاب دست یافته‌اند و آن چیزی نیست به جزء استفاده از نمایشگرهای نسبتاً بزرگ در بخش مرکزی داشبورد و تلفیق چرم با قطعات پلاستیکی طرح چوب یا آلومینیوم برای تزئین فضای کلی کابین. در خصوص رنو کولیوس نیز فرایند کلی به همین ترتیب است و نمود چندانی از خلاقیت و حس متفاوت بودن طراحی بیرونی در داخل خودرو دیده نمی‌شود.

    کیفیت کلی داشبورد و فضای کابین را می‌توان قابل قبول و مناسب دانست و رنو کولیوس را خودرویی راحت برای سفرهای خانوادگی پنج نفره عنوان کرد. طبیعتاً با توجه به امکان تا کردن صندلی‌های عقب، از نظر فضای بار نیز مشکلی وجود ندارد و به یمن وجود سیستم صوتی فوق‌العاده کارآمد BOSE، لذت بردن از تجربه موسیقیایی فراتر از بسیاری از رقبا امکان‌پذیر است.

    مزایا و معایب رنو کولیوس

    نقاط ضعف کولیوس

    شناخت معایب کولیوس و سایر خودروهای بازار ایران در مورد کارایی، ایمنی، مشخصات فنی و سایر ویژگی خودرو اطلاعات کافی به مصرف کننده ارائه داده و به او کمک می‌کند با آگاهی بیشتر محصول مورد نظر خود را خریداری کند. در این بخش نقاط ضعف و معایب کولیوس را بررسی کرده و ایرادات آن را از جنبه‌های مختلف مرور می‌کنیم.

    1. تاخیر در عملکرد دنده اتوماتیک
    2. کروز کنترل ضعیف
    3. گیربکسCVT
    4. استفاده افراطی از پلاستیک در کابین
    5. آینده نامعلوم خدمات فنی و قطعات یدکی
    6. استفاده از همان پیشرانه نسل اول
    • تحریم و کمبود قطعات یدکی و خدمات فنی

    article 637017427415842529 thumb 960 542 نقد و بررسی رنو کولیوس نسل جدید | مزایا و معایب

    یکی از دغدغه‌هایی که ذهن رانندگان رنو کولئوس را به خود مشغول کرده است، تحریم‌های اقتصادی و خروج رنو از بازار ایران می‌باشد. با خروج این شرکت و محصولاتش از بازار کشور، یکی از مشکلات جدی که ممکن است برای رانندگان این خودرو پیش آید، کمبود لوازم یدکی رنو کولئوس است.

    وضع تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، باعث شده‌اند که واردکنندگان نیز نتوانند لوازم یدکی اصلی رنو کولئوس را وارد بازار کنند و رانندگان برای تامین نیازهای خودروی خود، گاهاً یا مجبور هستند لوازم اصلی را با قیمت چندبرابری خریداری کنند یا به لوازم یدکی چینی رضایت دهند. یکی دیگر از معایب رنو کولئوس عدم وفور لوازم یدکی اصلی و قیمت بالای آن‌ها است.

    • ناهماهنگی گیربکس CVT

    KNZWdGv7tbFAPDuWDBhhgtNeAw7hJxGY2XdztIzMzEFRXzvUMPF4zQGaue7i نقد و بررسی رنو کولیوس نسل جدید | مزایا و معایب

    یکی دیگر از معایب رنو کولئوس عدم هماهنگی‌ مناسب موتور، گیربکس و دیفرانسیل است. همانطور که گفتیم، رنو کولئوس مجهز به یک گیربکس CVT با فناوری ایکس-ترونیک می‌باشد. این نوع جعبه دنده برای خودروهای شهری و رانندگی روزمره، انتخاب کاملاً مناسبی است.

    رنو کولئوس در مسیرهای شهری و ترافیک‌های داخل شهر، خودروی بسیار مناسبی می‌باشد و عملکرد جعبه دنده فراتر از حد انتظار است. تعویض دنده به نرمی اتفاق می‌افتد و خبری از ضربه و کوبش در تعویض دنده نیست.

    اما یکی از معایب رنو کولئوس که مربوط به گیربکس CVT آن است، ضعف عملکرد در شتاب‌گیری‌ می‌باشد. به دلیل خاصیت ذاتی این نوع جعبه دنده‌ها، رنو کولئوس نتوانسته است انتظارات رانندگان را در شتاب‌گیری‌های سریع برآورده کند. تاخیر در گاز خوردن و شتاب‌گیری، یکی از اصلی‌ترین معایب رنو کولئوس است.

    شاید استفاده از یک جعبه دنده دو کلاچه، انتخاب مناسب‌تری برای این شاسی‌بلند فرانسوی باشد. از طرفی، رنو کولئوس در عبور از مسیرهای ناهموار و خاکی نیز کمی دچار مشکل می‌شود. سیستم انتقال قدرت و گیربکس رنو کولئوس، برای رانندگی در چنین شرایطی طراحی نشده‌اند و این، یکی دیگر از معایب رنو کولئوس است.

    • استفاده افراطی از پلاستیک در کابین

    در سال های اخیر اکثر شرکت های خودروسازی سعی کرده اند فضای کابین محصولات متوسط ​​و اقتصادی خود را با در حین سادگی زیبا طراحی کنند. طراحان رنو کولئوس نیز سعی کرده اند این روند جهانی را دنبال کنند و ریسک طراحی داشبورد نوآورانه را نپذیرند. بنابراین کابین کولئوس همان چیزی است که در اکثر این خودروها دیده می شود. صفحه نمایش بزرگ، وجود گسترده قطعات پلاستیکی و ترکیب آنها با چرم مصنوعی در جاهای دیگر!.

    یکی از معایب رنو کولئوس اما کابین آن است. استفاده از پلاستیک در داشبورد خودرو فراگیر شده و گاهی ممکن است احساس کنید با خودرویی مقرون به صرفه و ارزان روبرو هستید. به نظر می رسد مهندسان رنو سال هاست به ساخت خودروهای مقرون به صرفه عادت کرده اند و قادر به ساخت خودروی نیمه لوکس نیستند. این موضوع در حال حاضر با توجه به قیمت میلیاردی رنو کولئوس بیشتر صادق است.

    نقاط قوت رنو ساندرو

    موارد زیر از نقاط قوت رنو کولیوس می باشند:

    1. طراحی بسیار جذاب و به روز داخلی
    2. مصرف سوخت مناسب
    3. امکانات و تجهیزات رفاهی متعدد
    4. سیستم چهار چرخ محرک
    5. فضای مناسب کابین
    6. فنربندی و هندلینگ
    7. تجهیزات
    8. ایمنی
    • ایمنی و تجهیزات عالی رنو کولیوس

    رنو کولیوس خودرویی کاملاً ایمن است. این حرف ما نیست، بلکه موسسه معتبر یورو انکپ با اعطای پنج ستاره ایمنی خود برای این کراس اوور فرانسوی، گواه محکمی بر این ادعاست.

    ایمنی 90 درصدی برای سرنشینان بزرگسال، ایمنی 79 درصدی برای کودکان و 62 درصدی ایمنی برای عابران پیاده از جمله مهم ترین نتایج رنو کولئوس جدید در تست ایمنی Euroncap است. دلیل این ایمنی بالا علاوه بر استحکام و طراحی مناسب سکو و بدنه، به تجهیزات ایمنی زیر می باشد:

    شش عدد کیسه هوا (برای راننده و سرنشین جلو به علاوه ایربگ پرده‌ای و جانبی)، کمربند ایمنی پیش کشنده، دوربین عقب، سیستم هشداردهنده نقاط کور، حسگر فشار باد تایر به علاوه سامانه‌های کنترل پایداری و کنترل توقف در سربالایی، ترمز ABS و EBD و ترمز کمکی.

    از طرف دیگر آپشن های رفاهی نسبتا قابل قبولی نیز در این شاسی بلند فرانسوی حضور دارند، مهر تاییدی بر امنیت بالای کولیوس 2018 است.

    فیلم تست تصادف رنو کولیوس

    تجربه رانندگی با رنو کولیوس

    فضای راحت و دلباز رنو کولیوس نشستن پشت فرمان این خودرو را دلنشین می کند. به لطف سقف پانوراما نور زیادی به داخل کابین می رسد و ابعاد کلی بدنه به گونه ای انتخاب شده است که کنترل زیادی بر محیط اطراف خود داشته باشید. موقعیت راننده، زاویه فرمان، دسترسی به تجهیزات کابین و نمایشگر بزرگ در مرکز داشبورد نیز خوب به نظر می رسد.

    وقتی موتور را روشن می کنید متوجه می شوید که صدای زیادی وارد خودرو نمی شود و سیستم تعلیق خودرو نیز نرم تر از حد انتظار است. با این حساب رنو کولئوس مانند نیسان ایکس تریل برای رفاه خانواده طراحی شده است و نقش یک کراس اوور اسپرت یا یک آفرود تمام عیار را ایفا نخواهد کرد.

    گیربکس CVT در رانندگی معمولی عملکرد قابل قبولی دارد، اما در هنگام سبقت گرفتن به دلیل وزن زیاد خودرو و قدرت رانندگی نه چندان قابل توجه، چاره ای جز استفاده از دور موتور بالاتر نیست و اینجاست که عملکرد رنو کولئوس ماند اکستریل چنگی به دل نمی زند.

    بازار خرید و فروش رنو کولیوس

    koleos 1 نقد و بررسی رنو کولیوس نسل جدید | مزایا و معایب

     

    اگرچه نسل قدیم کولیوس نتوانست از رقبای کره ای متمایز شود و نامی برای خود دست و پا کند، اما نسل جدید رنو کولئوس با طراحی بسیار جذاب تر و قیمت متعادل به زودی توانست نظر مشتریان ایرانی و بازار خوبی را به خود جلب کند.

     این مدل اگرچه در مقایسه با محصولات کره ای مدت زمان بسیار کمتری در بازار ایران حضور دارد، اما در همین مدت کوتاه مشتریان بسیاری را مجذوب خود کرده و در حال حاضر یکی از محبوب ترین شاسی بلندهای بازار کشور است. فروش کولئوس حتی در میان خودروهای دست دوم نیز پر رونق است.

    کولیوس بخریم یا نه؟

    2019 renault koleos2 Copy نقد و بررسی رنو کولیوس نسل جدید | مزایا و معایب

     رنو کولئوس خودرویی زیبا، کاربردی و مجهز است که سازنده فرانسوی آن را برای مقابله با کراس‌اوورهای پرفروش کره‌ای نظیر هیوندای سانتافه و کیا سورنتو به بازار فرستاد. در واقعیت نیز رنو موفق شد تا حدی رقبای کره‌ای و ژاپنی خود را به عقب براند و سهمی از بازار پرتقاضای داخلی را به خود اختصاص دهد.

    بااین‌حال مشکلاتی بر سر راه رنو کولئوس در بازار ایران وجود دارد که مانع از موفقیت همه‌جانبه این خودرو می‌شود. چرا که در شرایط کنونی از خدمات پس از فروش مبهمی برخوردار است.

    نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

    بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

    عضو شوید
    آگاه شوید
    guest
    1 دیدگاه
    قدیمی ترین
    جدیدترین بیشترین رای
    فید بک نظرسنجی داخل متن
    مشاهده تمام نظرات
    رسا
    رسا
    1 سال پیش

    خواستم ۴ بدهم برعکس شد و ۲ ثبت شد. محتوای خوبی بود که میتونه با بررسی داخل خودرو و آپشنهای رانندگی و مقایسه با رقیبی مثل سانتافه یا حتی تالیسمان بهتر هم بشه

    مشاوره رایگان و ثبت سفارش