4.5
(163)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی تویوتا FJ کروز و مزایا و معایب آن می پردازیم. تویوتا اف جی کروزر خودرویی است که از سال 2006 تا 2014 تولید می شود و فروش و طرفدار زیادی را نیز داشته است.

تویوتا اف جی کروزر یک ماشین شاسی بلند آفرود می باشد که مناسب آفرود سواری می باشد. این خودرو در کلاس شاسی بلند قرار گرفته، طراحی آن موتور جلو، توزیع نیروی پیشران، خودروی چهار چرخ محرک می باشد.

%name نقد و بررسی تویوتا اف جی کروز FJ Cruiser
نقد و بررسی تویوتا اف جی کروز FJ Cruiser

معرفی و بررسی تویوتا FJ کروز

finds 15847735482 نقد و بررسی تویوتا اف جی کروز FJ Cruiser

در زمانی که نام هامر به‌عنوان یکی از قدرتمندترین خودروهای آفرود جهان مطرح می‌شد، تویوتا تصمیم گرفت با احیای مدل کلاسیک FJ و ترسیم طرحی نزدیک به هامر، محصولی متفاوت را راهی بازار کند. این خودرو با اینکه از سال 2008 به کشورمان آمد اما مدلهای شرکتی آن از سال 2011 تا 2013 و عمدتاً در تیپ «اکستریم» در ایران عرضه شد و در این مدت به‌عنوان شاسی‌بلندی متفاوت با طراحی ظاهری جوان‌پسند در بازار مطرح بود.

با این وجود در سال 2014 با توجه به وضع قانون منع واردات خودروهای لوکس (بالای 2500 سی‌سی)، عرضه اف‌جی کروزر در بازار ایران متوقف شد و حالا نمونه‌های دست‌دوم این ژاپنی جذاب، بازار گرمی میان هواداران آفرودسواری دارد.

فیلم تست و بررسی تویوتا اف جی کروز

ویدئوی زیر خودروی تویوتا اف جی کروز را معرفی و مورد بررسی قرار داده است. و مشخصات و عملکرد فنی آن پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

بررسی مشخصات فنی تویوتا FJ کروزر

شتاب صفر تا صد تویوتا اف جی کروز 8 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 180 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف این پیشرانه در سیکل ترکیبی 14.9 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 اعلام شده است. خودرو تویوتا FJ کروزر توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

مشخصات فنی موتور تویوتا FJ کروز

4 thumb 450 520 نقد و بررسی تویوتا اف جی کروز FJ Cruiser

خودرو تویوتا FJ کروزر مجهز به یک پیشرانه 4 لیتری است که قادر است نیرویی معادل 268 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 380 نیوتون متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک 5 سرعته به هر چهار چرخ منتقل نماید.

جدول مشخصات فنی fj کروز

نام خودروFJ Cruiser
کلاس خودروSUV متوسط
حجم موتور (سی سی)۳۹۵۶
تعداد و آرایش سیلندر۶ سیلندر خورجینی
تعداد سوپاپ۲۴
محور محرکدو دیفرانسیل (۴WD)
گیربکس(جعبه دنده)۵ دنده اتوماتیک
حداکثر قدرت ۲۶۸ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور۳۸۷ نیوتن متر گشتاور در ۴۴۰۰ دور در دقیقه
شتاب ۰ تا ۱۰۰۸,۳
حداکثر سرعت (km/h)۱۸۰
وزن (کیلوگرم)۱۹۱۰
طول/عرض/ارتفاع(میلیمتر)۱۸۳۰/۱۹۰۵/۴۶۷۰
مشخصات تایر۲۵۶/۷۰R17

باتری تویوتا اف جی کروزر در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های رفاهی تویوتا اف جی کروز

07637705226783324761 نقد و بررسی تویوتا اف جی کروز FJ Cruiser

گرچه از اتومبیل‌های ویژه آفرود نباید توقع بهره‌مندی از آپشن‌های رفاهی متنوع را داشت، اما تویوتا اف جی کروزر کمی بیش از حد نسبت به این موضوع بی‌تفاوت بوده و تجهیزات رفاهی متنوعی در لیست آپشن‌های آن مشاهده نمی‌شود؛

در ادامه به مهمترین امکانات رفاهی تویوتا اف جی کروزر اشاره شده است: آینه وسط الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، روکش صندلی پارچه‌ای ضد آب و تنظیمات دستی صندلی‌ها، سیستم صوتی JBL ده اسپیکر، نمایشگر دنده عقب در آینه، بلوتوث، USB، نمایشگر سه‌گانه داشبورد: شیب سنج-قطب نما- دماسنج و کروز کنترل.

 دانلود دفترچه راهنمای تویوتا fj کروزر

    بررسی طراحی ظاهری تویوتا FJ کروز

    dreams.metroeve hummer dreams meaning نقد و بررسی تویوتا اف جی کروز FJ Cruiser

    طراحی ظاهری تویوتا FJ کروزر از مدل FJ40 اقتباس شده است. در حقیقت FJ کروزر را باید خودرویی با بدنه کلاسیک دانست که در زیر پوسته آن یک تویوتا پرادو قرار دارد. البته ابعاد تویوتا FJ کروزر در مقایسه با پرادو کوچک‌تر است.

    طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب 4670، 1905 و 1830 میلیمتر هستند. فاصله محوری نیز 2690 میلیمتر است که از این نظر نیز از پرادو کوچک‌تر است.

    اصلی‌ترین مشخصه‌های ظاهری این خودرو را باید دربهای خاص آن دانست که خلاف جهت یکدیگر باز می‌شوند. طراحی کلی بدنه نیز یک حالت جعبه‌ای یا آیرودینامیک بسیار ضعیف دارد و از این نظر باید آن را همانند مرسدس بنز جی کلاس دانست.

    طراحی بیرون تویوتا اف جی کروزر

    cover 1 9x1 نقد و بررسی تویوتا اف جی کروز FJ Cruiser

    نمای بیرونی تویوتا اف جی کروزر و جلو پنجره آن شما را به یاد خودروی لندکروز می‌اندازد. اگرچه این خودرو در بخشی از طراحی‌های بدنه و قطعات پلتفرم شبیه تویوتا ۴ runner است اما برعکس سواری خشک آن خودرو، تویوتا اف جی کروزر یک سواری بسیار نرم دارد و در جاده‌های سنگلاخی و ناهموار اصلاً آزاردهنده نمی‌باشد.

    تویوتا اف جی کروزر با طراحی خاص و ارتفاع زیادش از سطح زمین، یک SUV جذاب و فوق‌العاده محسوب می‌شود. شکل جلوی آن مشابه خودروی FJ40 است و سقف آن سفیدرنگ و شیشه عقب چهارضلعی با دور لاستیکی دارد. خط زه اطراف خودرو، لاستیک‌های بزرگ و یک لاستیک اضافه تعبیه شده، نورافکن‌های روی آینه‌های خودرو و ۳ دسته برف‌پاک‌کن طراحی بیرونی این خود را نیز جذاب کرده است. 

    طراحی داخل تویوتا اف جی کروزر

    b6b0fc3bd08209fc22bd8b800614ffb7 نقد و بررسی تویوتا اف جی کروز FJ Cruiser

    داخل کابین خودرو تویوتا FJ کروزر مانند طراحی بدنه آن، کاملا از شخصیت آفرودی برخوردار است. داشبورد طراحی ساده ای دارد و متریال به کار رفته در بیشتر قسمت ها از پلاستیک بوده و قطعات نقره ای نیز کم و بیش در آن دیده می شود. ادوات و تجهیزات به صورت کاربردی و کاملا دردسترس تعبیه شده اند.

    فضای پا و سرو گردن برای هر دو ردیف مناسب ارزیابی می شود ولی سرنشینان عقب باید از درب جلو سوار شوند که ممکن است باعث اذیت سرنشینان شود. صندلی ها از روکش ضد آب برخوردار بوده و با جا به جایی آنها، فضای صندوق بار افزایش می یابد.

    مزایا و معایب تویوتا اف جی کروز

    2017 Toyota FJ Cruiser 1 نقد و بررسی تویوتا اف جی کروز FJ Cruiser

    چرا تویوتا FJ کروزر بخریم؟مزایا

    • فرمان پذیری دقیق
    • چابکی سواری
    • پایدار مناسب
    • استهلاک کم قطعات
    • کشش عالی پیشرانه با توجه به کاربری
    • طراحی بسیار زیبا

    این ماشین از طراحی زیبایی برخوردار می باشد که باعث جذب مشتری می شود. این ماشین بدنه بسیار قوی دارد و در برابر حوادث مقاوم می باد. این ماشین بخاطر طراحی زیبایی که دارد باعث جذب مشتری می شود و همچنین فروش خوبی نیز دارد.

    • عملکرد خوب پیشرانه

    این ماشین از پیشرانه خیلی خوب و بالایی برخوردار می باشد. این ماشین از سرعت و موتور و همچنین باک بسیار خوبی برخوردار است که رانندگی با این ماشین بسیار لذت بخش می باشد و خسته نمی شوید.

    • امکانات رفاهی بالا

    این ماشین از بهترین و عالی ترین امکانات رفاهی برخوردار می باشد. یکی از ویژگی های خوب این ماشین همین امکانات رفاهی می باشد.

    • فضای مناسب داخل کابین

    این ماشین فضای خوبی دارد و سر نشینانی که در پشت هستند، احساس خستگی نخواهند کرد. این ماشین صندلی هایش جمع می شود و فضای زیادی را برای شما باز می کند. در صندلی عقب این ماشین، فضای برای پاها زیاد می باشد.

    • کیفیت ساخت بالا

    این ماشین بدنه بسیار مقاوم و محکم در برابر حوادث و تصادف ها دارد و از سر نشینان خود محافظت می کند. این ماشین از بدنه بسیار زیبا درست شده و در بدنه این ماشین از بهترین آهن و آلومینیوم استفاده شده است.

    • کیفیت سواری مطلوب

    این ماشین از بهترین و عالی ترین سوار کیفیت برخوردار است که رانندگی با این ماشین بسیار لذت بخش می باشد. در داخل این ماشین برای صندلی هایش از متریال خیلی عالی استفاده شده است که باعث اذیت شدن راننده و سر نشینان نخواهد شد.

     معایب تویوتا اف جی کروز

    2008 toyota fj cruiser 09 min نقد و بررسی تویوتا اف جی کروز FJ Cruiser

    • قیمت بالا که بیشتر جنبه لوکس پیدا کرده است
    • نیاز داشتن به میدان زیاد برای دور زدن
    • مصرف سوخت بسیار بالا که روزانه باید از بنزین فراوان استفاده کرد
    • کابین با طراحی ساده و کسل کننده
    • کوبش و سر و صدای اتاق حتی در کیلو متر های پایین

    این ماشین یک نکته منفی دارد که آن هم این موضوع است که ماشین در زمان رانندگی باعث به صدا در آمدن موتورش می شود که تا داخل کابین نیز می آید که باعث اذیت شدن راننده و سرنشینان می شود.

    • قیمت بالا

    این ماشین از امکانات رفاهی و ایمنی خوبی برخوردار است و بخاطر همین موضوع و ویژگی ها دیگر قیمت بالایی دارد. این ماشین امکانات بسیار خوبی دارد ولی قیمت بالایی دارد که بودن قیمت بالا این ماشین یکی از نکات منفی این ماشین می باشد.

    • خدمات پس از فروش ضعیف

    اگر ماشین شما دچار مشکلی شود، زمان زیادی می برد تا آن مشکل را بر طرف کنند که این موضوع یکی از ویژگی های منفی این ماشین که باعث می شود مشتری های خود را از دست دهد.

        ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

      وضعیت ایمنی تویوتا FJ کروز

      49810 jf cruiser نقد و بررسی تویوتا اف جی کروز FJ Cruiser

      تویوتا اف جی کروزر نسل اول موفق به کسب بالاترین نمره از موسسه بیمه امنیت بزرگراه‌های آمریکا iihs شده که امنیت مطلوب این خودرو را تضمین می‌کند. تویوتا اف جی کروزر به تجهیزات ایمنی زیر مجهز شده است:

      شش عدد کیسه هوا (جلو – جانبی و پرده ای) ABS، EBD، ترمز کمکی، سنسور عقب و فشار باد تایر، سامانه کنترل کشش و پایداری و کنترل هوشمند.

      ارزش خرید خودرو تویوتا اف جی کروز

      1587019970019 نقد و بررسی تویوتا اف جی کروز FJ Cruiser

      خودرو اف جی کروزر به لطف موتور پرقدرت و مشخصات فنی خوب می تواند گزینه مناسبی برای افرادی که به سفرهای خارج از شهر علاقه دارند، باشد. اما به خاطر داشته باشید این خودرو به علت مصرف بالای سوخت و داشتن سیستم تعلیق پرتکان برای استفاده درون شهری چندان مناسب نمی باشد.

      علاوه بر این، تجهیزات و امکانات اندک و قیمت گران این خودرو از دیگر نکاتی است که هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید. اگر در کنار داشتن قابلیت های آفرود به دنبال شاسی بلندی هستید که قابلیت استفاده در شهر را برای شما فراهم کند، می توانید به سراغ تویوتا پرادو و یا هامر H2 بروید.

      نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

      بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

      عضو شوید
      آگاه شوید
      guest
      1 دیدگاه
      قدیمی ترین
      جدیدترین بیشترین رای
      فید بک نظرسنجی داخل متن
      مشاهده تمام نظرات
      صادق
      صادق
      9 ماه پیش

      سلام. حقیقتش ماشین بدشکل و بدردنخور و قدیمی هستش

      مشاوره رایگان و ثبت سفارش