4.8
(55)

نشانه های خرابی باتری ماشین ، دلایل خراب شدن باتری ماشین ، خراب شدن باتری ماشین

قاعدتا خراب شدن باتری ماشین و از کار افتادن آن ناگهانی اتافاق نمی افتد و نشانه هایی دارد که شما را زودتر از مواقعی که دیگر باتری خودرو از کار بیفتد آگاه میکند.

اما نشانه های خرابی باتری چیست؟

  • گذشتن زمان عمر باتری

قبل از هرچیزی به خاطر داشته باشید طول عمر باتری خودرو 2سال یا 40هزار کیلومتر است و هر کدام از این دو زودتر سر رسید باید باتری را تعویض کنید. و مطمئنا به خرید باتری نیاز دارید.

  • دیر روشن شدن خودرو

یکی از مهمترین نشانه های خرابی باتری ماشین دفعات استارت خوردن خودرو  و به عبارتی دیر روشن شدن ماشین است. اگر شما در هر بار روشن کردن خودرو  تعداد دفعاتی که استارت میزنید زیاد است احتمال زیاد باتری خودروتان خراب است.

car battery 2 نشانه های خرابی باتری ماشین
نشانه های خراب شدن باتری ماشین
  • تغییر رنگ نشانگر سلامت باتری

در بسیاری از باتری های جدید نشانگری قرار دارد که نشان دهنده سلامت باتری است. این نشانگر دارای سه رنگ سبز، زرد و قرمز است و هرچه از رنگ سبز به رنگ زرد و سپس قرمز تغییر کند نشان از خرابی باتری ماشین است.

  • تغییر شکل ظاهری باتری

باتری در کنار موتور قرار دارد و موتور به علت فعالیت و حرارت زیاد باعث گرم شدن باتری می شود که هیمن باعث برآمدگی و خرابی باتری میوشد. هم چنین ضربه و شکستگی نیز باعث خرابی و کاهش عمر باتری میشود.

  • استارت نخوردن در هوای سرد

سرمای زیاد بر روی عملکرد باتری تاثیر میگذارد. در این مواقع خودرو شما یا استارت نمیخورد یا خیلی سخت روشن می شود. البته زمانی آن را میتوان از باتری دانست که خودرو در زمان طولانی تری روشن شود.

  • نبودن برق پشت آمپر

یکی دیگر از نشانه های خرابی باتری، نبودن برق پشت آمپر است که البته سوسو دن چراغ صفحه کیلومتر هم از نشانه های آن است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
مشاوره رایگان و ثبت سفارش