4.8
(190)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه ولوو V40 و آلفارومئو جولیتا و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم. آلفارومئو جولیتا بهتره یا ولوو V40 کدام را بخریم؟

Volvo V40 2012 ID42221 280212 scaled مقایسه ولوو V40 و آلفارومئو جولیتا
مقایسه ولوو V40 و آلفارومئو جولیتا

ولوو V40 یک خودروی خانوادگی هاچ بک کوچک است که نخستین مرتبه در سال 2012 در نمایشگاه ژنو معرفی شد و در همان سال وارد بازارهای جهانی شد و در سال 2016 نیز یک فیس لیفت را تجربه نمود. همچنین ولوو V40 در یک نمونه کراس کانتری با تفاوت هایی در شکل بدنه هم عرضه می شود.

ولوو V40 با استفاده از پلتفرم C ولوو ساخته شده و با موتورهای متعددی قابل خریداری است. ولوو V40 در سال 2014 توسط شرکت افراموتور وارد بازار کشورمان شد اما به هیچ وجه نتوانست موفقیت محصولی مانند ولوو XC90 را تجربه یا تکرار کند. سرانجام این خودرو در سال 2019 از خط تولید خارج شد.

به نظر می رسد مهمترین دلیل آن شاید قیمت بالا و غیر رقابتی این خودرو و همچنین خدمات پس از فروش ضعیف این خودرو بود. البته لازم به ذکر است که خودروهای این کلاس از محبوبیت چندانی در میان مشتریان ایرانی برخوردار نیستند و پیش بینی فروش ضعیف این خودرو چندان سخت نبود.

همچنین ولوو V40 بازار خرید و فروش دست دوم ضعیفی نیز دارد. با تمام این توضیحات باز هم با طراحی زیبای خود و رانندگی نرم، آسان و دلپذیر یک گزینه مناسب برای خانواده ها است که قصد خرید خودرویی جمع و جور و در عین حال جذاب و با امکانات رفاهی پیشرفته را دارند.

alfa romeo giulietta przod bok 1024x763 1 مقایسه ولوو V40 و آلفارومئو جولیتا
عکس آلفارومئو جولیتا

در سال 1954، نخستین نسل آلفارومئو جولیتا با کد 750/701 در نمایشگاه خودروی تورین رونمایی شد. خودروی مورد نظر یک کوپه دیفرانسیل عقب جذاب و مجهز به پیشرانه 1.3 لیتری بود و نسخه‌های مختلفی از آن (کروک و سدان) طی سال‌های بعد تولید شد، در حالی که بین سال‌های 1954 تا 1965 تیراژی حدود 135000 نسخه تولیدی داشت.

نسل دوم جولیتا در سال 1977 با کد 116 معرفی شد که بر خلاف نسل قبلی این نسل با ابعادی کشیده تر، تنها به صورت یک سدان چهار در تولید شد. این نسل تا سال 1985 به صورت موتور جلو با طیف گسترده ای از موتورها و تریم های مختلف تولید می شد و به عنوان یکی از خودروهای ناوگان پلیس ایتالیا نیز به کار گرفته شد.

نسل سوم جولیتا در ماه مارس سال 2010 پس از بیش از سه دهه غیبت به مناسبت صدمین سالگرد تأسیس کمپانی آلفارومئو و در جریان نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی گردید. همچنین این خودرو در سال 1391 توسط شرکت آلفا موتور (توزیع کننده رسمی محصولات آلفارومئو) به بازار کشورمان معرفی شد. اما پس از ممنوعیت واردات خودرو در سال 1397، از بازار کشورمان خداحافظی کرد و  آخرین نسخه های آن مدل سال 2017 هستند.

در نهایت، در ماه مارس سال ۲۰۱۰ به مناسبت صدمین سالگرد تأسیس کمپانی آلفارومئو و در جریان نمایشگاه خودرو ژنو، نسل جدید (نسل سوم) از جولیتا با ظاهری متفاوت و ویژگی‌های فنی کاملا جدید رونمایی شد.

پس از معرفی جولیتا با ظاهری متفاوت و ویژگی‌های فنی کاملا جدید، کمپانی آلفارومئو تا حدودی توانست شکوه گذشته‌ خود را به‌ دست بیاورد. آلفارومئو حاصل تفکرات و نگرش خاص ایتالیایی لورنزو راماسیوتی، طراح اسبق استودیوی معروف پنین فارینا و رئیس فعلی دپارتمان طراحی گروه فیات است. از آغاز معرفی جولیتا، این خودرو در شهر کازینو و در منطقه‌ لاتزیو ایتالیا تولید می‌شود.

مقایسه کلی ولوو V40 و آلفارومئو جولیتا

Volvo V40 Restylage 2016 9 مقایسه ولوو V40 و آلفارومئو جولیتا
عکس ولوو V40

ولوو وی 40 یکی از پرفروش ترین محصولات شرکت ولوو می باشد که میان ایرانیان و سایر مردم جهان محبوبیت بسیاری دارد. همچنین این خودرو بدون شک یکی از بهترین خودروهای تولید شده توسط این کارخانه سوئدی است و در مسیرهای شهری و جاده ای نیز عملکرد بسیار خوبی دارد.

Volvo Cars یک کمپانی خودروساز سوئدی است که خودروهایی در کلاس‌های شاسی بلند، استیشن واگن، هاچ‌بک، سدان و کوپه تولید می‌کند. کارخانه خودروسازی ولوو در اصل متعلق به شرکت بلبرینگ سوئدی SKF بود. اما در سال 1936، SKF سهم خود را از شرکت به ولوو فروخت.

تا سال 1999، ولوو کارز به عنوان بخش تولید خودروهای سواری ولوو فعالیت می کرد، اما در اواخر همان سال فورد آمریکا، ولوو کارز را از گروه ولوو خریداری کرد. اما شرکت خودروسازی جیلی چین سرانجام در سال 2010 سهام این شرکت را از فورد خرید، بنابراین خودروهای ولوو اکنون توسط جیلی تولید می شوند.

همان طور که بیان شد خودروهای ولوو نیز توسط افراموتور در کشورمان معرفی شد، اما به تدریج و با عملکرد ضعیف این شرکت، زمزمه هایی مبنی بر آغاز کار داتیس خودرو به عنوان نماینده جدید ولوو در ایران به گوش رسید اما تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.

alfa romeo giulietta veloce tyl bok 1024x668 1 مقایسه ولوو V40 و آلفارومئو جولیتا
عکس آلفارومئو جولیتا

آلفارومئو جولیتا نماینده معروف ترین شرکت خودروسازی جهان، یک هاچ بک اسپورت است که البته با توجه به ابعادش می توان آن را نماینده سگمنت C در رده خودروها دانست.

شاید بسیاری از شما نیز با شنیدن نام جولیتا تصور کنید که این یک خودروی کاملاً جدید است، اما باید بگوییم خودرویی که در سال 2010 در نمایشگاه بین المللی ژنو به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس کمپانی آلفارومئو به جهانیان معرفی شد در واقع سومین نسل از این خودروی ایتالیایی است و اولین نسل آن تولید سال 1954 می باشد.

آلفارومئو جولیتا یکی از خودروهای کوچک و لوکس بازار است که مشتریان منحصر به فردی دارد. ایمنی بالا، هندلینگ قابل قبول و شتاب بالا از جمله مزیت های این خودرو است. از طرفی موتور آلفارومئو جولیتا نسبت به کیفیت بنزین مصرفی فوق العاده حساس است و پیچیدگی فنی آن تعمیرات دوره ای را با مشکل مواجه می کند.

آلفارومئو جولیتا یک خودروی دو نفره است و برای مصارف خانوادگی چندان مناسب نیست. از طرفی قیمت بالای آن باعث می شود متقاضیان زیاد تمایلی به خرید آن نداشته باشند. صرف نظر از این، جولیتای ایتالیایی چهره ای شرور دارد و انتخابی ایده آل برای طرفداران سوپرمینی های اروپایی خواهد بود.

 

همچنین بخوانید: مقایسه ولوو XC60 و بی ام و X3

فیلم مقایسه ولوو V40 و آلفارومئو جولیتا

ویدئوی زیر خودرو های ولوو V40 و آلفارومئو جولیتا را باهم مقایسه کرده و مشخص می کند ارزش خرید کدام بیشتر است که به خریداران این خودروها کمک زیادی می کند.

 

 

مقایسه فنی ولوو وی 40 با آلفارومئو جولیتا

اما آلفارومئو جولیتا و ولوو V40 از لحاظ فنی چه تفاوت‌هایی دارند و کدام یک بهتر از دیگری است؟ بسیاری معتقدند کیفیت دو خودروی آلفارومئو جولیتا و ولوو V40 مشابه همدیگر است.

تفاوت مشخصات فنی موتور ولوو V40 و جولیتا

4dbb5a9s 960 مقایسه ولوو V40 و آلفارومئو جولیتا
عکس پیشرانه ولوو V40

ولوو V40 در 4 تیپ به بازارهای جهانی عرضه می شود: مومنتوم (Momentum)، آر دیزاین (R-Design)، اینسکریپشن (Inscription) و کراس کانتری (Cross Country) که هر کدام خصوصیاتی دارند. تمام نمونه های وارداتی ولوو V40 در تیپ R-Design بودند اما بهترین تجهیزات این خودرو در تیپ R-Design Plus در اختیار مشتریان ایرانی قرار گرفت.

تمام تیپ های ولوو V40 دارای پیشرانه 1.9 لیتری 4 سیلندر T4 یا 5 سیلندر T5 مجهز به توربو شارژ هستند و به غیر از تیپ کراس کانتری که دو دیفرانسیل است سایر تیپ های خودرو دیفرانسیل جلو هستند و هر کدام از تیپ ها علاوه بر امکانات پایه دارای کیت مخصوص به خود نیز هستند.

ولوو V40 تیپ R-Design دارای یک پیشرانه 5 سیلندر 20 سوپاپ با حجم 1984 سی سی مجهز به توربوشارژ است که توانایی تولید حداکثر توان 213 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 300 نیوتن متر در دور 5500 دور در دقیقه را دارد.

این نیروی محرکه از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک پاورشیفت به چرخ های جلو فرستاده می شود، بنابراین ولوو V40 می تواند در 6.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. مصرف سوخت این خودرو به صورت سیکل ترکیبی در هر صد کیلومتر، حدود 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر است.

2016 alfa romeo giulietta super hatchback engine مقایسه ولوو V40 و آلفارومئو جولیتا
عکس پیشرانه آلفارومئو جولیتا

آلفارومئو طیف گسترده ای از موتورهای دیزلی و بنزینی را برای جولیتا به مشتریان خود ارائه می دهد. اما اکثر نسخه های وارداتی به کشورمان مجهز به پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ هستند.

این پیشرانه که ایتالیایی ها آن را MultiAir Turbo Benzina می نامند، توانایی تولید حداکثر قدرت 170 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 250 نیوتن متر در 2500 دور در دقیقه را دارد.

این نیروی محرکه از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه یا TCT به چرخ های عقب فرستاده می شود، بنابراین جولیتا می تواند در شرایط عادی در 7.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

در نهایت میانگین مصرف سوخت جولیتا به صورت سیکل ترکیبی در هر صد کیلومتر، در شرایط عادی که ذکر شد، حدود 4.5 لیتر در هر صد کیلومتر است، اما قطعا این مصرف در شرایط خاص کشورمان متفاوت خواهد بود.

قدرت و انتخاب نوع دینامیک رانندگی را می توان با حالت رانندگی خاص آلفارومئو به نام DNA انتخاب کرد. این سیستم از سه حالت رانندگی تشکیل شده است و در هر حالت عملکرد فرمان، سیستم تعلیق و سیستم های ایمنی خودرو متفاوت است.

نوع نخست حالت D یا حالت رانندگی دینامیکی برای شرایط ناهموار و ناهمسطح، نوع دوم حالت N برای رانندگی در شرایط عادی به ویژه رانندگی در داخل شهر است و نوع سوم حالت A برای رانندگی در تمام شرایط آب و هوایی طراحی شده و برنامه‌ریزی عملکرد تمامی سیستم‌ها به گونه ای خواهد بود که توانایی پاسخگویی در آن شرایط را دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقایسه فنی آلفارومئو جولیتا و ولوو V40 جدول زیر را مطالعه کنید.

مقایسه مشخصات فنی ولوو V40 و آلفارومئو جولیتا
مدل خودروولوو V40آلفارومئو جولیتا
حجم موتور1984 CC1368 CC
حداکثر قدرت213 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه170 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور300 نیوتون متر در 5500 دور در دقیقه250 نیوتون متر در 2500 دور دقیقه
گیربکس6 سرعته اتوماتیک پاورشیفت6 سرعته اتوماتیک – 5 سرعته دستی
مصرف سوخت (ترکیبی)8.1 لیتر در صد کیلومتر4.5 (5.8) لیتر در صد کیلومتر
شتاب صفر تا 1006.9 ثانیه7.7 ثانیه
حداکثر سرعت235 کیلومتر در ساعت218 کیلومتر در ساعت
وزن خالص1441 کیلوگرم1310 کیلوگرم
حجم باک62 لیتر60 لیتر

 

باتری ولوو وی 40 و باتری آلفارومئو جولیتا در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مقایسه امکانات و آپشن های Volvo V40 با آلفارومئو جولیتا

volvo v40 t5 r design 2014 1 مقایسه ولوو V40 و آلفارومئو جولیتا
عکس داشبورد ولوو V40

در ادامه مقایسه ولوو V40 و آلفارومئو جولیتا به بررسی و مقایسه امکانات و آپشن های آنها رسیدیم که امکانات ولوو V40 به شرح زیر می باشد:

  • کیسه هوای راننده و سرنشین جلو – کیسه هوای جانبی – کیسه هوای پرده ایدر مدل R-Design Plus: کیسه هوای عابر پیاده و کیسه هوای زانوی راننده
  • کمربندهای 3 نقطه ایی و پیش کشنده
  • صفحه نمایش 7 اینچی رنگی
  • دکمه کنترلی روی فرمان
  • ورودی USB و iPod و AUX و بلوتوث
  • قابلیت پخش MP3 و DVD
  • مجهز به 8 بلندگو
  • قابلیت شماره گیری تلفن از روی کنسول و ایجاد لیست تماس ها
  • سیستم مخابراطی اضطراری
  • سیستم ترمز و پایداری ABS – EBD
  • سیستم کنترل کشش و پایداری دینامیکی
  • کروز کنترل
  • آینه های جانبی به صورت برقی و گرمکن
  • صندلی های طبی به همراه گرمکن صندلی های جلو
  • بخارزدایی شیشه ها به صورت خودکار بر حسب دما
  • سیستم تهویه مطبوع دوگانه
  • صفحه کیلومتر دیجیتالی
  • تنوع تصویر زمینه صفحه کیلومترشمار
  • نورپردازی داخلی
  • روکش چرم طبیعی صندلی ها
  • روکش چرمی غربالک فرمان
  • پدال های اسپرت آلومینیومی
  • لوازم داخلی و دکمه های کروم
  • سیستم هشدار و ترمز خودکار شهری
  • سیستم حفاظت داخل کابین در زمان واژگونی
  • صندلی برقی 8 حالته راننده با سه حافظه
  • آینه میانی الکتروکرومیک
  • کامپیوتر سفری
  • سقف پانوراما
  • کیت بدنه
  • رینگ های آلومینیومی 18 اینچی
  • سنسور باران
  • شیشه شور چراغ های جلو
  • چراغ مخصوص روزدر نسخه R-Design Plus به غیر از امکانات بالا
  • سیستم پارک دوبل خودکار
  • سیستم هدایت بین خطوط
  • سیستم استارت استاپ
  • هدآپ هشداردهنده برای جلوگیری از بروز تصادف
  • سنسور پارک در جلو و عقب
  • دوربین عقب
  • قابلیت چرخش چراغ های جلو در هنگام پیچ
  • سیستم تشخیص تابلوهای راهنمایی و رانندگی
  • نشانگر وضعیت درب ها از روی ریموت
  • سیستم هشدار خواب آلودگی راننده و انحراف از مسیر
  • سیستم هشدار موانع با قابلیت تنظیم فاصله
  • رادار نقاط کور در رانندگی
  • سیستم هشدار رانندگی بین خطوط و با ویبره فرمان
  • صندلی برقی سرنشین جلو
  • سیستم راهنمای استفاده از تجهیزات
  • سیستم استارت هوشمند
  • سیستم ورود بدون کلید لمسی با حافظه
  • تنظیم هوشمند شعاع نور چراغ های جلو
  • سیستم خاموش / روشن شدن موتور در ترافیک ها و توقف ها Start/stop engine
  • فرمان برقی سه حالته
  • یخچال داشبورد
  • چراغ های زنون
  • محافظ صندلی کودک ISO Fix
  • سیستم پاور ویندوز

 

alfa romeo giulietta wnetrze 1024x662 1 مقایسه ولوو V40 و آلفارومئو جولیتا
عکس داشبورد آلفارومئو جولیتا

امکانات و آپشن های آلفارومئو جولیتا در حد مناسبی ارزیابی می شود که به شرح زیر می باشد:

  • کیسه هوای سرنشینان جلو – کیسه هوای جانبی – کیسه هوای پرده‌ای – مجموعا 6 کیسه هوا
  • سیستم های ترمز و پایداری و سامانه کنترل دینامیک VDC که شامل ESP، ASR، HBA، MSR، CBC، DST، HHC، ABS، EBD، E-Q2، PreFill و AFS می‌باشد DSC – Hill Holder
  • سیستم ترمز ضد قفل ABS
  • سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
  • سیستم کنترل دینامیک فعال خودرو VDC
  • سیستم کنترل پایداری اتومبیل در هنگام ترمز گیری CBC
  • کالیبرهای ترمز برمبو
  • پشت سری‌های فعال
  • سیستم کنترل کشش الکترونیکی ESC
  • سیستم جلوگیری از هرزگردی ASR
  • دیفرانسیل الکترونیکی
  • سیستم کمکی ترمز خودرو
  • سیستم هوشمند نشانگر باد تایرها
  • سیستم ضد سرقت ایموبلایزر
  • سیستم ورود و استارت بدون کلید
  • سیستم Microhybrid Start and Stop
  • سنسورهای جلو و عقب
  • کروز کنترل هوشمند
  • تنظیم خودکار چراغ‌ها با زاویه فرمان مجهز به زنون و LED و دیلایت و سیستم شستشو
  • سنسور نور و سنسور باران
  • سیستم صوتی Hi-Fi مجهز به آمپلی فایر Bose و 8 بلندگو (سفارشی)
  • بلوتوث – قابلیت پخش CD و MP3
  • قابلیت تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان
  • سانروف و در بعضی از ورژن‌ها سقف پاناروما
  • آینه‌های الکتروکرومیک
  • گرمکن آینه‌های جانبی
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه
  • صندلی‌های برقی جلو
  • حافظه صندلی راننده
  • روکش چرمی صندلی به همراه گرمکن
  • سیستم Blue&Me
  • فرمان برقی تلسکوپی بشکن با روکش چرم با قابلیت تنظیم سیستم صوتی
  • تهویه مطبوع خودکار با قابلیت تنظیم دما به صورت مجزا برای سرنشینان جلو
  • سیستم درایو مد DNA (امکان انتخاب و تنظیم خودرو با شرایط رانندگی به دلخواه راننده: اسپرت، نرم و زمستان)
  • موتور توئین توربو با مجهز به سیستم مولتی ایر
  • گیربکس 6 سرعته خودکار دو کلاچه و پدال پشت فرمان
  • شیشه بالابر one touch
  • صندلی‌های تاشو ردیف عقب
  • رینگ آلومینیومی
  • ریموت کنترل
  • صفحه نمایش اطلاعات خودرو
  • صفحه نمایشگر چند منظوره به صورت سفارشی

 

بیشتر بخوانید: مقایسه سیتروئن C3 و مزدا 3

مقایسه طراحی ظاهری آلفارومئو Giulietta و ولوو V40

Volvo V40 Restylage 2016 5 1 مقایسه ولوو V40 و آلفارومئو جولیتا
عکس ولوو V40

ولوو V40 توسط آقای (Peter Horbury) طراح مشهور انگلیسی طراحی شده است. در قسمت جلویی خودرو نخستین موردی که توجه شما را به خود جلب می کند جلوپنجره آن است که کاملا مشکی است و یک خط نقره ای از وسط آن می گذرد و آرم ولوو را نیز در برگرفته است.

به نظر می رسد ولوو V40 ظاهری بی روح دارد و شاید دلیل این امر طراحی نرم و ساده چراغ ها باشد. سپر خودرو به شکل بزرگ و پهنی طراحی شده و چهره ای خشن به آن بخشیده است اما چراغ های آن باعث می شوند تا این مورد اصلا به چشم نیاید. همانند دیگر ولووها، کاپوت جلوی ولوو V40 دارای دو فرورفتگی با طراحی ظریف و مطابق با شرایط خودرو وجود دارد.

یک خط برجسته حدفاصل میان چراغ های جلو تا چراغ های عقب در کنار خودرو طراحی شده و از میان دستگیره درب ها نیز عبور می کند. در طراحی بیرونی این خودرو از تزئینات کرومی کمتری استفاده شده و حتی دستگیره درب ها هم رنگ بدنه خودرو هستند. همچنین از چرخ های آلومینیومی 5 پره در این خودروی لوکس و زیبا استفاده شده است.

در نمای عقب خودرو با طراحی خاص و زیبا روبرو خواهید بود و علاوه بر قرارگرفتن نام خودرو روی درب عقب. پلاک آن نیز در داخل سپر جانمایی شده که آن را از سایر مدل ها متمایز می کند. همچنین خروجی های دایره ای شکل اگزوز علاوه بر ظاهر زیبا، تیپی اسپورت به خودرو بخشیده است.

967666 phjskikeac whr مقایسه ولوو V40 و آلفارومئو جولیتا
عکس آلفارومئو جولیتا

آلفارومئو جولیتا بر روی پلتفرم بازطراحی شده گروه فیات ساخته شد. پلتفرمی که فیات با صرف میلیون‌ها یورو، آن را برای تولید این ایتالیایی خوش چهره مورد بهینه سازی اساسی و ساختاری قرار داد.

در طراحی بیرونی خودرو، حتی اگر از دور به جولیتا نگاه کنید، متوجه خواهید شد که یک خودروی ایتالیایی یا به عبارتی یک آلفارومئوی واقعی است. در نمای جلو، تمامی المان های آلفارومئو به وضوح قابل مشاهده هستند. جلوپنجره مثلثی معروف به همراه لوگوی رنگی این شرکت به همراه محل نصب پلاک زیر چراغ جلو به وضوح زیبایی کامل را بیان می کند.

همچنین چراغ های جلو با گرافیک مدرن خود توسط کاپوت، سپر و جلوپنجره احاطه شده اند. در نمای جانبی، گلگیرهای جلو، دماغه خودرو را کمی کشیده نشان می دهند، خطوط بدنه کمترین پیچیدگی را دارند و اندازه شیشه های جانبی نیز برای خودرویی در این کلاس با شخصیت اسپرت بسیار مناسب است.

نکته جالب و ظریف این قسمت دستگیره های مخفی درب عقب خودرو است که می تواند برای لحظه ای جولیتا را یاد یک هاچ بک سه درب بیاندازد. همچنین نکته مثبت دیگر تناسب خوب رینگ های خودرو با ابعاد و بدنه این هاچ بک زیباست.

در نمای عقب خودرو، با طراحی حساب شده ای مواجه خواهید شد، چراغ های عقب دو قسمتی با نوارهای LED و دو خروجی اگزوز، روح اسپرت این خودرو را به نمایش می گذارد.

از لحاظ طراحی داخلی:

volvo v40 2016 interior مقایسه ولوو V40 و آلفارومئو جولیتا
عکس کابین ولوو V40

ولوو V40 از طراحی داخلی بسیار جذاب و مدرنی بهره می برد و ظرافت و زیبایی خاصی دارد. نورپردازی جذاب و شیک کابین در کنار تودوزی چرم طبیعی، صندلی های طبی بسیار دلنشین و رویایی فراهم آورده است.

تزئینات کرومی را در جای جای خودرو می توان دید که به زیباترین شکل ممکن طراحی و جانمایی شده است. صفحه نمایش رنگی آن در وسط داشبورد قرار گرفته و یک صفحه کیلومتر دیجیتال در پشت فرمان قرار دارد.

دریچه های تهویه مطبوع در دو طرف داشبورد برای سرنشینان جلو و دریچه های زیر مانیتور برای سرنشینان عقب قرار گرفته اند. دکمه های کاربردی که بیشتر استفاده می شوند برای راحتی راننده روی فرمان تعبیه شده است و بقیه در زیر خروجی تهویه هوا مطبوع قرار گرفته اند.

همچنین شما در ولوو V40 قابلیت تنظیم ارتفاع فرمان را نیز دارید. اهرم دنده ولوو V40 نیز دارای ظاهری زیبا و مناسب است. کیفیت متریال به کار رفته در این خودرو بسیار خوب است. این خودرو علاوه بر سرعت زیاد هندلینگ بسیار خوبی دارد و سواری نرم و راحتی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

giulietta47791b مقایسه ولوو V40 و آلفارومئو جولیتا
عکس کابین آلفارومئو جولیتا

هنگامی که درب کابین آلفارومئو جولیتا را باز می کنید، یک مرتبه دیگر با طراحی زیبا و اسپرت ایتالیایی روبرو می شوید که فقط در محصولات شرکت خودروسازی آلفارومئو خواهید یافت.

طراحی مجموعه صفحه کیلومتر با طراحی فرمان کاملاً شبیه جلوپنجره خودرو است اهرم تعویض دنده بسیار خوش دست، ورودی سیستم تهویه به شکل باریک، طراحی جالب سیستم محرک منحصر به فرد آلفارومئو به نام DNA و استفاده از نور قرمز یا سفید غالب در خودرو نشان دهنده حال و هوای این خودروی اسپرت هستند.

یکی از نکات مثبت کابین جولیتا استفاده از متریال با کیفیت در ساخت اکثر تجهیزات کابین است، اما می شد میزان استفاده از این متریال کیفیت بالا را در قسمت های بیشتری استفاده نمود. دید قسمت جلوی خودرو خوب است، اما دید جانبی و عقب نسبتا ضعیف به نظر می رسد.

صندلی ردیف عقب چندان فضای مناسبی ندارد و برای نشستن دو سرنشین بزرگسال وجود کم است. بنابراین جولیتا برای خانواده‌های دو نفره یا چند نفره با کوکان خردسال مناسب‌تر است. البته صندلی های عقب قابلیت تاشدن دارند و با خوابیدن صندلی ها فضایی مناسب برای حمل اجسام به حدود 750 لیتر در اختیار خواهید داشت.

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

تجربه رانندگی در Alfa Romeo جولیتا بهتر است یا ولوو V40؟

Volvo V40 Restylage 2016 4 مقایسه ولوو V40 و آلفارومئو جولیتا
عکس ولوو V40

ولوو V40 رقیب سرسخت آلفارومئو جولیتا است، خودروی بسیار خوبی با طراحی زیبا، ایمنی، سواری راحت و عملکرد عالی است و ویژگی های بسیار زیادی دارد. ولوو ادعا می کند که V40 بهترین سواری و هندلینگ را در بین مدل های خود دارد و این شرکت برای دستیابی به این هدف، به ویژه در بریتانیا، پول زیادی را خرج کرده است.

دو نوع سیستم تعلیق دینامیک و اسپرت وجود دارد که دومی 10 میلی متر کوتاه تر از اولی اما 10 درصد سفت تر است. به نظر ما سیستم دینامیک گزینه بهتری است زیرا رانندگی با V40 را لذت بخش تر می کند. مدل اسپرت این خودرو در هنگام پیچیدن صاف می ماند اما سواری کمی محکم تری دارد.

سواری ولوو به لطف آرایش سیستم تعلیق نرم و آرام است اما بر عکس جولیتا هندلینگ و سواری خاصی را ارائه نمی‌دهد. سیستم  ترمز آن اما کاملا عالی بوده و در هر سرعتی توقف شما را تضمین می کند.

در کل ولوو V40 خودرویی ایمن است که موتور گیربکس هماهنگی دارد، سواری اش نرم و آرام است و دارای ترمزهای مطمئنی می باشد. ظاهر بیرونی اش نیز جذاب است اما در داخل اتاق همه چیز ساده با کیفیت و معمولی است و سطح امکانات رفاهی بسیار خوبی دارد.

2021 alfa romeo giulietta edizione finale 3 scaled مقایسه ولوو V40 و آلفارومئو جولیتا
عکس آلفارومئو جولیتا

همیشه برای رانندگان حرفه ای گیربکس دقیق مهمتر از یک موتور قدرتمند است. جولیتا یک گیربکس فوق العاده و بی نظیر دارد. به همین دلیل وقتی که با این خودرو رانندگی می‌کنید، عملاً هیچ افت دور موتوری را احساس نمی کنید.

آلفارومئو جولیتا یک خودروی هاچ بک اسپرت است که سواری معمولی دارد و به لطف همین سواری، بهترین هندلینگ را در این کلاس به راننده خود ارائه می دهد و همچنین ترمزهای قابل اعتمادی دارد. صندلی‌های جولیتا از نظر ارگونومی، در کلاس اسپرت‌ها طبقه‌بندی می‌شوند و کمی گود هستند و برجستگی کمر و شانه را به خوبی فرامی‌گیرد.

جولیتا ترمزهایی دارد که به لطف وجود فناوری CBC حتی هنگام پیچیدن نیز با تشخیص چرخ درون پیچیدن، نیروی خود را تنظیم می‌کنند. به طور کلی جولیتا خودرویی قدرتمند است که مجهز به گیربکس عالی، ترمزهای قدرتمند و هندلینگ عالی است که تنها ایراد آن هزینه بالای قطعات یدکی و هزینه های بالای نگهداری است.

مقایسه ایمنی در ولوو V40 و Alfa Romeo Giulietta

volvo v40 crash مقایسه ولوو V40 و آلفارومئو جولیتا
عکس ولوو V40

این خودرو از نظر ایمنی و استاندارد دارای امتیاز 5 از 5 است که آن را به یکی از ایمن ترین خودروهای جهان تبدیل کرده است. اگر به دنبال خرید یک خودروی کاملا ایمن هستید، بدون شک خرید ولوو V40 یکی از بهترین گزینه هایی است که در این زمینه دارید.

در سال 2012 برای نخستین مرتبه ولوو V40 توسط سازمان تست تصادف اتحادیه اروپا Euro ncap مورد آزمایش و ارزیابی قرار گرفت و نتایج تست ها و بررسی ها عالی ارزیابی شد.

این خودرو در چهار تست ایمنی سرنشینان بزرگسال، ایمنی کودک، ایمنی عابر پیاده و کمک ایمنی به ترتیب از 100 امتیاز 98، 75، 88 و 100 امتیاز کسب کرد و پنج ستاره درخشان ایمنی را دریافت کرد. در این مدل ولوو، طراحان و مهندسان سوئدی بر ایمنی عابران پیاده تاکید کرده اند و در نتیجه از کیسه هوای عابر پیاده نیز استفاده شده است.

2014 alfa romeo giulietta body structure airbags rescue مقایسه ولوو V40 و آلفارومئو جولیتا
عکس آلفارومئو جولیتا

جالب است بدانید که آلفارومئو جولیتا یکی از معدود خودروهایی است که در یک نسل از عمر خود دو بار تست تصادف Euro Ncap را پشت سر گذاشته است که نتیجه اولین تست در سال 2010، 5 ستاره ایمنی بود، اما تست دوم در 2017 با توجه به وضع قوانین سختگیرانه، تنها 3 ستاره برای این خودرو را در پی داشته است.

در نخستین تست از نظر رتبه بندی تصادف و ایمنی، آلفارومئو جولیتا در مجموع 5 ستاره در کلاس خودروهای خانوادگی کوچک از EURO NCAP با امتیاز ایمنی 97 درصد بزرگسالان به دست آورد. همچنین 85 درصد برای کودکان و 63 درصد برای عابران پیاده و در مجموع جمع بندی سیستم های ایمنی 86 درصد است.

البته می بایست بیان شود که دریافت 3 ستاره ایمنی پس از چند سال به‌هیچ‌عنوان به معنی تغییر در سطح استحکام این خودرو یا تضعیف وضعیت ایمنی این خودرو نیست فقط وضعیت و کیفیت قوانین موسسه های ایمنی ارتقا یافته اند.

Volvo V40 بخریم یا Alfa Romeo Giulietta کدام بهتر است؟

21849 Volvo V40 2013 1024 0a مقایسه ولوو V40 و آلفارومئو جولیتا
عکس ولوو V40

این خودرو پس از ورود به بازار خودرو کشورمان با استقبال خوبی از طرف خریداران مواجه نشد که شاید مهمترین دلیل آن گرانی و غیررقابتی بودن این خودرو بود و اکنون صاحبان این خودرو با خدمات پس از فروش دست و پنجه نرم می کنند.

ولوو V40 بازار خودروهای دست دوم ضعیفی دارد اما همچنان با طراحی زیبا و رانندگی نرم و آسان گزینه خوبی برای خانواده هایی است که قصد خرید خودرویی جمع و جور و جذاب با امکانات رفاهی مدرن را دارند.

البته به‌رغم آنچه در ارتباط با ویژگی‌های این مدل گفته شد، اما باتوجه به‌ ترس مشتریان در رابطه با خدمات پس از فروش مناسب در ایران آنها از خرید این مدل باکیفیت و ایمن تا حد زیادی اجتناب می‌کنند در حالی که به رغم شرایط تحریم هنوز می‌توان خدمات پس از فروش این خودرو را دریافت کرد.

درنهایت درصورتی که این هاچ‌بک سوئدی درکشورمان از خدمات پس از فروش مناسبی بهره ببرد، به‌جرأت می‌توان گفت با ارزش‌ترین گزینه حاضر در بازار ایران محسوب می‌شود.

%name مقایسه ولوو V40 و آلفارومئو جولیتا

عکس آلفارومئو جولیتا

در پایان مقایسه این دو خودروی محبوب انتخاب بین ولوو V40 و آلفارومئو جولیا بستگی به ترجیحات شخصی، نیازها و سلیقه‌ی شما دارد. این دو خودرو دارای ویژگی‌ها، مزایا و معایب متفاوتی هستند.

ولوو V40 یک خودروی خوش‌طراحی، با امکانات ایمنی بالا و راحتی بیشتر است. ولوو به طور کلی برای ایمنی و راحتی خانواده‌ها شناخته شده است.

آلفا رومئو جولیتا یک خودروی اسپورت با رانندگی هیجان‌انگیز و ظاهر شیک است. اگر به رانندگی دینامیک و سرگرم‌کننده علاقه دارید، جولیتا گزینه‌ی مناسبی است.

بنابراین، برای تصمیم‌گیری بهتر، بهتر است که هدف، نیازها، و ترجیحات خود را مورد بررسی قرار دهید و سپس ویژگی‌ها و مزایای هر خودرو را با توجه به مطالبی که ارائه شد مقایسه کنید.

گالری تصاویر

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
jozdavani
jozdavani
2 ماه پیش

سلام، بنده ی آلفائو رومئو جولیتا دارم و خب تمام این ماشینا 4 سیلندرهستن و الان وقتی میخوام 80 آمپر باتری بندازم میگن نمیشه ولی برای این ماشین ک کارکردش زیاده و زیاد باهاش کار میکنیم میخوام بالاتری حد آمپر رو بندازم، و خب اگر نمیشه چرا نمیشه؟ این ماشین مدل هاچبکه، و بخاطر کوچیک بودن کوپه ایا ربطی داره ب کارکرد باتریش؟ چون خب سرعتش نسبت ب بقیه ماشینا ک وزن پایین تری داره بایاد بیشتر باشه، این بنظرتون روی کارکرد باتری و سرعتش تاثیری داره یا ن؟ ممنون میشم راهنماییم کنین

یاری
یاری
در جواب  jozdavani
2 ماه پیش

سلام دوست عزیز، نه اینطوری نیست. این ماشین جای باتریش کوچیکه و باتری بزرگتری توش جا نمیشه

مشاوره رایگان و ثبت سفارش