4.3
(374)

اگر قصد خرید یک شارژر فندکی ماشین برای شارژ کردن باتری موبایل خودتان در حین رانندگی و سفر را دارید، توصیه می‌کنیم این مقاله کامل را از دست ندهید. در این مقاله می‌خواهیم به طور جامع در رابطه با تمام مسائل و موضوعاتی صحبت کنیم که به شارژر فندکی موبایل مربوط می‌شوند. بنابراین با کیان باتری همراه باشید.

با شارژر فندکی (car charger) که با نام های مختلف شارژر فندکی موبایل، شارژر فندکی خودرو، شارژر ماشین موبایل، شارژر خودرو موبایل نیز شناخته می شود می توانید موبایل خودتان را داخل ماشین و در مسافرت شارژ کنید.

شارژر فندکی1 300x200 راهنمای خرید شارژر فندکی و ضرر آن برای باتری ماشین و موبایل
راهنمای خرید و استفاده از شارژر فندکی ماشین

شارژر فندکي خودرو چگونه کار مي کند؟

اين دستگاه از دو بخش فندکي و خروجي USB تشکيل شده است. با اتصال اين دستگاه به قسمت فندکي خودرو، اين وسيله با استفاده از باتري خودرو، انرژي لازم براي شارژ کردن تلفن همراه را بدست مي آورد. اين دستگاه با ولتاژ ورودي 12 تا 24 ولت کار مي کند اما ولتاژ خروجي را تا 5 ولت پايين مي آورد تا قابل استفاده توسط پورت USB باشد.

تعدا پورت شارژر 300x191 راهنمای خرید شارژر فندکی و ضرر آن برای باتری ماشین و موبایل
کاربرد شارژر فندکی خودرو چیست؟

 راهنمای خرید بهترین شارژر فندکی

در هنگام خرید شارژر فندکی باید به نکاتی توجه داشته باشید. دانستن نکاتی که در ادامه می‌آید، خریدی مناسب را برای‌تان رقم خواهد زد:

نکته اول: آمپر جریان خروجی شارژر فندکی

آمپر فندکی 300x208 راهنمای خرید شارژر فندکی و ضرر آن برای باتری ماشین و موبایل
پورت خروجی شارژر فندکی موبایل

اگر به شارژر موبايل خود نگاهي بيندازيد چند عدد روي آن مشاهده مي کنيد. عددي که معمولا در کنار يک حرف V بيان مي شود همان ولتاژ است که معمولا 5 ولت است. عدد ديگر که در کنار حرف A بيان مي شود همان شدت جريان خروجي است.

در نظر داشته باشيد که هر تلفن همراه با توجه به ظرفيت باتری خود، نيازمند يک جريان خاص است تا روند شارژ شدن خود را به درستی طی کند. اين مقدار معمولا 1، 1. 5 يا 2. 1 آمپراست.

اين جريان به صورت تصادفي انتخاب نشده است و اگر گوشي خود را با شارژري داراي جريان کمتر از جريان شارژر اصلي شارژ کنيد، پر شدن شارژ بسيار زمان بر خواهد بود. بالعکس اگر گوشي خود را با شارژري داراي جريان خروجي بيشتر از جريان شارژر اصلي شارژ کنيد، سرعت شارژ افزايش خواهد يافت اما پس از چند بار استفاده از اين حالت، کيفيت باتري شما به طرز قابل توجهي پايين مي آيد و باتري شما به تدريج معيوب خواهد شد.

نکته دوم: تعداد پورت usb شارژر

تعدا پورت 2 300x173 راهنمای خرید شارژر فندکی و ضرر آن برای باتری ماشین و موبایل
اهمیت تعداد پورت خروجی فندک ماشین

برخي از شارژر هاي فندکي داراي چند خروجي، با جريان هاي متفاوت هستند که به شما اين امکان را مي دهند تا گوشي تان را با جريان مختص به خودش شارژ کنيد و علاوه بر کاهش زمان شارژ، سلامت باتري موبايل شما را نيز تضمين مي کنند.

بیشتر شارژرهای فندکی دو درگاه usb دارند. اما برخی از مدل‌ها دارای بیشتر از ۲درگاه هستند. در هنگام خرید شارژر فندکی به این دقت کنید که نیاز به شارژ هم‌زمان چه دستگاه‌هایی دارید. بعضی از مدل‌های این وسیله تا ۴ درگاه هم دارند.

البته این موضوع را هم در نظر داشته باشید که جایگاه فندک خودرو معمولا طوری است که با دنده در نزدیکی و تماس قرار می‌گیرد. پس اگر شارژری مجهز به چندین درگاه usb باشد، احتمال اینکه وصل‌کردن وسایل مختلف به آن، مانع از راحت‌رانندگی‌کردن بشود، بسیار زیاد خواهد بود و عملا وجود چند پورت usb در آن به دردتان نخواهد خورد.

البته بعضی از خودروها دارای پورت برق در قسمت عقب خودرو هم هستند. اگر خودروی شما هم چنین امکانی دارد، خرید شارژری با چند درگاه فکر خوبی خواهد بود. مثلا اگر با فرزندان‌تان به مسافرت می‌روید، وجود چنین شارژری می‌تواند تبلت‌های آنها را حسابی روشن نگه دارد و سرگرم‌شان کند.

نکته سوم: شارژر فندکی فست شارژ

فست شارژ 300x224 راهنمای خرید شارژر فندکی و ضرر آن برای باتری ماشین و موبایل
بهترین شارژر فندکی فست شارژ

اگر داری گوشی های با تکنولوژی شارژ سریع (فست شارژ) هستید حتما سعی کنید شارژری بخرید که این تکنولوژی را پشتیبانی می‌کند.

بیشتر وسایل هوشمند امروزی مجهز به امکان شارژ سریع هستند. فست‌شارژ یا شارژ سریع نوعی فناوری است که به خاطر آن، امکان واردکردن ولتاژ و آمپر بیشتری به گوشی‌ها وجود دارد. شارژرهای فست‌شارژینگ طوری طراحی می‌شوند که در هنگام شارژ سریع‌تر به باتری صدمه‌ای وارد نشود.

بعضی از شارژرهای فندکی هم مشخصات شارژ سریع را دارند و می‌توانند گوشی‌هایی فست‌شارژ را سریع‌تر شارژ کنند. به‌طوری‌که صدمه‌ای به دستگاه وارد نشود. پس اگر گوشی‌تان امکان فست‌شارژینگ دارد، در خرید شارژر فندکی می‌توانید به سراغ مدل‌های فست‌شارژ بروید.

اگر گوشی هوشمند رده بالا و گران قیمتی دارید، ممکن است که گوشی شما از تکنولوژی شارژ بسیار سریع کوالکوم برای افزایش سرعت شارژ استفاده کند. در اینصورت داشتن یک شارژر با دو پورت USB که حداقل یکی از آنها مجهز به تکنولوژی شارژ سریع باشد، بسیار ضروری است. مطمئن شوید که شارژر فندکی مد نظر شما، گواهی نامه و مجوز لازم برای انجام شارژ سریع را دارد تا به گوشی گران قیمت شما آسیب نرساند.

نکته چهارم: شرکت هاي سازنده

اندازه شارژر فندکی 300x180 راهنمای خرید شارژر فندکی و ضرر آن برای باتری ماشین و موبایل
برندهای شارژر فندکی خودرو

از ميان شرکت هايي که دست به توليد شارژر هاي فندکي زده اند، مي توان گفت که شارژر هاي ساخته شده توسط شرکت هاي energizer , Belkin , scosche , aukey و anker کيفيت مناسبي دارند.

شرکت سازنده يکي از مشخصه هايي است که در هنگام خريد حتما بايد آن را جدي بگيريد، زيرا شرکت هاي مختلفي اين دستگاه ها را ساخته اند و برخي از آن ها فاقد کيفيت مناسب هستند و پس از مدت کوتاهي کارآيي خود را از دست مي دهند.

در هنگام خرید فندک شارژری باید حواس‌تان به کیفیت باشد. اگر شارژری بی‌کیفیت بخرید به باتری دستگاه‌های متصل به آن، آسیب وارد خواهد کرد. بهتر است به سراغ برندهای شناخته‌شده‌ای بروید که کیفیت را در طراحی و تولید لحاظ می‌کنند. از معروف‌ترین برندهای شارژر فندکی در بازار ایران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فندک انکِر
  • فندک شیائومی
  • فندک پیکسی
  • فندک رنون
  • فندک راو‌پاور
  • فندک الدینیو
  • فندک ریمکس
  • فندک تسکو
  • فندک کینگ‌استار
  • و….

استاندارد

محصول مورد انتخاب حتما باید استانداردهای USB-IF را داشته باشد و شرکت سازنده آن را طبق این استانداردها تست کرده باشد.

نکته پنجم: اندازه و سایز شارژر فندکی

%name راهنمای خرید شارژر فندکی و ضرر آن برای باتری ماشین و موبایل
موارد مهم در انتخاب شارژر فندکی موبایل

به اندازهٔ شارژر هم دقت کنید. اگر فندک بلند و عریض باشد، در هنگام رانندگی مزاحم‌تان خواهد شد. مثلا عوض‌کردن دنده کمی دشوار خواهد بود. پس به اندازهٔ شارژر و سهولت نصب آن هم در خرید دقت داشته باشید. اگر شارژر بیش از اندازه بزرگ یا نصبش دردسرساز باشد، استفاده از آن خوشایند نخواهد بود.

نکته ششم: جنس شارژر فندکی

شارژرهایی که از جنس فلز هستند، معمولا از مدل‌های تمام‌پلاستیکی گران‌ترند. مدل‌های فلزی زیباتر هم هستند و دیرتر خراب می‌شوند. بهتر است که به جنس بدنه شارژر دقت کنید و به سراغ مدل‌هایی بروید که درپوش هم دارند. وجود درپوش برای شارژر باعث می‌شود که دیرتر خراب شود.

نکته هفتم: قابلیت پخش نور

نور فندکی 300x170 راهنمای خرید شارژر فندکی و ضرر آن برای باتری ماشین و موبایل
راهنمای خرید شارژر فندکی ماشین

برخی از مدل‌های شارژرهای فندکی نور پخش می‌کنند. شاید به نظر ویژگی چندان مهمی نیاید. اما واقعیت این است که کارکردن با چنین فندکی بسیار راحت‌تر از مدل‌های عادی خواهد بود. مثلا در هنگام شب، پخش نور از فندک می‌تواند، کارکردن با آن را ساده‌تر کند.

نکته هشتم: کابل و پورت خروجي

کابل های فندکی 300x231 راهنمای خرید شارژر فندکی و ضرر آن برای باتری ماشین و موبایل
انواع کابل شارژر فندکی موبایل

پورت خروجي شارژر هاي فندکي همان USB است و شما مي توانيد با اتصال يک کابل USB – USB mini (برای اکثر گوشی های اندروید) و يا يک کابل USB – Lightning (برای گوشی های اپل) به شارژرفندکی، تلفن همراه خود را شارژ کنید. اين کابل در برخي از شارژر ها وجود دارد و در برخي ديگر نيز عرضه نمي شود و شما بايد خودتان کابل یا رابط مورد نيازتان را تهيه کنيد.

نکته نهم: قابلیت بی سیم بودن شارژر

یک شارژر فندکی خوب باید بدون کابل باشد. کابل محدود کننده است و اینکه نمی‌توانید چند دستگاه با رابط‌های کاربری مختلف را شارژ کنید. شارژر خوب باید فقط پورت USB داشته باشد که بتوان هر دستگاهی را با آن شارژ کرد.

نکته دهم: قابلیت MP3 – player

برخي از شارژر هاي فندکي علاوه بر امکان شارژکردن موبايل، داراي قابليت پخش موسيقي نيز هستند و شما با اتصال کارت حافظه يا فلش مموري به آن ها مي توانيد به گوش دادن موسيقي بپردازيد. همچنين برخي از آن ها را مي توانيد به وسيله بلوتوث به ساير دستگاه هاي خود مانند موبايل، تبلت و. . . متصل کرده و آهنگ هاي موجود در آن ها را پخش کنيد يا با استفاده از بلندگو هاي ماشين به مکالمه بپردازيد.

مقاله پیشنهادی: ضبط اندروید ماشین و اتصال گوشی به پخش خودرو

نکته آخر: قیمت شارژر فندکی

راهنمای خرید فندکی 300x156 راهنمای خرید شارژر فندکی و ضرر آن برای باتری ماشین و موبایل
قیمت شارژر فندکی

قیمت شارژرهای فندکی بسیار متنوع است. قيمت اين وسايل کاربردی معمولا از 15 هزار تومان تا یک میلیون متغیر است. اين اختلاف قيمت به عوامل متعددي مانند شرکت سازنده، امکانات پخش موسيقي، تعداد پورت هاي خروجي، تنوع جريان هاي خروجي و. . . . بستگي دارد. دیگر انتخاب با شماست که به دنبال چه سطحی از کیفیت و کاربرد هستید.

اگر شما صرفا نياز به يک شارژر فندکي داريد تا با آن گوشی خود را شارژ کنید، يک شارژر فندکی ساده با قيمت حدود 20 هزارتومان نيز براي شما مناسب است و نيازي نيست که حتما يک شارژر فندکي گران قيمت تهيه کنيد.

به شما توصيه مي کنيم پيش از خريد، ابتدا ولتاژ و جريان شارژر گوشي خود را بررسي کنيد و شارژر فندکي را متناسب با آن ها تهيه کنيد تا کارآيي و سلامت باتري خود را تضمين کنيد. مهم است بدانيد که ولتاژ ورودي 12 ولت مخصوص ماشين هاي سواري است و اگر شما راننده يک ماشین سنگین مانند کاميون، اتوبوس و. . . هستيد، در نظر داشته باشيد که شارژر فندکي شما بايد از ولتاژ ورودي 24 ولت نيز پشتيباني کند.

معایب شارژر فندکی

معایب شارژر فندکی 300x189 راهنمای خرید شارژر فندکی و ضرر آن برای باتری ماشین و موبایل
مشکلات استفاده از شارژر فندکی خودرو

اینکه آیا شارژ کردن گوشی با یک شارژر فندکی می‌تواند به باتری گوشی و یا ماشین آسیب برساند یا نه موضوعی است که این روزها ذهن خیلی از کاربران این شارژر را به خود مشغول کرده است. اگر شما هم در استفاده از این شارژر نگران باتری گوشی و یا باتری ماشین خود هستید این مطلب می تواند پاسخی برای این سوال شما باشد.

شارژر فندکی در محل فندک ماشین نصب می‌شود. به سادگی چفت می‌شود و تکان نمی‌خورد. یک یا چند پورت USB دارد که می‌‌توانید کابل شارژر را به این پورت وصل کنید و گوشی‌تان را کامل شارژ کنید. دو نظر در مورد کابل شارژ وجود دارد:

  1. اینکه شارژر فندکی به گوشی آسیب می‌زند.
  2. اینکه شارژر فندکی ماشین به خود باتری ماشین آسیب می‌زند.

اما آیا این دو نظریه درست هستند؟

آسیب شارژر فندکی به باتری موبایل چیست؟

خطر شارژر به گوشی 300x174 راهنمای خرید شارژر فندکی و ضرر آن برای باتری ماشین و موبایل
خطر استفاده از شارژر فندکی برای موبایل

شارژر فندکی برای شارژ مستقیم گوشی استفاده می‌شود. کافیست کابل شارژر را به پورت شارژ و قسمت USB وصل کنید تا عملیات شارژ شروع شود. اما آیا این فرایند باتری گوشی را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

به چند عامل بستگی دارد:

  • نوع خودرو: برخی ماشین‌ها در قسمت فندک ولتاژ و جریان متغیر دارند. یعنی ممکن است ولتاژ و جریانی که در این بخش وجود دارد کم و بیشتر شود. جریان ورودی بسیار مهم است و اگر این جریان کم یا زیاد باشد خیلی زود می‌تواند به باتری آسیب بزند. این مشکل بیشتر برای ماشین‌های قدیمی وجود دارد و ماشین‌های جدید به هیچ وجه چنین مشکلی ندارند.
  • نوع شارژر فندکی: مطمئنا کیفیت شارژر فندکی به صورت مستقیم روی شارژ تاثیر دارد. برخی شارژرهای فندکی بی‌کیفیت خیلی زود به باتری آسیب می‌زنند. چون نمی‌توانند ولتاژ و جریان ثابت و متناسب با نوع باتری را تولید کنند و به باتری آسیب می‌زنند. اگر از شارژر فندکی باکیفیت استفاده کنید مشکلی از این نظر نخواهید داشت. مسلما شارژرهای فندکی که توسط سامسونگ، شیائومی یا کمپانی‌های معروف دیگر مانند انکر، بیسوس و الدینیو تولید می‌شود تمام این استانداردها را دارد و مشکلی از این نظر نخواهید داشت.
  • مدل گوشی و نوع باتری: باید ببینید که باتری گوشی شما تا چه حد می‌تواند برخی نوسانات جریان و ولتاژ را تحمل کند. گوشی‌های قدیمی که باتری با جریان ثابت داشتند خیلی زودتر با نوسانات برق به مشکل می‌خوردند. اما باتری‌های نسل جدید که اصطلاحا به آن‌ها فست‌شارژ می‌گوییم دامنه‌ی جریان و ولتاژ بسیار زیادی دارند و مشکلی از این بابت به وجود نمی‌آید. باتری آیفون و یا باتری گوشی‌های پرچمدار سامسونگ مقاومت بسیار بالایی در برابر نوسانات ولتاژ و جریان دارند.
  • نوع کابل: چه روی شارژر فندکی و چه روی آداپتورهای باکیفیت از کابل بی‌کیفیت استفاده نکنید. کابل بی‌کیفیت اجازه نمی‌دهد جریان و ولتاژ به درستی به باتری منتقل شود و خیلی زود به باتری آسیب می‌زند. مسلما کابل بی‌کیفیت روی شارژر فندکی هم برای گوشی ضرر دارد. تشخیص کابل و آداپتور اصل و اورجینال را هم بخوانید تا مطمئن شوید کابلی که استفاده می‌کنید کیفیت لازم را دارد.
شارژر فندکی2 300x200 راهنمای خرید شارژر فندکی و ضرر آن برای باتری ماشین و موبایل
بهترین شارژر فندگی برای گوشی

اگر بخواهیم خلاصه‌تر بگوییم. برخی مدل‌های قدیمی خودرو که قسمت فندک آن‌ها دارای جریان و ولتاژ متغیر بود اصلا برای شارژر فندکی مناسب نیستند. یا برخی شارژرهای فندکی که توسط برندهای گمنام تولید شده‌‌‌اند به هیچ وجه قابل اطمینان نیستند. ممکن است باعث مشکلاتی نظیر خالی شدن سریع باتری موبایل و یا باد کردن باتری گوشی شوند. اما فکر می‌کنید شارژر فندکی به باتری ماشین آسیب می‌زند؟

آیا شارژر فندکی به باتری ماشین آسیب می‌زند؟

آسیب شارژر فندکی 300x198 راهنمای خرید شارژر فندکی و ضرر آن برای باتری ماشین و موبایل
مدار شارژر موبایل با باتری ماشین

این مسئله در مورد ماشین‌های قدیمی بیشتر صدق می‌کند. چون باتری گوشی برای جریان و ولتاژهای ناگهانی ساخته نشده است و در این حالت خیلی راحت آسیب می‌بیند. باتری ماشین هم در حالتی تحت فشار شروع به کار می‌کند. چون لحظات اولیه استارت زدن نباید روی باتری فشار باشد. و ممکن است حتی ماشین به درستی استارت نخورد.

اما بیشتر این اتفاقات برای ماشین‌های قدیمی (بیشتر از 10 سال پیش) رخ می‌دهند و ماشین‌های مدرن هم خودشان را با این تکنولوژی‌ها وفق داده‌اند. یعنی در لحظه‌ی استارت توان باتری به طور کامل روی استارت مصرف می‌شود و سایر قسمت‌ها تا زمان ثابت شدن ولتاژ شروع به کار نمی‌کنند. البته این زمان معمولا کمتر از 5 ثانیه است. پس نگران منفجر شدن باتری خودروتان نباشید.

در ضمن شارژرهای فندکی هم راه‌حل‌هایی برای این مشکل دارند و با چیپ‌هایی که درون آن‌ها تعبیه شده است ولتاژ و جریان خیلی بالا و یا خیلی پایین را شناسایی می‌کنند و اجازه نمی‌دهند این ولتاژ به گوشی برسد. در نتیجه باتری گوشی کمتر در معرض خطر است.

نکات مهم در استفاده از شارژر فندکی

استفاده از شارژر فندیک 300x200 راهنمای خرید شارژر فندکی و ضرر آن برای باتری ماشین و موبایل
راهنمای استفاده شارژر فندکی

یک شارژر خراب یا آسیب دیده میتواند نیروی نامتناسب با دستگاه را تولید کند که موجب موج‌های ناگهانی یا افزایش شدید جریان شود که می‌تواند باعث ایجاد حرارت بیش از حد، آسیب به اجزای داخلی و در مواقع نادر، خرابی دستگاه شود.

شارژ کردن گوشی در حالی که در جاده هستید میتواند باعث خالی شدن باتری ماشین شود. این مسئله برای کسانی که خودروی نو یا باتری‌های سالم دارند، مسئله‌ی بزرگی ایجاد نمی‌کند، اما اگر مدل خودرو پایین است باید از شارژ کردن تلفن همراه بوسیله ماشین اجتناب کنید.

در رابطه با اینکه آیا استفاده از از شارژر فندکی می تواند به باتری گوشی آسیب بزند یا نه مطالعه دقیقی هنوز صورت نگرفته است اما دو نکته ای که بهتر است در رابطه با استفاده از شارژر فندکی مورد توجه قرار دهید این است که:

1- حتما حواستان باشد زمانی که ماشین را استارت می زنید گوشی خود را از شارژر فندکی جدا کنید. چون نوسان برق می تواند به شارژر فندکی یا به گوشی شما آسیب وارد کند. البته احتمال وقوع این اتفاق خیلی کم است اما بهتر است این کار را انجام دهید.

2-  نکته بعدی اینکه هر چند تا به حال گزارشی مبنی بر آسیب جدی گوشی از شارژر فندکی به گوش نرسیده است اما شارژ کردن گوشی با شارژری غیر از شارژر اصلی خودش کار معقولی نیست.

بنابراین فقط زمانی که مجبور هستید و به بن بست رسیدید از شارژر فندکی استفاده کنید. چون شارژر اصلی شما مخصوص گوشی شما طراحی شده اما شارژر فندکی هر چند که استاندارد باشد برای همه گوشی ها تعبیه شده است.

طریقه نصب شارژر فندکی

ویدئوی زیر نحوه نصب شارژر فندکی ماشین را آموزش داده است، آن را از دست ندهید.

نکات پایانی شارژر فندکی موبایل در خودرو

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به طور جامع در رابطه با شارژر فندکی موبایل و نکاتی که باید در حین خرید این گجت به آن ها توجه داشت صحبت کردیم. همچنین از معایب این نوع شارژرها صحبت کردیم و انواع آن ها را هم مشخص کردیم.

فراموش نکنید که استفاده از شارژر های فندکی بی‌کیفیت و ارزان هم به باتری خودرو هم به باتری گوشی شما آسیب می‌رساند. بنابراین یا از شارژر های فندکی استفاده نکنید و یا اگر قصد استفاده از این گجت ها را دارید فقط از نسخه های با کیفیت آن ها استفاده به عمل آورید.

نکات شارژر فندکی 300x150 راهنمای خرید شارژر فندکی و ضرر آن برای باتری ماشین و موبایل
بهترین شارژر فندکی خودرو
اگر بخواهیم همچنان ساده‌تر در مورد آسیب شارژر فندکی به باتری گوشی و ماشین صحبت کنیم این نکات نهایی جمع‌بندی کاملی هستند و جواب اکثر سوالات‌تان را در مورد شارژر فندکی پیدا خواهید کرد.
  1. اگر ماشین شما قبل از سال 2010 یا 1389 ساخته شده است استفاده از شارژر فندکی پیشنهاد نمی‌شود.
  2. حتما از یک شارژر فندکی تولیدی بک برند معتبر استفاده کنید. برندهای انکر، بیسوس و الدینیو و سامسونگ و شیائومی بهترین گزینه هستند.
  3. برخی شارژرهای فندکی نمایشگری دارند که میزان ولتاژ و جریان را در هر لحظه نشان می‌دهد. اگر این ولتاژ و جریان با باتری شما همخوانی نداشته باشد می‌توانید آن را قطع کنید.
  4. باتری‌های مدرن اکثرا فست‌شارژ هستند. یعنی با ولتاژ و جریان‌های متغیر هم کار می‌کنند. در نتیجه میزان آسیب شارژر فندکی به باتری موبایل بسیار کمتر شده است. ولی دقت داشته باشید که حتما از شارژر فندکی فست‌شارژ برای گوشی‌های فست‌شارژ استفاده کنید.
  5. همواره و در هر موقعیتی از کابل شاژرر باکیفیت استفاده کنید.
  6. خرید شارژر فندکی اصل نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. حتما و حتما از یک فروشگاه معتبر اقدام کنید تا شارژر اورجینال و با بهترین کیفیت تهیه کنید و سلامتی باتری گوشی شما به خطر نیفتد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
8 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
تاری
تاری
3 سال پیش

سلام ممنون از توضیحات کاملتون

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  تاری
3 سال پیش

سلام ممنون از شما

saeed
saeed
3 سال پیش

سلام.ممنون از توضیحاتتون. متاسفانه مشکلی برای ماشین من پیش اومده که ندیدم جایی در موردش حرفی زده باشن.من هر شارژر فندکی با هر کیفیتی که به ماشین وصل می کنم اول کار جرقه می زند و می سوزد.و نکته تکمیلی این که خود فندک را روشن می کند پس محل شارژ سالم است .یعنی برای فیوز های ماشین و باطری مشکلی ایجاد نمی شود.ماشین هم نو می باشد.ممنون میشم راهنمایی کنید که چه دلایلی می تونه داشته باشه.

علی روغنی
علی روغنی
در جواب  saeed
1 سال پیش

سلام منم یبار شارژر فندکی بیک نیک مدل 1011 خریده بودم اول فک کردم جنسش بدرد نمیخوره عوض کردم دوباره سوخت ماشین رو بردم پیش باطری ساز درستش کرد، ماشین ببر نشون بده ضرر نداره

امیداقا
امیداقا
در جواب  saeed
1 ماه پیش

عزیز منم برام اتفاق افتاد سیم زیر فندک برعکس نصبه

خسروشاهی
خسروشاهی
6 ماه پیش

سلام ،توضیح تان خسته کننده و در بعضی مواقع خیلی مبتدی می باشد ،بنظر من توضیح تان بیشتر به نظر شخصی تان دلالت دارد ،تا تخصصی برنامه و همچنین جنبه تبلیغاتی ،
نکته ،اینکه شارژر موبایل به باطری ماشین زیان آور یا نه خیلی ساده است وقتی ماشین روی کار است وظیفه تامین برق تمامی مصرفی های برقی بعهده دینام ماشین مباشد، این پیچیدن نمیخواد

Milad
Milad
2 ماه پیش

سلام ممنون از توضیحات مفید و خلاصه، همیشه موفق باشین

مشاوره رایگان و ثبت سفارش