4.1
(362)

در این مقاله، سعی داریم بزرگ ترین تولیدکنندگان باتری در جهان را بررسی کنیم.

با تغییر فزاینده به سمت وسایل نقلیه الکتریکی (EVs)، تقاضای جهانی برای باتری شاهد رشد زیادی بوده است. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، فروش جهانی خودروهای الکتریکی به حدود 7.8 میلیون دستگاه رسیده است که حدود 10 درصد از کل فروش خودرو در سال را به خود اختصاص داده است. بر اساس تحقیقات LMC Automotive و EV-Volumes.com، تعداد خودروهای الکتریکی فروخته شده در سال 2022 نسبت به سال 2021 افزایش 68 درصدی داشته است. این در حالی است که سهم بازار خودروهای برقی 11 درصد از کل فروش خودرو در اروپا و 19 درصد از کل فروش خودرو در چین بوده است.

با این حال، زمانی که خودروهای دوگانه هیبریدی برقی که دارای موتور احتراقی کوچک نیز هستند در نظر گرفته شود، سهم بازار خودروهای الکتریکی در اروپا به 20.3 درصد افزایش می یابد. در حالی که سهم وسایل نقلیه کاملاً الکتریکی در ایالات متحده در سال 2022 کمتر از 5.8٪ بود، اما همچنان نسبت به 3.2٪ در سال 2021 یک جهش بزرگ بود.

پیش‌بینی می‌شود افزایش سهم بازار خودروهای الکتریکی به همین صورت ادامه یابد. بر اساس گزارش تهیه شده توسط BloombergNEF، پیش بینی می شود که سهم بازار خودروهای الکتریکی تا سال 2030 به 40 درصد برسد. این افزایش با افزایش پیش بینی شده در تولید باتری ارتباط مستقیم دارد. سیاست عمومی اطلس تخمین زده است که سرمایه گذاری در تولید باتری در ایالات متحده به تنهایی در سال 2022 به 73 میلیارد دلار رسید که سه برابر سرمایه گذاری در سال 2021 بود. BloombergNEF همچنین به این روند در افزایش تولید باتری و افزایش 38 درصدی ظرفیت تولید باتری تا سال 2021 اشاره کرد.

بزرگترین تولید کنندگان باتری خودروهای الکتریکی در جهان

در حالی که سرمایه گذاری در تولید باتری جهانی بوده است، بازار همچنان تحت سلطه چین است. نیویورک تایمز تخمین می زند که چین حدود 75 درصد از سلول های باتری خودروهای الکتریکی را تولید می کند و بیش از هر کشور دیگری در جهان روی هم رفته، ورودی های اصلی خام را پالایش می کند. همچنین فروش خودروهای برقی بیشتری نسبت به سایر نقاط جهان همراه با صادرات خودروهای الکتریکی به ارزش 3.2 میلیارد دلار تا نوامبر 2022 داشت. این کشور دارای 5 تا از بزرگترین تولیدکنندگان باتری EV در جهان بر اساس سهم بازار است.

تولیدکنندگان باتری در چین بر بازار تسلط دارند، به طوری که 10 تولیدکننده برتر باتری بیش از 90 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده اند و 5 شرکت برتر تولید باتری حدود 75 درصد از کل سهم بازار را به خود اختصاص داده اند. بر اساس گزارش گلدمن ساکس، شش شرکت برتر در بازار تولید سلولی تا سال 2030 جزو برترین سهامداران تولید باتری خواهند بود، تا جایی که پیش بینی می شود با وجود بازار بسیار بزرگتر با تولیدکنندگان بیشتر، سهم بازار 61 درصدی را خواهند داشت. این گزارش همچنین پیش‌بینی می‌کند که کل بازار آدرس‌پذیر باتری‌ها تا سال 2030 به 2.8 تراوات ساعت افزایش می‌یابد. در حالی که تولید باتری‌ها افزایش می‌یابد، همچنین پیش‌بینی می‌شود که قیمت باتری‌ها از طریق فرآیندهای کارآمدتر و همچنین خروجی های ارزان تر به دلیل معرفی نوآوری‌های باتری با هدف کاهش هزینه‌های تولید کاهش یابد. بعنوان نمونه ای از تولیدکنندگان باتری و خودرو می توان از شرکت های زیر نام برد.

Tesla, Inc, (NASDAQ:TSLA), Ford Motor Company (NYSE:F), General Motors Company (NYSE:GM)

تولیدکنندگان باتری لیست شده در زیر انقلابی در صنعت خودروسازی  ایجاد کرده اند:

charlotte-stowe-WkqHU1G2_sg-unsplash

%name بزرگترین تولید کنندگان باتری خودروهای الکتریکی در جهان
بزرگترین تولید کنندگان باتری خودروهای الکتریکی در جهان

حال بیایید نگاهی به 12 تولیدکننده برتر باتری در جهان بیندازیم:

متدولوژی ما

به منظور مروری کوتاه بر این شرکت ها، نگاهی به تمام شرکت های بزرگ تولید باتری در جهان انداختیم. در ادامه، آخرین سهم بازار برای هر یک از این شرکت ها را بر اساس بیانیه مطبوعاتی SNE Research بررسی کردیم. ضمنا دو شرکت دیگر را بر اساس سهم بازار آنها تا سال 2021 در فهرست نهایی قرار دادیم.

بزرگترین تولید کنندگان باتری در جهان

Farasis Energy (Gan Zhou) Co., Ltd .12

سهم بازار تا جولای 2022: حدود (1٪ در سال 2021)

%name بزرگترین تولید کنندگان باتری خودروهای الکتریکی در جهان
Farasis Energy (Gan Zhou) Co., Ltd

Farasis Energy (Gan Zhou) Co., Ltd. یک شرکت تولید باتری است که عمدتاً بر روی تحقیق، توسعه و تجاری سازی روی قدرت باتری های لیتیوم یونی برای خودروهای الکتریکی مستقر در چین متمرکز است. همچنین راه حل های یکپارچه ای را برای تولید کنندگان خودروهای الکتریکی جدید ارائه می دهد.

این شرکت تامین‌کننده باتری خودروهای برقی جیانگ‌لینگ موتورز است و دومین تامین‌کننده اصلی GAC Aeon بود که باتری‌های Aion S و Aion V را به همراه چند مدل دیگر ارائه کرد. در سال 2021، با 2.91 گیگاوات ساعت (GWH) باتری نصب شده در رتبه دهم قرار گرفت و 1٪ از کل سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داد. همچنین باتری های سدیم یونی جدید خود را به منظور تنوع بخشیدن به محصولات خود و ارائه خدمات به مصرف کنندگان مختلف عرضه کرده و برای 9 ماه اول سال 2022، 1.2 میلیارد دلار درآمد ایجاد کرد.

در حالی که تسلا، شرکت (NASDAQ:TSLA)، شرکت خودروسازی فورد (NYSE:F) و شرکت جنرال موتورز (NYSE:GM) نام‌های متعارف‌تری هستند که سرمایه‌گذاران در صنعت خودرو و باتری به آن‌ها علاقه دارند، Farasis Energy (Gan Zhou) Co., Ltd یک شرکت در حال رشد است که ارزش ارزیابی دارد.

11. Envision AESC

سهم بازار تا جولای 2022: حدود (2٪ در سال 2021)

%name بزرگترین تولید کنندگان باتری خودروهای الکتریکی در جهان
Envision AESC

Envision AESC یکی دیگر از تولیدکنندگان باتری‌های لیتیوم یونی برای خودروهای الکتریکی است و سرمایه‌گذاری مشترک شرکت نیسان موتور، با مسئولیت محدود، NEC Corporation و NEC Tokin Corporation است و در شهر Zama، ژاپن قرار دارد.

این شرکت یکی از تامین کنندگان باتری های درجه یک Benchmark است و در ژوئن 2021 با سفارش خرید پنج ساله باتری های 40 گیگاوات ساعت تا 120 گیگاوات ساعت به شریک استراتژیک رنو برای برق رسانی کامل تبدیل شد. این شرکت همچنین تامین کننده باتری خودروهای برقی شرکت نیسان موتور است و ساخت دومین کارخانه باتری خود را در بریتانیا آغاز کرده است. اولین نیروگاه آن از سال 2012 با 1.9 گیگاوات ساعت کار می کند در حالی که انتظار می رود نیروگاه دوم پس از راه اندازی در سال 2025 ظرفیت سالانه 12 گیگاوات ساعت داشته باشد و پیش بینی می شود تا سال 2030 تا 25 گیگاوات ساعت افزایش یابد. Envision AESC اعلام کرد که آخرین نسل باتری آن 30% تراکم انرژی بالاتری خواهد داشت. و برای تامین باتری کافی برای 100000 خودروی برقی در سال برنامه ریزی می کند. همچنین اعلام کرده است که کارخانه های گیگا را در Douai واقع در فرانسه و همچنین در ایالات متحده، ژاپن و اسپانیا با هدف دستیابی به ظرفیت 300 گیگاوات ساعت تا سال 2026 می سازد.

10. Svolt Energy Technology Co., Ltd

سهم بازار تا جولای 2022: 1.3 درصد

%name بزرگترین تولید کنندگان باتری خودروهای الکتریکی در جهان
Svolt Energy Technology Co., Ltd

Svolt Energy Technology Co. Ltd. تولید کننده و توزیع کننده باتری خودروهای الکتریکی مستقر در Jiangsu واقع در چین است. همچنین مواد کاتدی و سیستم های ذخیره انرژی را در 12 پایگاه تولیدی جهانی خود تولید می کند.

در سال 2021، Svolt Energy Technology Co. Ltd. ظرفیت 2.42 گیگاوات ساعت داشت اما هدف خود مبنی بر ظرفیت سالانه 600 گیگاوات ساعت را تا سال 2025 اعلام کرده است. در حال حاضر، این شرکت تعدادی از تولیدکنندگان خودرو از جمله شرکت های Dongfeng Motor Group Co، XPeng Inc و Geely Automobile Holdings  و United New Energy را تامین می کند و همچنین با شرکت Sunwoda Electronic Co., Ltd برای ساخت اختصاصی خطوط تولید پک های باتری خودساخته Li Auto شریک شده است.

این شرکت همچنین اعلام کرده است که قصد دارد تا پایان سال 2023 یک کارخانه سلول‌های لیتیوم یونی در آلمان بسازد. به این شرکت مجوز داده شد تا در نوامبر 2022 در بازار ستاره بورس شانگهای با پیش‌بینی افزایش 2.1 میلیارد دلاری، عمومی شود و همچنین در نظر دارد عواید حاصل را برای توسعه ظرفیت تولید خود در 3 پروژه در کنار توسعه تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کند.

این شرکت فناوری باتری جدید خود را با نام پک باتری Dragon Armor با برد پیش بینی شده تا 1000 کیلومتر معرفی کرد که در نیمه اول سال 2022، درآمدی معادل 516.7 میلیون دلار داشت.

9. باتری خودروی الکتریکی Sunwoda

سهم بازار تا جولای 2022: 1.5٪

%name بزرگترین تولید کنندگان باتری خودروهای الکتریکی در جهان
Sunwoda Electric Vehicle Battery

Sunwoda Electric Vehicle Battery یکی از شرکت های تابعه Sunwoda Electronic Co., Ltd. است و در شانگهای چین مستقر است. این شرکت راه حل های پک باتری خودروهای الکتریکی را از طریق فناوری پیشرفته یکپارچه سازی باتری لیتیومی خود ارائه می دهد و محصولات خود را برای تولید کنندگان خودرو از جمله Volvo Car AB، Dongfeng Motor Group و XPeng Inc عرضه می کند.

همچنین اخیراً با گروه موتور دانگ فنگ برای ساخت کارخانه باتری در Yichang با ظرفیت تولید 30 گیگاوات ساعت همکاری کرده است و همینطور با کارخانه های باتری در شهرهای Zhuhai و Shifang با ظرفیت سالانه 30 گیگاوات ساعت و 20 گیگاوات ساعت اعلام همکاری کرده است. باتری خودروی الکتریکی Sunwoda نیز در ماه آگوست حدود 870 میلیون دلار (6 میلیارد یوان) منابع مالی جذب کرد و در سال 2022 حدود 1.14 میلیارد دلار درآمد داشت.

8. Gotion High-Tech Co., Ltd

سهم بازار تا جولای 2022: 2.9٪

%name بزرگترین تولید کنندگان باتری خودروهای الکتریکی در جهان
Gotion High-Tech Co., Ltd

Gotion High-Tech Co., Ltd. یکی دیگر از توسعه دهندگان و تولید کنندگان باتری های لیتیوم یونی است که در Anhui چین واقع شده است. این شرکت همچنین در برنامه های ذخیره سازی انرژی، انتقال نیرو و تجهیزات توزیع تخصص دارد و در سال 2015 به اولین شرکت تجاری باتری برق در چین تبدیل شد.

این شرکت برای تعدادی از سازندگان اصلی تجهیزات اصلی از جمله Volkswagen AG، Changan Automobile، Great Wall Motors و Geely Automobile Holdings باتری فراهم می کند. این شرکت در سه فصل اول سال 2022 حدود 1.99 میلیارد دلار درآمد داشته است که رشد سالانه 152 درصدی را نشان می دهد. در سه ماهه سوم، درآمد عملیاتی حدود 840 میلیون دلار و سود خالص قابل انتساب به سهامداران حدود 120 میلیون دلار بود که نسبت به سال گذشته 355 درصد افزایش داشت. این شرکت همچنین تفاهم نامه ای را با یک شرکت اسلواکی امضا کرده است که تا سال 2025 یک کارخانه باتری با ظرفیت سالانه 40 گیگاوات ساعت تاسیس کند.

7. CALB Group Co., Ltd

سهم بازار تا جولای 2022: 4.1 درصد

%name بزرگترین تولید کنندگان باتری خودروهای الکتریکی در جهان
CALB Group Co., Ltd

CALB Group Co. Ltd. تولید کننده باتری های برقی لیتیوم یونی، سیستم های ذخیره انرژی، سیستم های مدیریت باتری و محصولات مرتبط مستقر در Jiangsu در کشور چین است. این شرکت همچنین به عنوان فناوری باتری لیتیوم هوانوردی چین شناخته می شود که در سال 2007 تاسیس شد.

این شرکت اخیراً تامین کننده رسمی شرکت هوندا موتور ژاپن شده است و در حال حاضر مشتریان عمده خودرویی از جمله XPeng Inc.m GAC Toyota، Geely Automobile Holdings و NIO Inc را داراست که بین سال‌های 2016 تا 2020 رشد بسیار بالای 321 درصدی داشت و در سال 2022، 11.9 گیگاوات ساعت تولید کرد. طبق گزارش بلومبرگ، این شرکت همچنین یک فهرست فروش 1.7 میلیارد دلاری را در مرکز مالی آسیایی دارا بود. به گفته مدیر اجرایی این شرکت، این شرکت ظرفیت خود را در سال 2023 به 100 گیگاوات ساعت افزایش خواهد داد و قصد دارد در سال 2025 به ظرفیت کل 500 گیگاوات ساعت نیز برسد.

6. Samsung SDI Co., Ltd

سهم بازار تا جولای 2022: 4.9٪

%name بزرگترین تولید کنندگان باتری خودروهای الکتریکی در جهان
Samsung SDI Co., Ltd

Samsung SDI Co., Ltd. بخشی از Samsung Electronics Co., Ltd و سازنده سیستم های ذخیره انرژی، الکترونیک و فن آوری های انرژی تجدیدپذیر مستقر در کره جنوبی از سال 1970 است. این شرکت تعدادی کارخانه باتری EV در کره جنوبی، چین، مالزی و مجارستان دارد.

این شرکت تعدادی از خودروسازان بزرگ از جمله Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft، Ford Motor Company، Volkswagen SA، Hyundai Motor Company و Volvo Car AB را تامین می کند. در گزارش سالانه 2022، این شرکت رکورد درآمد حدود 15.4 میلیارد دلار و سود عملیاتی نزدیک به 1.4 میلیارد دلار را گزارش کرد. ضمنا قصد دارد تا نیمه دوم سال 2030 ظرفیت خود را به 60 گیگاوات ساعت افزایش دهد و با Stellantis N.V برای ساخت یک کارخانه باتری 2.5 میلیارد دلاری در ایالات متحده با ظرفیت سالانه 23 گیگاوات ساعت در سال 2025 شریک شده است.

مانند تسلا، تا به امروز شرکت های (NASDAQ:TSLA)، شرکت خودروسازی فورد (NYSE:F)، شرکت جنرال موتورز (NYSE:GM) و شرکتSamsung SDI  نام های مشهورتری هستند که در باتری و صنایع خودرو راه خود را باز کرده اند.

5. SK Innovation Co., Ltd

سهم بازار تا جولای 2022: 6.5 درصد

%name بزرگترین تولید کنندگان باتری خودروهای الکتریکی در جهان
SK Innovation Co., Ltd

SK Innovation Co., Ltd. یک شرکت انرژی و شیمیایی است که در زمینه‌های اکتشاف نفت، باتری‌ها و انرژی جایگزین فعالیت می‌کند و مقر آن در سئول واقع در کره جنوبی است. این بخشی از گروه SK است و اولین شرکتی بود که مواد با انرژی بسیار بالایی را به بازار EV وارد کرد.

SK Innovation Co., Ltd باتری‌هایی را برای تعدادی از تولیدکنندگان بزرگ خودرو از جمله Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft، Ford Motor Company، Volkswagen SA، Kia Corporation و Hyundai Motor Company تامین می‌کند. این شرکت 17 گیگاوات ساعت در سال 2021 فروخت و 10 گیگاوات ساعت در نیمه اول سال 2022 با نرخ رشد سالانه 50 درصد فروخت. این شرکت برنامه‌های خود را برای تولید باتری جدید و ارزان‌تر لیتیوم-آهن-فسفات EV در سال 2025 اعلام کرده است و سرمایه‌گذاری عمده‌ای در کارخانه‌های باتری در ایالات متحده انجام داده است و انتظار دارد تا سال 2026 به ظرفیت سالانه 150 گیگاوات ساعت برسد.

4. شرکت هولدینگ پاناسونیک

سهم بازار تا جولای 2022: 9.6٪

%name بزرگترین تولید کنندگان باتری خودروهای الکتریکی در جهان
Panasonic Holdings Corporation

شرکت هولدینگ پاناسونیک تولید کننده انواع فناوری ها و راه حل های الکترونیکی مستقر در Kadoma واقع در ژاپن است. این شرکت در تولید باتری‌های لیتیوم یونی تخصص دارد، اما در زمینه‌های سکه لیتیومی و هیدرید فلز نیکل نیز فعالیت می‌کند.

یکی از دلایلی که گروه هولدینگ پاناسونیک تا این حد سهم بازار را به خود اختصاص داده است، ارتباط آن با تسلا است و به همین دلیل از سال 2016 باتری‌های استوانه‌ای 2170 تسلا را تولید می‌کند. این باتری‌ها در کارخانه مشترک خود با تسلا که هر کدام ظرفیت 37 گیگاوات ساعت را دارند تولید می‌شوند. همچنین در نوامبر 2022 با هدف افزایش تولید باتری های EV رکورد 4 میلیارد دلار تولید باتری EV در کانزاس رکورد تولید حدود 10 درصدی تسلا تا سال 2024 را شکست.

همچنین برای تبدیل شدن به تامین کننده اصلی باتری برای خودروهای برقی شرکت های بزرگی از جمله تویوتا و گروه Lucid با آنها قرارداد امضا کرده است.

3. BYD Company Limited

سهم بازار تا جولای 2022: 11.8 درصد

%name بزرگترین تولید کنندگان باتری خودروهای الکتریکی در جهان
BYD Company Limited

BYD یک شرکت خودروهای الکتریکی یکپارچه است که دارای یک مدل تجاری یکپارچه به صورت عمودی است زیرا باتری ها و سایر اجزای خودروهای الکتریکی خود را در داخل تولید می کند و در Shenzhen  واقع در چین مستقر است و اخیراً به دلیل بازار بزرگ خود در چین، به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای برقی در جهان از تسلا پیشی گرفته است. در سال 2022، 1.87 میلیون دستگاه خودروی الکتریکی تحویل بازار داده است.

در سال 2021، BYD Company Limited فروش 26 گیگاوات ساعت داشت و تنها در نیمه اول سال 2022 تعداد فروش را به 24 گیگاوات ساعت افزایش داد. این شرکت دومین تولید کننده سلول لیتیوم یونی در چین بود که در نیمه اول سال 2021 به سطح یک ارتقا یافت. این شرکت در حال حاضر بیش از 20 کارخانه باتری در چین با ظرفیت کل 135 گیگاوات ساعت تا پایان سال2021 دارد. کار بر روی کارخانه ای در Zhejiang با ظرفیت سالانه 20 گیگاوات ساعت آغاز شده است و قصد دارد تا سال 2024 ظرفیت خود را به 445 گیگاوات ساعت برساند.

2. LG Energy Solution, Ltd

سهم بازار تا جولای 2022: 14.4 درصد

%name بزرگترین تولید کنندگان باتری خودروهای الکتریکی در جهان
2. LG Energy Solution, Ltd

LG Energy Solution، Ltd. یک شرکت شیمیایی مستقر در سئول واقع در کره جنوبی با فروش جهانی است. این شرکت یکی از شرکت های تابعه گروه ال جی است و از سال 1999 اولین باتری های لیتیوم یونی کره جنوبی را به صورت انبوه تولید می کند. در کنار تولید باتری، در بخش های ذخیره انرژی در مقیاس شبکه نیز رقابت می کند.

این شرکت تعدادی از تولیدکنندگان خودروهای برقی از جمله تسلا در چین، جنرال موتورز و فولکس واگن SA را تامین می کند. در سال 2021 فروش 61 گیگاوات ساعت و 28 گیگاوات ساعت در نیمه اول سال 2022 بود تا جاییکه 14.4 درصد از کل بازار باتری را به خود اختصاص داد که این شرکت را به بزرگترین تولید کننده باتری غیر چینی تبدیل می کند. این شرکت دارای حاشیه عملیاتی قوی 11.4% در سال 2021 و نسبت نقدینگی 1.73 در سپتامبر 2021 است.

1. Contemporary Amperex Technology Co., Limited

سهم بازار تا جولای 2022: 34.8 درصد

%name بزرگترین تولید کنندگان باتری خودروهای الکتریکی در جهان
1. Contemporary Amperex Technology Co., Limited

Contemporary Amperex Technology Co., Limited بزرگترین شرکت تولید کننده باتری در جهان است و در شهر Ningde واقع در چین مستقر است. این شرکت در تولید باتری های لیتیوم یونی تخصص دارد اما باتری های سدیم یونی و سیستم های مدیریت باتری را نیز تولید می کند.

این شرکت تامین کننده تعدادی از تولیدکنندگان در حال رشد خودروهای برقی از جمله هیوندای، هوندا، بی ام و، تسلا، تویوتا، فولکس واگن، GAC Group، جیلی خودرو، SAIC Motor، Daimler و غیره است. فروش آن 99 گیگاوات ساعت در سال 2021 و 69 گیگاوات ساعت تنها در نیمه اول سال 2022 بود. شرکت Contemporary Amperex Technology Co.، Limited به دلیل رقابت در هزینه، کارایی تکنولوژیکی، تاثیر گسترش مقیاس همراه با امنیت سرمایه در گردش پایدار و به دلیل تولید باتری درجه یک به سهم بازار بسیار مسلط می باشد. همچنین این شرکت به سرعت در حال گسترش است و شامل پروژه 3.5 میلیارد دلاری کارخانه باتری در حال انجام با همکاری Ford Motors با ظرفیت سالانه 35 گیگاوات ساعت و اعلام ساخت دومین کارخانه تولید باتری در اروپا با ظرفیت 100 گیگاوات ساعت است. در حالیکه این شرکت رشد ثابتی را در درآمد سه ماهه نشان داده است و در سه ماهه سوم سال 2022 حدود 14.17 میلیارد دلار درآمد ایجاد کرده است و انتظار می رود CAGR 24.56 درصد در سال باشد، انتظار دارد تا سال 2025 ظرفیت تولید را به 670 گیگاوات ساعت برساند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
مشاوره رایگان و ثبت سفارش