5
(1)

سطح الکترولیت

موقعیت سطح الکترولیت در باتری یا سلول که از طریق بیشینه و کمینه سطح الکترولیت در حرکات لرزشی توصیه شده، مشخص می شود. علامتی برای پر کردن مجدد آب است.

پرکردن مجدد آب باتری باید در حالت شارژ کامل باتری تا بالاترین حد انجام شود تا باعث سرریز شدن و از بین رفتن الکترولیت نشود.

مواد افزودنی الکترولیت

مواد که برای بهبود ویژگی های معینی از باتری به الکترولیت افزوده می شود.

این مواد باید توسط تولید کننده مشخص شوند.توصیه می شود افزودنی های دیگری که توسط تولیدکننده باتری مشخص و یا تایید نشده اند، استفاده نشود چرا که ممکن است باعث آسیب رسانده به باتری و به خطر افتاده قابلیت اطمینان عملکردی آن شوند.پ

سولفات های فلزات قلیایی مثال هایی از افزودنی های الکترولیت هستند.

electrolyte الکترولیت و آب برای پر کردن باتری های سربی اسیدی

تهیه الکترولیک برای باتری های اسید سربی

الکترولیت با ریختن اسید سولفوریک به داخل آب تصفیه شده تهیه می شود.

نظر به اینکه اسید سولفوریک غلیظ یا رقیق شده شدیدا اثر اچینگ روی پوست انسان و اثر خورندگی روی لباس و خیلی از مواد دیگر دارد باید تهیه الکترولیت توسط سازنده باتری یا افراد ماهر انجام شود.

مخلوط کردن اسید سولفوریک غلیظ با آب، مقدار زیادی گرما ایجاد می کند، برای جلو.گیری از پاشیدن ناگهانی اسید داغ معمولا اسید به داخل آب ریخته می شود هرگز عکس آن انجام نشود.

اسید سولفوریک استفاده شده در باتری های سرب اسیدی باید شفاف و بی رنگ باشد.

انبار کردن و نگهداری الکترولیت

الکترولیت برای ذخیره سازی باید در ظرفی با نشانه گذاری مناسب و مقاوم در برابر خوردگی شیمیایی مثل پلی اتیلن، پلی پروپیلن یا مواد پلاستیکی شبیه به آنها ریخته شود.

درمان در مواجهه با آسیب های الکترولیت

در صورتی که قسمت هایی از پوست، چشم ها یا غشاهای مخاطی در معرض اثرات خطرناک الکترولیت قرار گرفته باشند، در تمامی موارد همه قسمت ها باید به طور کامل سریعا با آب شسته شوند. علاوه بر آن مراقبت های پزشکی نیز نیاز است.

لوازم خانگی، اتصالات و لباس ها می تواند با عومل خنثی ساز و شستشو با آب تمیز شوند.

سدیم کربنات محلول در آب (سودا) با غلظت 5 درصد یا سودا به صورت جامد می تواند برای کم کردن تاثیر الکترولیت روی لوازم، بدن انسان و لباس ها استفاده شود.

خاک حاوی سلیس به طور خاص برای جذب الکترویت ریخته شده مناسب است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
مشاوره رایگان و ثبت سفارش