4.8
(427)

این روز ها بحثی که بسیار بر سر زبان ها افتاده است مربوط به احراز هویت برای درج اگهی در برنامه ها و سایت های مجازی است. اما این موضوع به چه معناست و چرا انجام آن اجبار شده است؟

احراز هویت احراز هویت برای درج آگهی های خودرو و مسکن
احراز هویت برای درج اگهی

جهت اطلاع از به روز ترین قیمت باطری ماشین کلیک کنید!

دلیل احراز هویت برای درج اگهی

وزیر صنعت معدن و تجارت در خصوص این موضوع این گونه بیان کرده است: در حال بازار خودرو در وضعیت خوبی قرار ندارد و معمالات به حداقل میزان خود رسیده اند. با این وجود برخی از فروشندگان خودرو در فضای مجازی قیمت هایی را اعلام می کنند که سبب آشفتگی بیشتر بازار شده اند.

رئیس مرکز اصناف و بازرگانان در ادامه در مورد اشاره به دلال های خودرو و قیمت های کاذبی که در فضاهای مجازی قرار دارد این گونه بیان کرد: در حال حاضر در بازار خودرو، خرید و فروش خودرو بسیار کم انجام می شود به همین جهت برای کنترل کردن بازار و جلوگیری از اعلام قیمت های الکی و به ریختن روند بازار باید قرار دادن اگهی ها کنترل شود.

این موضوع به تازگی اعلام شده است و برای اعتماد بیشتر مردم به فضای مجازی با صاحبان این کسب و کار ها جلساتی گذاشته شده است تا از گذاشتن اگهی های مشکوک و غیر واقعی جلوگیری شود.

دبیر هیات عالی در خصوص این که این تصمیم طی جلسات بسیار گرفته شده است و تنها برای خود مردم است اعلام کرد که از این به بعد برای درج اگهی های خودرو و مسکن باید 5 نکته زیر رعایت شود تا احراز هویت آن ها به خوبی انجام شود و اجازه قرار گیری اگهی را داشته باشند.

  1. احراز وجود خودرو اگهی شده.
  2. امکان احراز هویت شخص اگهی دهنده.
  3. احراز هویت کسب و کاری اگهی دهنده.
  4. نمایش مجموع تعداد اگهی های منتشر شده توسط هر شخص.
  5. اختصاص نشان مجزا برای هر یک از موارد گفته شده.

روند احراز هویت چگونه انجام می شود؟

خودرو 4 احراز هویت برای درج آگهی های خودرو و مسکن
احراز هویت برای سایت های اگهی

معتمد وزیری درباره چگونگی انجام این کار بیان کرد: اگهی دهنده برای انجام احراز هویت به صورت اختیاری می تواند یکی از سامانه ها را برای این کار انتخاب کند. به طور مثال سامانه سماوا (متعلق به سازمان فناوری اطلاعات) و سامانه امتا (متعلق به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی).

هر یک از روش ها را که انتخاب کنند در آخر برای جلب اعتماد و اجازه قرار دادن اگهی باید پاسخ را در سامانه قرار دهند.

همچنین ایشان در ادامه صحبت هایش بیان کرد که: پس از این که اگهی بر روی سایت قرار داده شد خریدار برای این که مطمئن شود اگهی گذاشته شده بر روی سایت واقعا وجود دارد باید از طریق استعلام سیستمی بیمه شخص ثالث از سامانه بیمه مرکزی، وجود خودرو آگهی شده نیز احراز می‌شود و این مورد نیز با نشان مجزا به اطلاع خریداران خواهد رسید و همچنین به منظور ایجاد شفافیت، مجموع تعداد آگهی‌های منتشر شده توسط یک آگهی دهنده، جهت آگاهی بینندگان نمایش داده می‌شود.

همچنین بخوانید: کامل ترین راهنمای خرید باتری ماشین

آیا انجام این کار ها تاثیر دارد؟

ماشین احراز هویت برای درج آگهی های خودرو و مسکن
تاثیر احراز هویت بر روی بازار خودرو

رئیس مرکز اصناف و بازرگانان در مورد این که این کار برای کنترل بازار انجام شده است بیان کرد: سایت های درج اگهی باید مطابق با بیانه ای که به آن داده شده است عمل کنند یعنی از انتشار دادن بیشتر از یک اگهی برای یک خودرو مشخص توسط یک شخص جلوگیری کنند.

در مورد نمایشگاه داران و سایر فروشندگان باید آستانه تعداد اگهی ها را مشخص کنند. اگر یک شخص عادی قصد این را داشته باشد که بیشتر از یک اگهی از یک محصول را منشر کند باید پروانه کسب داشته باشد و یا سایر مجوز های قانونی.

معتمد وزیری در پایان صحبت های خود درباره این که سال گذشته هم در این خصوص تغیراتی انجام شده است گفت: در سال گذشته طی صحبت هایی که رئیسان این سایت ها داشتیم قرار بر این شد که اگر قیمت های گذاشته شده بر روی خودرو بیشتر از قیمت واقعی بازار بود آن ها را نمایش ندهند و تنها اگهی هایی که مطابق با عرف بازار بودند قیمت داشتند.

آیا انجام احراز هویت برای درج اگهی به ضرر سایت ها تمام می شود؟

جریان از این قرار است که در 25 آبان 1400 وزیر صنعت معدن و تجارن نامه ای با عنوام سامان دهی آگهی های الکترونیکی برای اتحادیه کسب و کار های مجازی ارسال کرد و در ادامه این نامه توسط اتحادیه به سایت های مختاف از جمله دیوار، شیپور باما و.. ارسال شد.

بر همین اساس تمامی این سایت ها موظف شدند تا مطابق با درخواست گفته شده عمل کنند و بر روی بستر اگهی های خود 5 قابلیت را اجرا کنند.

اما مسئله ای که سبب نگرانی این سایت ها شده است این است که بسیاری از کاربران علاقه ای به انجام این کار ها ندارند و در نهایت به سراغ راهکار های دیگری می روند.

به طور مثال کاربران ممکن است به شبکه های مجازی کوچ کنند تا از انجام احراز هویت فرار کنند، اما انجام این کار چه نتیجه ای در پی دارد؟

اشرف زاده در خصوص این موضوع بیان کرد: حتی اگر کاربران به فضا های دیگر پناه ببرند باز هم امکان کنترل کردن آن ها در تلگرام یا اینستاگرام وجود دارد و حتی اگر کاربری قیمت غیر واقعی مشاهده می کند می تواند پیگیری داشته باشد و حتی در صورت مراجعه به پلیس فتا امکان شکایت قانونی هم وجود خواهد داشت.

آیا سایت های اگهی واقعا قیمت بازار را بهم می ریزند؟

کنترل بازار خودرو احراز هویت برای درج آگهی های خودرو و مسکن
کنترل بازار خودرو

اگر یک نگاه کوتاه به بازار خودرو داشته باشید متوجه می شوید که هیچ گونه ثباتی ندارد و به صورت شبانه روز قیمت ها در حال بالا و پایین رفتن هستند.

در این میان سایت های اگهی هم اضافه شده اند، این روز ها هرکس قصد خرید وسیله ای داشته باشد در ابتدا نگاهی به سایت ها می اندازد تا قیمت ها را متوجه شود. در مورد خودرو هم به همین شکل است زمانی که یک شخص با مراجعه به سایت ها با قیمت هایی بالا تر از حد مناسب روبرو می شود تصور می کند قیمت ها در بازار به همین شکل است و مسلما خود شخص قیمت پایین تری قرار نمی دهد.

این روند به همین صورت ادامه پیدا می کند و هرکس با نگاه به قیمت های دیگری قیمت بالاتری قرار می دهد.

به همین صورت که بازار دچار نوسان قیمت می شود و ماشین ها یا مسکن با قیمت های غیر واقعی روبرو می شوند، در چنین شرایطی کنترل بازار و مجاب کردن مردم به نخریدن با این قیمت ها کار ممکنی نیست و در نهایت یک خودرو ساده بدون هیچ آپشنی با قیمتی چندین برابر کارخانه به فروش می رسد.

احراز هویت تا چه اندازه تاثیر گذار است؟

البته که این طرح به تازگی اعلام شده است و چه بسا امکان دارد در چندین هفته بعد لغو شود و یا از اجرای آن پشیمان شوند! به همین جهت برای بررسی این که تا چه اندازه می توان بر روی آن امیدوار بود باید صبر کرد و شرایط را بررسی کرد.

اگر کاربران نتوانند راه دیگری پیدا کنند و شرایط همان طور که گفته شده است پیش برود می توان کمی به این مسئله با دید امیدوارانه نگاه کرد.

اگر بتوان بازار خودرو در سایت های مجازی را کنترل کرد می توانیم قدم بعدی را کمی بزرگ تر برداریم به سراغ فضای واقعی برویم، اما تا زمانی که در این فضا ها و سایت ها شرایط به همین شکل است و قیمت ها سلیقه شده است نباید به کنترل شدن بازار خودرو و حتی املاک امیدوار بود.

البته که این قیمت گذاری های غیر اصولی بیشتر توسط دلال های خودرو انجام می شود و اگر بتوان از آگهی گذاشتن این اشخاص جلوگیری تا حد بسیاز زیادی شرایط بهتر می شود. زیرا شخص عادی قطعا به دنبال خودرو با مناسب ترین قیمت است و تنها هدفی که دارد خرید خودرویی با مناسب است و از این نوسانات بازار دور است.

مخالفت نصر تهران با احراز هویت برای درج اگهی خودرو

کمسیون احراز هویت برای درج آگهی های خودرو و مسکن
کمیسیون تجارت الکترونیکی نصر تهران مخالف با طرح احراز هویت

کمیسیون تجارت الکترونیکی نصر تهران طی بیانیه ‌ای ضمن مخالفت با دستور وزارت صمت مبنی بر اجبار احراز هویت برای درج آگهی خودرو خواستار توقف آن و اعمال نظرات پلتفرم‌های آگهی در تصویب مصوبه‌ای جدید در رابطه با ساماندهی موثرتر آگهی‌های خودرو شد. این در حالی است که رییس مرکز تجارت توسعه الکترونیکی روز گذشته اعلام کرد احراز هویت آگهی دهندگان خودرو اختیاری است.

کمسیون تجارت الکترونیکی نصر بر این باور است که: سایت های اگهی دنده همواره تمام تلاش خود را می کنند تا بستر خود را سالم نگه دارند و اهراز هویت ها به صورت معتبر و کامل انجام شود؛ اما نباید این سیاست ها و موضوعات باعث این شود که فراموش کنیم اولین هدفی که برای سایت ها وجود دارد ایجاد بستری برای معرفی کالا و خدمت به افراد است.

به همین دلیل ممکن است با انجام این کار ها هدف اصلی آن ها با مشکل مواجه شود و کاربران دیگر احساس راحتی همیشگی در این سایت ها را نداشته باشند.

حتی در کشور های دیگر نیز برای انجام احراز هویت این گونه کار ها انجام نمی شود و تنها وارد کردن شماره تلفن یا ایمیل و گرفتن کد تایید کافی است.

با انجام دادن این روند احراز هویت مطمئنا با ریزش شدید کاربران مواجه خواهیم شد زیرا مراحل در نظر گرفته شده بسیار سخت است و کم تری کسی حوصله انجام چنین کار هایی را دارد.

ضرر های انجام احراز هویت

اقدامات و تصمیمات مذکور نه­ تنها هزینه­‌های ناشی از ورود به پلتفرم­‌ های نیازمندی را افزایش می‌­دهد بلکه منجر به مهاجرت کاربران از رسانه‌­های رسمی و قانونی به صفحات و کانال‌هایی خواهد شد که بر روی آن‌ها هیچ‌ گونه نظارت درونی یا بیرونی صورت نمی‌گیرد. در بسیاری از موارد این کانال‌ها هدفی جز ایجاد فضایی ملتهب در بازار و تغییر مسیر بازار به سمت خود را دنبال نمی‌کنند؛ فضایی که دولت مردان به ‌هیچ وجه قابلیت نظارت بر آن را نداشته و وضع از گذشته وخیم ‌تر می‌گردد.

در آخر باید منتظر ماند و دید شرایط به چه صورت پیش می رود، امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را به خوبی در مورد احراز هویت برای درج اگهی آشنا نماییم.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
بابک
بابک
2 سال پیش

سلام
میخوام ماشین بخرم چی بخرم که امنیتش بالا باشه دزدیده نشه

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  بابک
2 سال پیش

با سلام در هنگام خریدن خودرو ، بسیار مهم است که توجه به انتقال قدرت خودرو داشته باشیم. انتقال قدرت به اجزائی گفته می شود که باعث حرکت وسایل نقلیه شده که شامل موتور ، جعبه دنده و محورهای چرخ است . موتور بخش قدرتی خودرو، موتور می باشد و موتور از عوامل مهم تعیین سرعت و مصرف بهینه سوخت است و هم چنین موتورها بر اساس تعداد سیلندرها و هم چنین ظرفیت آن که بر حسب لیتر می باشد، دسته بندی شده است . بیشتر موتور خودروها ، دارای 4، 6، 8 سیلندر هستند. خودروهایی که دارای موتور کوچکی… خواندن ادامه ...

مشاوره رایگان و ثبت سفارش