3
(3)

برای افزایش عمر باتری می بایست آن را همیشه شارژ نگه داشت و اگر باتری برای مدت زیادی شارژ نشود صفحات داخلی آن سولفاته کرده و غیر قابل استفاده می شود. در صورتی که میزان آب باتری موجود درون محفظه در دوره های زمانی کوتاه بخار شود و سطح آب باتری کاهش یابد، احتمالا آفتامات دینام خراب می باشد و در صورت عدم توجه کافی خرابی زودهنگام باتری را سبب می شود.

در صورتی که میزان آب باتری در سلول ها یا همان خانه های باتری زیاد باشد ممکن است شارژ باتری سبب پاشیدن آن به زیر درب موتور شده و خسارات جدی را به رنگ باعث شود. در زمانی که خودرو خاموش می باشد حتی المقدور از لوازم الکتریکی خودرو کمترین بهره برداری را داشته باشید.

replacing car battery1 چگونه از باتری خودرو نگهداری کنیم؟

سیستم پخش خودرو و یا چراغ های بزرگ بالاترین مصرف داشته و حتی در ترافیک های سنگین که موتور خودرو نیز روشن می باشد بهتر است چراغ های بزرگ را خاموش کنید. زیرا در این هنگام دور دینام و شدت جریان تولیدی دینام پایین است. با اینکار علاوه بر کاهش مصرف شارژ باتری، از فشار وارده به دینام نیز کاسته می شود. دقت کنید سوراخ های تعبیه شده بر روی درب خانه های باتری همیشه باز باشند تا تهویه درون سلول ها به خوبی انجام شود.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.
عضو شوید
آگاه شوید
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
امید زارع
امید زارع
8 روز پیش

ممنون بابت اطلاعات مفیدی که نوشتید. آیا روش های دیگه ای هم برای نگهداری از باتری وجود داره؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  امید زارع
1 روز پیش

با سلام
درود بر شما سپاسگزاریم.
سرویس های منظم دوره ای و چکاپ باتری و دینام خودرو می تواند سبب افزایش طول عمر باتری خودرو گردد.
بررسی سفت بودن سرباتری ها، تمیزکردن سولفاته سرباتری ها، بررسی شل و سفت بودن تسمه دینام، بررسی شارژ خروجی دینام به باتری، استفاده از کاور باتری، بررسی محکم بودن بست باتری، استفاده نکردن از باتری در هنگام خاموش بودن خودرو و …

مشاوره رایگان و ثبت سفارش