4.3
(805)

مشکلات استفاده از باتری آمپر بالا، چرا نباید از باتری آمپر بالا استفاده کنیم، دلایل استفاده نکردن از باتری آمپر بالا

باور غلطی در بین برخی رایج است که فکر میکنند باتری خوب و مناسب برای ماشین یعنی باتری آمپر بالا. در این مقاله سعی میکنیم دلایل اشتباه بودن این باور را بگوییم.

در ادامه برای شما توضیح می دهیم که چرا انتخاب باتری با آمپر بالاتر نه تنها تأثیر چندان مثبتی در کارکرد خودروی تان ندارد بلکه ممکن است باعث افت عملکرد آن نیز شود.

76d16379 ea2d 44bb bc04 a7d57848f063 مشکلات استفاده از باتری آمپر بالا
آیا می توان از باتری آمپر بالا استفاده کرد؟

کار باتری در خودرو چیست؟

باتری به صورت معمول برای زمان استارت زدن استفاده می شود. باتری ماشین وظیقه دارد نیروی لازم برای جرقه زنی خودرو و بعد از نیروی لازم برای حرکت کردن موتور را تامین کند. همچنین در زمان خاموش بودن خودرو همچنین باتری وظیفه تامین برق بخش هایی مانند سیستم صوتی، سیستم برق رسانی، دزدگیر و این دست از قطعات را بر عهده دارد.

این بخش ها در حالت معمول انرژی مصرفی بالایی نیاز ندارند و همانطور که قبلا هم اشاره کردیم پس تا اینجا مهمترین وظیفه باتری همان تامین نیروی موتور و به حرکت درآوردن آن است.

بعد از به کار افتادن موتور دینام با دریافت نیرو از موتور برق لازم برای باقی قطعات را تامین می کند و عملا دیگر نیازی به باتری نیست تا جایی که بسیاری از دارندگان خودرو قدمی بعد از روشن شدن موتور باتری را از مدار خارج می کردند.

Turn on car battery lights مشکلات استفاده از باتری آمپر بالا
باتری آمپر بالاتر

مشکلات استفاده از باتری آمپر بالا

همانطور که میدانیم توان باتری از ضرب دو مشخصه ولتاژ باتری و جریان باتری محاسبه می شود. ولتاژ قطعات مختلف خودرو میزان مشخصی است و غیر قایل تغییر پس برای افزایش توان یک باتری باید جریان یا آمپر آن را افزایش داد. در حالت عادی این توان بیشتر عملا کاربردی ندارد و تنها هزینه اضافی پرداخت خواهید کرد.

در طول کارکرد خودرو باتری برقی تولید نمیکند پس استفاده از باتری با آمپر بالاتر برای خروجی بیشتر در حین روشن بودن خودرو مانند افزایش قدرت کولر (سردتر شدن کولر)بی معنی است. در مواردی حتی دیده شده که استفاده از باتری آمپر بالا نه تنها عمر باتری را طولانی نمیکند بلکه به دلیل عدم شارژ و دشارژ کامل عمر آن به شدت کاهش می یابد.

یکی از اشتباهاتی که برخی افراد مرتکب می شوند آن است که می گویند آمپر بالاتر بگذارید کولر خودرو باد خنک تری تولید می کند! در مقابل این عده باید گفت تنها پول خود را دور ریخته اید چون وقتی خودرو به آن میزان ذخیره برق نیاز نداشته باشد نه تنها عمر باتری طولانی تر نمی شود بلکه در مواردی مشاهده شده عمر باتری به شدت کاهش یافته علت هم عدم شارژ و دشارژ کامل باتری می باشد.

 

جای باتری مشکلات استفاده از باتری آمپر بالا
معایب استفاده از باتری آمپر بالاتر

رابطه آمپر باتری با جای باتری ماشین

  • مثلا ماشین پراید حداکثر فضا برای باتری ۵۵ تا ۶۰ آمپر در نظر گرفته شده است. و باتری بیشتر از ۶۰ آمپر کاملا در جای باتری ماشین قرار نمی‌گیرد. و این مسئله می تواند بسیار برای شما خطر ساز شود.
  • مورد دیگری که باید درباره باتری آمپر بالا ذکر کنیم این است که حتما باید به آمپر مورد نیاز مصرف کننده های برقی توجه کنید و آمپر بیش از حد میتواند به ادوات برقی ماشین آسیب بزند.
  • البته افزایش آمپر باتری ماشین ۵ تا ۱۵ آمپر هیچ مشکای ایجاد نخواهد کرد. موضوع صحبت ما استفاده از باتری های آمپر بالا تا بیش از ۲۰ آمپر بیشتر از آمپر باتری فابریک ماشین مثلا ماشین ۲۰۶ تا ۶۰ آمپر هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. و اگر قصد نصب باتری بیش از ۶۰ آمپر را داشتید باید به سیستم برقی و دینام ماشین و سایر مسائل مرتبط با آمپر باتری توجه کنید تا دچار مشکل نشوید.

در چه صورت باتری آمپر بالاتر ایرادی ندارد؟

اگر وسایل جانبی خودرو را ارتقاء داده‌اید، تعداد سرنشینان اصولا زیاد هستند، به طور مداوم از کولر یا بخاری در هر فصل استفاده می‌کنید و … باتری شما می‌تواند بالاتر از آمپر ساعت مجاز باشد. البته توجه داشته باشید که توان و ماندگاری باتری‌های آمپر بالا هرچه بیشتر باشد از قیمت بالاتری نیز برخوردارند.

در بسیاری از خودروها استفاده از باتری‌ هایی با آمپر ساعت بالاتر توصیه می‌شود تا در زمان نیاز و در جایی که دینام نمی‌تواند به‌طور لحظه‌ای برق سیستم را تامین کند، باتری بتواند به کمک سیستم برق خودرو بیاید. در این غیر این صورت باتری فابریک خودرو با آمپر ساعت مجاز بهترین گزینه برای خودرو هستند و نصب باتری بالاتر یک اشتباه آسیب زننده خواهد بود.

باتری با آمپر بالا معمولا در خودروهایی با موتوهای بزرگ و پرحجم استفاده می شود زیرا این موتورها برای حرکت اولیه و روشن شدن موتور خود به توان بیشتری نیاز دارند.

همچنین اگر در خودرو از سیستم صوتی پرقدرتی استفاده میکنید توصیه می شود که از باتری آمپر بالا استفاده کنید تا مواقعی که دینام نمیتواند برق کافی لحظه ای را تامین کند باتری به کمک آن بیاید.

1620458586 تعمیربرق خودرو مشکلات استفاده از باتری آمپر بالا
مزایای باتری آمپر بالاتر

و اما نکته آخر

توجه داشته باشید که منظور ما از نصب باتری با آمپر بالاتر از حد استاندارد و مشکلات متعاقب آن، معطوف به تفاوت ۵ یا ۱۰ آمپری نیست؛ کار غیراصولی وقتی صورت می گیرد که فردی برای مثلا خودروی پراید خود به جای باتری مناسب ۵۰ یا ۶۰ آمپری، باتری ۷۰ آمپری نصب کند.

پس با توجه به آنچه که گفته شد، یکی از پارامترهای انتخاب باتری مناسب خودرو، میزان برقی است که در مجموع قسمت های مختلف خودرو مصرف می کنند. با اضافه شدن باند به سیستم صوتی قطعاً مصرف برق خودرو افزایش می یابد و باتری با آمپر پایین تر جوابگوی آن نیست.

نکته پایانی این که در انتخاب باتری ماشین مناسب همواره باید سه ویژگی را در نظر داشته باشید:

آمپر باتری: آمپر باتری میزان برقی است که باتری ذخیره می کند و در خودروها بین ۳۵ تا ۲۲۰ آمپر متفاوت است.

ولت باتری: ولت باتری، قدرت برقی است که باتری تولید می کند. آمپر اکثر باتری ها ۱۲ ولت است.

خروجی برق باتری: این پارامتر تأثیر گرفته از دو پارامتر قبلی است و نشان می دهد که باتری در دمایی مشخص، توانایی تولید چه میزان نیروی ۱۲ ولتی را دارد.

باتری مناسب خودروها

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
75 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
حامد
حامد
3 سال پیش

مشکلات استفاده از باتری با توان کمتر رو بفرمایید!!! خودرویی که باتری ۷۰ آمپر نیاز دارد، باتری حدود ۵۰ آمپر روی ان تعبیه شود؟!؟!

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  حامد
3 سال پیش

با سلام، اگر ظرفیت باتری نصب شده کمتر از ظرفیت دینام باشد باعث اوور شارژ شدن باتری خواهد شد

Reza
Reza
3 سال پیش

آیا بنظر شما باتری بزرگ باعث سوختن فیوزها و یا صفحه پخش ماشین می شود؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  Reza
3 سال پیش

با سلام
سوختن فیوز در خودرو امری طبیعی است ک در صورت عبور نوسانات غیر عادی و نامناسب اجازه ورود آن را به سیستم برقی خودرو شما نخواهد داد، ولی در مورد صفحه پخش این امکان وجود ندارد.

Mehrshad
Mehrshad
3 سال پیش

باطری ۷۴ امپر روی پراید چ مشکلی دارع؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  Mehrshad
3 سال پیش

با سلام
در صورتی که از لوازم جانبی بر روی خودروی خود استفاده نمی کنید نیازی به استفاده از این باتری بر روی پراید ندارید.لذا با این حال استفاده از باتری 74 بر روی پراید بدون داشتن لوزم مصرفی بیشتر معایبی را برای شما به همراه ندارد.زیرا این باتری به طور کامل مدام خالی و پر نمی شئود که بخواهد به دینام شما فشار وارد کند.

حمیدرضا
حمیدرضا
3 سال پیش

سلام وقت بخیر
دینام ماشین بنده ۷۰ آمپراست
حداکثر و حداقل چه باطری می توانم تعبیه کنم؟

نظر خودم ۶۶آمپراست درسته؟

سوال دوم اینکه ماشینم آفرود است ومیخوام یک باطری قوی دوم در پشت ماشین تعبیه کنم، با دینام فعلی آیا امکانپذیر است شارژ همزمان دو باطری؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  حمیدرضا
3 سال پیش

با سلام
در صورتی که مجموع امپر های باتری های مورد استفاده ی شما از حداکثر توان دینام شما بالاتر باشد باید نسبت به ارتقای دینام نیز اقدام کنید تا مشکلی برای شما پیش نیاید .

حمیدرضا
حمیدرضا
در جواب  کیان باتری
3 سال پیش

با سپاس از پاسخ شما، من شنیدم دینام ماشین باطری را با حدود ۱۰ الی ۱۵ آمپر شارژ میکند و الباقی ظرفیت دینام مربوط به مصرف کننده ها است اول اینکه آیا این موضوع را تایید میفرمایید یا اینکه دینام ۷۰ آمپر، باطری را با همان ۷۰ آمپر شارژ میکند نه ۱۰ الی ۱۵ آمپر موضوع بعدی اینکه آیا امکان دارد با یک کلید دوطرفه شارژ دو باطری را سوییچ کنم تا بتوانم با یک دینام ۷۰ آمپر، دو تا باطری ۶۶ آمپر را نوبتی شارژ کنم؟ و نکته بعدی اینکه من شنیدم اگر بجای دینام ۷۰ آمپر از دینام… خواندن ادامه ...

امیر ایمانی
امیر ایمانی
در جواب  حمیدرضا
1 سال پیش

سلام با تجربه من از علم و اصول باتری. بعله. دینام 70 همراه مصرف کننده های دیگر باتری را هم چند امپری شارژ میکند(در تابستان بعلت مصرف زود ب زود فن و قدرت کم موتور برای حداکثر چرخاندن دینام این امپر کمتر است. اگر امپر کم باشد افت ولثاژ در ای سی یو باعث خاموش شدن مکرر ماشین و نیم سوز شدن میشود ولی امپر بالاتر دینام در صورت نیاز، و نصب (بیگ 3) ،همان تقویت 3 سیم اصلی) خیلی مفید خواهد بود.در سیستم برق ماشین دخل باید با خرج بخواند.

Mobina
Mobina
3 سال پیش

سلام وقتتون بخیر…ببخشید میخواستم بدونم که باتری آمپر بالا برای دستگاه نشاکار چ عواقبی دارد؟به کامپیوتر دستگاه اسیب نمیرساند؟ممنون میشم جواب بدید…

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  Mobina
3 سال پیش

با سلام
ظرفیت استاندارد دستگاه شما همان باتری اورجینال خودش می باشد که شرکت تولید کننده بر اساس مصارف مورد نیاز آن و طبق استاندارد مصرف کننده های آن دستگاه تعیین می کند، بنابراین توصیه می شود که باتری با ظرفیت بالاتری استفاده نکنید.

رضا
رضا
2 سال پیش

ممنون از اطلاعات خوبتون

علی
علی
2 سال پیش

سلام وقت بخیر، خواستم بدونم اگر بنده باتری 100آمپر برای پژو پارس استفاده کنم چه مشکلاتی پیش میاره آیا باعث سوختن سیم کشی و آسیب رساندن به سایر قطعات نمیشه

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  علی
2 سال پیش

سلام. خیر. تمام باتری ها 12 ولت هستند.

علی
علی
در جواب  کیان باتری
1 سال پیش

ضمن سلام و سپاس از حوصله ایکه بخرج میدید و جواب همه را با صبوری ارسال می‌کنید حالا 12 آمپر که فرمودی ، تیلر ده اسب دیزل بازم 12 ولت هست ؟ تشکر

علی
علی
در جواب  علی
3 ماه پیش

نه عزیز ۲۴ ولت

علی
علی
2 سال پیش

سلام وقت بخیر خواستم بدونم اگر از باتری یو پی اس 100 آمپر برای پژوپارس استفاده کنم مشکلی برای سیم کشی و سایر قطعات خودرو پیش نمیاد ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  علی
2 سال پیش

سلام. سیکل شارژ باتری یو پی اس و سیلد اسید خودرویی باهم دیگر تفاوت دارند. به دینام شما آسیب می زند همچنین باتری های خودرویی دارای توان استارت در لحظه بالایی دارند و باتری یو پی اس جریان یکنواخت به وسیله می دهد

Peyman Zandiyeh
Peyman Zandiyeh
2 سال پیش

باتری خودروی تبگو ۷ ۶۰ آمپر هست اما نوشتید ۷۰ آمپر هم میشه استفاده کرد مزایا و معایبش چی هست ؟ و کدام را توصیه می کنید ؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  Peyman Zandiyeh
2 سال پیش

باتری 60 آمپر با کیفیت خوب را توصیه می کنیم. استفاده از باتری آمپر بالاتر اگر کارکرد خودرو کم باشد توصیه نمی شود چون دینام زمان کافی برای فول شارژ کردن باتری را نخواهد داشت.

mehdi
mehdi
2 سال پیش

سلام و خسته نباشید
ماشین من پژو ۴۰۵ هستش و الان سیستم سنگینی رو اون میخوام ببندم که دارای دوتا آمپیلی و یک ساب قدرتمند هستش
اوستا کار سیستمی بهم گفته که برای اینکه برق کم نیاری از باتری ۱۰۰ آمپر استفاده کن
با توجه به اینکه آمپیلی های من کلاس D هستش و مصرف برق زیادی داره ، بستن باتری ۱۰۰ کار درستیه یا نه

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  mehdi
2 سال پیش

با سلام
بستگی به اندازه قالب باتری خودرو شما دارد ولی قالب ماشین شما بیشتر از 74 جا نمی گیرد

abolfazl
abolfazl
در جواب  mehdi
2 ماه پیش

سابت چی هستش
اگه زیر ۱۰۰۰ ار ام اس (rms)
همون باتری امپر بالا رو ببندی کافیه
ولی اگه بیشتر از ۱۵۰۰ ار ام اس هستش
نیاز به دینام قوی تر داری

Javad
Javad
2 سال پیش

سلام روی ساینا به مدت یک یا دو روز میخوام باتری ۷۴ بندازم برم جاده مشکلی داره؟؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  Javad
2 سال پیش

سلام. خیر مشکلی نداره.

احمد
احمد
2 سال پیش

با سلام خودرو بنده ٢٠٦ تيپ دو هست
براي نصب سيستم سنگين دارم اقدام ميكنم
شامل ٣ عدد امپلي فاير و يك ساب spl ٤٠٠٠ وات هست
نصاب به من گفت بايد دو تا باتري ٦٦ امپر داخل ماشين قرار بدي
يكي داخل كاپوت و ديگري داخل صندوق
كه جمعا ميشه ١٣٢ امپر
سوال من اينجاست
اگر دينام فابريكي ماشين رو عوض نكنم
ايا دينام فعلي توانايي شارژ اين دو باتري را دارد يا خير؟
سوال بعدي اينه كه ايا با بستن دو باتري نيازي به خازن دارم يا خير؟

رز
رز
1 سال پیش

سلام روی پرشیا TU5 باتری ۷۴ امپر نصب کردم لوازم جانبی اضافی ندارم ولی مدارم از کولر و بخاری استفاده میکنم مشکلی برای ماشین پیش نمیاره؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  رز
1 سال پیش

با سلام
ظرفیت استاندارد باتری خودروی شما 66 آمپر پایه کوتاه قطب چپ با قالب L3 است و در صورت نیاز و استفاده از موارد مصرفی بیشتر از باتری 74 آمپر پایه کوتاه قطب چپ با قالب L3 نیز می‌توانید استفاده نمائید.
استفاده از این ظرفیت های نامبرده هیچ گونه آسیبی به خودروی شما نخواهد رساند.

فرزاد
فرزاد
1 سال پیش

سلام. روی ال ۹۰ مدل ۸۹ باتری ۷۴ آمپر گذاشتم. شتاب عالی شده و بالتبع چون کمتر گاز میخوره مصرفش هم کم شده. مثلا اتوبان تهران قم با سه سرنشین و کولر روشن و سرعت ۱۱۰ کیلومتر ، صدی ۵/۸ مصرف کرد. قبلا راحت بالای صدی ۷ می سوزوند.
این که میگم شتابش خوب شده چون بلافاصله بعد از تعویض آن با باتری ۶۶ آمپر تغییر عملکرد موتور رو هم خودم و هم سرنشین حس کردیم.

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  فرزاد
1 سال پیش

با سلام
شتاب خودرو، کم شدن مصرف و بقیه مواردی که بیان نمودید هیچ ارتباطی با باتری خودروی شما ندارد. باتری در خودرو فقط وظیفه استارت ردن را دارد و هیچ نقش دیگری ندارد.

حاج باتری
حاج باتری
در جواب  کیان باتری
1 سال پیش

احتمالا ای سی یو ماشینش خطا داشته
سر باتری رو که برداشته باتری جدید بزاره شوک داده شده بعضی خطا هاش پریده
یا اینکه استوپر و سنسور ها مشکل دارن که در این صورت سر باتری رو برداری بهتر میشه

عرفان
در جواب  کیان باتری
10 ماه پیش

بنده متخصص این کار هستم افزایش آمپر تا ده آمپر از میزان فابریک و تعریف شده هم در شتاب اولیه تاثیر دارد هم در روانتر کار کردن خودرو تاثیر دارد هم نور خودرو

اااااااا
اااااااا
در جواب  فرزاد
1 سال پیش

😁😁😁

Jafar baba
Jafar baba
در جواب  فرزاد
1 سال پیش

دلیندم باتری فقط نقش استارت رو در خودرو معمولی بدون لوازم اضافی داره و بعد استارت تمامی نیاز برق خودرو از دینام تامین میشه برای امتحانش میتونی بعد استارت سر باتری رو کاملا حذف کنی و به رانندگی ادامه بدی، میبینی که مشکلی پیش نمیاد تنها احتمالی که تو این مورد وجود داره ماشینتون برق میدزده یا سیستم صوتی دائم روشن قوی بالای ۱۴۰ امپر روی خودروتون دارین که هنگام اوج، مصرف بالا رفته و با تعویض باتری و امپر بالاتر،مشکلتون حل شده و احتمال بعدی اینه که باتری قبلیتون فرسوده بوده و تمام جریان دینام رو waist میکرده که… خواندن ادامه ...

میثم.برق خودرو
میثم.برق خودرو
در جواب  فرزاد
1 سال پیش

سلام.مصرف کمترشدن سوخت درخودروشماترافیک کم وترمزوکلاچ کمترونوع سوختی راکه درجایگاهی زدیدداردبه هیچ وجه ربط به باتری ندارد

حامد کنعانی
حامد کنعانی
1 سال پیش

با سلام اگر باطری با امپر کمتر بر خودرو استفاده کنیم میتواند بر گرم شدن موتور در فشار یا مثلا سر بالایی تند با بار شود یا ن ؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  حامد کنعانی
1 سال پیش

با سلام
خیر
باتری یک وظیفه اصلی در خودرو دارد و آن هم استارت زدن و روشن کردن خودرو است، شتاب و گرم کردن خودرو و بقیه موارد ارتباطی با باتری خودرو ندارد. برای رفع مشکلاتی که بیان نمودید حتما به یک متخصص یا کارشناس مراجعه نمائید.

عرفان
در جواب  کیان باتری
10 ماه پیش

اتفاقا ربط داره توی خیلی چیزها تاثیر داره مثلا توی مسافت طولانی که جاده سینه کشی داره کولر میگیری چراغ روشنه مصرفیای ماشین کار میکنن توی لحظه به کمک دینام میاد

احمد
احمد
1 سال پیش

سلام وقت بخیر
باتری دانگ فنگ روی میشه روی پژو 405 گذاشت؟
برای قطعات الکتریکی و الکترونیکی آن مشکلی ایجاد نمیکنه؟
تشکر

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  احمد
1 سال پیش

با سلام ظرفیت استاندارد باتری دانگ فنگ (اچ سی کراس) 60 آمپر پایه کوتاه قطب چپ با قالب L2 است. اما ظرفیت استاندارد باتری پژو 405، 66 آمپر پایه کوتاه قطب چپ با قالب L3 است و در صورت نیاز و استفاده از موارد مصرفی بیشتر از باتری 74 آمپر پایه کوتاه قطب چپ با قالب L3 نیز می‌توانید استفاده نمائید. استفاده از باتری 60 آمپر برای پژو 405 مانعی ندارد و هیچ آسیبی به این خودرو نخواهد رساند به خصوص اگر این خودرو از موتور TU5 بهره می برد. اما در خودروهای قدیمی تر کمی ضعیف است بدین معنا… خواندن ادامه ...

احمد
احمد
در جواب  کیان باتری
1 سال پیش

خیلی متشکر

محمد
محمد
1 سال پیش

سلام یک405 tu5 دارم که نور جلوش زنون و هدلایت هست چه باتری مناسب هست

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  محمد
1 سال پیش

با سلام
ظرفیت استاندارد باتری خودروی شما 66 آمپر پایه کوتاه قطب چپ با قالب L3 است و در صورت نیاز و استفاده از موارد مصرفی بیشتر از باتری های 70 و 74 آمپر پایه کوتاه قطب چپ با قالب L3 نیز می‌توانید استفاده نمائید.
برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی‌های لازم می‌توانید با شرکت کیان باتری به شماره تلفن 88200200 تماس حاصل نموده و مشاوره دریافت نمائید.

کیان
کیان
1 سال پیش

سلام ایا باطری پراید رو بذاریم جای باطری سمند ایا مشکلی برای ماشین یا باطری پیش میاد البته برای یه یه هفته ایی تا بعد از یه باطری خود سمند بخرم والان باطری که مال پراید هست ۵۰ امپر هست ایامشکلی پیش میادبرای هردوتاشون دستتون دردنکنه ممنون میشدم اگه لطف کنین وجوابم رو بدین خیلی ممنون…

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  کیان
1 سال پیش

با سلام ظرفیت استاندارد باتری خودروی شما 66 آمپر پایه کوتاه قطب چپ با قالب L3 است و در صورت نیاز و استفاده از موارد مصرفی بیشتر از باتری 70 و 74 آمپر پایه کوتاه قطب چپ با قالب L3 نیز می‌توانید استفاده نمائید. اما ظرفیت استاندارد باتری خودروی پراید 50 آمپر پایه کوتاه قطب چپ با قالب L2 است و در صورت نیاز و استفاده از موارد مصرفی بیشتر از باتری 55 و 60 آمپر پایه کوتاه قطب چپ با قالب L2 نیز می‌توانید استفاده نمائید. حال اگر به صورت مقطعی و موقتی بخواهید از باتری پراید برای سمند… خواندن ادامه ...

مصطفی
مصطفی
1 سال پیش

سلام باطری استاندارد ماشین من 35امپر هست 2عدد امپلی اضافه شده میتونم از باطری 50امپر استفاده کنم مشکلی برای دینام و سیم کشی ایجاد نمیشه تشکر

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  مصطفی
1 سال پیش

با سلام قالب باتری شما به صورتی است که باتری 50 آمپر روی آن جایگزین نمی شود. اگر باتری استاندارد خودروی شما 35 آمپر پایه بلند با قلب B20 است شما نهایتا می توانید از باتری های 45 آمپر پایه بلند با قالب B24 به عنوان جایگزین استفاده نمائید. فقط در این صورت می‌توانید باتری آمپر بالاتری استفاده نمائید که اگر وسایل جانبی خودرو را ارتقاء داده‌اید، تعداد سرنشینان خودرو اصولاً زیاد هستند، به طور مداوم از کولر یا بخاری در هر فصل استفاده می‌کنید و … . باتری شما می‌تواند بالاتر از آمپر ساعت مجاز باشد. البته توجه داشته… خواندن ادامه ...

حسین
حسین
1 سال پیش

سلام باطری من 60امپر هست، مانیتور نصب کردم و ریستار میشه البته مانیتور عوض کرد فرقی نکرد، گفتن باید باطری بزرگتر بزارم، جواب میده عوض کنم باطری رو ممنون میشم جواب بدید، ماشین 206

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  حسین
1 سال پیش

با سلام مشکلی خود را به صورت کامل بیان نکردید و راهنمایی شما بسیار سخت است. در خودروهای 206 و 207، تقریباً مدل قبل از نیمه دوم سال 1396، ظرفیت استاندارد باتری آنها 50 آمپر پایه کوتاه قطب چپ با قالب L2 است و در صورت نیاز و استفاده از موارد مصرفی بیشتر از باتری 55 و 60 آمپر پایه کوتاه قطب چپ با قالب L2 نیز می‌توانید استفاده نمائید. اما در خودروهای 206 و 207، مدل اواسط سال 1396 به بعد به دلیل کوچک و محدود نمودن فضای جانمایی باتری، فقط می توان از باتری های 50 آمپر پایه… خواندن ادامه ...

خسرو
خسرو
1 سال پیش

ایا میتوان باطری ۵۵ یا ۶۰ امپر برای ام وی ام 110 قدیم نصب کرد؟ و الان ۴۵ امپر نصبه ک شدت روشنایی چراغ هاش هم پایینه.

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  خسرو
1 سال پیش

با سلام
ظرفیت استاندارد باتری این خودروها 45 آمپر پایه بلند قطب چپ با قالب B24 است، متاسفانه به دلیل محدودیت در فضای جانمایی باتری و شکل استاندارد باتری این خودرو که با بقیه باتری ها متفاوت است، در حالت عادی امکان استفاده از باتری با ظرفیت دیگری برای آن ممکن نیست.
در شرایط سخت شاید بتوان از باتری 50 آمپر برای این خودروها استفاده نمود اما به دلیل اینکه امکان آسیب رساندن به محیط اطراف خود را دارد، استفاده از باتری هایی با این ظرفیت توصیه نمی شود.

مهدی
مهدی
1 سال پیش

ماشین پراید باطریش ۵۵ آمپر بود خراب شد یه ۶۶ روش انداختم باند هام دونه ای ۷۰۰ وات دوتا پایونر استفاده شده اما بدون امپیلی می‌خوام بدونم باطری ۶۶ روی پراید می‌تونه آسیبی به ماشین یا سی پی یو ماشین بزنه

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  مهدی
1 سال پیش

با سلام ظرفیت استاندارد باتری خودروی شما 50 آمپر پایه کوتاه قطب چپ با قالب L2 است و در صورت نیاز و استفاده از موارد مصرفی بیشتر از باتری 55 و 60 آمپر پایه کوتاه قطب چپ با قالب L2 نیز می‌توانید استفاده نمائید. باتری فابریک خودرو با آمپر ساعت مجاز بهترین گزینه برای خودرو هستند و نصب باتری بالاتر یک اشتباه آسیب زننده خواهد بود. باتری با آمپر بالا معمولاً در خودروهایی با موتوهای بزرگ و پرحجم استفاده می‌شود زیرا این موتورها برای حرکت اولیه و روشن شدن موتور خود به توان بیشتری نیاز دارند. همچنین اگر در خودرو… خواندن ادامه ...

محمد جواد
محمد جواد
1 سال پیش

سلام ببخشید من یه سوالی که داشتم این بود ماشن من پراید صبا نمیدونم دینام چند امپره میخواستم بدونم باتری ۷۴ بندازم مشکلی پیش نماید یعنی اینکه باتری شارژ میشه؟ چون روی ماشینم سیستم صوتی نیمه سنگین دارم و برق کم میاره

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  محمد جواد
1 سال پیش

با سلام
ظرفیت استاندارد باتری خودروی شما 50 آمپر پایه کوتاه قطب چپ با قالب L2 است و در صورت نیاز و استفاده از موارد مصرفی بیشتر از باتری 55 و 60 آمپر پایه کوتاه قطب چپ با قالب L2 نیز می‌توانید استفاده نمائید.
دینام های پراید با سه ظرفیت مختلف (60، 90 و 120 آمپر) در سطح بازار موجود است و در صورتی که از ظرفیت دینام خودرو اطلاع ندارید بایستی از یک متخصص برق خودرو کمک بگیرید. پس از اطلاع از میزان ظرفیت آن حتما از باتری مناسب آن استفاده نمائید

سید هادی
سید هادی
1 سال پیش

سلام ماشین پرایده و باتریم 55 امپر و سیستم صوتی سنگین بستم نصاب گفت باید باتری 74 امپر بندازی که سیستمت دچار مشکل نشه نمیدونم چیکار کنم کسی هست راهنمایی کنه؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  سید هادی
1 سال پیش

با سلام باور غلطی در بین برخی رایج است که فکر می‌کنند باتری خوب و مناسب برای ماشین یعنی باتری آمپر بالا. همانطور که می‌دانیم توان باتری از ضرب دو مشخصه ولتاژ باتری و جریان باتری محاسبه می‌شود. ولتاژ قطعات مختلف خودرو میزان مشخصی است و غیر قایل تغییر پس برای افزایش توان یک باتری باید جریان یا آمپر آن را افزایش داد. در حالت عادی این توان بیشتر عملاً کاربردی ندارد و تنها هزینه اضافی پرداخت خواهید کرد. در طول کارکرد خودرو باتری برقی تولید نمی‌کند پس استفاده از باتری با آمپر بالاتر برای خروجی بیشتر در حین روشن… خواندن ادامه ...

امین
امین
1 سال پیش

سلام خسته نباشید
بنده پیکان کاربرات دارم
بنده اگر از سیستم صوتی نصب کنم
حداکثر چند آمپر باتری نصب کنم که جواب بده
سوال دیگه ای هم دارم که من میتونم دینام آمپر بالا نصب کنم؟دینام تا چند آمپر میشه

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  امین
1 سال پیش

با سلام
ظرفیت استاندارد باتری خودروی شما 60 آمپر پایه کوتاه قطب چپ با قالب L2 است و در صورت نیاز و استفاده از موارد مصرفی بیشتر از باتری‌های 66، 70، 72، 74 و 75 آمپر پایه کوتاه قطب چپ با قالب L3 نیز می‌توانید استفاده نمائید.
دینام خودروی شما نیز پیش بینی می شود که حداکثر تا 90 آمپر خروجی داشته باشد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی‌های لازم به صورت شبانه‌روزی می‌توانید با کارشناسان فروش شرکت کیان باتری به شماره تلفن 88200200 تماس حاصل نموده و مشاوره دریافت نمائید.

علی
علی
1 سال پیش

ضمن سلام و تشکر از راهنمایی مفید شما کارشناس محترم برق و باطری ، بنده میخواستم از باطری شصت آمپر تیلز ده اسب کامای خودم را فقط و فقط استارت بزنم ک روشن بشه ، حال در چنین مواقعی در کل استفاده کنیم یا نه و اگه جواب مثبت هست آیا باطری به باطری کپم یا خیر باطری پژو را رو تیلر کاملا نصب کنم ؟ سپاس از جواب شما بنده ستاره کامل بشما دادم

رسول
رسول
1 سال پیش

سلام و خسته نباشید من پراید خریدم باطریش ۶۵ آیا مشکلی دارد استفاده کنم

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  رسول
1 سال پیش

با سلام
ظرفیت استاندارد باتری خودروی شما 50 آمپر است و اگر مصرف اضافه ای روی آن نصب کرده اید می توانید باتری با ظرفیت بین 5 الی 15 آمپر اضافه نیز روی آن نصب نمائید.
با توجه به این توضیحات استفاده از این ظرفیت باتری برای خودروی شما هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

رضا
رضا
11 ماه پیش

سلام من یه ماشین j7 دارم که دوتا مونیتور بزرگ داره ۸ تا باند و غیره .اما باطری فابریک این ماشیت با این همه ۵۵ امپر هست.بنطره شما کم‌نیست؟ و چه باطری براش خوبه؟؟

سامیه
سامیه
10 ماه پیش

با سلام و تشکر از مطالب خوبتون ، اگر به جای باتری ۵۰ امپر از ۴۵ امپر برای ماشین پراید استفاده کنیم مشکلی پیش میاد؟

مستر آرت
مستر آرت
8 ماه پیش

سلام باتری بنده ۸۰ آمپر هست ولی دینام نیسان بستم و همون اول فهمیدم دینام بیش از حد داغ میکنه جوری ک نمیتونی یک ثانیه دس بزنی ، و سیم اتصال دینام و باتری تا حد ذوب شدن میره ، علت چیه خواهشا سریع پاسخ بدید ممنون

علی
7 ماه پیش

ظرفیت ایکس ۳۳ اتومات باتری ۷۰ امپر اگر از 60 امپر استفاده کنیم اشکال نداره

آخرین ویرایش 7 ماه پیش توسط علی
سرباز ج فراموش شده وطن
سرباز ج فراموش شده وطن
7 ماه پیش

سلام ماشین ۲۰۶اتومات چه نوع باطری بایدداشته باشد چن امپربایدباشد آیا باطری ماشین توشتاب ماشین تاثیردارد ایاباطری ماشین هم تقلبی داریم ممنون میشم جواب بدین

رضا
رضا
6 ماه پیش

سلام خسته نباشید
واسه نصب لامپ زنون یا هدلایت روی ماشین برلیانس
باتری ۶۰امپر جوابگو هست ؟

پرهام
پرهام
5 ماه پیش

سلام من روی ماشین یه ساب ۷۵۰ ار ام اس با یه باند ۶۹۷۵ و دوتا امپیلی یه مونو یه استریو ماشین هم تیبا هست باتریش هم ۵۵ امپر هست موقع ای که ولوم میدم بیس میزنه نور چراغ جلو چند صدم ثانیه کم نور میشه و دوباره برمی‌گرده فقط موقع بیس زدن بعد امپ مونو هم خیلی سریع داغ میکنه و خاموش میکنه خودش تقریباً ۱۵ دقیقه بیشتر با ولوم بالا ساب کار نمیکنه بعد امپلی داغ میکنه خاموش میشه مشکلش از چی میتونه باشه کابل سیستم هم کابل خوبیه

داود
داود
در جواب  پرهام
5 ماه پیش

سلام من میخواستم که باطری پرشیا را به ماشین پیکان انژکتوری بهگذارم چون باطرایش سه سال است کار کرده ودیگر حتی با ریختن آب باطری و گذاشتن شاژباطری به مدت دو روز دیگر ژشاژ نشد وحالا نخواهم باطری پرسیا را روی پیکان بگذارم وبرای پرسیا باطری تازه بخرم آیا این کار به مساحت است ومشگلی پیش نمی‌آورد ؟ با تشکر فراوان داوود

میلاد
میلاد
4 ماه پیش

سلام روزتون بخیر ماشینم پژو اس ال ایکس با موتور ایکس یو سون هست(سال نود با موتور ۱۸۰۰ هم میزدن) و میخوام برای نور پایینش که لنز داره و فقط زنون جواب میده زنون نصب کنم که مصرف جفتش با هم 250 وات واقعی میشه باتری هم 74 سوزوکی هست اما دینام ماشین میخواستم بدونم جواب میده ؟ ممکنه دینام بخاطر خرابی و عمر بالا آمپر تولیدیش کم بشه ؟ چون این زنونها ترانس هوشمند دارن و اگر برق مورد نیازشون برای استارت فراهم نشه اصلاً روشن نمیشن و بعضی وقتها که شب میرم مسافرت و زنونها چند ساعت روشن… خواندن ادامه ...

abolfazl
abolfazl
2 ماه پیش

دوستان من کارم برق خودرو هستش
یک بار برای خلاصه بهتون میگم
لوازم های ماشین اندازه نیاز خودشون جریان میکشن
یعنی اگه یک وسیله ای با ۱۰ امپر کار میکنه تو بهش ۷۰ امپر هم بدی اون بازم به اندازه نیازش میکشه
ولی اگر یک وسیله ای با برق ۱۴ ولت در ماشین کار میکند (در زمانی که دینام کار میکنه در اصل برق ۱۴ ولت در مدار هستش(
شما بهش برق ۲۲ ولت بهش وصل کنید قطعا صدمه میبینه
لپ کلام اگر باطری میخوای بگیری ولتاژ اعلامی کارخونه و امپر بالا
خدانگهدار

سعید
سعید
1 ماه پیش

سلام ی روا دارم مشکل افت ولتاژ زیر بار داشت مثل کولر و فن و چراغ ها و‌‌‌‌… یعنی درحالت بی باری ۱۴/۵ ولت داره ولی وقتی مصرف کننده ها به کار میان تا ۱۲/۵ میاد پایین.دینام ۸۰ آمپر نو گذاشتم باز هم مشکل داره.باتری ۶۰ آمپر فابریک داره میخواستم ببینم چون برق حالت متناوب داره ودرحالت مصرف مثل جریان کشی میشه باتری آمپر بالاتر مشکل رو حل میکنه یا نه.

کیان باتری
در جواب  سعید
1 ماه پیش

با سلام
درود بر شما
با توجه به توضیحاتی که بیان نمودید احتمال خرابی و فرسودگی دینام خودروی شما بسیار زیاد است و می بایست به یک متخصص برق خودرو مراجعه نمایید تا پس از بررسی کامل سیستم الکتریکی و باتری خودروی شما، مشکل آن را مرتفع نماید.
متاسفانه استفاده از باتری با ظرفیت بالاتر این مشکل را برطرف نخواهد کرد، البته به صورت مقطعی و موقت ممکن است این مشکل برطرف شود اما حتما بایستی به صورت کامل این مشکل حل شود پس نیاز به بازبینی و چکاپ کامل دارد.

مشاوره رایگان و ثبت سفارش