دلایل حذف چشمی باتری های سپاهان

3.6
(67)

اگر محصولات شرکت سپاهان باتری را در یکسال اخیر خریده باشید متوجه شده اید که این شرکت اقدام به حذف چشمی باتری های تولیدی خود نموده است.

بسیاری از مشتریان و مصرف کنندگان باتری گمان میکنند که چشمی باتری یک قطعه پیچیده الکترونیکی است، در حالیکه نشانگر باتری تنها یک هیدرومتر(اسید سنج) ساده است که با اندازه گیری غلظت الکترولیت درون باتری به سه رنگ مختلف درخواهد آمد. به دلیل خطای بالای نشانگر باتری پیشگامان صنعت باتری در دنیا اقدام به حذف چشمی از باتری کردند.

شرکت سپاهان باتری اعلام کرده است وجود این قطعه تاثیری در کیفیت باتری نداشته همچنین باعث خطا در نگهداری می شود این شرکت در جهت شفافیت و کاهش خطا در بین مصرف کنندگان توصیه به استفاده از محصولات بدون چشمی را دارد.

 

Cheshmi Sepahan

این شرکت دلایل حذف چشمی را سه دلیل زیر ذکر می کند :

1-  چشمی تنها وضعیت الکترولیت یک سلول باتری را نمایش می دهد .بنابراین بر اساس نتیجه بررسی وضعیت چشمی در یک سلول در مورد شش سلول باتری قضاوت کرد و این امر باعث بالا رفتن در تشخیص عملکرد صحیح باتری می شود.

2- در برخی موارد با استناد به رنگ سبز اعلام شده است که باتری دارای شارژ می باشد در حالیکه با بررسی ولتاژ مدار باز بین دو قطب باتری مشخص شده است باتری به شارژ نیاز دارد. این از جمله مواردی است که عدم تشخیص دقیق چشمی را مشخص می کند.

3- با توجه به اینکه این قطعه وارداتی است امکان نظارت دقیق و تمرکز بر کیفیت ساخت آن وجود ندارد. که در برخی موارد موجب بروز مشکلاتی در زمان نصب این قطعه می شود.

در راستای شفاف سازی سیاست های شرکت سپاهان باتری در این موشن دلایل حذف چشمی باتری را مشاهده میکنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
13 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
مشاوره شبانه روزی و ثبت سفارش