4.4
(71)

 باتری مارک دنیز به انگلیسی DENIZ از باتری های ساخت شرکت پاسارگاد صنعت باطری می باشد. دنیز یک کلمه ترکی می باشد و معنای آن دریا است که شرکت پاسارگاد صنعت باتری در اسفند ماه سال 1396 این برند باتری را به نام خود ثبت تجاری نموده است.

این باتری همچون سایر باتری های رده خودروهای سواری تولیدی این شرکت از نوع سیلد کلسیمی می باشد. این برند باتری نشان استاندارد ایران را کسب کرده است و از لحاظ ظاهری و کیفیت مثل سایر باتری های تولیدی این شرکت می باشد.

deniz battery1 باتری دنیز محصول پاسارگاد صنعت باطری
باطری ماشین دنیز Deniz

نمایندگی باتری دنیز پاسارگاد صنعت

نمایندگی باتری پاسارگاد 300x191 باتری دنیز محصول پاسارگاد صنعت باطری
نمایندگی باتری دنیز پاسارگاد صنعت

باتری دنیز ساخت کجاست؟

ساخت باطری های شارژ در جلد با پایه سیلد کلسیم شركت پاسارگاد صنعت باطری در سال ۱۳۸۷ با هدف تولید سالیانه ۱۰۰۰۰۰۰  دستگاه انواع باطری های شارژ در جلد با پایه سرب کلسیم تاسیس گردید.

کارخانه این شرکت در شهرک صنعتی گرمسار (استان سمنان) در زمینی به مساحت ۱۰۰۰۰ مترمربع و زیر بنای تولیدی ، رفاهی و اداری ۳۹۰۰ مترمربع و در فروردین سال ۱۳۹۰ با نصب دستگاههای تمام اتوماتیک از بهترین سازندگان جهان با تکنولوژی روز دنیا به تولید آزمایشی و در شهریور ۱۳۹۰ شروع به تولید انبوه با برند دنیز نموده است.

اين شركت از بدو امر با پشتوانه تلاش، تجربه و دانش نيروهاي متخصص خويش اقدام به توليد محصولاتی با بهترين كيفيت در مقايسه با محصولات مشابه خود نمود كه پيرو آن در سال ۱۳۹۰ موفق به اخذ تأييديه از مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتی ايران و بطور مستمر جهت كيفيت محصولات خود، باطری های تولیدی را به تمامی نمایندگی های مجاز در سراسر کشور عرضه می دارد.

گزارشی از معرفی کارخانه سازنده باطری دنیز

شركت پاسارگاد صنعت باطری هم اكنون با تكيه بر توان سخت افزاری، نرم افزاری و نيروهای متخصص خود دارای ظرفيت توليدی در حدود ۳۵۰.۰۰۰ عدد در سال بوده و توانمندی توليد انواع باطری های استاندارد و مخصوص را دارا مي باشد. این این شرکت باتری با آمپراژهایی نظیر : 50 الی 74 آمپر ساعت را تولید می کند.

مشخصات باتری دنیز (پاسارگاد صنعت)

باتری های دنیز که برای خودروهای سواری ساخته شده اند بیشترشان از نوع خشک اتمی هستند اما باتری های اسید دریچه دار نیز تولید می شود که نیاز به تعویض آب باتری دارند.

بر روی باتری رقمی نوشته شده که با عدد 5 شروع می شود. دو رقم بعد از 5 نشان دهده آمپراژ باطری می باشد.

مثلا 57412 ، باتری 74 آمپر می باشد.

عبارت SMF اختصاری Sealed Maintenance Free می باشد که نشان می دهد باتری نیاز به نگهداری و تعویض آب اسید ندارد و خشک اتمی است.

اطلاعاتی از باتری اتمی دنیز

مشخصات دنیز 300x320 باتری دنیز محصول پاسارگاد صنعت باطری
مشخصات باطری دنیز پاسارگاد صنعت

امروزه کارخانه های تولید کننده باطری تولیداتشان را به دو صورت عرضه می کنند.
۱ باطریهای #سیلد
۲ باطریهای#غیرسیلد یا اتمی (کلسیمی)

تفاوت عمده در این دو نوع باطری جنس صفحات داخل باطری می باشد.

باتری های اصطلاحا اتمی دنیز که اشتباها به باطری خشک در کشور ما معروف است و مصرف کنندگان تصورشان بر این است که داخل این نوع باطریها الکترولیت (اسید)وجود ندارد این یک تصور اشتباه است. داخل این باطری ها مانند باطریهای اسیدی الکترولیت یا همان اسید وجود دارد. ولی به دلیل جنس و نوع صفحات داخل باطری الکترو لیت آن کاهش نمی یابد و نیازی به چک کردن سطح اسید آن نیست . برای همین این نوع باطریها را باطریهای بدون نیاز به مراقبت می نامند (Maintenance free)

جدید ترین نوع این باطری ها، باطری های سیلد کلسیم و سیلد سیلور کلسیم (باتری دنیز) هستند. باطری هایی که روی آنها نوشته شده Calcium MF از دسته باطریهای اتمی می باشند. اما نکته ای که در مورد باطری های اتمی (باتری دنیز) مطرح است این است که چگونه میتوانیم از شارژ ویا دشارژ شدن باطری آگاه شویم؟

ساده ترین روش برای این کار چک کردن چشمی روی باطری است که دارای سه حالت است. حالت سبز رنگ که نشان از شارژ بودن باطری است. حالت سیاه رنگ که نشان ضعیف شدن باطری است و حالت سفید که نشان دهنده تخلیه شدن باطری است که اگر با شارژ کردن باطری مجددا باطری تخله شود نشان دهنده خراب بودن باطری می باشد و باید نسبت به تعویض باطری اقدام نمایید.

اما باطری های اسیدی که روی هر یک از خانه های باطری یک درب تعبیه شده که جمعا شامل شش درب روی باطری می باشد. برای جلوگیری از کاهش سطح الکترو لیت باطری باید درب را باز کرد و آن را چک کنید و در صورت لزوم به آن آب مقطر اضافه کرد.

مشخصات باتری اتمی Deniz

باطریهای اتمی به علت نوع صفحات آن که کلسیمی است دارای طول عمر بیشتری نسبت به نوع اسیدی آن می باشد و همچنین چون نیاز به مراقبت و نگهداری خاصی ندارند مورد توجه بیشتر مصرف کنندگان قرار گرفته است.

و همچنین باطریهای اتمی به علت بسته بودن قالب باطری به هیچ وجه اسید داخل آن از باطری خارج نمی شود و باعث کثیف شدن بدنه خودرو و آسیب به سیم کشی و بدنه خودرو نمی شود مگر در صورتی که دینام ماشین به علت نقص فنی باطری را بیش از حد نیاز شارژ کند.

بنابر این باطریهای اتمی به علت طول عمر بیشتر، تمیز بودن، و بی نیاز از مراقبت بودن نسبت به نوع اسیدی آن برای مصرف کننده به صرفه تر و مطمئن تر می باشد. ولی اگر باطری شما اسیدی است نگران نباشید فقط باید مراقب آن باشید تا زود خراب نشود.

چک کردن سطح الکترولیت باطری تمیز کردن قطبهای باطری جهت جلوگیری از سولفاته شدن و همین طور استفاده از آب مقطر استاندارد از جمله کارهایی است که شما می توانید برای کار کرد بهتر باطری اسیدی خود انجام دهید.

کیفیت باتری دنیز

باتری دنیز 300x270 باتری دنیز محصول پاسارگاد صنعت باطری
کیفیت باتری دنیز

توجه داشته باشید بر خلاف کارخانه های خارجی که برندهای یک کارخانه تولید دارای خطوط تولید متفاوتی و تکنولوژی های ساخت دیگری هستند

بیشتر برندهای تولیدی کارخانه های ایرانی تنها اسمشان فرق می کند و یا با کیفیت نزدیک به هم و یا بدون هیچ فرقی در یک خط تولید می شوند.

گارانتی باتری های شرکت پاسارگاد صنعت (دنیز)

تمام محصولات شرکت پاسارگاد صنعت باطری دارای 12 ماه گارانتی و خدمات پس از فروش می باشند.

جهت آشنایی با کلیه برندهای باتری تولید در ایران، به این لینک مراجعه نمایید: کارخانه های تولید باتری در ایران

قیمت باتری دنیز

در زمان خرید باتری ماشین دنیز برخی از نکات مورد توجه قرار می گیرد که البته در قیمت ها نیز تأثیرگذار بوده است. از نکات قابل توجه در زمان خرید باتری ماشین عبارت اند از:

  • بررسی مشخصات و ابعاد فیزیکی
  • کشور و برند سازنده باتری
  • توجه به قیمت انواع باتری
  • بررسی آمپراژ باتری ها
  • کنترل گارانتی باتری

شما برای اطلاع از قیمت روز و خرید محصولات پاسارگاد صنعت (باتری های مشابه برند دنیز) می توانید با شماره 88200200 تماس گرفته و یا از این لینک استفاده کنید:

خرید اینترنتی محصولات پاسارگاد باتری

 لیست قیمت باطری دنیز

توجه: قیمت روز باطری دنیز در زیر با احتساب دریافت داغی باتری فرسوده از مشتری می باشد، در صورت نبود آن به ازای هر آمپر باتری، مبلغی به آن افزوده خواهد شد.

برای استعلام قیمت تماس بگیرید
برای استعلام قیمت تماس بگیرید
برای استعلام قیمت تماس بگیرید
برای استعلام قیمت تماس بگیرید
برای استعلام قیمت تماس بگیرید
برای استعلام قیمت تماس بگیرید
برای استعلام قیمت تماس بگیرید
برای استعلام قیمت تماس بگیرید
برای استعلام قیمت تماس بگیرید
برای استعلام قیمت تماس بگیرید
برای استعلام قیمت تماس بگیرید
برای استعلام قیمت تماس بگیرید

مشخصات فنی آمپراژ باتری دنیز

باید به این نکته توجه داشت که باطری چه اتمی باشد و چه اسیدی باید متناسب با خودرو شما انتخاب شود اگر خودرو شما به یک باطری ۷۴ (باتری دنیز) آمپر نیاز دارد ولی شما باطری آمپر پائین تر استفاده کنید قطعا طول عمر باطری کاهش خواهد یافت.

این یک تصور اشتباه خواهد بود که گاها گفته می شود مثلا یک باطری ۵۵ آمپر اتمی قدرتی معادل یک باطری ۶۰ آمپر اسیدی دارد که اصلا یک نظریه علمی نمی تواند باشد. پس در مورد انتخاب آمپر باطری به اتمی یا اسیدی بودن آن توجه نکنید.

در مورد انتخاب آمپر باطری ماشین خود با یک برقکار خودرو مشورت نمائید و اگر خودرو شما مجهز به سیستم صوتی یا لامپ پر قدرت ویا هر گونه وسیله برقی که بعدا به خودرو اضافه کرده اید برقکار خودرو را در جریان قرار دهید چون این مسئله روی تعیین آمپر مناسب برای خودرو شما اهمیت ویژه ای دارد.

باتری سیلد 55 آمپر دنیز

ابعاد: 241*174*190 میلیمتر

ولتاژ: 12 ولت

گارانتی: 12 ماه کاغذی

نوع ساخت: سیلد خشک

مناسب ماشین های: 206 ، پراید

وزن: 15.5 کیلوگرم


 باتری اتمی 60 آمپر Deniz

ابعاد: 241*174*190 میلیمتر

ولتاژ: 12 ولت

گارانتی: 12 ماه کاغذی

نوع ساخت: سیلد خشک

مناسب ماشین های: پژو 206 , پژو 207

وزن: 16 کیلوگرم


باطری 70 آمپر دنیز

ابعاد: 231*174*220 میلیمتر

ولتاژ: 12 ولت

گارانتی: 12 ماه کاغذی

نوع ساخت: سیلد خشک

مناسب ماشین های: اسپرتیج , اپتیما , توسان

وزن: 18 کیلوگرم


باطری دنیز 74 آمپر

ابعاد: 275*174*190 میلیمتر

ولتاژ: 12 ولت

گارانتی: 12 ماه کاغذی

نوع ساخت: سیلد خشک

مناسب ماشین های: سمند , پژو 405 , پژو پارس و … ,

وزن: 19 کیلوگرم


اگر می خواهید بدانید کدام باتری مناسب خودروی شما می باشد می توانید با توجه به مدل خودروهای خودتان از طریق لینک زیر باتری را انتخاب کنید.

باتری مناسب خودروها

لطفا اگر تجربه یا سوالی از این برند باتری دارید در فرم انتهای صفحه به اشتراک بگذارید. کارشناسان کیان باتری به صورت 24 ساعت و شبانه روزی پاسخ گوی شما عزیزان هستند.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
4 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
قربانی
قربانی
4 سال پیش

سلام من تا حالا از برند های پاسارگاد نداشتم ولی قیمتاش انگار مناسبن کیفیتشو نمیدونم

کیان باتری
در جواب  قربانی
4 سال پیش

سلام برند پاسارگاد کیفیت خوبی دارد. البته سپاهان باتری و برنا باتری بالاترین میزان کیفیت را در بین باتری های ایرانی دارند.

احمد
احمد
1 سال پیش

من ۵۵ امپر را روی پراید داشتم بین ۴ تا ۵ سال بدون مشکل کار کرد و متاسفانه الان گیر نمی اد که از این مارک استفاده کنم

مشاوره رایگان و ثبت سفارش