3.1
(158)

خارج شدن بخار اسید که با بوی بدی نیز همراه است نشان دهنده این است درجه حرارت در باتری شما بسیار افزایش یافته است.

این افزایش درجه دمای باتری می تواند به علت شارژ با ولتاژ بالاتر از استاندارد توسط دینام ماشین باشد.

همچنین اگر شما خودرو را در هوای بسیار گرم و به صورت مداوم استفاده کنید بطوریکه آب اسید به نقطه جوش برسد، بخار اسید از آن خارج خواهد شد.

جوش آمدن باتری خودرو

این باتری باید دارای یک سلول کوتاه باشد که ولتاژ کم دارد. شارژر باتری در حال شارژ زیاد است و باعث جوش آمدن اسید می شود. اگر این اتفاق برای شما بیفتد چه باید کرد؟

مقاله زیر را مطالعه نمایید:

داغ شدن باتری ماشین

steam coming from car battery علت خروج بخار اسید از باطری خودرو

 عمر باتری به شدت کاهش می یابد

خروج بخار اسید که نشان دهنده وضعیت نامناسب باتری می باشد در صورت ادامه در مدت کوتاهی باعث خواهد شد، باتری شما خراب شود. این خراب شدن حتی به چند روز نیز نخواهد کشید.

حتی شما آب اسید لازم را دوباره در باتری بریزید باز فرقی در طول عمر باتری نخواهد کرد.

باتری های خشک نیز کلا سیلد هستند و آب باتری آنها تعویض نمی شود و خروج بخار اسید باعث می شود لایه های سربی درون باتری از آب اسید خارج شوند.

در نظر داشته باشید ممکن است باتری شما در این حالت حتی منفجر نیز بشود.

گارانتی نخواهد شد 

شارژ شدن زیاد باتری توسط دینام که باعث خراجی باتری می شود جز مواردی هست که هیچ یک از شرکت های تولید باتری، باتری شما را گارانتی نخواهند کرد.

چون شما شرایط نگهداری باتری را رعایت نکرده اید.

 دینام را تعمیر کنید

اگر دیدید بخار اسید از باتری خارج می شود حتما در اولین فرصت به یک باتری سازی مراجعه کنید تا توسط تعمیرکار وضعیت دینام بررسی و نسبت به تعمیر آن اقدام کند.

 روزنه باتری را چک کنید

اگر شما از بست باتری استفاده می کنید حتما در نظر داشته باشید بست باتری جلوی روزنه خروج بخار باتری را نگرفته باشد و یا به هر دلیل دیگر این روزنه مسدود نشده باشد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
17 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
کورش
کورش
4 سال پیش

بنده به باتری ساز مراجعه و آفتامات دینام را تعویض کردم که متاسفانه تاثیری نداشت. در مراجعه بعدی آفتامات دینام مجددا تعویض شد. بعد از ان در پارکینگ منزل متوجه شدم بخار اسید از باتری متساعد شده و من بعد از مشاهده اب روی باتری ریختم که منفجر نگردد. حالا باز هم سیستم برق رسانی اشکال دارد. نمی‌دانم چه کنم

کیان باتری
در جواب  کورش
4 سال پیش

کل دینام رو در صورت خرابی تعویض و خیال خود را راحت کنید.

ندا
ندا
3 سال پیش

باطری اگه یه قسمتش سوراخ شه مشکلی تو کارکردش بوجود نمیاد؟

کیان باتری
در جواب  ندا
3 سال پیش

سلام دوست عزیز باتری شما هر چه سریع تر باید تعویض گردد و دیگر قابل استفاده نمی باشد.

Hosein
Hosein
3 سال پیش

اب باتریم کم شده البته اتمی هست به ان اب جوش اصاف کردم العان زده بیرون باید چیکار کنن

عباسلو
عباسلو
2 سال پیش

سلام استاد ظرفیت باتری چیه که همش این باتری سازا میگن

هادی
هادی
1 سال پیش

سلام.نشت اسید از قطب های منفی و مثبت باتری بخاطر چیه؟! باتری شارژ خالی نمیکنه و خوبه اما محل اتصال قطب سربی به بدنه نشتی داره،راه حل چیه؟ گارانتی هم داره.

اشکبوس
اشکبوس
1 سال پیش

سلام و درود برشما ببخشید ی وانت مزدا تک کابین دارم موقع استارت زدن اب باطری سر میره و بیرون میریزه باطری اسیدی هست و فقط موقع استارت سر ریز میشه و استارت هم سنگین میزنه. و دینام رو چک کردم اندازه شارج میکنه اب اسید هم اندازه کافی و استاندارد داخل باطری هست و فقط موقع استارت اسید خارج میشه ممنون میشم راهنمایی کنید مشکل کجاس

محمد
محمد
1 سال پیش

باتری رو تازه گرفتم از دور قطب مثبت و منفی اسید زده بیرون.گارانتی هم شامل نمیشه.مشکل چیه؟

تورج
تورج
11 ماه پیش

سلام.استادمن دینامم زیادشارج میکردکه بعدازچندمراحل تعویض قطعه فایده نداشت و مجبوربه تعویض دینام شدم.درهمین حین اسیدباتری هم قبل وبعدازتعویض دینام به مقدارکمی بخارمیدهدولی دینامم الان نوهست ومشکلی نداردبه نظرشماباتری خراب شده یامشکلی نداردباتری.حتی کمی آب مقطرهم ریختم ازجای نشانگرباتری ولی بعدازتعویض دینام هم کمی ماشین کارکرددوباره کمی بخاراسیدخارج میشه.به نظرشماباتری هم بایدتعویض کنم؟ممنون

محمد
محمد
9 ماه پیش

خسته نباشید جناب بنده دو روز است بوی بدی از ماشین(دنا) احساس میکردم و سخت ماشین روشن میشد کاهی اوقاتم روشن نمیشد وقتی بررسی کردم دیدم از باتری بخار و مقداری اب میاد ،باتری رو جدا کردم از ماشین و توی فضای باز گذاشتم، الان چه باید بکنم؟ ایا میشود تعمیر کرد باتریو؟

آخرین ویرایش 9 ماه پیش توسط محمد
علی شیری
علی شیری
6 ماه پیش

سلام و وقت بخیر خسته نباشید
بنده ۲ عدد باطری ۲۲۰ آمپر حدود یک ماهی میشه که خریداری کردم الان روی درب یکی از باطری ها چربی حس میکنم انگار که چرب هستش دینام رو هم تست کردم سالم بوده مشکل از چی میتونه باشه . ممنون میشم راهنمایی کنید

مشاوره رایگان و ثبت سفارش