4.5
(25)

فناوری start-stop یک فناوری پیشرفته است که موجب صرفه جویی در هزینه برای رانندگان و همچنین حفظ محیط زیست می شود. با این حال یکی از نتایج استفاده از تکنولوژی خاموش – روشن افزایش بار روی باتری است. استارت استاپ می تواند موتور را در هر زمان که ماشین متوقف شود خاموش کند و هنگام فشار آوردن شتاب دهنده یا ترمز مجدداً آن را شروع کنید.

وقتی خودرو پشت چراغ راهنمایی  و رانندگی منتظر است. Start-Stop فعال است. مصرف کننده های جریان برق خودرو هنوز روشن هستند، مثل (شارژ هوشمند موبایل، رادیو ضبط، مانیتور، کولر، فن و…) .

همچنین ، وقتی چراغ راهنما سبز می شود ، باید باتری جریان لازم برای راه اندازی دوباره خودرو را داشته باشد. برای پاسخگویی به همه این نیازها ، باتریهای با فناوری جدید به ویژه برای استفاده در وسایل نقلیه دارای سیستم خودکار استارت – استاپ تولید شده اند. استفاده از باتری نامناسب در نهایت می تواند منجر به عواقب ناخواسته شود.

پیامدهای استفاده از باتری ماشین معمولی

یک باتری استارت معمولی نمی تواند پاسخگوی نیازهای یک وسیله نقلیه با سیستم خاموش – روشن باشد. این امر هم در مورد اتومبیل هایی که دارای سیستم ساده استارت هستند و هم در مورد باتری EFB که در خودروهای مجهز به سامانه Start-Stop پیشرفته هستند صادق است.   این وسایل نقلیه می بایستی از باتریهای AGM استفاده کنند.

auto start stop function پیامدهای نصب باتری اشتباه در سیستم های استارت استاپ

اینها عواقب احتمالی استفاده از باتری استارت معمولی در وسیله نقلیه دارای سیستم استارت استابپ اتوماتیک می باشد:

 

از دست رفتن راحتی در رانندگی

در حالت ایده آل ، سیستم مدیریت باتری (BMS) نصب باتری نادرست را تشخیص می دهد و سیستم استارت استاپ را با قدرت پایین باتری تطبیق می دهد تا از ادامه کار موتور اطمینان حاصل شود. در صورت نیاز ،کارکردهایی که برای راحتی شما در خودرو تعبیه شده است مانند گرم کردن صندلی و سایر ویژگی ها در مرحله توقف عمل نخواهند کرد.

اگر سیستم مدیریت باتری نصب باتری نادرست را تشخیص ندهد و مدیریت انرژی را بر این اساس تنظیم نکند ، این می تواند منجر به کاهش قابل توجه عمر باتری خودرو شود.

 

از کار افتادن سیستم خاموش – روشن

با توجه به باتری نادرست مقدار انرژی الکتریکی بسیار کم است که منجر به خراب شدن سریع باتری می شود و باعث می شود سیستم استارت استاپ  موتور خودروی شما را به ندرت خاموش کند و یا اصلا خاموش نکند.

این امر باعث افزایش مصرف سوخت و آلودگی بیشتر می شود.

 

نشت باتری اسید

در صورت ترکیدگی باتری به دلیل اضافه بار و فرآیندهای الکتروشیمیایی ، ممکن است اسید باتری نشت کند. تبخیر ناگهانی اسید باتری می تواند خطر جدی برای سلامتی به همراه داشته باشد.

استفاده از فناوری نادرست باتری در یک استارت استاپ باعث خراب شدن سریعتر باتری می شود. به همین دلیل ، در نتیجه اضافه بار ، در موارد شدید ممکن است اسید باتری نیز نشت کند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
مشاوره رایگان و ثبت سفارش