4.5
(47)

شمع های خودرو با جنس مختلفی در بازار یافت و خریداری می شود که استفاده از هرکدام از آنها مزایا و معایب خاص خودش را دارد.

جنس شمع ها مسی، نیکلی، پلاتیبنومی و ایریدیومی می باشند.

 

منظور از جنس شمع منظور الکترود مثبت و منفی سر شمع می باشد. و این الکترود در جنس های مختلفی ساخته می شوند.

بهترین جنس شمع خودرو

سازندگان شمع خودرو شمع های مختلفی را با توجه به الکترود مثبت و منفی آن تولید می کنند و ممکن است الکترود مثبت و منفی با جنس های مختلف ساخته و ارائه شوند.

iridium platinum alloy pic انواع مختلف شمع خودرو + بهترین نوع شمع از نظر عمر و عملکرد
سمت چپ تصویر الکترود مثبت و منفی شمع از آلیاژ پلاتینیوم و سمت راست تصویر الکترود مثبت از جنس ایریدیوم و الکترود زمین(منفی) از جنس پلاتینیوم می باشد.

شمع های ایریدیومی

این نوع از شمع ها بهترین نوع شمع برای خودرو می باشند و جریان الکتریکی بهتری را برای سیلندر موتور خودرو فراهم می کنند و از شمع های مسی و پلاتینیومی بهتر می باشند. این نوع از شمع از نظر قیمتی نیز گرانتر از بقیه هستند.

 

 

بهترین نوع شمع ها ایریدیمی از نظر رسانایی هستند . این نوع از شمع نسبت به شمع های پلاتینیومی طول عمر کمتری دارند و ماندگاری آنها 40 هزار تا 50 هزا مایل مسافت می باشد. اما رسانای خوبی برای جریان برق خودرو می باشند و از شمع های پلاتینیومی عملکرد بهتری دارند.

 

شمع های پلاتینیومی 

 

بهترین نوع جنس شمع خودرو  از نظر عمر هست که هر دو الکترود مثبت و منفی آن از این نوع جنس ساخته شده باشد و به اصطلاح Double platinum باشند .

DoublePlat Thumb.PNG Copy انواع مختلف شمع خودرو + بهترین نوع شمع از نظر عمر و عملکرد

این نوع از شمع ها بیشترین طول عمر را دارند و شما می توانید تا 100 هزار مایل مسافت را با این شمع ها رانندگی کنید و نیاز به تعویض شمع نداشته باشید.

معایب این نوع از شمع ها این است که جریان الکتریکی کمتری را نسبت به شمع های ایریدومی برای موتور خودرو فراهم می کنند و به اصطلاح رسانایی آنها کمتر از شمع های ایریدیومی می باشد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
4 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
علی
علی
2 سال پیش

دلیل خاموش شدن ماشین در حین حرکت چیست؟

محمد
محمد
2 سال پیش

باتری های ماشین سرب اسید هستند؟

عرفان
عرفان
2 سال پیش

ایا خالی کردن کامل اسید باتری و دوباره اسید ریختن به داخل ان کار درستی است؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  عرفان
1 سال پیش

با سلام برای احیای باتری های اسیدی این مراحل را انجام دهید: ابتدا شش عدد درب باطری را باز کنید و اسید داخل باطری را کاملا تخلیه کنید سپس با استفاده از محلول جوش شیرین و آب. (یک لیتر آب، دو قاشق جوش شیرین) می توانید صفحات داخل باطری را تمیز کنید یعنی بجای اسید این محلول را داخل باطری بریزید پس از یک ساعت باطری را کاملا تخلیه کنید و اسید استاندارد 1250 درجه داخل باطری بریزید پس از آن باتری را به مدت 24 ساعت زیر شارژ قرار دهید. پس از 24 ساعت باطری را از شارژ خارج… خواندن ادامه ...

مشاوره رایگان و ثبت سفارش