3.6
(446)
باطری موتور سیکلت از قطعات پر کاربرد و مهم موتور سیکلت میباشد که قطعا هر موتور سواری پس از مدتی نیاز به تعویض آن خواهد داشت. خیلی از مشتریان سوال می کنند باتری موتور چند آمپر است یا باطری موتور چند ولت است؟ دراین مقاله از کیان باتری علاوه بر عنوان کردن این مباحث اطلاعات مفیدی از زمینه نگهداری و تست باطری موتور پرداخته ایم.

نقش باتری در موتور سیکلت چیست؟

موتور 300x199 آشنایی با باطری موتور سیکلت
باطری در موتور سیکلت

باتری از اجزای اصلی یک موتور سیکلت است هرچند که برخی موتور سیکلت ها بدون باطری کار میکنند. در صورت وجود سیستم های سوخت رسانی پیشرفته مانند انژکتور و یا پمپ بنزین الکتریکی بسته به نوع موتور ممکن است سیستم سوخت رسانی و جرقه زنی با استفاده از برق باتری وارد مدار شود و بدون وجود باتری وظیفه خود را انجام نمی دهد.

اما در موتور سیکلت های قدیمی خصوصا با حجم موتور پایین که به هندل مجهز می باشند مانند هوندا سی جی فقدان باطری بر روی موتورسیکلت تاثیری بر کارکرد آن نخواهد داشت زیرا برق مورد نیاز برای بخش جرقه زنی مانند پلاتین و یا دستگاه CDI مستقیما از آلترناتور (بوبین برق) تامین میگردد.

مشخصات فنی باطری موتور سیکلت

باتری موتور 7 300x208 آشنایی با باطری موتور سیکلت
باطری موتور سیکلت چند ولت است؟

باتری های مورد استفاده در موتور سیکلت از نوع کوچک باتری های12 ولت اسیدی و باتری UPS هستند ,که از 2 آمپر تا 12 آمپر بسته به نوع موتور سیکلت مورد استفاده قرار می گیرد.

مقاله پیشنهادی: راهنمای خرید باطری موتور سیکلت برقی و شارژی

نگهداری و افزایش عمر باتری موتور سیکلت

با افزایش قیمت دلار، قیمت لوازم یدکی موتور سیکلت و بخصوص قیمت باطری موتور سیکلت به شدت افزایش یافت. بطوریکه تعمیر و نگهداری باطری موتور سیکلت بسیار به صرفه تر از خرید یک باطری جدید میباشد.

در اینجا قصد داریم یک سری نکات مهم را برای شما موتور سواران عزیز بیان کنیم که با رعایت آنها میتوانید عمر باطری موتور سیکلت خود را تا چند برابر افزایش دهید.

1- باتری را در مواقع عدم استفاده از مدار جدا کنید!

باتری موتور 4 300x172 آشنایی با باطری موتور سیکلت
روش افزایش عمر باتری موتور

باطری ها به طور کلی در هر وسیله ای نقش وظیفه تامین انرژی مورد نیاز وسیله را بر عهده دارند.  باطری موتور سیکلت مانند باتری ماشین به مرور زمان با انجام شارژ و شارژ کارایی اولیه را از دست داده و دیگر نمیتواند خوب کار کند. باطری که با وجود عدم استفاده دائما در مدار باشد قطعا پس از مدتی فرسوده و از بین خواهد رفت.

پیشنهاد میکنیم در مواقعی که نمیخواهید چند روزی از موتور سیکلتتان استفاده نکنید، حتما سوکت های باطری را جدا کرده تا از داغ شدن آن جلوگیری نمائید.

این روش یکی از کارا ترین روش های افزایش عمر باطری موتور سیکلت میباشد.

 2- استفاده از شارژر اتوماتیک

باطری موتور سیکلت توسط وسیله ای به نام شارژر، شارژ شده و قدرت میگیرد. شارژر موتور سیکلت با اتصال به بوبین موتور سیکلت که با چرخش دور انجین برق تولید میکند، باتری را شارژ مینماید.

بیشتر شارژر موتور سیکلت های موجود در بازار هیچگاه از شارژ کردن باطری موتور سیکلت نمی ایستند که این باعث آسیب رسیدن به باتری موتور سیکلت و کاهش عمر آن خواهد شد.

اما شارژر های اتوماتیک پس از شارژ کامل باطری موتور سیکلت، فرایند شارژ را متوقف کرده و از این طریق مانع از آسیب رساندن به باطری میشوند.

3- شارژ کامل انجام دهید!

حتما پس از استفاده از باطری آن را کاملا شارژ کنید. سعی کنید ابتدا باطری را نصب کرده و مقداری از آن استفاده کنید سپس اقدام به نصب کابل شارژر کرده و آن را شارژ نمائید.

4- جریان شارژ را کنترل کنید!

جریان شارژ را نیز شارژر موتور سیکلت تعیین میکند. بهترین جریان شارژ یک سوم جریان نامی باطری میباشد و بیشتر از این مقدار جریان به باطری موتور سیکلت شما آسیب میرساند

5- باتری موتور را موازی نکنید1

به هیچ عنوان باطری موتور سیکلت خود را مدار موازی نکنید زیرا این کار باعث میشود جریان داخلی ایجاد شود و عمر باطری موتور سیکلت شما به شدت کاهش یابد.

6- اتصال کوتاه انجام ندهید!

باتری موتور 3 1 300x171 آشنایی با باطری موتور سیکلت
علت خالی شدن باطری موتور سیکلت

انجام اتصال کوتاه یک عمل خطرناک و همچنین بسیار مضر برای کارایی و عمر باتری موتور سیکلت میباشد. به هیچ عنوان اتصال کوتاه انجام ندهید زیرا باعث انفجار باطری میشود.

7- سوکت و کابل

حتما برای باتری موتور سیکلت خود از سوکت برنجی و متناسب با قطر مناسب بهره ببرید

8- مکان نگهداری از باتری

حتما سعی کنید باطری موتور سیکلت خود را در سایه قرار دهید و از قرار دادن آن زیر نور مستقیم خورشید بپرهیزید زیرا افزایش دمای باطری موتور سیکلت باعث میشود عمر آن کمتر شده و در برخی از موارد باطری منفجر شود و یا ترک بردارد.

نحوه نصب و تعویض باتری موتور سیکلت

باتری موتور 9 300x169 آشنایی با باطری موتور سیکلت
نحوه نصب باطری موتور سیکلت
  1. سوئیچ راه انداز را در وضعیت OFF قرار دهید.
  2. زین جلو را بردارید.
  3. باند باتری را بردارید.
  4. ابتدا سیم منفی ترمینال را قطع کنید، سپس سیم مثبت ترمینال را قطع کنید.
  5. باتری را از محفظة مخصوص خود خارج کنید. .
  6. اخطارهنگام کار با باتری، مراقب باشید ترمینال ها با سایر قطعات مجاور تماس پیدا نکنند.

نکات مورد توجه در مورد باتری موتورسیکلت

باتری موتور 6 300x199 آشنایی با باطری موتور سیکلت
چگونه باتری موتور سیکلت را شارژ کنیم؟
  • عملیات شارژ باتری را در مکانی با تهویۀ مناسب انجام دهید.
  • وقتی قرار است برای مدت طولانی از موتورسیکلت استفاده نکنید، باتری را از موتور خارج کرده و آن را به طور کامل شارژ نمائید. سپس آن را در مکانی سرد و خشک نگه دارید.
  • اگر قصد خارج کردن باتری را ندارید، کابل منفی آن را از ترمینال قطع کنید.
  • اگر از موتورسیکلت در حدود 1 ماه استفاده نشده است، باتری آن باید توسط یک شارژر مناسب شارژ شود. اگر از موتورسیکلت به مدت 2 ماه یا بیشتر استفاده نشده، باتری باید خارج شده و در جای خشک و خنک به طور کامل شارژ شود.
  • باتری از خود گازهای قابل انفجار متصاعد می کند؛ به همین دلیل هر گونه شعله، جرقه، و سیگار را از محل نگهداری آن دور کنید.
  • باتری هر چند به صورت پلمب شده باشد باز هم از خود گازهای خطرناک و قابل انفجار متصاعد می کند.
  • اسید باتری ماده ای سمی و دارای قابلیت خوردگی فلزات است. کاملاً مراقب باشید تا از تماس آن با چشم، پوست، لباس، و سطوح رنگی خودداری کنید.
  • اگر اسید باتری با هر یک از موارد اشاره شده تماس داشته باشد، سطح مورد نظر را با حجم زیادی از آب شست و شو دهید.
  • اگر اسید باتری با چشم یا پوست تماس پیدا کرد، پس از شستشو با آب، فوراً به مراکز درمانی رجوع کنید.
  • باتری را دور از دسترس کودکان قرار دهید.
  • برای شارژ باتری نو، بین 8 تا 12 ساعت باتری را به اندازه ای شارژ کنید تا ولتاژ آن به عدد 13. 6 برسد.
  • اگر از باتری های بی نیاز از تعمیر maintenance-free (پلمب شده) استفاده می کنید نیاز به بررسی سطح الکترولیت باتری و اضافه کردن آب مقطر نمی باشد. اگر احساس می کنید باتری مورد استفاده ضعیف شده است و یا الکترولیت به بیرون نشت می کند (که موجب می شود انجین به سختی روشن شود و یا سایر مشکلات الکتریکی بروز نماید)، به نمایندة فنی مجاز موتورسیکلت رجوع کنید.
  • بازکردن نوار پوشش باتری می تواند به این نوار آسیب برساند و موجب نشتی و در نهایت موجب آسیب به باتری شود.
  • اگر هریک از ترمینال های باتری دچار آلودگی یا زنگارگرفتگی شدند، باتری را جدا کرده و ترمینال را تمیز کنید.
  • ترمینال باتری که زنگار یا پودر سفید به خود گرفته باشد را باید با آب گرم تمیز کنید. در صورتی که زنگار زیادی ترمینال های باتری را فرا گرفته باشد، سیم ها را از باتری جدا کنید و با فرچة مخصوص سیم و یا سنباده، زنگارها را سائیده و پاک کنید.

علائم خرابی باتری موتور سیکلت

باتری موتور 1 300x200 آشنایی با باطری موتور سیکلت
علت شارژ نشدن باطری موتور سیکلت

زمانی که وسیله نقلیه در حال کار کردن است، علائم مختلفی وجود دارد که با دنبال کردن آن‌ها می‌توانید متوجه شوید که آیا واقعا مشکل از سمت باتری است و یا مسئله دیگری در میان است.

  1. اولین علامت در آن کاهش قدرت موتورسیکلت خواهد بود.
  2. با گذشت زمان عملکرد آن کاهش پیدا می‌کند.
  3. حتی ممکن است در برخی موارد موتورسیکلت شما به ناگهان خاموش شود.
  4. اگر لامپ‌ها کم نور هستند عامل دیگری است که می‌توانید دلیل آن را از جانب باتری موتور بدانید.
  5. اگر صدای ناهنجاری از طرف موتور می‌شنوید، دلیل این است که موتورسیکلت در تلاش است تا از باتری نیرو بگیرد اما ناموفق است.

بروز هر کدام از این نشانه‌ها احتمالاً ناشی از این است که باتری موتورسیکلت دچار مشکل شده است.

نحوه تست باتری موتور سیکلت

باتری موتور 2 300x149 آشنایی با باطری موتور سیکلت
جایگزین باطری موتور سیکلت

چگونه تشخیص دهیم که باتری موتور سیکلت به تعویض یا فقط شارژ مجدد نیاز دارد. قبل از اینکه این دو روش را امتحان کنید چگونگی تشخیص اینکه آیا باتری موتورسیکلت نیاز به تعویض دارد، باتری جدیدی خریداری نکنید.

در اینجا نحوه تست باتری موتور سیکلت با استفاده از یک مولتی متر آورده شده است. آیا باتری شما را با مشکل مواجه می کند؟ استارت نمیزند؟  خوب، در این فیلم ما به شما نشان می دهیم که چگونه از مولتی متر روی باتری موتور سیکلت خود استفاده کنید تا سلامت آن را ارزیابی کند.

نتایج باید به شما بگوید که آیا همه آن نیاز به جایگزینی باتری دارید. شما خواهید آموخت که میزان تقریبی شارژدهی باتری موتور سیکلت خود را بررسی کنید و نحوه انجام آزمایش بار را داشته باشید تا مطمئن شوید موتور سیکلت در صورت نیاز راه اندازی می شود.

دلایل خرابی باتری موتورسیکلت

موارد دیگری نیز وجود دارد که باعث خراب شدن باتری وسیله نقلیه شما می‌شود. به همین دلیل بهتر است با توجه به این نکات از بروز این مشکل جلوگیری نمایید.

  1. بارگیری بیش از حد باتری
  2. اشکال در تنظیم کننده ولتاژ
  3. مشکل در اتصال به زمین
  4. نشتی در مدار
  5. گرما و لرزش

در ادامه هر یک از دلایل خرابی باتری موتورسیکلت را توضیح خواهیم داد.

باتری موتور 5 300x150 آشنایی با باطری موتور سیکلت
دلایل خراب شدن باتری موتور سیکلت

۱. بارگیری بیش از حد باتری

اضافه بار بیش از حد باتری توسط لوازم جانبی بیش از حد و نامناسب باعث کاهش طول عمر آن می‌شود. برای اینکه موتورسیکلت به این مشکل دچار نشود لازم است ولتاژ باتری با کارکرد موتور و سایر لوازم جانبی را مورد بررسی قرار دهید. اگر وسیله‌ای ولتاژ متفاوت با باتری وسیله نقلیه داشته باشد ممکن است آن‌ها قادر به هماهنگی با یکدیگر نباشند.

برخی از لوازم جانبی اضافی در موتورسیکلت از باتری انرژی زیادی می‌گیرند، به همین دلیل بهتر است برای افزایش طول عمر و بهبود کارکرد باتری به این نکته توجه داشته باشید و آن‌ها را کاهش دهید.

۲. اشکال در تنظیم کننده ولتاژ

این مشکل درباره موتورسیکلت‌هایی که مسافت طولانی را پیموده‌اند رایج‌تر است. بروز مشکل در تنظیم کننده‌های ولتاژ باتری موتور را دچار مشکل می‌کند. به همین دلیل لازم است تمام اتصالات از رگولاتور تا آلترناتور بررسی شود تا اطمینان حاصل کنید که موتور از وضعیت مطلوبی برخوردار است. اگر هر کدام از آن‌ها نیاز به تعویض دارند. در نتیجه با بررسی مرتب برای جایگزینی این قطعات اقدام کنید.

۳. مشکل در اتصال به زمین

یکی دیگر از دلایل خرابی عمده در باتری‌ها اتصال ضعیف زمین بین قاب و باتری است. این مسئله‌ای است که می‌تواند از شارژ مناسب آن جلوگیری کند. برای اطمینان از اتصال مناسب آن‌ها لازم است آن را با دقت بررسی کنید. در صورت لزوم برای تمیز کردن اتصالات از سنباده سبک و یا برس‌های نرم استفاده کنید.

۴. نشتی در مدار

نشتی در مدار می‌تواند باعث شود که شارژ باتری به سرعت تخلیه شود. برای بررسی این مشکل لازم است کابل باتری منفی را برداشته و یک ولت اهم متر را بین کابل منفی و ترمینال منفی باتری قرار دهید. در حالت ایده آل ولت متر عدد صفر را نشان می‌دهد. با این حال اگر عددی غیر از صفر نشان داده شد بهتر است موتورسیکلت را به یک تعمیر کار متخصص نشان دهید تا برای تعمیر به موقع آن اقدام شود.

۵. گرما و لرزش

بسیاری از موتورسیکلت‌ها نمی‌توانند گرما و لرزش مداوم را تحمل کنند. حتی اگر از باتری به طور صحیح مراقبت کنید این موارد می‌تواند طول عمر باتری را کاهش دهد و به قسمت داخلی آن آسیب برساند. بنابراین برای افزایش طول عمر باتری سعی کنید این موارد را حذف کنید.

حل مشکل خالی شدن باطری موتور سیکلت

باتری موتور 10 300x167 آشنایی با باطری موتور سیکلت
رفع شارژ نشدن باطری موتور سیکلت

اگر در هنگام تردد با موتورسیکلت خود متوجه شدید که باتری مشکل شده است به خصوص زمانی که دور از یک تعمیرگاه اختصاصی هستید می‌توانید چندین کار برای برطرف کردن این مشکل انجام دهید.

  1. ابتدا تمامی اتصالات مربوط به باتری را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که در مدار به درستی متصل شده‌اند.
  2. برای شارژ مجدد باتری و آزمایش کردن آن می‌توانید از عمل باتری به باتری استفاده کنید. هر چند مهم است این کار را با احتیاط انجام دهید، زیرا ریسک از بین رفتن باتری موتورسیکلت شما وجود دارد.
  3. یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که به باتری موتورسیکلت شوک وارد کنید. برای این کار لازم است به سرعت آن را روشن کنید و موتورسیکلت را در دنده دوم قرار دهید. کلید را بچرخانید و اهرم کلاچ را فشار دهید و پس از آن با سرعت صحیح چرخش اهرم کلاچ را رها کنید تا موتور شروع به حرکت کند.

هرچند این موارد به طور قطعی و صددرصد نمی‌تواند باعث شارژ مجدد باتری وسیله نقلیه شما شود، با این حال این احتمال وجود دارد که تا رسیدن به یک تعمیرگاه برای بررسی باتری موتورسیکلت بتوانید آن را روشن نگه دارید. بررسی دوره‌ای و منظم باتری موتورسیکلت باعث می‌شود که این مشکلات با احتمال کمتری به وجود بیاید و در نتیجه به صورت ناگهانی با آن مواجه نشوید.

راهنمای خرید باتری موتور سیکلت استارتی

باتری موتور 8 300x188 آشنایی با باطری موتور سیکلت
خرید باتری موتور سیکلت 9 آمپر

در این موتور سیکلت ها استارت برای انجام کار خود و روشن کردن موتور نیاز به یک منبع تغذیه دارد که این منبع تغذیه همان باتری موتور می باشد. باتری در موتور سیکلت های مختلف با هم تفاوت دارد، و به همین دلیل باید در انتخاب باتری مناسب نهایت دقت و توجه صورت گیرد زیرا کم و یا زیاد بودن میزان ولتاژ در باتری موتور سیکلت استارتی می تواند، به دیگر قسمت های برقی موتورسیکلت آسیب وارد کند.

باتری موتور سیکلت استارتی محصولی است که در ولتاژهای مختلفی تولید می شود و تقریبا هر موتور سیکلتی دارای ولتاژی مختلف است. اما به طور معمول افراد از باتری های ۶ الی ۱۲ ولت برای این موتورها استفاده می کنند.

انواع باتری موتور سیکلت

باتری موتور11 300x225 آشنایی با باطری موتور سیکلت
انواع باتری موتور سیکلت

باتری موتور سیکلت را می توان بر اساس نوع به سه دسته باتری های اسیدی و اتمی و ژلی دسته بندی کرد. باتری های اسیدی به دلیل اینکه به طور مستقیم از اسید برای شارژ کردن آنها استفاده می شوند نیاز به نگهداری زیادی دارند، اما این مساله در مورد باتری های اتمی نیاز نیست و این باتری ها نیاز به سرویس و یا نگهداری خاصی ندارند.

در اصلاح معمولا به باتری های اسیدی باتری تر، و به باتری های اتمی باتری خشک گفته می شود.

باتری ژلی موتور سیکلت

در باتری های ژل اسید یا ژل پر شده، تعداد باتری معمولاً با پیشوند YT، CT، GT یا YTZ، CTZ یا GTZ شروع می شود (به عنوان مثال YT9B-4 یا YTZ10-S).

این باتری ها به طور معمول دارای روکش مشکی، آبی یا خاکستری و یک قسمت رویه مشکی، آبی یا خاکستری هستند. این نوع باتری ها با اسید حالت ژل پر می شوند و در هنگام ساخت مهر و موم می شوند و به هیچ گونه افزایشی نیاز ندارند.

از باتری های ژل اسید اغلب در دوچرخه هایی استفاده می شود که باتری باید در یک زاویه یا در کنار آن قرار بگیرد (به دلیل عدم حرکت اسید ژل به اطراف).

الکترولیت های باتری ژل در یک ماده ژل کننده (به عنوان مثال سیلیس بخار) قرار دارد که اسید را در حالت “ژل” نگه می دارد. باتری های پر از ژل مهر و موم شده و قابل شارژ نیستند بنابراین قسمت بالایی نیازی به برداشته شدن یا بررسی سطح اسید ندارد.

باتری های ژل تحت فشار کار می کنند تا اکسیژن و هیدروژن حاصل از شارژ دوباره در آب تولید شود. جهت آشنایی بیشتر با این گونه باتری های مقاله ی ” باتری ژله ای چیست؟ ” را مطالعه نمایید.

بهترین برند باتری موتور سیکلت

باتری موتورسیکلت استارتی با برندهای مختلفی در بازار وجود دارد و می توان این وسیله را از برندهای ایرانی و یا خارجی تهیه کرد. بعضی از برندهای خارجی موجود در بازار نسبت به بعضی از برندهای ایرانی دارای کیفیت پایین تری هستند و به همین دلیل نباید در هنگام خرید به ایرانی یا خارجی بودن باتری ها توجه کرد.

از جمله مهمترین مواردی که در خرید باتری موتورسیکلت باید به آن توجه داشت می توان موارد زیر را ابعاد باتری، برندهای معتبر، کیفیت بدنه، میزان ولتاژ، تاریخ تولید، ضمانت نامه و غیره توجه کرد.

از جمله برندهای ایرانی می توان به  باطری موتور سیکلت صبا باتری و باطری موتور سیکلت سپاهان باتری اشاره کرد.

قیمت باطری موتور سیکلت

قیمت باطری موتور سیکلت برای موتور سیکلت های مختلف متفاوت است. مثلا قیمت باطری موتور سیکلت راپیدو با قیمت باطری اتمی موتور سیکلت 150 و قیمت باطری موتور سیکلت پالس  و همچنین قیمت باطری موتور سیکلت باکسر فرق می کند.

همچنین آمپر باطری موتور نیز متفاوت است. مثلا قیمت باطری موتور سیکلت 12 آمپر با قیمت باطری 7 آمپر موتور سیکلت و قیمت باطری 9 آمپر موتور سیکلت فرق دارد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
92 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
سدادی
سدادی
3 سال پیش

سلام باتری های موتور معمولا چقدر عمر مفید دارند ؟

ابوالحسن
ابوالحسن
در جواب  سدادی
2 سال پیش

معمولا بین ۶ماه تا یک سال

sqjjad
sqjjad
در جواب  ابوالحسن
9 ماه پیش

من ۵ سال بدون مشکل برام کار کرد

اسی
اسی
در جواب  سدادی
2 سال پیش

جنی خوب ۴سال و…

مهدی شهبازی
مهدی شهبازی
3 سال پیش

سلام چرا برای فروش باطری موتور سیکلت لینک نگذاشته اید شما که اینقدر زحمت کشیدید واطلاعات کامل گذاشته اید حداقل برای فروش باطری هم لینک بزارید

کیان باتری
در جواب  مهدی شهبازی
3 سال پیش

با سلام
متاسفانه فروش باتری موتور سیکلت در دایره ی خدمات ما نیست.

محمد
محمد
3 سال پیش

سلام . . . من موتور سیکلت طرح هندای 200 دارم. باتریش 12 ولت 7 آمپره. در استارت خوردن بعضی وقتا ضعیفه. اگه باتری 9 آمپر بذارم مشکلی داره؟ این آمپر رو هم توضیح بدین بی زحمت

کیان باتری
در جواب  محمد
3 سال پیش

با سلام
در صرتی که باتری 9 امپر در محفظه ی باتری موتور شما جا شود .مشکلی ندارد و می توانید استفاده کنید .

علیرضا
علیرضا
3 سال پیش

سلام من ی باطری موتور سیکلت ۱۲ولت دو سه سال پیش برای هندا خریدم
ولی اصلا استفاده نکردم و اصلا باز نشده
آیا باطری خراب شده؟

کیان باتری
در جواب  علیرضا
3 سال پیش

با سلام
عمر مفید باتری به طور میانگین دو سال یا 40 هزار کیلومتر می باشد ولی گاها استثناهایی نیز از هر دو مورد کم و پر کارکرد وجود دارد. تا زمانی که پاسخ گوی مصارف موتور سیکلت شما هست از آن استفاده نمائید.

علی
علی
3 سال پیش

سلام خسته نباشیدبرای موتورویومتین خودرو۱۲۵ccمدل۹۷انژکتورچه آمپری مناسبه؟

کیان باتری
در جواب  علی
3 سال پیش

با سلام
باتری های موتور عمدتا 7 امپر است لذا برای اطمینان بیشتر می توانید اطلاعات باتری خود را از روی ان بخوانید.

علی
علی
2 سال پیش

سلام، خسته نباشید، روی باتری موتور من نوشته gel technology و maintenance free ولی بالاش یه درب داره و چندتا سوراخ که داخلش رو نگاه کردم خشک بود، وقتی نو خریدم صدای آب میداد از داخل، الان برای تعمیرش باید چیکار کنم؟ ممنونم.

کیان باتری
در جواب  علی
2 سال پیش

با سلام در باتری موتور سیکلت شما به جای استفاده از الکترولیت مایع از ژل استفاده کرده اند که در مورد آن به اختصار توضیحاتی برایتان خواهیم داد. اگر باتری شما هنوز گارانتی دارد به مراکز خدمات پس از فروش مراجعه نموده و در غیر این صورت آن را تعویض نمائید. باتری ژلی از گروه باتری های سرب اسیدی است که الکترولیت مورد استفاده در آن با مخلوط شدن اسید با سیلیکا به شکل ژل می باشد و اسید از حالت مایع به حالت نیمه جامد(ژل) تبدیل می شود. مزیت این نوع باتری آن است که الکترولیت آن به هیچ… خواندن ادامه ...

حمید
حمید
2 سال پیش

سلام اگر قطب های باطری رو اشتباهی به موتور وصل کنیم چه خرابی ایجاد میکنه؟؟؟؟

ایلیا
ایلیا
در جواب  حمید
6 ماه پیش

تجهیزات برقی مثل استارت و دینام برعکس می‌چرخن درنتیجه گردش انجین هم برعکس میشه. موتور روشن نمیشه

محمد ...
محمد ...
2 سال پیش

با سلام و خسته نباشید .موتورم هندا ۲۰۰ هست هر از گاهی استارتش نمیزنه بعد میبینی درست شد، امروز دیدم قسمت نول باطری بیش از حد داغ شده ،به نظرتون مشکلش چیه ؟؟

کیان باتری
در جواب  محمد ...
2 سال پیش

سلام دوست عزیز ما کار تخصصی باتری خودرو را انجام میدهیم و سیم کشی موتور سیکلت جز تخصص ما نیست

Reza
Reza
2 سال پیش

باسلام من یه باتری موتور خریدم با مشخصات P.m.s MF 12N7-3B MF منتها من از این باتری برای موتور استفاده نمیکنم بلکه برای موارد دیگه‌ای که مصرفشون با با این باتری سازگاره استفاده میکنم که درهفته شاید حدود سه یا چهارساعت ازش استفاده کنم،و با ترانس دوازده ولت شش آمپری اونو شارژ میکنم،سوالی که داشتم اینه که این باتری جنسش اتمی یا اسیدی هست؟و چند امپره وچه زمانی لازم به شارژ کردن پیدا میکنه یا اگه زدمش به شارژ چندساعت یا چند دقیقه به شارژر(ترانس مربوطه) وصل باشه که باعث عمر بالا باشه یا باعث انفجار و خرابی نشه؟چون شارژرش… خواندن ادامه ...

مهدی کلهر
مهدی کلهر
در جواب  Reza
1 سال پیش

ولتاژ 12 ولت شاید فقط 10 درصد باتریتو شارژ کنه ولتاژ 13.6 البته بسته به باتریت نیاز داری برای شارژ جریان شارژ یک پنجم آمپر ساعت نامی ینی باتریت 20 امپر ساعته 4 آمپر جریان حدود 6 ساعت زمانم لازمه برا شارژ کامل

محمدرضا فخرایی
محمدرضا فخرایی
2 سال پیش

سلام میخواهم باطری برای موتورم بزارم از سیم سیاه که مثبت است دوتا سیم اومده وسیم قرمز که منفی است یه سیم اومده .میخاستم بدونم که اون سیم دوم اتصال بدنه هستش ؟

کیان باتری
در جواب  محمدرضا فخرایی
2 سال پیش

با سلام
مشکلی که بیان نمودید به درستی بیان نشده است برای یرطرف کردن مشکل خود حتما به یک متخصص مراجعه نمائید تا موتور سیکلت شما را بررسی و عیب یابی نماید.

Yasin
Yasin
2 سال پیش

سلام وقتی باطری نو میخریم باید چکار کنینپ کار کنه باید اسید شارژ بریزیم داخلش کار میکنه

کیان باتری
در جواب  Yasin
2 سال پیش

سلام. باتری های امروزی موتورسیلکت نیاز به تعویض آب باتری ندارند و سیلد (سربسته) هستند.

محمد رضا
محمد رضا
2 سال پیش

خیلی عالی سپاسگزاریم

محمد
محمد
2 سال پیش

سلام و تشکر از این مطالب مفید

من بنلی مدل 95 وارداتی 300cc دارم
باتری فابریک تعویض شده و یک باتری 12v 4.5A روش هست
کلا زود خالی میشه
به نظر شما چند آمپر تهیه کنم که جوابگوی دزدگیر و جی پی اس هم باشد

اگر موجود دارید قیمتش چند است؟

کیان باتری
در جواب  محمد
2 سال پیش

سلام. ما فقط باتری خودرویی و یوپی اس داریم و در بخش فروش باتری موتورسیکلت فعلا فعالیت نمی کنیم.

حمید
حمید
در جواب  محمد
2 سال پیش

باطری فابریک بنلی دو سیلندر 12ولت 9امپر هستش.

علی حسینلو
علی حسینلو
در جواب  محمد
1 سال پیش

باطری بنلی دو سیلند ۹ آمپر هست.
این که شما نوشتین ۴.۵ آمپره. باید ۹ آمپر بخرین.

آخرین ویرایش 1 سال پیش توسط علی حسینلو
محمد
محمد
در جواب  علی حسینلو
4 ماه پیش

باطری گلکسی nh ۶ آمپره میشه ۹ آمپر بست

حسن
حسن
2 سال پیش

سلام، ببخشید باتری موتور سیکلت(استارتی) من 12 ولت 5 آمپر هست. میتونم از باتری یو پی اس 12 ولت 5 آمپر برای موتور سیکلت استفاده کنم.

کیان باتری
در جواب  حسن
2 سال پیش

با سلام
توصیه می شود از باتری های استاندارد موتور سیکلت خود استفاده نمائید ولی در صورت لزوم میتوانید از این نوع باتری نیز استفاده نمائید.

حسن نصرآبادی
حسن نصرآبادی
در جواب  حسن
1 سال پیش

باسلام باطری موتور اتمی شارژنداره روچطوردوباره راه اندازی کنیم ایاباشستشو باجوش شیرین دوباره برای مدتی کارمیکند؟

کیان باتری
در جواب  حسن نصرآبادی
1 سال پیش

با سلام برای احیای باتری اسیدی این مراحل را انجام دهید: ابتدا درب های باطری را باز کنید و اسید داخل باطری را کاملا تخلیه کنید سپس با استفاده از محلول جوش شیرین و آب. (یک لیتر آب، دو قاشق جوش شیرین) می توانید صفحات داخل باطری را تمیز کنید یعنی بجای اسید این محلول را داخل باطری بریزید پس از یک ساعت باطری را کاملا تخلیه کنید و اسید استاندارد 1250 درجه داخل باطری بریزید پس از آن باتری را به مدت 24 ساعت زیر شارژ قرار دهید. پس از 24 ساعت باطری را از شارژ خارج کنید و… خواندن ادامه ...

مرصاد
مرصاد
در جواب  کیان باتری
1 سال پیش

ببخشید اما برای شارژ از ولتاژ 6 استقاده کنیم یا 12.

ایمان
ایمان
2 سال پیش

سلام
من موتور‌ یاماها ۲۵۰ کاربراتوری دارم که باطری ۱۲ ولت ۱۴ آمپر نصب شده آیا نصب ۱۲ ولت ۱۸ آمپر یا ۲۰ آمپر یا حتی بالاترامکان پذیر است ؟
محل باطری فضای کافی برای باطری ۱۸ و ۲۰ تا ۴۲ آمپر را دارد.
آیا به سیستم الترناتور یا سیم کشی موتور آسیبی وارد می‌شود؟

کیان باتری
در جواب  ایمان
2 سال پیش

با سلام
خیر در قالب باتری جا نمی شود

محمد
محمد
2 سال پیش

سلام
تاریخ تولید باتری رو از کجا بفهمم؟

کیان باتری
در جواب  محمد
2 سال پیش

سلام
روی کارتن نوشته شده است مثلا 251که تاریخ تولید میباشد

جمیلی یان
جمیلی یان
2 سال پیش

سلام باتری موتور بنده(هندا۲۰۰انژکتور)۱۲v۶AHهست
اما گاهی اوقات و توی سرمای زیاد استارت نمیزنه کم میاره ولی از لامپ و بوق میشه استفاده کردآیا باتری مشکل داره وباید تعویض شه یا باشارژ درست میشه

Ccc
Ccc
2 سال پیش

سلام
میخواستم بدونم میشه بدون جدا کردن سیم مثبت و منفی باتری از موتور و در حالی که باتری به موتور وصله شارژر رو به باتری وصل کرد و باتری رو شارژ کرد ؟

کیان باتری
در جواب  Ccc
2 سال پیش

سلام. خودرو در حالت خاموش باشد. می توانید بدون جدا کردن سرباتری ها باتری را شارژ کنید. اما هدر رفت انرژی داریم در این مدل. پس بهتر است جدا شود.

یاسین
یاسین
2 سال پیش

با سلام موتور۱۲۵ کدوم امپر مناسب هس و در استفاده اش مشکلی پیش نمیاد و ایا باطری ۳ امپر خوب هس یا نه

ابولفضل
ابولفضل
2 سال پیش

سلام
باتری موتور چند هزار ملی آمپر هست ؟

علی
علی
2 سال پیش

سلام خسته نباشید من یه باتری جدید ۷ آمپر گذاشتم و اصلا استارت جون ندارن و با اُهم متر اندازه گیری کردم ۱۱.۵۰ بود آیا باید باتری جدید بزنم و ۸ آمپر میخوره ؟

محسن
محسن
1 سال پیش

سلام من موتورم هوندا ۲۰۰ سی سی هست میخواستم بدونم باتری ۱۲ ولت ۴ونیم امپر جواب میده یا ن

مهدیار
مهدیار
در جواب  محسن
4 ماه پیش

برای من ۲۲۶ ۴.۵ کم آورده ۵ میخوان ببندم

Hamid
Hamid
1 سال پیش

سلام‌خسته نباشید ایا باتری موتور هم ۱۲ ولته یا کمتر هم جواب میده لطفا جواب بدید ممنونم

کیان باتری
در جواب  Hamid
1 سال پیش

با سلام
باتری های مورد استفاده در موتور سیکلت از نوع کوچک باتری های 12 ولت اسیدی و باتری UPS هستند.

حسین
1 سال پیش

سلام من یک موتور هندا ۱۲۵ بدون باتری دارم واسه بوق زدن بهش میشه برق‌ رو از بوبین موتور‌ بگیره‌ یا باید باتری بخرم

کیان باتری
در جواب  حسین
1 سال پیش

با سلام
بله می توان در هنگام روشن بودن موتور سیکلت بدون باتری نیز از بوق استفاده نمود.

مهدی
مهدی
1 سال پیش

سلام ببخشید من موتور 125 زمرد دارم باتری نداره و دوست دارم درگیر ببند و یا شاید استارتی کنم میتونم باتری ببیندم رو موتور و یا اگه استارتی کنم چقدر هزینه بر هست

Hyo
Hyo
1 سال پیش

سلام و عرض ادب
بنده موتور سیکلت هیوسانگ ۲۵۰ دارم.باتری ۱۲ ولت ۱۲ آمپر روش نصبه
سوالی که خدمتتون داشتم اینه که:باتوجه به اینکه نهایت استفاده ای که از موتور دارم آخر هر هفته نیم ساعت برا تاب خوردنِ.وشاید حتی هفته ها هم کلا بدون استفاده بمونه.چه نوع باتری(خشک/تر/ژله ای) تهیه کنم؟؟؟؟؟

برای اینکه باتری عمر بیشتری داشته
باشه(باتوجه به استفاده ی کمی که ازش دارم) چه کار کنم؟؟؟

قطعا باتری جنس خوب عمر بیشتری خواهد داشت‌.اما باتوجه به نحوه استفاده و درنظرگرفتن صرفه ی اقتصادی باتری در چه سطحی بگیرم؟
با تشکر فراوان

رامین
رامین
در جواب  Hyo
8 ماه پیش

دقیقا من هم همین مشکل رو دارم اگه پاسخ داده بشه ممنون میشم
و باتری مناسب برای هیوسانگ ۲۵۰ چیست

آخرین ویرایش 8 ماه پیش توسط رامین
taha
taha
1 سال پیش

با سلام و خسته نباشید اگر روی باتری موتورسیکلت بدون استارتی باتری upsببندیم مشکلی نداره. برای استفاده از بوق پژویی میخام

کیان باتری
در جواب  taha
1 سال پیش

با سلام
خیر مشکلی ندارد فقط به ظرفیت باتری و میزان شارژ و خروجی آن توجه نمائید.

سیدشمس الدین جزایری
سیدشمس الدین جزایری
1 سال پیش

سلام برای شارژ باطری موتورسیکلت استارتی 110 می‌شود از بالانسر ایمکس B6 استفاده کرد؟

امیررضا
امیررضا
1 سال پیش

سلام عرض ادب واحترام ازکارشناسان عزیز که دوستان وبنده رو راهنمایی می‌کنند
تشکرویژه ازلطف وبزرگواری شما عزیزان
سوال بنده درمورد استارت نخوردن موتورسیکلت واینکه باطری بصورتی درآمده که از دوطرف که نگاه کنید جای ۴انگشت خالی شد یا اینطوری بیان کنم حالت برآمدگی وتوخالی پیدا کرد بزرگواری کنید راهنمایی کنید من باطری باید بخرم

کیان باتری
در جواب  امیررضا
1 سال پیش

با سلام
درود بر شما
وجود برآمدگی و فرورفتگی بر روی سطح باتری موتور سیکلت شما حکایت از عمر طولانی و فرسوده بودن آن دارد. اگر باتری شما توانایی استارت زدن و روشن کردن خودروی شما را ندارد قطعا نیاز به تعویض خواهد داشت.
اما توصیه می شود برای بررسی موارد فنی و احتمالات دیگر حتما به یک متخصص مراجعه نمائید تا موتور سیکلت شما را مشاهده و بررسی نموده تا در صورت نیاز اقدام به تعویض باتری نمائید.

تیمور
تیمور
1 سال پیش

سلام خسته نباشید من یه باتری ۱۲ولت ۷ آمپر دارم که شارژ خالی کرد میخوام با ترانس ۱۲ ولت ۵ آمپر شارژش کنم اگه میشه راهنماییم کنید تا باتری کامل شارژ بشه و احیانن منفجر نشه.چند ساعت تو شارژ باشه چون ترانس اتو مات نیس و یکسره شارژ میکنه.

کیان باتری
در جواب  تیمور
1 سال پیش

با سلام
اگر باتری مورد نظر شما از نوع سرب اسید با ولتاژ 12 ولت و ظرفیت 5 آمپرساعت باشد، به عبارتی این باطری می تواند جریان 5 آمپر را به مدت یک ساعت بدهد.
اما بیشترین جریان شارژ آن 1.5 آمپرساعت است یعنی شما با یک دستگاه شارژر تقریباً دو الی سه ساعت زمان نیاز خواهید داشت تا باتری به صورت کامل شارژ گردد.

علی
علی
1 سال پیش

سلام خسته نباشید
باتری موتور من به صورت فابریک 12 ولت 7.5 آمپر هستش.
میتونم روش باتری 12ولت 12 آمپر یا حتی 18 آمپر یا 20 آمپر نصب کنم؟
با توجه به اینکه موتور من انژکتوری هست مشکلی پیش نمیاد ؟چون می خوام چند تا وسیله برقی روش نصب کنم می خوام باتری کم نیاره،البته فرض بر این هستش که باتری جا میشه .ممنون میشم جواب بدین

کیان باتری
در جواب  علی
1 سال پیش

با سلام
با فرض بر اینکه ابعاد این باتری برای شما مهم نباشد و موارد مصرف و دلایل منطقی هم برای این افزایش ظرفیت داشته باشید، مشکلی برای موتور سیکلت شما پیش نخواهد آمد زیرا خروجی تمام باتری های مورد نظر شما 12 ولت هستند فقط میزان ذخیره انرژی این باتری ها افزایش یافته است و شما فقط مدت زمان بیشتری انرژی در اختیار خواهید داشت.

حسینی
حسینی
1 سال پیش

سلام.استاجان.
چجوری یک لامپ ازباطری ویکی ازبوبین موتورسیکلت بگکنیدمیخوام دوتالامپ بزنم روش .برای صرفه جویی شارژباطری..ممنوع میشم راهنمایی کنید

Aryan
1 سال پیش

سلام باتری ۶ولت ۴.۵ امپر به موتور سیکلت میخوره

کیان باتری
در جواب  Aryan
1 سال پیش

با سلام
موتورسیکلت ها اکثراً از باتری های 12 ولت تغذیه می کنند. باتری های 6 ولت معمولاً برای موتورشارژی کاربرد دارند.

یوسف
یوسف
1 سال پیش

من بوق رادیانت دارم به آفتامات وصل میکنم کار نمیکنه ولی به باطری میزنم کار می‌کنه شما آموزش گزاشته بودید من انجام دادم ولی نشد

امیر
1 سال پیش

سلام برای موتور استارتی ۱۰۰ سیسی چند امپر نیازه؟

کیان باتری
در جواب  امیر
1 سال پیش

با سلام
با توجه به اینکه نام خودروی خود را بیان نکرده اید، راهنمایی کردن شما کمی دشوار است.
اما برای تغذیه استارت موتورسیکلت شما احتملا یک باتری 8 یا 9 آمپری کافی خواهد بود.

امین
امین
1 سال پیش

سلام . بهترین باتری برای اپاچی 150 چی هست ؟ و چه مشخصاتی باید داشته باشه ؟

کیان باتری
در جواب  امین
1 سال پیش

با سلام ظرفیت استاندارد باتری موتور سیکلت شما 7 آمپر است. بدون شک استفاده از باتری مناسب با قابلیت تامین شدت جریان مورد نیاز سیستم برق و انجین موتور، یکی از اصول اولیه نگهداری و استفاده از موتور سیکلت میباشد. باتری که بتواند به خوبی شارژ شود و در زمان پارک و عدم استفاده، شارژ را در خود نگه دارد و انرژی مورد نیاز سخت افزار هایی همچون ردیاب و دزدگیر را تامین کند. در حال حاضر محصولات متنوع و با کیفیتی در سطح بازار وجود دارند که با اندکی تحقیق و مطالعه می توانید بهترین آنها را انتخاب نمائید.… خواندن ادامه ...

مهدی
مهدی
1 سال پیش

سلام چه امپری برای موتورسیکلت۲۰۰سی سی طرح هونداخوبه؟؟

کیان باتری
در جواب  مهدی
1 سال پیش

با سلام
باتری استاندارد موتور سیکلت شما 9 آمپر پایه کوتاه قطب چپ است.

محسن وحدانی فر
محسن وحدانی فر
1 سال پیش

سلام، مرسی از مطالب مفیدتون، من موتور ان اس 160 دارم و مدل97 هست و باتری تاحالا عوض نشده، همیشه زمستون بخاطر سرما با دو بار استارت روشن میشد و صفحه کامپیوترش هیچوقت نمیپرید، اما امسال یه هفته است با استرات دوم موتور روشن میشه اما صفحه کامپیوترش یک لحظه میپره و بعد بالا میاد و باعث میشه ساعتشم ریست بشه، میخواستم بدونم علت این موضوع بخاطر باتریه یا چیز دیگه؟

کیان باتری
در جواب  محسن وحدانی فر
1 سال پیش

با سلام به طور کلی شرایط مختلف جوی تاثیر بسزایی در عملکرد موتور سیکلت و باتری آن دارند، هوای سرد باعث کاهش توان باتری و هوای گرم موجب کاهش عمر باتری می‌شود. به‌ طور کلی علت روشن نشدن موتور در سرما عبارت‌اند از: ۱- هوای سرد باعث غلیظ و سفت شدن روغن موتور می‌شود. به‌همین‌دلیل روغن به سختی در بین اجزای موتور جاری می‌شود و بنابراین این قطعات نمی‌توانند روان کار کنند و اصطکاک زیادی در بین آنها ایجاد می‌شود. بنابراین موتور سیکلت شما روشن نخواهد شد. ۲- هوای سرد عملکرد باتری خودرو را با اختلال مواجه می‌کند. وقتی باتری… خواندن ادامه ...

علیرضا
علیرضا
1 سال پیش

سلام.موتور سیکلت من طرح ویو رادیسون انژکتور هست و باتری ۷ امپر الان روش هست ایا این امپر براش مناسب هست و به دینام موتور فشار نمیاد؟

کیان باتری
در جواب  علیرضا
1 سال پیش

با سلام
عموم موتورسیکلت ها از باتری های 4/5 ، 7 ، 9 و یا 12 آمپر تغذیه می کنند و نکته مهم در استفاده از انواع این نوع باتری ها آن است که خروجی تمام این باتری ها 12 ولت است و فقط میزان ذخیره آنها با هم متفاوت است که این موضوع هیچ ارتباطی به کارکرد موتورسیکلت شما ندارد.
اما برای اطمینان از ظرفیت باتری موتورسیکلت خود می بایست با نمایندگی های رسمی فروش یا پس از فروش آن تماس بگیرید و اطلاعات کافی دریافت نمائید.

ابوالفضل
ابوالفضل
1 سال پیش

سلام خسته نباشید من باطری 7 امپر دارم روی اپاچی بعضی موقع ها کم میاره موقع استارت ولی الان یه چند روزه اوکیه میخوام بدونم باطری در حالت معمولی باید چند درجه شارژ داشته باشه میخوام نگاه کنم میانگین شارژش باید چقد باشه میخوام با شارژ اندازه گیر ببینم چقده چقد باشه خوبه شارژش

Morning star pz
Morning star pz
1 سال پیش

سلام و درود
من موتورم ۱۲۵ بعد باتری که روش هست فک کنم ۳ و نیم آمپر باشه نمیدونم برای چند ساله پیشه اتمی هم هست احتمالا،خب دووم اورد تا حالا ولی خالی شدو بعد این شارژ نمیشه بنظر شما مشکل از باتریه یا شارژر؟

کیان باتری
در جواب  Morning star pz
1 سال پیش

با سلام
هر باتری که تولید و استفاده می شود یک عمر مفید دارد، به صورت میانگین عمر مفید باتری ها با هم متفاوت هستند. اما با توجه به اینکه چند سال از استفاده شما می گذرد توصیه می شود نسبت به تعویض آن اقدام نمائید زیرا احتمالا این باتری شارژپذیری خود را از دست داده است و نیاز به تعویض دارد.

ابولفضل
10 ماه پیش

ببخشید یک باطری ۵ آمپر ۱۲ولت دارم اسید هم نداشته برم بزارم شارژش کنن و اسید بریزن امکانش هست هم اسید بریزن هم شارژ کننش

کیان باتری
در جواب  ابولفضل
10 ماه پیش

باتری شما از نوع اسیدی نیست که این قابلیت را داشته باشد.

عباس
عباس
9 ماه پیش

سلام وقتتون بخیر

سوال داشتم‌خدمتت

{بنده موتورم باتری داره}

سوال: برا جلوگیری از نوسان احتمالیِ برقِ موتورسیکلت (به هر علتی) برا اینکه لامپ ها نسوزه،منظورم ریسه ها+ چراغ های نواری + ال وایر ها‌‌ باید چکار کنم؟ باید ترانس بزارم براشون؟همشون ۱۲ ولت هستن

و اینکه

میشه (برا رفع این مشکل) علاوه بر باتری جایگزین باتری همزمان نصب ‌کرد؟

خیللی ممنون میشم جواب بدید😇

مسیح
7 ماه پیش

با سلام.موتور هندا ۲۰۰ سی سی دارم الان دو مرتبه باطری میگیرم براش ولی همون اوایل باطری اون استارتی که باید با سرعت بزنه رو نمیزنه و جون ندار میزنه.ایا باطری امپر بالا تر بزارم به سیم کشی موتور اسیب نمیزنه،یا مثلا چراغ هارو نمیسوزونه چون همه چی به باطری وصله،چه پیشنهادی دارین؟

عباس
عباس
7 ماه پیش

سلام
موتور ۲۵۰ سی سی دارم که استارتی هست و هندل ندارد + نهایتا ماهی دو سا سه مرتبه استفاده میکنم

شما چه نوع باتری پیشنهاد میدید؟ خشک/ ژل/ اسیدی / لیتیوم یونی / یو پی اس و….

اشک
اشک
7 ماه پیش

سلام آیا به باتری های موتور سیکلت میشه اینورتر وصل کرد و برق ۲۲۰ خانگی گرفت یا اونا فقط مخصوص ماشین خست؟اگر نه اصلا راهی داره.ممنونم

ایلیا
ایلیا
6 ماه پیش

با سلا، باتری موتور از نوع ژلی نو انداختم ولی موتور ۸ماه خوابید الان باطری کار نمیکنه و ولتاژ ۳٫۶ ولت را نشون میده، آیا این باطری خراب شده یا فقط باید ریشارژ بشه

عباس
عباس
6 ماه پیش

سلام
موتور 250 cc دارم که استارتی هست (هندل ندارد) + نهایتا ماهی دو یا سه مرتبه و حتی کمتر استفاده میکنم

با توجه به شرایط استفاده ی کم بنده از موتور : از نظر شما چه نوع باتری خشک/ژل/اسیدی/ لیتیوم یونی/ یو پی اس

استفاده کنم بیشتر عمر میکنه ؟

متشکرم

عباس
عباس
6 ماه پیش

چندماه پیش همین سوال رو پرسیده بودم ولی متاسفانه کسی جواب نداد
ممنون میشم ج‌ بدید

امین
امین
2 ماه پیش

سلام من یک موتور 125 لاکی دارم یک باطری سبز دارای 6 سوراخ روکش دار هست این باطری چراغ ها و بوق موتور را روشن میکند اما موقعی که دکمه استارت رو میزنم صدای کمی میاد ولی زور نداره موتور را روشن کنه ایا باطری شارژ میخاهد یا باطری خراب شده

کیان باتری
در جواب  امین
2 ماه پیش

با سلام
احتمالا مدت زمان زیادی از تاریخ تولید باتری و مدت زمان استفاده شما می گذرد زیرا علائمی که بیان نمودید مربوط به خرابی باتری موتورسیکلت شما می باشد. در هر صورت به یک باتری ساز مراجعه نمایید تا باتری را تست نموده و از سلامت باتری مطمئن شوید.

مشاوره رایگان و ثبت سفارش