4.8
(62)

فاراتل یک شرکت ایرانی در زمینۀ صنایع الکترونیک است. شرکت فاراتل (سهامی خاص) در سال ۱۳۵۲ خورشیدی (۱۹۷۳ میلادی) به وسیلۀ بهرام مکانیک اصفهانی و خسرو افقهی، در تهران، ایران تأسیس شد. نام این شرکت از ادغام دو کلمۀ “فاراده” (نام دانشمند) و “تلفان” آمده است.

شرکت فاراتل2 300x128 شرکت فاراتل
خدمات شرکت فاراتل

تاریخچه تاسیس شرکت فاراتل

شرکت فاراتل در بیست و هفتم خردادماه سال 1352 بصورت رسمی تاسیس گردید. سوابق فعالیت غیر رسمی فاراتل، به آغاز همکاری تجاری دو شرکت فاراده و تلفان و به چهار سال قبل تر یعنی سال 1348 برمی گردد. دو شرکتی که سوابق درخشانی از همکاری با یکدیگر به جای گذشته اند.

زمانی که نه تنها هیچ نشانی از شرکت های تولید کننده ایرانی در زمینه تجهیزات و دستگاههای الکترونیکی در کشور به چشم نمی خورد بلکه بسیاری از برند های معروف جهان نیز پا به عرضه وجود نگذاشته بودند. اینگونه بود که به حق، شعار ” پیشرو صنایع الکترونیک در ایران ” برای فاراتل انتخاب گردید.

 می توان سوابق فاراتل در این سالها را به 5 دوره تقسیم نمود که شاید بتوان هریک از این دوران را، گامی در جهت پیشرفت صنعت الکترونیک کشور و خدمت رسانی به مصرف کننده ایرانی دانست.

در حال حاضر بیش از ۴/۵ میلیون ترانس و استابیلایزر فاراتل در سراسر کشور نصب و مورد بهره برداری است و همچنین بیش از نیم میلیون دستگاه یو پی اس فاراتل واگذار گردیده است.

کارخانه فاراتل 300x124 شرکت فاراتل
کارخانه تولیدی شرکت فاراتل

در حال حاضر ۸۵۰۰ متر مربع از مساحت کارخانه فاراتل تحت پوشش تولید قرار دارد که این فضا روز به روز در حال گسترش می باشد.

همچنین شرکت فاراتل یک خانواده ۵۰۰۰ نفری شامل پرسنل خود و شبکه نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش در سراسر کشور دارد و از مابین ۵۰۰ پرسنل رسمی فاراتل، بیش از ۱۳۵ نفر با تحصیلات لیسانس و فوق لیسانس از فارغ التحصیلان دانشگاههای داخل بوده و متوسط سن پرسنل شرکت ۲۶ سال می باشد.

روزنامه رسمی ثبت علامت تجاری فاراتل

ثبت علامت فاراتل 300x217 شرکت فاراتل
ثبت رسمی علامت تجاری فاراتل

گواهی نامه های دریافتی شرکت فاراتل

گواهی نامه فاراتل 283x400 شرکت فاراتل
گواهی نامه و استانداردهای دریافتی فاراتل

شرکت فاراتل بعنوان پیشرو صنایع الکترونیک ایران در زمینه طراحی و تولید تجهیزات الکترونیک و همچنین سرویس رسانی و پشتیبانی بدون وقفه تجهیزات مستقر در موسسات، سازمان ها و خانه ها همواره در جهت ارتقاء تکنولوژی و کسب بالاترین کیفیت در تولید محصولات و ارائه خدمات گام برداشته است.

شرکت فاراتل ضمن دریافت گواهینامه ISO9001:2015 همواره تلاش نموده است تا خود را با جدیدترین الزامات استاندارد مدیریت کیفیت ISO9001 تطبیق دهد.

محصولات شرکت فاراتل

محصولات فاراتل 300x127 شرکت فاراتل

فاراتل اکنون به عنوان یکی از مشهورترین برندهای ایرانی تولید کننده تجهیزات الکترونیکی مانند انواع ترانس، استابلایزر، یوپی‌اس، باتری و کابینت باتری است.

برندهای تولیدی شرکت فاراتل :

  • یو پی اس sfr – adc – cadillac – dss – venus ) ups )
  • منبع تغذیه – کابینت باتری sbc
  • باتری یو پی اس csb – sunnyway –mac
  • ترانس اتوماتیک avr
  • استابلایزر stb
  • تجهیزات یو پی اس ( ابزار مدیریت  ups – ترانس ایزوله itr – تابلوی بای پس mbs )

یو پی اس فاراتل

یو پی اس فاراتل 300x128 شرکت فاراتل
یو پی اس فاراتل

از جمله مهمترین دستگاه های تولید این شرکت یو پی اس ها می باشند. این شرکت انواع مختلف سیستمهای یو پی اس تک با منحنی سینوسی و شبه سینوسی را تولید میکند که غالبا دارای توان ذخیره ۳ تا ۸ ساعت نیز می باشند که البته این زمان تابعی از میزان بار مصرفی وسایل برقی نیز هست.

نوع اول یو پی اس های تولیدی این شرکت، یو پی اس SFR است که دارای توان ذخیره ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ ولت آمپر است و دارای سیستم کنترل هوشمند برای بهینه سازی مصرف است. درجه عایق بندی این مدل بالا است.

مدل بعدی مدل SDC است که تا توان ۶۰۰۰ ولت آمپر ار تامین میکند و دارای پورت ارتباط مدیریتی نیز می باشد.

دارای قابلیت اتصال به ژنراتور و دیده بان هوشمند است. همچنین این مدل دارای مدار تقویت ضریب قدرت خروجی نیز هست.

مدل DSS این شرکت دارای ضریب قدرت خروجی ۱ است و برای سیستمهای الکترونیکی و الکتریکی و مخابراتی کوچک مناسب است و تا ۳۰۰۰ ولت آمپر را تامین می کند و دارای تمام مزایای سیستمهای قبلی هم هست.

جهت آشنایی با سیستم یو پی اس مقاله زیر را مطالعه نمایید:

یو پی اس UPS چیست

توان یو پی اس های تولید فاراتل

تمام یو پی اس های تولیدی این شرکت از نوع کم توان تا توان متوسط با برق تک فاز هستند.

این نوع یو پی اس ها عمدتا دارای مدار اینتراکتیو و یا دابل اینتراکتیو هستند که برای مصارف برق خانگی، اداری و سازمانی کوچک و مراکز داده کوچک بسیار مناسب می باشند.

این شرکت انواع یو پی اس SFR،SDC، DSS, VENUS را تولید می کنند. یو پی اس های آنلاین و لاین اینتراکتیو را با راندمان بسیار بالا شامل می شود.

  • در حال حاضر نسبت قدرت خروجی برخی انواع این یو پی اس ها ۱ است.
  • اصولا ضریب قدرت خروجی بالاتر به معنای این است که قدرت و توان موثر یو پی اس بیشتر است.
  • جالب این است که باتری فاراتل در بازه ۱۴۰ تا ۲۷۰ ولت ورودی کار میکنند.
  • این ویژگی یک مزیت تکنیکی بزرگ برای سیستمهای لاین اینتراکتیو می باشد.
  • همچنین برای سیستمهایی که مصرف کننده ها در رنج وسیعی از ولتاژ ورودی کار می کنند مزیت می باشد.

یو پی اس سری ونوس

یو پی اس ونوس 300x265 شرکت فاراتل
یو پی اس ونوس فاراتل

 

مدل VENUS1300 دارای تکنولوژی لاین اینتراکتیو هوشمند، مناسب کامپیوترهای شخصی و تجهیزات جانبی آنها، مجهز به سیستم کنترل هوشمند میکروپروسسوری بوده و بدین ترتیب کنترل و همچنین تشخیص خطاها در تمامی قسمت‌ها توسط آن انجام می‌شود.

مناسب سیستم های صوتی و تصویری منازل، آیفون تصویری، مناسب تجهیزات کوچک اکتیو شبکه (هاب، سوئیچ، روتر و….)، سیستم اطفاء حریق، نظارت تصویری کوچک وغیره، دارای قابلیت استفاده سیستم های مدیریت یو پی اس، مجهز به باتری‌های سیلد اسید داخلی

یو پی اس سری Cadillac

یو پی اس کادیلاک 300x202 شرکت فاراتل
دستگاه یو پی اس کادیلاک فراتل

این یو پی اس سری Cadillac مدل CAD10KX3-RT-4U از تکنولوژی On-Line Double Conversion هوشمند فول دیجیتال و تکنولوژی IGBT،‌ طراحی Small Footprint بدون ترانس بهره گرفته و قابلیت نصب بصورت خوابیده و رک مونت را داشته و راندمان بالایی دارد.

مناسب انواع سرورهای کامپیوتری، شبکه های کامپیوتری بزرگ و تجهیزات جانبی آنها، سیستم های بانکی، سیستم های حساس مخابراتی، آزمایشگاهی، اندازه گیری وغیره می باشد.

دارای قابلیت های: استفاده سیستم های مدیریت یو پی اس، کارکردن با ژنراتور، تنظیم بازه فرکانس ورودی مجهز به سیستم دیده بان هوشمند می باشد.

باتری یو پی اس فاراتل

باتری فاراتل 300x293 شرکت فاراتل
باتری یو پی اس فاراتل

در حال حاضر باتری‌های یو پی اس فاراتل، توسط بزرگترین و برترین کمپانی‌های باتری سازی در دنیا تولید می‌شوند، این باتری‌ها که از نوع سیلد اسید‌ می‌باشند، با نام تجاری، MAC به بازار عرضه می شوند. بارزترین خصوصیات این نوع باتری ها، بالا بودن طول عمر و عدم نیاز به سرویس و نگهداری می باشد.

استابلایزر فاراتل

استابلایزر تک فاز فاراتل:

استابلایزر فاراتل2 300x114 شرکت فاراتل
استابلایزر فاراتل تک فاز

استابلایزرهای تک فاز فاراتل در سه سری AVR، سری STB و سری Prince تولید می شود.

به طور مثال استابیلایزر هوشمند سری Prince/TV  فاراتل در مدلهای TV100,TV75,TV55 به منظور حفاظت از تلویزیون و دستگاههای جانبی متصل به آن  مانند گیرنده های دیجیتالی، دی وی دی، سینمای خانگی، سیستم صوتی و… طراحی شده است.

استفاده از میکروکنترلرهای سریع و تکنولوژی کنترل دیجیتال، توانمندی­های ارزشمندی را برای این دستگاه به ارمغان آورده است و باعث شده به خوبی از لوازم صوتی و تصویری در مقابل نوسانات و اختلالات برق شهر، محافظت نماید.

از جمله مهمترین مزایای استفاده از دستگاه Prince/TV میتوان به افزایش عمر و عملکرد صحیح دستگاه‌های متصل به آن در هنگام نامناسب بودن ولتاژ برق شهراشاره کرد که در نتیجه، صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌های تعمیراتی را در پی خواهد داشت.

فاراتل توصیه می­کند که هیچ­گاه لوازم صوتی و تصویری خود را بدون دستگاه استابلایزر به برق شهر وصل ننمایید.

استابلایزر سه فاز فاراتل:

استابلایزر4 300x300 شرکت فاراتل
استابلایزر 3 فاز فاراتل

استابلايزر سه فاز فاراتل مدل FaraPower253 با جريان 25 آمپر در هر فاز خروجي مي‌تواند به خوبي از سيستم‌هاي صنعتی سه‌ فاز، دستگاه‌هاي دقيق آزمايشگاهي، وسايل حساس اندازه‌ گيري، سيستم‌هاي مخابراتي و… در مقابل نوسانات و اختلالات برق شهر محافظت نمايد.

علاوه بر اين،‌ استابيلايزر فاراتل دقت عمل دستگاه‌هاي مصرفي را بطور قابل ملاحظه‌اي بالا برده و در نتيجه باعث طولاني شدن عمر و صحت عمل آنها گرديده و از هزينه‌هاي تعميراتي و اتلاف وقت جلوگيري بعمل مي‌آورد.

دستگاه استابيلايزر سه فاز فاراتل به صورتي طراحي و ساخته شده است كه حتي در تغييرات سريع برق شهر ولتاژ خروجي را روي 220VAC برای هر فاز تنظيم و تثبيت مي‌كند.

کابینت باتری فاراتل

کابینت باتری فاراتل 300x108 شرکت فاراتل
کابینت باتری فاراتل در ولتاژ های 9v 48v 240v

کابینت باتری مدل SBC فاراتل جهت پشتیبانی تجهیزات متصل به یوپی‌اس در زمان قطع برق، طراحی و ساخته شده است. این کابینت های باتری دارای تعدادی باتری با آمپراژ و ولتاژ مشخص مورد نیاز تجهیز می شوند.

در بعضی از سری های این کابینت ها امکان توسعه Backup Time در نظر گرفته شده است، برای این منظور ترمینال مخصوص توسعه در پنل پشت کابینت باتری در نظر گرفته شده است.

نمایندگی شرکت فاراتل

نمایندگان فاراتل شرکت فاراتل
نمایندگی شرکت فاراتل تهران

هم اکنون شرکت فاراتل یک مجموعه  صنعتی با شبکه گسترده تامین کنندگان نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش و نیز در سراسر کشور دارد و دارای بیش از ۸۱ مرکز خدمات پس از فروش در سراسر کشور می باشد و همواره به منظور ارتقاءسطح علمی و دانش فنی نمایندگی های خود، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی برای آنها نموده است.

قیمت محصولات شرکت فاراتل

برای استعلام قیمت تماس بگیرید
برای استعلام قیمت تماس بگیرید
برای استعلام قیمت تماس بگیرید
برای استعلام قیمت تماس بگیرید
برای استعلام قیمت تماس بگیرید

آدرس شرکت فاراتل

تهران، خیابان انقلاب، مقابل خیابان استاد نجات الهی، کوی کندوان، ساختمان فاراتل، شماره ۱۲ (۲۱ قدیم)، کد پستی ۱۱۳۱۸۳۴۹۱۴

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
4 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
بهمن
بهمن
3 سال پیش

سلام این باتری یو پس اس با برق چند فاز کار میکنه؟

رویا ابراهیم زاده
رویا ابراهیم زاده
23 ساعت پیش

درود بر شما
من برای مصارف خانگی در منزل خود نیاز به یک دستگاه ups دارم، اما یکی از دوستان بنده پیشنهاد استفاده از دستگاه اینورتر را داده است، می خواستم بدونم تفاوت این دو دستگاه در چیست و کدام یک برای مصارف خانگی بهتر می باشد؟

عمران صالحی
عمران صالحی
23 ساعت پیش

فرق ups آنلاین و آفلاین تو چیه؟ کدومشون بهتره؟ اگر امکانش هست راهننمایی بفرمایید چون هر چقدر خوندم جواب خودم رو توی این مقاله پیدا نکردم.

مشاوره رایگان و ثبت سفارش