4.7
(1055)

برای این که شما قدرت موتور خودروی خود را افزایش دهید لازم نیست که مکانیک باشید و یا کار های فنی انجام دهید، با رعایت برخی نکات ساده می توانید تا حد بسیار زیادی در این موضوع موفق شوید. در این مطلب از کیان باتری ما قصد داریم تا در خصوص روش های افزایش قدرت موتور ماشین صحبت کنیم. توصیه می کنیم حتما تا انتها این مطلب همراه ما باشید.

عملکرد موتور را بشناسید

هنگامی که نیاز به افزایش قدرت دارید، باید بدانید که موتور شما چگونه کار می کند تا بهترین راه ها برای افزایش عملکرد آن را بدانید. موتور خودرو در زیر کاپوت قرار دارد و عملکرد آن اینگونه است که هوا و سوخت را با هم مخلوط می کند و با سوختن آن قدرت خودرو برای حرکت را تولید می کند.

هر چه به موتور شما هوای سردتر وارد شود و سوخت کمتری از اگزوز هدر رود، گشتاور و اسب بخار بهتری خواهد داشت. برخی از چیزهای به ظاهر پیش پا افتاده که در موتور خود تغییر می دهید، برای قدرت موتور شما حیاتی هستند. در این میان محصولاتی وجود دارند که به سادگی با استفاده از آن ها در موتور تمام خودرو ها قدرت بیشتری تولید خواهید کرد.

روش های اقزایش قدرت موتور

موتور 3 راه های افزایش قدرت موتور ماشین

1.      از روان کننده ها و مواد افزودنی روغن موتور استفاده کنید

روغن موتور در انواع معمولی، مصنوعی و ترکیبی موجود است. برای افزیش طول عمر، دوام و استفاده در تمام دما، مصنوعی پیشنهاد می شود. روانکارهای مصنوعی ساختار شیمیایی دارند که به آنها اجازه می دهد در موتور شما بهتر عمل کنند و روانکاری بهتری نسبت به روغن های معمولی ارائه می دهند.

روغن های معمولی زمانی که موتور خیلی داغ می شود خیلی زود خراب می شوند، اما روغن های مصنوعی اینطور نیستند. از آنجایی که آنها سطوح را در تمام دماها و شرایط رانندگی بهتر روغن کاری می کنند، روغن های مصنوعی انتخاب بهتری برای وسایل نقلیه با مسافت پیموده شده و عملکرد بالا هستند.

برای بهبود بیشتر عملکرد هر روغنی که استفاده می کنید، از یک افزودنی اثبات شده برای روغن خود استفاده کنید، مانند موتور فوق پیشرفته Rislone Nano Prime Engine + Oil Performance Booster. این افزودنی با فرمول مصنوعی، اصطکاک موتور را کاهش می دهد، که گرما را کاهش می دهد و به آن اجازه می دهد تا سخت تر و طولانی تر با آسیب کمتر کار کند.

 بیشتر بدانید: تاثیر مواد افزودنی در روغن موتور را بدانید!

2.      احتراق خود را بررسی کنید

مهم نیست که موتور شما چقدر سوخت و هوا در دسترس داشته باشد، اگر سیلندرها جرقه لازم را نداشته باشند، موتور شما دیگر آنطور که باید کار نمی کند. شما به یک سیستم جرقه زنی نیاز دارید که شمع ها را به دقت ضرب کند تا حداکثر کارایی موتور را داشته باشد. عدم استفاده از جرقه مشکلات زیادی را ایجاد می کند، بنابراین اگر با این مشکل مواجه هستید، ممکن است لازم باشد با یک مکانیک مشورت کنید.

اکثر سیستم های جرقه زنی کد خطا را به کامپیوتر خودرو ارسال نمی کنند مگر اینکه مشکلی پیش بیاید، اما مشکلات جزئی که می تواند باعث کاهش قدرت موتور شما شود می تواند بدون اینکه متوجه شوید رخ دهد.

اگر از مخلوط هوا یا سوخت کم‌تر با نسبت بیشتری از هوا استفاده می‌کنید، برای احتراق هر شمع به ولتاژ بالاتری نیاز خواهید داشت. برای رسیدن به انرژی لازم، یک تقویت کننده روی سیستم جرقه زنی خود نصب کنید. نوع انتخابی شما بستگی به این دارد که آیا یک سیم پیچ توزیع کننده دارید که برق را از طریق سیم به شمع ها می فرستد یا یک سیستم کویل روی شمع که اتصالات را مستقیماً روی شمع ها دارد.

تقویت کننده های تک کانال و کویل های جدید می توانند سیستم توزیع کننده را ارتقا دهند. برای سیستم های کویل روی شمع ها، ممکن است به تقویت کننده احتراق چند کاناله نیاز داشته باشید.

3.      بدنه دریچه گاز و انژکتورهای بزرگتر را نصب کنید

دریچه گاز مقدار مورد نیاز هوا را وارد موتور می کند در حالی که انژکتورها مقدار کامل سوخت را به سیلندرها می ریزند. گیر کردن دریچه گاز یا گرفتگی انژکتورهای سوخت موتور شما را خراب می کند. اگر می خواهید بدانید که چگونه گشتاور خودرو را افزایش دهید، به سیستم های تامین هوا و سوخت خود توجه کنید.

انژکتورهای سوخت باید تمیز بمانند. رسوبات و کثیفی های روی انژکتور می تواند عملکرد موتور شما را به شدت کاهش دهد! بنابراین استفاده از پاک کننده انژکتور سوخت بسیار موثر بوده و عملکرد موتور را به سادگی بالا می برد.

خطوط تامین سوخت را نیز بررسی کنید. خطوط سوخت بزرگتر با رساندن سوخت بیشتر کارایی موتور شما را افزایش می دهد.

قسمت دیگر مخلوط هوا/سوخت میزان هوای ورودی به موتور است. دریچه گاز با باز و بسته شدن جریان هوا را کنترل می کند تا هوای بیشتری برای احتراق بهتر وارد شود. بدنه دریچه گاز بزرگتر می تواند اسب بخار را تا 25 اسب بخار افزایش دهد.

اگر بدنه دریچه گاز خیلی بزرگ باشد، می تواند قدرت موتور شما را کاهش دهد؛بنابراین اندازه متناسب بهترین تاثیر را دارد. چرا که اگر دریچه گاز را افزایش دهید باید انژکتور های سوختی خود را با نوع بزرگتر افزایش دهید تا به نسبت هوای وروردی سوخت بیشتر وارد سیلندر ها شود.

4.      تقویت فشرده سازی موتور

با افزایش کیلومتر خودرو، استهلاک موتور با ساییدگی و تخریب قطعات افزایش میابد. در نتیجه این سایش ها، فشار تراکم مخلوط بنزین و هوا کاهش میابد و این باعث کاهش عملکرد موتور خودرو می شود.

اگر این سایش قطعات را تعمیر کنید می توانید فشرده سازی موتور را تقویت کنید. اما چگونه متوجه این ساییدگی ها شویم؟ در طول رانندگی اگر با علائم زیر روبرو شدید از تعمیر فشرده سازی استفاده کنید:

کاهش مسافت پیموده شده بنزین: اگر عادات رانندگی خود را تغییر ندهید، اما مسافت پیموده شده بنزین شما کاهش یافته است، ممکن است قطعات موتور را فرسوده کرده باشید که نیاز به توجه دارند.

کاهش سطح روغن: سطح روغن خودروی شما باید هر زمان که آن را بررسی می کنید یکسان باشد، همیشه روغن را در زمانی که موتور سرد است بررسی کنید. افت سطح روغن نشان دهنده نشتی در جایی از سیستم است.

دود آبی اگزوز: موتوری که سوخت را به طور کامل نمی سوزاند، احتمالاً دچار افت تراکم می شود. نشت آب بندی می تواند فشرده سازی را بازگرداند.

صدای موتور: ممکن است موتور شما بی صدا کار نکند، اما صداهای غیرعادی نشان دهنده وجود مشکل است. اگر متوجه صدا همراه با علائم دیگر افت فشار شدید، مایع ترمیم کننده فشرده سازی را در نظر بگیرید.

بیشتر بدانید: عیب یابی صدا های غیر عادی خودرو

5.      ورودی هوای سرد (CAI)

علم پشت سیستم های ورودی هوای سرد این اصل است که با کاهش دمای هوا، چگالی آن افزایش می یابد. هوای متراکم تر می تواند سوخت را بهتر بسوزاند و قدرت را افزایش دهد. هنگامی که یک سیستم ورودی هوای سرد را نصب می کنید، دارای یک فیلتر هوای جدید است. فیلتر جدید ممکن است عجیب به نظر برسد زیرا بسیار بزرگتر از فیلتر هوای موجود است و تا سه برابر بزرگتر است.

سیستم های ورودی هوای سرد نیز مسیری را که هوا برای رسیدن به موتور طی می کند صاف می کند. منحنی ها باعث می شوند که هوا در حین حرکت در پیچ ها کند شده و چرخش پیدا کندبا از بین بردن پیچش لوله ها، این سیستم اجازه می دهد تا هوا با سرعت بیشتری به موتور برسد.

6.      منیفولد اگزوز خود را با هدرز جایگزین کنید

تعمیر 1 راه های افزایش قدرت موتور ماشین
تقویت موتور

دور کردن اگزوز از بلوک موتور و خارج شدن از وسیله نقلیه یک بخش اساسی از پازل قدرت موتور است. منیفولدها لوله های به هم پیوسته ای هستند که اگزوز را از هر سیلندر به یک خروجی هدایت می کنند.

فشار برگشتی ناشی از اگزوز داغ که جریان خروجی را کاهش می دهد می تواند قدرت را کاهش دهد. با این حال، اگر منیفولدها را با هدرز جایگزین کنید، این مشکل را برطرف خواهید کرد. هدرزها اگزوز را از هر سیلندر جدا می‌کشند.

جایگزینی منیفولد با هدرهای اگزوز یک کار ساده است که عموماً افرادی که مهارت های متوسط ​​​​دارند می توانند انجام دهند. اگر قبلاً تمام کارهای ممکن را انجام داده اید و همچنان می خواهید نیروی بیشتری از موتور خود بگیرید، هدر اگزوز را نصب کنید. با تعویض منیفولد از شر فشار برگشتی خلاص خواهید شد و به کارآمدتر شدن موتور کمک خواهید کرد.

7.      از توربو شارژ استفاده کنید

اصل سوپرشارژر این است که از طریق سیستم تسمه و قرقره به میل لنگ موتور شما متصل می شود. هنگامی که موتور شما کار می کند، میل لنگ می چرخد، که تسمه متصل به سوپرشارژر را متصل می کند.

سپس شارژر بسیار سریعتر از موتور – تا 50000 دور در دقیقه می‌چرخد تا هوا را با قدرت بیشتری به داخل موتور فشار دهد. با یک سوپرشارژر، موتور شما سوخت بیشتری می سوزاند و وضعیت تقویت را ایجاد می کند (خودروهای معمولی همیشه در حالت خلاء کار می کنند).

هوای بیشتر (از طریق تقویت) به این معنی است که قدرت بیشتری دریافت می کنید. با استفاده از یک سوپرشارژر، موتور شما بسته به اندازه موتور و اندازه سوپرشارژری که انتخاب می کنید، می تواند 50 تا 200 اسب بخار قدرت خود را افزایش دهد، گشتاور می تواند تا 50 درصد افزایش یابد.

یکی از انواع سوپرشارژر، توربوشارژر است. با وجود نام های نزدیک سوپرشارژر و توربوشارژر، یک توربو متفاوت عمل می کند. گازهای خروجی اگزوز توربوشارژر را نیرو می دهد و آن را به گزینه ای بسیار کارآمد تبدیل می کند که از منبعی که از قبل وجود دارد (اگزوز) استفاده می کند.

با این حال، تا زمانی که موتور شما به اندازه کافی دور در دقیقه (دور) تولید نکند، ضربه توربو را احساس نخواهید کرد، که شرایطی به نام تاخیر توربو است. از طرف دیگر سوپرشارژرها مستقیماً به میل لنگ موتور متصل می شوند تا به محض فشار دادن پدال گاز قدرت را افزایش دهند.

8.      وسیله نقلیه خود را نگهداری کنید

یکی از ساده ترین روش افزایش قدرت موتور خودرو، حفظ موتور شما خواهد بودمراقبت از موتور به آن کمک می کند تا به پتانسیل خود برسدبا این حال، اگر روغن موتور را به موقع تعویض نکنید یا قطعات فرسوده را یررسی نکنید، تلاش شما برای افزایش عملکرد موتور به هدر خواهد رفتحتی بهترین افزودنی ها در صورت استفاده با بنزین بد یا روغن بی کیفیت، عملکرد موتور شما را بهبود نمی بخشند.

فیلترهای موتور خود را با تعویض منظم آنها تمیز نگه دارید. گرفتگی فیلتر، چه برای روغن، سوخت یا هوا، کارایی موتور شما را کاهش می دهد. روغن کثیف ناشی از بی توجهی به تعویض روغن موتور شما را نیز پایین می آورد و آن را برای آسیب احتمالی باز می کند.

9.      بار های سبکتر حمل کنید

اگر تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه کارایی موتور ماشین خود را به حداکثر برسانید، با تمیز کردن صندوق عقب و داخل خودرو شروع کنید. اگر این یک ترفند معتبر برای اتومبیل های مسابقه ای است، برای شما نیز مفید خواهد بود.

برای اینکه ماشین شما عملکرد بهتری داشته باشد، آن را سبک کنید. هر چه وزن خودروی شما بیشتر باشد، بدیهی است که موتور شما باید سخت‌تر کار کند. با برداشتن وسایل اضافی از صندوق عقب و فضای داخلی خود، می توانید به موتور و عملکرد خود کمک کنید.

راه های کاهش حرارت و اصطکاک موتور

سرعت 1 راه های افزایش قدرت موتور ماشین

1.      از روغن موتور با فرمول خاص استفاده کنید

برخی از روغن های موتور به طور خاص برای رفع گرما و اصطکاک اضافی در موتورها طراحی شده اند. برای کاهش اصطکاک در موتور شما با مواد پاک کننده مخصوص و افزودنی های محافظ طراحی شده است تا خنک تر و طولانی تر کار کند.

2.      روغن خود را تمیز نگه دارید

دفترچه راهنمای مالک خودروی خود را بخوانید و دستورالعمل های آن را در مورد اینکه چند وقت یکبار باید روغن خود را تعویض کنید، دنبال کنید. به یاد داشته باشید که شرایط خاص، مانند رفت و آمدهای شروع و توقف و رانندگی در شهر، می تواند تعداد دفعات تعویض روغن را افزایش دهد.

3.      مطمئن شوید که خنک کننده شما خنک می ماند

پس از خنک شدن موتور، به مایع خنک کننده خود نگاهی بیندازید. باید روشن باشد و رنگ اصلی خود را حفظ کند، چه سبز، قرمز یا چیز دیگری. اگر ذره ای را در مایع یا سطح روغنی مشاهده کردید، ممکن است نیاز به شستشوی سیستم داشته باشید.

نگه داشتن مایع خنک کننده در شرایط خوب می تواند به شما کمک کند از گرمای بیش از حد موتور جلوگیری کنید، به خصوص اگر اصطکاک زیاد در این امر نقش داشته باشد.

4.      فن آوری موتور مدرن را در سطح بالا مرور کنید

اگر به دنبال یک خودروی جدید هستید، مراقب موتورهایی باشید که گرما و اصطکاک را برطرف می کنند. بسیاری از تولیدکنندگان خودرو از فناوری‌های جدیدی مانند پوشش سیلندر و طراحی پیستون استفاده می‌کنند که هدف آن کاهش اصطکاک موتور است.

قدرت کاهش اصطکاک موتور را دست کم نگیرید! دانستن چگونگی کاهش اصطکاک در موتور خودرو برای افزایش کارایی و طول عمر آن حیاتی است.

اثرات گرما و اصطکاک بر موتور شما

ماشین 1 راه های افزایش قدرت موتور ماشین

به یاد داشته باشید که هر موتور خودرو از قطعات متحرک تشکیل شده استروغن موتور از تولید گرمای بیش از حد این قطعات و فرسودگی موتور جلوگیری می کند. اگر ساییدگی موتور را کاهش ندهید، با افزایش سن، کارایی سوخت را از دست می دهد و با عملکرد خود دست و پنجه نرم می کند.

نگرانی اصلی اصطکاک بیش از حد، کاهش مسافت پیموده شده گاز است. گرما، روغن، راندمان سوخت و اصطکاک می توانند همپوشانی داشته باشند و به طرق مختلف بر یکدیگر تأثیر بگذارند. روغن به روغن کاری قطعات کمک می کند و به آنها اجازه می دهد تا به خوبی کار کنند.

بدون روغن، انرژی به صورت اصطکاک از بین می رود و بازده آن کاهش می یابد. سطح روغن قدیمی، آلوده یا ناکافی می تواند باعث اصطکاک بیشتر، گرمای بیشتر و راندمان سوخت کمتر شود، زیرا موتور شما برای جبران اتلاف انرژی سخت تر کار می کند.

جدا از از دست دادن مسافت پیموده شده بنزین، هنگامی که اجازه می دهید اصطکاک غیرضروری ایجاد شود، فشار بیشتری به موتور خود وارد می کنید. این می تواند فرسودگی و پارگی را افزایش داده و طول عمر موتور شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و عملکرد آن را کاهش دهد.

روش های سریع بهبود عملکرد موتور خودرو

ویدئوی زیر را برای افزایش قدرت موتور و افزایش عمر موتور خودرو تماشا نمایید!

کلام آخر

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را به خوبی با روش های افزایش قدرت موتور آشنا نماییم.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
مشاوره رایگان و ثبت سفارش