4.9
(1088)

در این مقاله قصد داریم شما را با باتری خودروهای تریلی آشنا کنیم. قبل از آن بد نیست با خودروهای تریلی و انواع آن آشنا شوید. بعد از آن به شما کمک می کنیم باطری مناسب ماشین تریلی را انتخاب کنید.

truck battery همه چیز درباره ی باتری خودروهای تریلی
باتری کامیون

آشنایی با خودروهای تریلی

شاید تصور کنید تریلی، نام یک مدل خودرو است. درحالی که تریلی ها خود انواع مختلفی دارند. در واقع یک نوع از تریلی ها تریلی نام دارند. تریلی ها وسایل حمل و نقل و حمل باری هستند که برای باربری های تریلی استفاده می‌شود که تا چندین تن توان حمل بار دارد. تریلی در کل به معنی بارکش می باشد.

در واقع به تریلی های باربری بزرگی گفته می شود که تا ۲۴ تن توان حمل بار دارد. این تریلی ها توسط برندهای مختلفی چون مرسدس بنز، ولوو، اسکانیا و … عرضه می شوند که در سراسر دنیا به کاربرد و فروش بالایی دست یافته اند.

انواع ماشین های تریلی

truc type همه چیز درباره ی باتری خودروهای تریلی

تریلی کمپرسی

تریلی های کمپرسی در قسمت بار این ویژگی را دارا هستند که توسط یک جک بالارونده امکان تخلیه بار را فراهم می کند. این نوع تریلی در موارد نیاز به حمل و نقل مصالح ساختمانی مثل ماسه، شن و… و همچنین مواد معدنی مثل سنگ‌ها کاربرد دارند.

تریلی ترانزیت

تریلی ترانزیت در قسمت بار دارای بدنه و سقف می باشد. قسمت بار تریلی های ترانزیت در مقابل آب و ضربه مقاوم می باشد. کاربرد این این تریلی ها برای جابجایی بارهایی است که نیاز به محافظت بیشتری دارند و معمولا در مسافت های طولانی مورد استفاده قرار می گیرند.

تریلی کفی

تریلی کفی در قسمت باری بدون سقف و بدنه است. کاربرد این مدل تریلی ها برای حمل بارهایی مانند انواع موادی همچون تیرآهن، مصالح ساختمانی و … استفاده می شود.

تریلی یخچال دار

تریلی های یخچال دار یا یخچالی در قسمت بار خود به سردخانه و سیستم تهویه مطبوع مناسب مجهز هستند. معمولا از این تریلی ها برای حمل بارهایی مانند موادی فاسد شدنی همچون گوشت منجمد، ماهی و سایر مواد مواد غذایی استفاده می شود.

تریلی لبه دار

این مدل تریلی ها در قسمت بار خود در طرفین و انتها از پنل های چوبی هستند و معمولا برای حمل بار موادی استفاده می شوند که در بارگیری بسته بندی نمی باشد. بارهایی مانند خاک، شن و… .

تریلی تیغه

تریلی تیغه یا تریلی تیغه دار در قسمت بار به وسیله یک تیغه یا محوری به دو نیمه مساوی تقسیم شده است. کاربرد این نوع تریلی‌ های برای حمل کانتینرها و تانکرهای گاز و نفت می باشد.

تریلی بغل بازشو

تریلی بغل بازشو از مدلی است که دیواره کناری آن برای بارگیری باز می شود. معمولا برای بار کردن کنده های درخت که طول زیادی دارند این نوع تریلی ها گزینه مناسب تری هستند.

تریلی 40 فوت

یکی از ابعاد متداول کانتینرهای باری ۴۰ فوت یا ۱۲ متر می باشد. این کانتینرها با توجه به ابعاد خود بارگیری مناسبی انجام می دهند و در باربری زمینی و دریایی استفاده ی ویژه ای دارند.تریلی های ۴۰ فوت برای حمل و نقل این کانتینرها بهترین گزینه هستند.

تریلی فوت20

از اندازه های متداول دیگر کانتینرهای باری ۲۰ فوت یا همان ۶ متر می باشد. این مدل کانتینرها بعد از مدل های ۴۰ فوتی بیشتر استفاده را در بین کانتینرهای باری دارند. تریلی های ۲۰ فوت نیز بهترین و مطمئن ترین وسیله برای حمل زمینی این بارهاست.

نقش باتری در خودروهای تریلی چیست؟

به طور کلی باتری خودروهای سنگین دو نقش اصلی دارد، اولین نقش آن در زمانی صورت می گیرد که استارت نیروی اولیه را باید به میل لنگ بدهند و آن را بگرداند و در آن هنگام است که آمپر زیادی از باتری خودرو گرفته می شود. دومین وظیفه اصلی باتری خودرو این است که هنگامی که موتور خاموش می شود باید روشنایی و لوازم صوتی و سیستم جرقه خودرو را به کار اندازد.

در واقع هنگامی که خودرو روشن می شود کلیه کارهای باتری بر عهده دینام خودرو می باشد.  توجه داشته باشید در واقع بیشتر زمان کار باتری هنگامی است که موتور روشن می شود.

 آمپر باتری تریلی

%name همه چیز درباره ی باتری خودروهای تریلی

اولین سوالی که در مورد باتری خودرو های تریلی به ذهن هر شخصی می رسد، این است که باطری تریلی چند آمپر است؟ بنابراین در این مقاله با پاسخ این پرسش شروع می کنیم و در ادامه فاکتورهای مهم دیگری که باید در خرید باتری تریلی رعایت کنید، نیز گفته می شود.

حداقل آمپر لازم برای روشن شدن و عملکرد مطلوب هر خودرو را شرکت سازندۀ آن مشخص کرده است. اگر به باطری فابریک ماشین خود نگاه کنید و یا به دفترچۀ راهنمای خودرو خود رجوع کنید، متوجه این عدد می‌شوید. باطری‌سازهای باتجربه و باسابقه نیز حتماً آمپراژ مناسب خودرو شما را می‌دانند. اگر از باتری‌ای با آمپراژی پایین‌تر از آمپراژ مورد نیاز ماشین خود استفاده کنید، ماشین شما روشن نخواهد شد و یا به درستی کار نخواهد کرد.

نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که اگر از لوازم جانبی و تجهیزاتی اضافی مانند چراغ‌های مه‌شکن، مانیتورهای بزرگ و کولر بیرونی استفاده می‌کنید باید سراغ باطری‌هایی با آمپراژ بالاتر بروید.

چند نمونه از آمپراژ مناسب باطری ماشین تریلی

البته میزان استفاده از خودرو در تعیین میزان آمپراژ باتری مورد نیاز، مهم است، مثلا اگر در مسیرهای پر تردد رانندگی می کنید یا از کولر و بخاری استفاده می کنید، باید باتری با آمپراژ بالاتری را تهیه کنید.

تخفیف!
4,432,000 تومان
برای استعلام قیمت تماس بگیرید
برای استعلام قیمت تماس بگیرید
تخفیف!
7,744,000 تومان
برای استعلام قیمت تماس بگیرید
برای استعلام قیمت تماس بگیرید

 ولتاژ باتری تریلی

truck battery test همه چیز درباره ی باتری خودروهای تریلی
تست باتری کامیون

توان باتری خودروهای سواری 12 ولت است و خودروهای تریلی نیز به باتری ماشین با برق 24 ولت نیاز دارند اما بسته به تنوع ماشین های تریلی و جدید یا قدیم بودن آنها، باتری ماشین و ولتاژ برق آنها متفاوت است.

در واقع سیستم برق 24 ولت در خودروهای تریلی قدیم و جدید متفاوت است. در ماشین های تریلی امروزی مثل انواع ماشین های جاده ساز، ماشین آلات کشاورزی و تریلی ها کلیه قطعات و اقلام الکتریکی از جمله دینام، چراغ ها و استارت با برق 24 ولت کار می کنند در حالیکه در ماشین های تریلی قدیمی تنها استارت آن ها 24 ولت بوده است!

خودرو های تریلی در گذشته به این صورت بودند که در زمان استارت زدن قدرت بیشتری می خواستند که یک رله ی تبدیل، دو باتری را به صورت سری به هم وصل می کرد در اینصورت ولتاژ 24 ولت برای استارت زدن فراهم می شدو باتری 24 ولتی بود. اما پس از آن سایر قسمت ها با همان 12 ولت کار می کردند.

در این حالت، در طراحی و جا نمایی ماشین های تریلی از دو باتری استفاده می شد که با استارت زدن به هم متصل شده و 24 ولت را فراهم می کردند ولی سایر قطعات الکتریکی از ولتاژ 12 ولت استفاده می کردند. و در زمان روشن بودن موتور، دینام 12 ولتی، هر دو باتری را شارژ می کرد. در حالی که در حال حاضر دستگاه های تولید شده تنها 24 ولتی هستند، حتی چراغ ها، با این مدار ولتاژ کار می کنند.

باتری دوگانه 300x200 همه چیز درباره ی باتری خودروهای تریلی
ولتاژ مناسب باتری های تریلی

باطری تریلی اسیدی بهتر است یا اتمی؟

هنگام خرید باتری خودرو متوجه می شوید که انواع برندهای متفاوت باتری در بازار موجود می باشد که ممکن هست شما را در خرید دچار سر درگمی نماید و یکی از دغدغه های صاحبان خودرو این می باشد که باتری با کیفیت بالا و گارانتی معتبر را خریداری نمایند، و همچنین یکی از دغدغه های دیگر صاحبان خودرو با توجه به تنوعی که در بازار موجود می باشد این می باشد که  باتری سیلد ( اتمی ) و یا باتری اسیدی ( آبدار ) کدام مناسب تر می باشد؟

باتری اسیدی تریلی

باتری اسیدی سنگین 300x169 همه چیز درباره ی باتری خودروهای تریلی
باطری اسیدی تریلی

اکثر باتری خودرو های تریلی به صورت اسیدی هستند.

باتری های اسیدی دارای شش خانه هستند که روی هر خانه یک درب باتری به شکل پیچ مانندی وجود دارد. که هر ۳ ماه یک بار باید درب آنها باز شده و سطح اسید و الکترولیت آن بررسی شود. در قسمت کناری باتری دو خط موازی وجود دارد که بر قسمت بالایی آن Ma و بر روی قسمت پائینی Min نوشته شده است که باید به این موضوع توجه داشته باشیم که سطح اسید آن به طور دقیق در وسط این دو خط قرار بگیرد.

در واقع باتری های اسیدی دارای قیمت ارزان تر و طول عمر کمتری هستند و به نگه داری بیشتری نیز احتیاج دارند و به تدریج ضعیف می شوند.

محلول باتری از چیست؟

در واقع مایع موجود در باتری خودرو محلولی از اسید سولفوریک و آب مقطر است که با نسبت حجمی 73 درصد آب و 27 درصد اسید با یکدیگر مخلوط شده اند که از مخلوط این دو مایع ، مایع الکترولیت ( آب + اسید ) حاصل می شود. نکته: چنانچه باتری خودرو به صورت سری بهم متصل شود کلیه خانه های باتری به صورت سری بهم متصل شده است در نتیجه ولتاژ باتری خودرو بالا می رود و این در حالی است کهآمپر باتری خودرو بالا نمی رود . این مساله به این دلیل می باشد که در هنگامی که چند عدد باتری خودرو به صورت سری وصل می شود ، تعداد صفحات باتری تغییر نکرده است و خانه های باتری به صورتسری وصل شده است.

ولی چنانچه چند عدد باتری خودرو به صورت موازی بهم وصل شده باشد در آن صورت مقدار آمپر تغییر می کند و این در حالی است که ولتاژ باتری تغییر نمی کند . این حالت به این دلیل است که در حالت موازی ، قطب های مثبت باتری خودرو بهم و قطب های منفی باتری خودرو بهم وصل شده است و در این حالت آمپر تغییر می کند.

نحوه تشخیص قطب های باتری تریلی

شناسایی قطب 300x189 همه چیز درباره ی باتری خودروهای تریلی
نحوه تشخیص قطب های باتری تریلی
  1.  اندازه قطب مثبت + باتری خودرو از قطب منفی – باتری خودرو قطور تر می باشد.
  2. رنگ واشرهایی است که بر روی قطب مثبت و منفی در نظر گرفته است ، معمول واشر قرمز رنگ برای قطب مثبت  می باشد و واشر آبی یا واشر مشکی رنگ برای قطب منفی باتری خودرو توسط کارخانجات قرار گرفته است.
  3. روی قطب مثبت علامت + قرار گرفته شده است و روی قطب منفی علامت – قرار گرفته شده است.
  4. اگر هیچ کدام از علائم بالا را مشاهده نکردید می توانید ، یک تکه سیم به یکی از قطب ها وصل کنیم و سر دیگر را سیم را در خانه دوم نزدیک آن قطب ، داخل الکترولیت قرار می دهیم ، اگر اطراف سر سیم داخل خانه ، حباب هایی ایجاد شد آن قطب منفی و قطب دیگر مثبت می باشد.
  5. یکی دیگر از روش های تشخیص قطب مثبت و منفی باتری خودرو این می باشد که به دو تکه سیم و یک سیب زمینی انجام می شود . در ابتدا باید سیب زمینی را را نصف کنید و در مرحله بعد یک سیم را به یکی از قطب ها و یک سیم دیگر را به قطب دیگر وصل می کنیم و دو سر دیگر سیم ها را با فاصله حدود 2 سانتی متر از یکدیگر لای سیب زمینی قرار می دهیم بعد از چند دقیقه منتظر می شویم و مشاهده می کنیم که یکی از سیم ها سبز رنگ شد . سیمی که به رنگ سبز شده است ، آن سین به قطب مثبت متصل شده است.

باطری اتمی تریلی

باتری اتمی ماشین 300x249 همه چیز درباره ی باتری خودروهای تریلی
باطری اتمی تریلی

باتری های اتمی قیمت گران تری نسبت به باتری های اسیدی دارند و نگه داری کمتری هم می خواهند ولی بروز این مشکل که به طور ناگهانی از کار بیفتند وجود دارد.

باتری اتمی نسبت به باتری اسیدی آلودگی کمتری دارد و به دلیل اینکه باتری اتمی درب باتری ندارد و سطح آن کاملا بسته است اسید و الکترولیت از درون آن خارج نمی شود و بنابراین باتری تمیز و بدون ریزش اسید باقی می ماند. با مقایسه باتری اتمی فرسوده با باتری اسیدی فرسوده متوجه میشویم که باتری فرسوده اتمی بسیار تمیز تر از باتری اسیدی است و باتری های اتمی دارای طول عمر بیشتر نسبت به باتری های اسیدی هستند.

آب مقطر در این نوع از باتری به کار نرفته است و امکان شارژ دوباره باتری وجود دارد. همچنین نیاز به تعمیرات و بازدید کمتری نسبت به باتری اسیدی دارد و نسبت به باتری های معمولی نیز قدرت استارت زدن بهتر و بالایی دارند. باتری های اتمی دارای مقاومت بالا در برابر شارژ بیش از حد و دشارژ شدن هستند. از تفاوت های عمده بین باتری اتمی و اسیدی، به جنس آلیاژ به کار رفته در آنها میتوان اشاره کرد؛ یعنی کلسیم و سیلور، که باعث افزایش طول عمر و قدرت استارت زدن بالا در این نوع از باتری ها شده است.

باتری های اتمی از فرآیند رادیو اکتیو برای تولید انرژیی الکتریکی استفاده می کنند و به همین دلیل طول عمر زیادی نسبت به باتری اسیدی دارند و دارای طول عمر بین ۵ و ۱۰ سال هستند. اما این میزان طول عمر بستگی به نحوه استفاده از باتری دارد و قطعا در برابر شارژدهی بیش از حد و دشارژ کردن زیاد عمر کمتری پیدا می کند.

باتری ماشین سنگین موجود کیان باتری از نوع اتمی و بدون نیاز به نگهداری می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر از ما بپرسید. کیان باتری با شماره تماس 02188882222 شبانه روزی و 24 ساعته آماده پاسخگویی می باشد!

کشور سازنده باتری خودرو تریلی

باتری تریلی 300x223 همه چیز درباره ی باتری خودروهای تریلی
باتری تریلی کره ای یا ایرانی؟

باطری تریلی ایرانی

باطری تریلی ایرانی در مقایسه با باطری تریلی خارجی از کیفیت مطلوبی برخوردار است. معمولاً کیفیت باطری تریلی کره ای از جمله باتری‌های دلکور، بالاتر از نمونه‌های ایرانی هستند اما باتری‌های ایرانی از نمونه‌های ترکیه‌ای مانند نوبِل و برندهای چینی بهترند. شرکت‌های صبا باتری، سپاهان باتری، پاسارگاد باتری و برنا باتری از باسابقه‌ترین کارخانه‌های تولید باتری تریلی در ایران هستند.

برندهای اوربیتال، واریان، سولیفان و گلوبال از جمله تولیدات این شرکت‌ها هستند. این تولیدکنندگان محصولات مناسبی برای انواع تریلی، تریلیت، اتوبوس، کِشنده، کمپرسی، تراکتور و خودروهای راه‌سازی دارند.

 نگهداری باتری تریلی

نگهداری باتری تریلی همه چیز درباره ی باتری خودروهای تریلی
نحوه نگهدارای از باتری خودروهای تریلی

باتری جزو مهم‌ترین قطعات خودروهای تریلی است. نگهداری درست و اصولی از آن موجب افزایش طول عمر مفید و بهبود کارکردش می‌شود. عمر مفید باطری تریلی به عوامل گوناگونی وابسته است. البته مهم‌ترین عامل آن زمان و میزان کارکرد آن است. هر قدر زمان بیشتری از آن استفاده کنید، زودتر خراب می‌شود. علاوه بر این، شرایط آب‌وهوایی تأثیر فراوانی دارند. گرما و سرمای شدید و رطوبت زیاد سبب خرابی زودتر باتری‌ها می‌شوند.

با وجود همۀ این مسائل، با رعایت اصول نگهداری از باتری خودرو و مراقبت مستمر می‌توانید عمر مفید باتری ماشین خود را به طور چشمگیری افزایش دهید. مهم‌ترین نکته‌ای که باید رعایت کنید تمیز نگه داشتن قطب‌ها و اتصالات باتری است.

با یک فرچۀ فلزی و محلول آب و جوش‌شیرین هر دو هفته یک بار قطب‌های باتری و اتصالات آن را تمیز کنید. این کار باعث جلوگیری از سولفاته شدن و خوردگی این قسمت‌ها می‌شود. پس از تمیز کردن و خشک کردن، حتماً از مقداری گریس در این نواحی استفاده کنید تا از زنگ‌زدگی جلوگیری کنید.

البته عمر مفید باطری ماشین محدود است. از آنجایی که باتری ماشین جزو قطعات مصرفی است، پس از حدود دو تا پنج سال ناگزیر به تعویض آن می‌شوید. با این حال، شارژرهایی در بازار موجود هستند که می‌توانند در مواقع ضروری به کمک شما بیایند.

شارژر باطری تریلی وسیله‌ای است که با آن می‌توانید خودرو خود را شارژ کنید. استفاده از این ابزار برای باتری انواع خودروهای تریلی امکان‌پذیر است. با این دستگاه شما می توانید به صورت موقتی باتری 24 ولت ماشین خود را شارژ کنید و در فرصتی دیگر باطری تریلی خود را تعویض کنید.

فیلم آموزش تست خرابی باتری تریلی

این فیلم را از دست ندهید! باتری خودروهای تریلی معمولا قیمت بالایی دارند و مشکلات خودروی شما همیشه ناشی از خرابی باطری ماشین تریلی شما نیست. بنابراین با مشاهده فیلم زیر می توانید به این مهم دست یابید. و باتری تریلی خود نگهداری کنید.

خرید باتری تریلی

خرید باتری تریلی 300x225 همه چیز درباره ی باتری خودروهای تریلی
قیمت باتری تریلی

خراب شدن ماشین‌های تریلی بسیار دردسرساز است و هزینۀ زیادی را به صاحبان خودرو و صاحبان کار وارد می‌کند. بنابراین اطمینان حاصل کردن از سالم بودن باتری و نصب اصولی آن بسیار حیاتی است. سالم بودن باتری را از روی سه عامل می‌توان فهمید. تاریخ تولید جدید، ضمانت‌نامۀ معتبر و فروشگاهی مطمئن که خدمات پس از فروش باتری را تضمین کند.

«کیان باتری» اصل بودن و نو بودن تمام محصولات خود را تأیید می‌کند. همۀ باتری‌های موجود دارای گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش کامل هستند. این مجموعه همچنین انتخاب باتری مناسب تریلی شما و نصب اصولی و استاندارد آن را تضمین می‌کند. همینطور توجه داشته باشید که ابعاد باتری‌ها و اندازۀ محفظۀ آنها با هم متفاوت است و هنگام خرید باطری تریلی باید به طور جدی به آن توجه کرد.

قیمت باطری تریلی

توجه داشته باشید که یکی از عوامل مؤثر بر قیمت باتری ماشین آمپراژ آن است. بنابراین هر چقدر آمپراژ باطری خودرو شما بالاتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

نکتۀ مهم دیگر مربوط به باتری ماشین فرسوده یا به اصطلاح اسقاط است. باطری تریلی بسیار بزرگ‌تر از باتری خودرو سواری است. بنابراین میزان سُرب به کار رفته در آن نیز بسیار بیشتر است. سُرب موجود در باطری ماشین برای سلامت انسان بسیار مضر است و آسیبی جدی به محیط زیست می‌زند.

بنابراین رها کردن باتری تریلی در طبیعت نادرست است. بهترین کاری که می‌توان انجام داد، تحویل دادن باتری به مراکز بازیافت استاندارد است. فروشگاه‌های معتبر نیز هنگام تعویض باطری ماشین موظف هستند باتری کارکردۀ ماشین را از شما بخرند و به مراکز بازیافت تحویل دهند. قیمت باتری فرسوده تریلی بر اساس قیمت روز سُرب محاسبه می‌شود و هیچ هزینه‌ای بابت بازیافت آن از شما دریافت نمی‌شود.

شما می توانید جهت خرید باتری کشنده های تریلی زیر با کیان باتری به شماره 02188882222 تماس بگیرید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
4 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
یاسین
یاسین
2 سال پیش

شما باتری 24 ولتی هم دارین؟

کیان باتری
در جواب  یاسین
2 سال پیش

سلام. خیر. باتری های از نوع خودرویی و یو پی اس هستند که همه آنها 12 ولتی می باشند

هاشم
هاشم
1 سال پیش

سلام ، تاثیر دما بر عملکرد باتری چطوره؟ آیا تاثیری داره اصلا؟

کیان باتری
در جواب  هاشم
1 سال پیش

با سلام گرما: دما بر نحوه عملکرد و طول عمر مفید باتری تأثیرگذار است. بنابراین باتری مناسب مناطق گرمسیری باید با کیفیت بالایی، ویژه آب و هوای گرم ساخته شده باشد. زمانی که سطح الکترولیت باتری در شرایط درجه حرارتی بالایی قرار بگیرد، آب مقطر موجود در مایع الکترولیت بخار می شود. با بخار شدن آب مقطر مایع الکترولیت سفت و غلیظ می شود که این عامل زمینه ساز خرابی باتری است. دمای مناسب برای عملکرد باتری ۲۵ درجه می باشد. دماهای بسیار بالاتر از این درجه می تواند سبب کاهش فراوان عمر باتری گردد. با انتخاب باتری مناسب مناطق… خواندن ادامه ...

مشاوره رایگان و ثبت سفارش