3.9
(321)

در حال حرکت با خودرو هستید، خودرو در حال طی کردن خیابان‌ها و یا جاده‌هاست و همه چیز رو به راه است تا اینکه ناگهان از حرکت می‌ایستد و خاموش می‌شود. خاموش شدن ناگهانی خودرو حتی می‌تواند برای خودرویی که روشن بوده و آن را پارک کرده‌ایم و دوباره قصد راه انداختن آن را داریم نیز به وجود بیاید.

صدای عجیبی که ناشی از خرابی موتور به خاطر شکستن قطعه‌ای و یا قفل شدن موتور باشد، شنیده نمی‌شود و مطمئن هستید که از این بابت موتور دچار اشکال نبوده است. پس راه‌حل چیست و چگونه باید عیب  خاموش شدن ناگهانی خودرو  را پیدا کرد و در صورت توان آن را برطرف کرد.

در این مقاله قصد داریم دلایل خاموش شدن و از کار افتادن ناگهانی خودرو در حالت های مختلف  را مانند در حال حرکت، هنگام توقف کردن و در جا زدن خودرو، یا حتی مواردی که ماشین بع از استارت زدن خاموش می شود، بپردازیم.

165 385 550x366 علت خاموش شدن ناگهانی خودرو چیست؟
خاموش شدن ناگهانی ماشین در حالت های مختلف

اخیراً بخصوص در خودروهای ساخت داخل مشکل خاموش شدن موتور در خودرو در حال حرکت به کرات مشاهده شده است.

دلایل خاموش شدن ناگهانی ماشین

در کتاب علوم دوران ابتدایی از سوخت، گرما و هوا به عنوان مثلث آتش نام برده می‌شد؛ سه عاملی که برای روشن‌شدن هر‌گونه جرقه و آتشی لازم است. همین سه عامل به نوعی دیگر درون موتور خودرو نیز وجود دارند و حذف هر کدام از آنها می‌تواند منجر به خاموشی پیشرانه شود.

با این تفاوت که در اینجا سوخت، بنزین است، اکسیژن نیز از هوا وارد موتور می‌شود و جرقه و تایم مناسب، عامل سوم هستند. پس وقتی موتور خودرو به ناگاه و بی‌دلیل خاموش شد، در مرحله اول باید به سراغ این سه عامل برویم و نبود آنها و یا ضعیف بودنشان را بررسی کنیم.

هر خودرو برای کار کردن به سه عامل مهم نیاز دارد:

1- سوخت
2- هوا
3- تایم موتور و برق آن

1- بررسی وجود سوخت

سوخت بنزین 300x200 علت خاموش شدن ناگهانی خودرو چیست؟

در گام اول بررسی می‌کنیم که سوخت کافی درون باک وجود دارد یا نه. این کار را می‌توان با استفاده از آمپر بنزین به راحتی فهمید. همچنین اگر آمپر خراب است نیز می‌توان با نگاه کردن به صافی بنزین در خودرو‌هایی که صافی بنزین آنها درون محفظه موتور قرار دارد و یا یک آزمایش ساده به این جواب رسید.

پس باید به چک کردن پمپ بنزین هم بپردازیم. اگر پمپ بنزین از نوع برقی است که این کار را می‌توان با گوش کردن به صدای آن انجام داد. اما اگر پمپ از نوع مکانیکی است و یا اصلا می‌خواهیم در حالت کلی مطمئن شویم که بنزین به موتور حتما می‌رسد، می‌توان محلی که شیلنگ بنزین وارد موتور می‌شود را باز کرد و این عمل را از آنجا انجام داد.

شیلنگ ورودی بنزین را باز می‌کنیم و با احتیاط کامل که سوخت روی موتور داغ نریزد، آن را درون یک ظرف یا بطری قرار می‌دهیم. فراموش نکنیم که ریختن بنزین روی موتور و یا اگزوز می‌تواند منجر به آتش گرفتن آن شود. حال با زدن استارت در موتور‌هایی که پمپ بنزین مکانیکی دارند و یا باز کردن سوئیچ در موتور‌هایی که پمپ بنزین برقی دارند، از ورود سوخت از باک به پیشرانه مطمئن می‌شویم.

اگر تا اینجای کار مشکلی پیش نیامده بود و بنزین از مخزن به موتور می‌رسد که باید عیب را در جا‌های دیگر بررسی کنیم. همچنین اگر در این قسمت دچار مشکل بودیم باید به سراغ رفع عیب آن برویم. پس اول از همه فیوز پمپ بنزین را چک می‌کنیم که سوخته نباشد و اگر سوخته است آن را تعویض می‌کنیم.

در مرحله بعد به سراغ رله دوبل می‌رویم (‌در صورتی که خودرو دارای رله دوبل باشد). باید رله دوبل‌ هنگام باز کردن سوئیچ در پلاتین اول ایجاد اتصال کند تا برق به پمپ بنزین ارسال شود. پمپ بنزین‌های مکانیکی معمولا اگر دچار خرابی شوند، بنزین را کم مکش می‌کنند و مثل نمونه‌های برقی به ناگاه و یک باره از کار نمی‌افتند.

اتفاق دیگری که ممکن است بیفتد و بنزین به خوبی به موتور نرسد، سوراخ بودن و هوا کشیدن شیلنگ ورودی بنزین به موتور است. اگر پمپ کار می‌کند و بنزین نیز وجود دارد ولی مقدار آن کم است و یا اصلا به موتور نمی‌رسد، می‌تواند از این عیب نیز باشد. ضمن اینکه فیلتر بنزین کثیف و آلوده نیز در این بین بی تاثیر نیست.

Green Flag Battery Credit Varta 2 علت خاموش شدن ناگهانی خودرو چیست؟
علت از کار افتادن ناگهانی خودرو چیست؟

مقاله پیشنهادی: باتری به باتری کردن ماشین و باتری کمکی خودرو

2- رسیدن هوا و اکسیژن کافی

در مرحله بعد وقتی که از سلامت قسمت سوخت‌رسانی مطمئن شدیم، به سراغ بررسی قسمت هوا می‌رویم. این عیب در خودرو‌های انژکتوری که اکسیژن از هوزینگ هوا وارد موتور می‌شود، معمولا دیده نمی‌شود. اما در خودرو‌های کاربراتوری که باید هوا با سوخت، درون کاربراتور مخلوط شده و وارد موتور شود، می‌تواند دردسر‌ساز شود.

یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که درون سیستم کاربراتوری پیش می‌آید، فلوت کردن کاربراتور است. فلوت کردن به معنی ورود بیش از اندازه بنزین درون موتور و خفه‌شدن آن است. این اتفاق نشانه بزرگی دارد که وجود بنزین در اطراف کاربراتور و خیس‌بودن آن است. ضمن اینکه با باز کردن هواکش، می‌توان به راحتی به وجود بنزین بیش از حد نیاز موتور نیز پی برد.

فلوت کردن دو علت اصلی دارد؛ یکی اینکه تنظیم شناور کاربراتور به هم ریخته است و درون پیاله آن سوخت زیادی وارد می‌شود که به درون ورودی‌اش نفوذ می‌کند. دیگر اینکه در دهانه ورودی کاربراتور که دارای یک سوزن در پشت شناور است، ناخالصی و زباله گیر کرده و این راه بسته نمی‌شود که در نتیجه موجب ورود بیش از حد بنزین می‌شود.

شناور را تنظیم می‌کنیم و با باز کردن هواکش از روی کاربراتور منتظر خشک شدن و بخار شدن بنزین زیادی موجود در کاربراتور می‌شویم. همچنین مشکل دیگری که ممکن است در خودرو‌های کاربراتوری دیده شود، قفل گازی است. البته این مشکل در پیشرانه‌های انژکتوری نیز دیده می‌شود اما به شدت موتور‌های کاربراتوری نیست.

قفل گازی به معنی بخار شدن مقداری سوخت درون سیستم سوخت‌رسانی و نزدیک به ورودی سوپاپ‌هاست. این گاز ناشی از تبخیر سوخت باعث می‌شود تا سوخت نتواند به درستی وارد موتور شده و سوخت و ساز انجام شود. اگر عیب از این اتفاق باشد باید با زدن استارت‌های پی در پی و البته بدون گاز دادن، موتور را روشن کرده و سپس با چند گاز شدید‌تر، این قفل گازی را باز کنیم تا سوخت به موتور راه پیدا کند. ضمنا کثیف بودن و گرفتگی فیلتر هوا نمی‌تواند از روشن شدن موتور خودداری کند اما در کارکرد آن اثر منفی زیادی خواهد داشت.

3- برق صحیح و کافی

برق خودرو 300x203 علت خاموش شدن ناگهانی خودرو چیست؟
علت خاموش شدن ناگهانی خودرو

وجود جرقه مناسب و به‌موقع یکی از مهم‌ترین عوامل در کارکرد موتور است. پس در مرحله بعدی به سراغ کنترل‌کردن این قسمت می‌رویم. باید بررسی کنیم که آیا برق به سر شمع‌ها می‌رسد یا خیر.

پس یک وایر را از روی شمع باز می‌کنیم. اگر یک شمع یدکی داریم آن را درون وایر قرار می‌دهیم و با زدن تک استارت‌هایی و نزدیک کردن وایر به بدنه خودرو با ایجاد جرقه در سر شمع و بدنه، از اینکه برق به درستی به سر شمع می‌رسد مطمئن می‌شویم.

اگر شمع یدکی نداریم، می‌توان از یک شمع خود موتور نیز استفاده کرد و در آخرین راه یک پیچ گوشتی را درون وایر کرده و آن را به بدنه نزدیک می‌کنیم. اما در هر حالت باید مراقب بود تا شوک الکتریکی به بدن ما نرسد که برای این کار نیز می‌توان از دستکش و یا انبردست بهره برد. حال به جرقه نگاه می‌کنیم.

جرقه باید بلند در حد بیش از ۵ میلیمتر و آبی رنگ باشد. جرقه ضعیف منجر به نامیزان کار کردن موتور و یا حتی روشن نشدن آن می‌شود. اما اگر جرقه نداشتیم و برق درون موتور وجود دارد و استارت زده می‌شود، پس عیب از باتری نیست و باید به سراغ علل دیگر برویم. در خودرو‌های کاربراتوری، به سراغ دلکو می‌رویم.

سیم برق ورودی به دلکو را بررسی می‌کنیم که دارای برق باشد. اگر از برق آن مطمئن شدیم، با باز کردن درب دلکو در نمونه‌های پلاتینی باید به تنظیم بودن سر این قطعه و همچنین خال نزدن آن دقت کنیم. تنظیم پلاتین کمی سخت است اما تمیز کردن سر آن فقط کمی سنباده می‌خواهد. ضمن اینکه سوختن فیوز دلکو نیز می‌تواند چنین مشکلی را ایجاد کند، پس اگر فیوز دلکو سالم همراه داریم بهتر است تا آن را با نمونه قرار گرفته روی دلکو، عوض کنیم

. اما اگر دلکو از نوع مگنتی بوده و مگنت سوخته باشد، کاری جز تعویض این قطعه نمی‌توان انجام داد. در خودرو‌های انژکتوری نیز باید به چک کردن کوئل بپردازیم. با سوختن کوئل دوبل معمولا در اکثر خودرو‌ها، چراغ چک روشن می‌شود. پس راه تشخیص سلامت این قطعه سخت نیست.

همچنین در خودرو‌های انژکتوری مثل خانواده پژو ۴۰۵، خرابی و کثیفی سنسور یا همان چشمی گیربکس می‌تواند منجر به بد کارکردن، خاموشی و روشن نشدن پیشرانه شود. این قطعه قبل از خراب شدن نیز نشانه‌هایی از خود بروز می‌دهد که بالا و پایین رفتن‌های بی‌دلیل دور موتور، گاز نخوردن موتور، سخت روشن شدن و خاموشی پیشرانه در دست‌انداز‌های خیابان از این علائم هستند.

علل خاموش شدن ماشین در حال حرکت

  • سوئیچ اینرسی، بخصوص در هنگام ضربه خوردن یا افتادن در دست انداز متداول ترین دلیل خاموش شدن و روشن نشدن خودرو است.
  • مشکل در رله دوبل
  • کانکتور برق اصلی زیر داشبورد که با گرم شدن شل می شود. این اشکال وقتی که دزدگیر نصب می شود بروز می کند زیرا کانکتور سمت دزدگیرها غیر استاندارد است و نصاب ها هم دقت نمی کنند.
  • اشکال در کانتکتور پمپ بنزین داخل باک
  • مشکل از سوكت بنزين داخل كاپوت (سوكتهای ECU – خودرو 206SD)
  • مشكل از سوكت برق پمپ بنزين جلو پای راننده (405)
  • تعویض سنسور اکسیژن بد با جنس بهتر (مشکل متداول در تیبا)
  • کثیفی یا اشکال در استپر موتور (معمولاً با کاهش سرعت یا افزایش ناگهانی شتاب اتفاق می افتد. )
  • مشکل از اتصال باتری ماشین
  • مشکل از ECU (مشاهده شده با فرمت و برنامه ریزی مجدد هم حل نمی شود و نیاز به تعمیر یا تعویض ECU است. عمدتاً 206 های جدید)
  • فیوز 80 آمپر اصلی داخل جعبه فیوز داخل کاپوت (تیبا)
  • پاره شدن تسمه دینام یا مشکل در هرزگرد دینام (206)
  • گشاد بودن جای 2 فیوز مربوط به سوخت، باید با پیچ گوشتی جای فیوزها تنگ شود. (سمند)
  • هوا کشیدن واشر مپ سنسور (سنسور گاز – تندر 90)
  • سوختن یا گیرکردن پمپ بنزین

علت خاموش شدن خودرو بعد از استارت زدن

1- عملکرد بد مبدل گشتاور

مبدل گشتاور 300x255 علت خاموش شدن ناگهانی خودرو چیست؟
کشتاور معیوب علت خاموش کردن خودرو بعد از استارت

در ماشین با گیربکس اتوماتیک، مبدل گشتاور جای کلاچ دستی را می گیرد و مسئول انتقال قدرت است. اگر مبدل گشتاور شکسته باشد یا اگر سطح انتقال مایعات کم باشد، مبدل کار خود را انجام نخواهد داد و ماشین قادر نیست که قدرت را در سرعت های پایین حفظ کند و همین موضوع باعث می شود موتور خاموش شود. عیب وجود در مبدل گشتاور نیز می تواند باعث خاموش شدن ماشین شود.

2- ایراد در پمپ سوخت

پمپ سوخت مسئول انتقال سوخت از مخزن به موتور است. یک پمپ سوخت نامناسب باعث کم شدن فشار سوخت می شود که به این معنی است که یک جریان نامناسب سوخت به موتور وجود دارد. در سرعت های بالا ماشین، انتقال نامناسب سوخت مشکلی بوجود نمی آورد. اما در سرعت های پایین باعث خاموش شدن ماشین در حالت درجا می شود. انژکتورهای سوخت مسئولیت انتقال سوخت است که توسط شمع های جرقه در زمان مناسب بوجود می آیند. انژکتورها می توانند در طول زمان مسدود و یا کثیف شوند که منجر به انتقال نامنظم و یا عدم انتقال سوخت می شود.

3- حسگر اکسیژن خودرو

حسگر اکسیژن خودرو 300x169 علت خاموش شدن ناگهانی خودرو چیست؟
کمبود اکسیژن دلیل خاموش کردن ماشین

سنسورهای اکسیژن تعیین میزان اکسیژن ورودی به جریان سوخت را افزایش می دهند و به خودرو کمک می کند تا نسبت هوا به سوخت تنظیم شود. اگر اکسیژن بیش از حد یا کم باشد، وسیله نقلیه شما قدرت لازم برای روشن شدن را نخواهد داشت. درست همانند فشار کم سوخت، خودرو همچنان در سرعت بالا رانندگی کار می کند، اما این قدرت برای روشن ماندن خودرو در حالت درجا یا استارت بسیار کم است. خودرو موقع روشن شدن دچار خام سوزی( گرم کن روشن نمی شود) می شود.

4- ایراد در اتصالات باتری خودرو

اتصالات مشکل 300x210 علت خاموش شدن ناگهانی خودرو چیست؟
اتصالات معیوب باتری از دلایل خاموش کردن ماشین

اگر سیم ها شل شده باشد یا دچار خوردگی، باعث کاهش توان باطری خودرو می شود و همین موضوع باعث خاموش شدن ماشین بعد از استارت است. برای تشخیص سلامت باتری، به ولت متر نیاز است، در صورتیکه دسترسی به ولت متر نداشتید، چراغ های جلوی ماشین را روشن کنید و نور بالا بزنید، اگر باتری شما سالم باشد، باید نور چراغ ها عادی باشند.

مقاله پیشنهادی: سولفاته شدن سر باطری ماشین

5- سنسور فشار هوا

سنسور فشار هوا 300x169 علت خاموش شدن ناگهانی خودرو چیست؟

در صورت خرابی این قطعه، ECU تشخیص درستی از مقدار هوای ورودی ندارد و مخلوط هوا و سوخت درستی هم در محفظه احتراق وجود ندارد. مشکل در این سنسور باعث پاشیده نشدن سوخت به موتور می شود و همین موضوع علت خاموش شدن ماشین بعد از استارت زدن است همینطور خرابی این سنسور دور موتور را هم اشتباه نشان می دهد.

وقتی راننده قصد ایست کامل دارد یا وقتی در حالت حرکت کلاچ می گیرد، به احتمال زیاد موتور خاموش خواهد شد. یکی دیگر از علائم خرابی سنسور هوا ماشین در صبح با استارت زیاد روشن می شود ولی به محض گاز دادن خودرو خاموش می شود.

6- خرابی سوپاپ خودرو

خرابی سوپاپ 300x199 علت خاموش شدن ناگهانی خودرو چیست؟
خرابی سوپاپ خودرو علت خاموش شدن ماشین

عوامل زیادی وجود دارد که باعث خرابی سوپاپ می شود. سوپاپ‌های معیوب، مهم‌ترین چیزی هستند که هیچ‌کس در مورد خود آنها صحبت نمی‌کند. در حالی که دلیل دوم خرابی عملکرد سوپاپ‌ها همین است. تنش‌های حرارتی و مکانیکی زیاد، اولین دلیل است. هر سوپاپی بر اثر رانندگی در راه های طولانی فرسوده می‌شود، اما بعضی سوپاپ‌ها زودتر از موعد فرسود می‌شوند و علت آن شکست و سوختگی است. اگر سوپاپ دچار خرابی یا کثیفی باشد خود عامل خاموش شدن ماشین می شود.

7- خالی بودن مخزن سوخت

مخزن سوخت 300x182 علت خاموش شدن ناگهانی خودرو چیست؟
دلایل خاموش شدن ناگهانی موتور خودرو

روشن ماندن یک ماشین به سه عامل سوخت، تراکم و احتراق بستگی دارد. شاید این سه عامل برای شما پیش پا افتاده باشد ولی اگر باک بنزین خالی باشد ماشین اصلا روشن نمی شود. قطعا این مشکل ارزانترین مسئله در علت خاموش شدن ماشین روی گاز، استارت و … است. اما به خاطر داشته باشید، حرکت خودرو با باک خالی یا سوخت کم آسیب های جدی به پمپ سوخت و فیلتر سوخت وارد خواهد کرد.

8- مشکل در سوئیچ اینرسی یا قطع کن بنزین

سوئیچ اینرسی 300x187 علت خاموش شدن ناگهانی خودرو چیست؟
ایراد سوئیچ اینرسی علت خاموش کرددن ناگهانی خودرو

این سوئیچ که با ضربات شدید فعال می گردد، برای جلوگیری از آتش سوزی خودرو در تصادف شدید، طراحی شده است و به محض ضربه خوردن، فعال می گردد. با فعال شدن این سوئیچ جریان بنزین در موتور خودرو قطع شده و خودرو خاموش می شود.

براساس عملکرد موتور، درایو تست و اطلاعات تشخیصی، مکانیک بررسی خود را درباره خاموش شدن ماشین در حالت درجا را شروع می کند و وقتی مشخص شود به شما اطلاع می دهد که چه قطعاتی باید جایگزین شوند یا تمیز شوند. مکانیک اغلب قبل از اینکه بتواند تشخیص درست دهد، باید چندین قسمت را بازرسی و بررسی کند. این مشکل را جدی بگیرید و سریعتر ماشین خود را به متخصص بسپارید.

مقاله پیشنهادی: علت استارت نخوردن ماشین + علائم و حل مشکل

علت خاموش شدن خودرو در حالت درجا

خطا در خطوط انتقال قدرت

انتقال خودرو 300x150 علت خاموش شدن ناگهانی خودرو چیست؟
ایراد خطوط انتقال قدرت علت خاموش شدن موتور خودرو

این مشکل خاص و منحصرا برای وسایل نقلیه با سیستم انتقال خودکار است که از جمله دلایل خاموش شدن موتور خودرو محسوب می‌شود. در خودروهایی با گیربکس معمولی، انتقال قدرت توسط کلاچ و دنده صورت می‌گیرد. گیربکس اتوماتیک در عوض برای انجام این کار به مبدل گشتاور مجهز است. اگر مبدل گشتاور تضعیف شده، شکسته و ترک خورده باشد و یا اینکه سطح سیال انتقال کم شده باشد، موتور در حالت درجا خاموش می‌شود.

مسدود شدن فیلتر سوخت

فیلتر سوخت 300x161 علت خاموش شدن ناگهانی خودرو چیست؟
مسدود شدن فیلتر سوخت

از دلایل خاموش شدن موتور خودرو در حالت درجا، می‌تواند وجود یک فیلتر سوخت گرفته و مسدود شده باشد. اگر موتور در سربالایی‌ها و سرپایینی‌ها خاموش شده و مجدد روشن می‌گردد، احتمال وجود این مشکل شدت می‌گیرد. شما می‌توانید با هزینه اندک، این فیلتر را تعویض نمایید و مشکل را برطرف سازید.

علت خاموش شدن ماشین هنگام توقف و ترمز

هنگام ترمز 300x167 علت خاموش شدن ناگهانی خودرو چیست؟
علت خاموش شدن ماشین هنگام توقف

اشکال در سیستم انتقال قدرت

در اتومبیلی که دارای گیربکس اتوماتیک است، مبدل گشتاور جای آن را به کلاچ دستی می‌دهد و وظیفه انتقال نیرو را بر عهده دارد. در صورت خراب بودن مبدل گشتاور، یا اگر میزان انتقال سیال  در گیربکس کم باشد، مبدل کار خود را انجام نمی‌دهد و اتومبیل قادر به حفظ قدرت در سرعت‌های پایین نخواهد بود. نقص در این سیستم یکی از دلایل خاموش شدن موتور خودرو هنگام ترمز را پدید می‌آورد.

فشار کم سوخت

پمپ سوخت 300x168 علت خاموش شدن ناگهانی خودرو چیست؟
فشار کم سوخت علت خاموش شدن ناگهانی موتور خودرو

پمپ سوخت وظیفه انتقال سوخت از مخزن به موتور را بر عهده دارد. سوء عملکرد پمپ سوخت می‌تواند منجر به کم شدن فشار سوخت شود، به این معنی که جریان ناسازگار سوخت به موتور پدیدی می‌آید که این از دلایل خاموش شدن موتور خودرو است. در سرعت‌های بالا این اندازه مهم نیست، اما با سرعت کم مکث موقت در جریان سوخت برای خاموش شدن موتور کافی است. انژکتورهای سوخت وظیفه پاشش مقدار اندازه گیری شده از سوخت را دارند که در زمان مناسب توسط شمع‌های جرقه ای مشتعل می‌شوند.

سنسور اکسیژن بد یا سنسور جرم

سنسورهای اکسیژن و سنسور جریان جرمی میزان اکسیژن ورودی به سوخت را تعیین می‌کنند و به وسیله نقلیه کمک می‌نمایند تا نسبت هوا به سوخت را تنظیم کند. اگر اکسیژن بیش از حد کم یا زیاد باشد، وسیله نقلیه شما از قدرت بهینه برخوردار نخواهد بود. درست مانند فشار سوخت پایین، اتومبیل با سرعت کم به کار خود ادامه می‌دهد، اما در زمان توقف کامل، این اختلال سبب خاموش شدن موتور اتومبیل می‌شود.

دریچه EGR مسدود یا محدود

ای جی ار 300x222 علت خاموش شدن ناگهانی خودرو چیست؟
مسدودی دریچه egr علت خاموش شدن موتور ماشین در حالت درجا

اگر دریچه EGR خودرو شما دارای گرفتگی بوده، کثیف یا معیوب شده باشد، بسته به میزان گرفتگی آن، می‌تواند باعث خاموش شدن موتور خودرو و یا اختلال در عملکرد آن شود.

نحوه رفع ایراد خودرویی که ناگهانی از کار می افتد

یک وسیله نقلیه ممکن است به دلایل زیادی غیر منتظره خاموش شود. (عدم تحویل سوخت ، انژکتور ، جرقه ، و غیره.) با این وجود ، یک قسمت مهم که اغلب نادیده گرفته می شود اتصال باتری است. به طور خاص، پایانه های منفی و مثبت باتری. با استفاده از ساییدگی، پارگی و در طول سالها، ممکن است یک کابل باتری یا هر دو با این ترمینال باتری از بین بروند.

ترمینال باطری سست بسیار خطرناک است. به طور ناگهانی می تواند باعث شود خودرو شما بدون اخطار خاموش شود. اگر مشکل مشابهی دارید، پایانه های باتری را برای اتصال ایمن بررسی کنید. اگر اتصال شل دارید، یک شارژر باتری را نصب کنید.

در ویدئوی زیر این وسیله نقلیه خاص یک نیسان ماکسیما است. توجه داشته باشید که بسیاری از این لبه های باتری دارای سرب هستند. دستکش بپوشید و از پوست خود محافظت کنید.

جمع‌بندی نهایی

جدا از مسائل گفته شده در بالا که از مهم‌ترین و شایع‌ترین علت‌های خاموشی یک خودرو هستند و فارغ از مسائلی چون پاره شدن تسمه تایم و… که منجر به آسیب دیدن موتور خودرو می‌شود، فیوز‌ها اولین قسمتی هستند که همیشه با بروز مشکل به سمت آنها خواهیم رفت. مثل فیوز‌های مربوط به پمپ بنزین و پاشش انژکتور در خودرو‌های خانواده پژو ۴۰۵، ۳فیوز قرار گرفته در کنار باتری در انواع پراید و یا فیوز پمپ بنزین‌های برقی در خودرو‌های قدیمی‌تر و….

ضمن اینکه در خورو‌های انژکتوری قطعه‌ای به نام رله دوبل وجود دارد که وظیفه آن تامین برق برای قسمت‌های مهمی چون پمپ بنزین و ECU است. خرابی این قطعه نیز فقط با تعویض آن ممکن است. اما گاهی مواقع نیز پیش می‌آید که با عبور از حجم زیادی آب و ریختن آب بر روی رله دوبل، خودرو به ناگاه خاموش می‌شود.

در این زمان می‌بایست رله دوبل را از محل خود برداشته و آن را با باد و یک پارچه خشک کنیم. برای این کار باید قاب رله دوبل باز شود و همچنین کانکتور‌های آن در پشتش، به خوبی خشک شوند. رله دوبل در خودرو‌هایی مثل پراید در بغل باتری قرار دارد و در خانواده پژو ۴۰۵ نیز در جلو موتور قرار گرفته است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
91 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
سلامی
سلامی
3 سال پیش

سلام ماشین من در سراشیبی ها خاموش میکنه علت چیست؟

کیان باتری
در جواب  سلامی
3 سال پیش

با سلام علت خاموش شدن موتور خودرو در حالت درجا خطا در خطوط انتقال قدرت این مشکل خاص و منحصرا برای وسایل نقلیه با سیستم انتقال خودکار است که از جمله دلایل خاموش شدن موتور خودرو محسوب می‌شود. در خودروهایی با گیربکس معمولی، انتقال قدرت توسط کلاچ و دنده صورت می‌گیرد. گیربکس اتوماتیک در عوض برای انجام این کار به مبدل گشتاور مجهز است. اگر مبدل گشتاور تضعیف شده، شکسته و ترک خورده باشد و یا اینکه سطح سیال انتقال کم شده باشد، موتور در حالت درجا خاموش می‌شود. فیلتر سوخت گرفته از دلایل خاموش شدن موتور خودرو از دلایل… خواندن ادامه ...

زهرا
زهرا
3 سال پیش

سلام ماشین من درسربالایی خاموش میشه علت چیست؟

کیان باتری
در جواب  زهرا
3 سال پیش

سلام مشکل شما توسط امداد خودرو باید حل شود. ربطی به باتری خودروی شما ندارد

احمد
احمد
در جواب  زهرا
1 سال پیش

خرابی کوئل، گرفتگی صافی بنزین بخاطر نا اگاهی از تعویض به موقع که مشاهده شده بعد از ۵۰ هزار کیلومتر هنوز عوض نشده، که معمولا هر ۲۰ هزار کیلومتر باید تعویض بشه ولی با این شرایط بنزین موجود ۱۰ کیلومتر تعویض بشه بهتره،
خرابی شمع، ضعیف بودن پمپ بنزین
البته اول باید نوع ماشین رو بگین چون علت ها متفاوته

حامد
حامد
3 سال پیش

بابا دمت گرم چقدر دقیق

اردلان
اردلان
2 سال پیش

عالی مختصر و مفید ممنون

محمد
محمد
2 سال پیش

سلام ماشین در حال حرکت خاموش میشه و هر چقدر استارت میزنیم روشن نمیشه بعد از پنج دقیقه با استارت روشن میشه در ضمن سنسور دور موتور هم تعویض کردم درست نشد بنظرتون مشکل از چیست

محسن
محسن
در جواب  محمد
2 سال پیش

سلام ایراد ماشین رو فهمیدین از کجا هست؟ماله من هم اینجوری شده

Mori
Mori
در جواب  محسن
1 سال پیش

اول سنسور دورموتور چک کن، بعد پمپ بنزین

Mehri
Mehri
در جواب  محمد
2 سال پیش

مشگل من هم دقیقا همینه لطفا پاسخ بفرمایید

پیمان
پیمان
در جواب  محمد
1 سال پیش

مال پمپ بنزین وقتی داغ میکنه خاموش میشه وقتی ک سردشه روشن میشه

Reza
Reza
در جواب  محمد
1 سال پیش

سلام.ایراد از رله دوبله

جی جی اوکوچا
جی جی اوکوچا
در جواب  محمد
1 سال پیش

همچین مشکلی داشتم باطری عوض کردم حل شد.

احمد
احمد
در جواب  محمد
1 سال پیش

سلام.
دوستان کسی این مشکل رو میدونه از چیه؟ خودرو من هم همینجوری میشه.

احمد
احمد
در جواب  محمد
1 سال پیش

معیوب بودن پمپ بنزین که داغ میشه و یک سرد میشه باز روشن میشه که معمولا باک ماشین رو به خالی باشه این اتفاق می افته، و نیم سوز شدن کوئل در خودرو مخصوصا ef7 که بعد یکم سرد شدن باز روشن میشه
و موقع خاموش شدن انگار ماشین یدک پشتشه از جون می افته

صادق
صادق
در جواب  محمد
1 سال پیش

منم همین مشکلا دارم. سنسور دور موتور عوض کردم تنظیم موتور بردم پمپ بنزینشا چک کردم وایرها و باطری را چک کردم اما خوب نشد ایراد چی میتونه باشه دوستان

نادر
نادر
در جواب  صادق
1 سال پیش

برای من که با تعویض رله دوبل حل شد.

قاسمی
قاسمی
در جواب  محمد
1 سال پیش

ازسنسورمیل سوپاپ هم میشه.درضمن نوع خودروراذکرنکردید.

مصطفی
مصطفی
در جواب  محمد
1 سال پیش

مشکل از سنسور میل بادامک هست .
توی خودرو تیبا بسیار شایع هست

قاسم
قاسم
در جواب  مصطفی
1 سال پیش

سلام من ماشینم تیبا صندوقدار مدل ۱۴۰۰ از دیروز در حال حرکت یا درحالت توقف یا وقتی سرعتمو کم میکنم خود به خود خاموش میشه …چند بارهی خاموش میشد روشن میکردم یا با چند بار استارت روشن میشد ولی دفعه آخر ماشین دیگه روشن نشد…سرباتری در آوردم دوباره گذاشتم سوئیچ و باز و بسته کردم …استارت زدم ماشین روشن شد …بعد ماشین بردم دستگاه زدم درست شد ولی دوباره غروب ماشین همین طوری دوباره شد…به نظر شما مشکل چیه ممنون میشم راهنمایی کنید

جمشید
جمشید
در جواب  قاسم
1 سال پیش

پمپ بنزینت نیم سوز است بایست عوض شود

اسماعیل
اسماعیل
در جواب  محمد
11 ماه پیش

باسپاس فراوان خودرو من هم در حال حرکت خاموش میشه و هر چقدر استارت می زنم روشن نمیشه بعد از 10 دقیقه یا یک ساعت یا با حول دادن روشن میشه البته یکی از دوستانم گفته که احتمالا از دزد گیر باشه به نظرتون اگر دزدگیر نبود مشکل از چیست؟

محسن
محسن
در جواب  محمد
11 ماه پیش

از فیوز یا سنسورهای استوپر یا دریچه جای فیوز گرم میشد گشاد میشه بعد سرد شدن جمع میشد روشن میشه.و از اتوماتیک استاردت میتونه باشه

محسن
محسن
2 سال پیش

سلام ممنون از اطلاعاتی که گذاشتین.ما یه پژو405داریم ماشین چه درجا چه درحال حرکت خوب کار میکنه بعد وقتی خاموش میکنیم میخایم روشن کنیم دیگه روشن نمیشه باید 2 دقیقه صبر کنیم بعد که استارت میزنیم روشن میشه ایرادش از چی میتونه باشه؟پمپ بنزین عوض کردیم دزد گیر رو قط کردیم صافی بنزین عوض کردیم رله دوبل عوض شد ولی هنوز همونجوری هست

قاسمی
قاسمی
در جواب  محسن
1 سال پیش

رله دوبل

قاسمی
قاسمی
در جواب  قاسمی
1 سال پیش

سیم کشی مربوط به رله دوبل

کامران
کامران
1 سال پیش

منم امروز ماشینم تو حرکت وسط اتوبان خاموش شد نزدیک بود تریلی از روم رد بشه هرچه استارت زدم روشن نشد برقکار آوردم همه چی رو چک کرد گفت فایده نداره تا اینکه خیلی اتفاقی متوجه لقی فیوز موتور شد ماشین پراید در حد صفر چرا جعبه فیوزش بی کیفیته که یه فیوز رو نتونه درست نگهداره ماشین در حرکت خاموش بشه اصلا با این ماشینها نباید رانندگی کرد هیچ ایمنی ندارن

smdi
smdi
1 سال پیش

سلام خسته نباشید
ماشین من(پراید ۸۷) زمانی که کولر روشنه و سرعت بالای ۶۰ میره با ترمز ناگهانی خاموش میکنه
استپر و سنسور ها عوض شده باتری نو انداختم
سیم اتصال به بدنه تقویت شده
کسی می دونه خواهشا راهنمایی کنه

هر جا می برم نمی فهمه

کیان باتری
در جواب  smdi
1 سال پیش

با سلام با توجه به توضیحات اندکی که بیان نمودید احتمال می رود که انرژی الکتریسیته مورد نیاز سیستم جرقه‌زنی و سوخت‌رسانی پیشرانه تامین نشده یا نوسان و اتصال دارد: راه‌اندازی یک موتور احتراقی در خودروهای امروزی، نیاز به انرژی الکتریسیته دارد و هر عاملی که ارسال جریان الکتریسیته به سوی بخش‌های برقی خودرو نظیر کوئل و شمع‌های موتور را قطع کند، موجب توقف ناگهانی خودرو و خاموش شدن پیشرانه خواهد شد. البته این مشکل دلایل دیگری نیز دارد که آنها را نیز بررسی خواهیم نمود: خرابی دینام یا آلترناتور (روشن شدن آلارم چراغ باتری و ضعیف شدن چراغ‌ها و… خواندن ادامه ...

قاسمی
قاسمی
در جواب  smdi
1 سال پیش

فیلتربنزین راتعویض کردید؟

smdi
smdi
1 سال پیش

سلام، استارت خوردن و روشن نشدن خودرو چه مشکلی دارد؟

کیان باتری
در جواب  smdi
1 سال پیش

با سلام این مشکل دلایل فراوانی می‌تواند داشته باشد که برخی از آنها به اختصار بیان شده است: 1. ساده‌ترین دلیل ممکن برای روشن نشدن ماشین، می‌تواند نبود سوخت کافی در باک خودرو باشد. اگر باک خودروی شما خالی از بنزین باشد سوختی برای ترکیب، تراکم و در نهایت اشتعال وجود ندارد؛ پس خودرو هم روشن نخواهد شد. 2. اگر پمپ بنزین خودرو به هر دلیلی درست کار نکند، بنزین به موتور نرسیده و خودرو روشن نخواهد شد. 3. خرابی استارت و لوازم داخلی آن می‌تواند برای باعث این موضوع شود. اگر مجموعه استارتر خودروی شما درست کار نکند، خودرو… خواندن ادامه ...

احمد
احمد
1 سال پیش

و همچنین یکی از علت های نادر ایسی انژکتور در خودرو ۲۰۶ هستش که موتور خاموش میشود و دوباره با استارت روشن میشود، علتش هم گرم شدن بیش از حد ایسیو به دلیل انداختن محافظ ضد سرقت که از خنک شدن ایسیو در تابستان جلوگیری میکند و باعث ذوب شدن برد و ایسی های ایسیو میشود

عباس
عباس
1 سال پیش

باسلام و درود ممنون از تمامی اطلاعاتتون اما پس از خاموش شدن وگذشت بیش از یک ساعت روشن میشود در این خصوص حتی پمپ بنزین مکانیکی را عوض کردم اما باز هم این اتفاق برطرف نشد نمیدانم موتور هم بتازگی تعمیر شده کاربراتور سرویس شده دلکو تعمیر وقطعات تعویض شده سنسور دور تند وآرام عوض شده صافی بنزین تمیزهنمیدونم بهر حال ممنون از اطلاعات شما

امین
امین
1 سال پیش

سلام من تیبا دارم توی ترافیک خلاص که می کنم ماشینم خاموش میشه ولی دوباره با نیش استارت روشن میشه و مرتب تکرار میشه ولی صبح که سرده ماشین راحت روشن میشه وقتی افتابم میوفته روش و کاپوتش داغ میشه همین اتفاق میوفته شمع و وایر و تازه عوض کردم خوب نشد مشکلش و میدونید چیه؟

کیان باتری
در جواب  امین
1 سال پیش

با سلام
مشکلی که بیان نمودید دلایل متعددی می تواند داشته باشد از جمله خرابی استپر موتور یا سنسور دریچه گاز یا فرسودگی و سولفاته شدن اتصالات دینام و باتری و …
برای رفع این مشکل توصیه می شود حتما به یک کارشناس یا متخصص مراجعه نمائید تا پس از بررسی دقیق خودروی شما را عیب یابی نماید.

قاسمی
قاسمی
در جواب  امین
1 سال پیش

احتمالا میبایستی استپرتعویض شود.

علی
علی
در جواب  امین
3 ماه پیش

ببر بیرون شهر ۱۴۰ تا بگاز

عباس
عباس
در جواب  امین
3 ماه پیش

سنسور دریچه گاز

دانیال
دانیال
1 سال پیش

سلام ،ماشین من ماکسیما اتوماته وقتی یکی دوساعت بهش گاز میدم ماشین یدفه خاموش میشه و هرچی استارت میزنم ماشین روشن میشه ولی خفه میکنه و خاموش میشه و وقتی هم روشن میشه بوی خام سوزی از اگزوز میاد،پمپ بنزین عوض کردم سنسور فشار هوا و میل سوپاپ عوض کردم بازم مشکل حل نشد،دینامم یکم ضعیفه،بنظر شما عیب چی میتونه باشه؟

کیان باتری
در جواب  دانیال
1 سال پیش

با سلام خفه کردن ماشین در هر خودرو با هر مدلی می تواند پیش بیاید اما این مشکل اکثرا در خودرو های کاربراتوری رخ می دهد. اما اگر خودروی شما این شرایط را دارد، خفه کرده است: ماشین روشن نمی شود یا ممکن است لحظاتی روشن شود و بعد از دل دل کردن خاموش می شود. با استارت زدن، موتور سریع تر از حالت نرمال به چرخش در می آید ولی از روشن شدن پیشرانه خبری نیست. بوی بنزین خام یا خام سوزی در اطراف اگزوز به مشام می رسد. علت خفه کردن ماشین و روشن نشدن آن ممکن است… خواندن ادامه ...

قاسمی
قاسمی
در جواب  دانیال
1 سال پیش

سنسوراکسیژن اول-زیرکاپوت خودرو

علی
علی
در جواب  دانیال
3 ماه پیش

کنستر بنزین

علی
علی
در جواب  دانیال
3 ماه پیش

باک رو تمیز کن واز جایگاه سوخت محلتون دیگه بنزین نزن

بهروز
بهروز
1 سال پیش

درود و خدا قوت من یه تیبا دارم، صفر تحویل گرفتم.روی کولر ماشین خیلی بی جون میشه و موتور خیلی صدا میده و اصلا شتاب نداره. بعضی روزها موقع استفاده ماشین استارت میخورد ولی روشن نمیشد یا تو حرکت ماشین ریپ ریپ میزد.دقت کردم اون مواقع بعد از باز کردن سویچ صدای پمپ بنزین نمیومد بعد چند بار امتحان و گذشتن چند دقیقه درست میشد(ماشین هم خنک بود و روشن نشده بود هوا هم سرد نبود)فیوز داخل کاپوت پمپ رو برای احتیاط عوض کردم.الان بعد از باز کردن سویچ صدای پمپ میاد و ماشین هم روشن میشه ولی تو حرکت… خواندن ادامه ...

علی
علی
در جواب  بهروز
3 ماه پیش

مکمل بنزین بزن

احمد
احمد
1 سال پیش

سلام خودرو ال 90 دارم ماشین از دستنداز رد میشه یک لحظه برق قطع وبعد از آن برق وصل میشود

کیان باتری
در جواب  احمد
1 سال پیش

با سلام
در مورد مشکلی که بیان نمودید احتمال خرابی اتصالات دینام یا باتری بسیار زیاد است و توصیه می شود برای رفع این مشکل به یک متخصص یا کارشناس مراجعه نمائید تا مشکل پیش آمده را بررسی و عیب یابی نماید.

قاسمی
قاسمی
در جواب  احمد
1 سال پیش

رله دوبل

علی
علی
در جواب  احمد
3 ماه پیش

فیوز آن شل شدن

محسن
محسن
1 سال پیش

باسلام خودرو لیفان ایکس 60 دارم. چند وقتی است که دچار اشکال نامعلومی است. وفتی روشن میکردم بعد از مدتی مثلا 10 کیلومتر راه رفتن خاموش میشد فکر کردم از خالی شدن باک هست (البته بنظرم میرسید درجه بنزین خراب است و درست نشان نمیدهد) چندین بار درخیابان خاموش شد و رفتم پمپ بنزین و بنزین آوردم و ریختم و استارت زدم روشن شد. چندین مورد اینجوری شد البته فواصل خاموش شدن خودرو کم کم کمتر شد مثلا پس از 8 کیلومتر یا پس از 5 کیلومتر و …. در نهایت پس از خاموش شدن دیگر روشن نشد و فکر… خواندن ادامه ...

قاسمی
قاسمی
در جواب  محسن
1 سال پیش

سیستم ایموبلایزر.باچندباربازوبسته کردن دربهاتوسط ریموت،مشکل برطرف خواهدشد.

جمشید
جمشید
در جواب  محسن
1 سال پیش

پمپ بنزینت را عوض کن درست میشه نیم سوز شده بعضی وقتا کار میکنه بعضی وقتا درست میشه

اذر
اذر
1 سال پیش

سلام …وقت بخیر
عذر میخوام من یه پی کی دارم خود به خود خاموش میشه، رله دوبل عوض کردم پمپ بنزین و سایر موارد مرتبط رو چک کردم ، ای سی یو عوض کردم متاسفانه درست نشد

کیان باتری
در جواب  اذر
1 سال پیش

با سلام خاموش شدن خودرو در حال حرکت سه عامل اصلی می‌تواند داشته باشد: سوخت، هوا و برق خودرو. مهم‌ترین علل آن به شرح زیر است: 1. فقدان سوخت کافی در پیشرانه: اصولاً موتورهای احتراقی جهت انجام وظایف خود همچون هر موجود متحرک دیگری، نیاز به تامین انرژی و خوراک دارند. یکی از دلایل اصلی خاموش شدن موتور خودرو در حال حرکت، عدم تأمین و ارسال کافی سوخت به سوی محفظه احتراق سیلندر است. 2. عدم تأمین هوای مورد نیاز پیشرانه: هر ماده‌ای جهت سوختن، نیاز به هوا یا اکسیژن دارد بنابراین، تأمین هوای مورد نیاز پیشرانه، یکی از اصول… خواندن ادامه ...

جمشید
جمشید
در جواب  اذر
1 سال پیش

استپر موتورتو تمیز کن یا عوض کن حل میشه

علی
علی
در جواب  اذر
3 ماه پیش

براش رادیاتور بخر

No name
No name
1 سال پیش

سلام من ساندرو اتومات دارم وقتی میخوام شتاب بگیرم دور موتور وقتی میرسه ۶۵۰۰ ماشین ناگهان خاموش میشه و وقتی وایمیسم و دوباره استارت میزنم بدون مشکل روشن میشه فقط هم وقتی دور موتور میره از یه حد بالاتر اینطوری میشه میدونین دلیلش چیه ؟

آخرین ویرایش 1 سال پیش توسط No name
جمشید
جمشید
در جواب  No name
1 سال پیش

سنسور دور موتور وسنسور هوا رو عوض کن

علی
علی
در جواب  No name
3 ماه پیش

دستگاه بزن خطا ش برطرف شه

حسین
حسین
1 سال پیش

باسلام. من پارسال یک ساینای صفر گرفتم که از همون اوایل گاهی در حال حرکت خاموش میکرد و بلافاصله با استارت زدن روشن میشد. ماجرا به اینصورت است که ابتدا ماشین یک تکان کوچک میخورد انگاری که نیش ترمز زده باشی و بعد هنگام ترمز کردن برای عوض کردن دنده سنگینتر خاموش میشود. و بعد بلافاصله با زدن استارت روشن میشود. برای اینکه این خاموش شدنها تکرار نشود حتما باید بزنم کنار و ماشین را کاملا خاموش کنم و پس از مدتی مثلا یک دقیقه دوباره روشنش کنم تا دیگر خاموشیها تکرار نشود .نمایندگی سنسور اکسیژنش را عوض کرد فایده… خواندن ادامه ...

جمشید
جمشید
در جواب  حسین
1 سال پیش

استپر موتور عوض کن اگر حل نشد پمپ بنزین نیم سوز است بایست عوض بشه

علی
علی
در جواب  حسین
3 ماه پیش

جعبه فیوز اون شل شده آب کرده

عباس
عباس
در جواب  حسین
3 ماه پیش

سنسور دریچه گاز

محسن
محسن
1 سال پیش

سلام خودرو ریو دارم که تو حرکت یک دفعه خاموش میشه بعضی مواقع هم درجا که کار میکنه خاموش میشه ولی بلافاصله استارت که میزنم روشن میشه میشه لطفا راهنمایی کنید؟

کیان باتری
در جواب  محسن
1 سال پیش

با سلام خاموش شدن خودرو در حال حرکت سه عامل اصلی می‌تواند داشته باشد: سوخت، هوا و برق خودرو. مهم‌ترین علل آن به شرح زیر است: ۱. فقدان سوخت کافی در پیشرانه: اصولاً موتورهای احتراقی جهت انجام وظایف خود همچون هر موجود متحرک دیگری، نیاز به تامین انرژی و خوراک دارند. یکی از دلایل اصلی خاموش شدن موتور خودرو در حال حرکت، عدم تأمین و ارسال کافی سوخت به سوی محفظه احتراق سیلندر است. 2. عدم تأمین هوای مورد نیاز پیشرانه: هر ماده‌ای جهت سوختن، نیاز به هوا یا اکسیژن دارد بنابراین، تأمین هوای مورد نیاز پیشرانه، یکی از اصول… خواندن ادامه ...

سید مرتضی موسوب
سید مرتضی موسوب
1 سال پیش

سلام.من یک اپتیما ۲۰۱۰ ۶سیلندر دارم.در حالت توقف چند نوبت خاموش کرد.پس از چندین استارت و با گاز زیاد همراه با صدای تق تق از داخل موتور روشن شد و پس از چند لحظه صدا قطع شد و عادی شروع بکر کرد.تعمیرکار احتمال خرابی CVVT داد ولی با تردید.اگر امکان داره راهنمایی فرمایید

کیان باتری
در جواب  سید مرتضی موسوب
1 سال پیش

با سلام
مشکلی که بیان نمودید نیاز به بررسی و چکاپ توسط یک متخصص را دارد و حتما بایستی این کار حضوری انجام شود، این صدا منشا و دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که با بررسی کامل خودرو و پیشرانه مشخص خواهد شد.

علی
علی
در جواب  سید مرتضی موسوب
3 ماه پیش

سنسور دور موتور خراب شده عوض کن

Zahra
Zahra
1 سال پیش

سلام
ماشین من ام وی ام ۱۱۰ سه سلیندره‌. ماشین یه بار پشت چراغ قرمز در حال درجا کار کردن خاموش شد و دوباره استارت زدم و روشن شد، یه بار دیگه هم توی سر پایینی انگار که خاموش شد و بعدش خودش خود به خود توی سربالایی روشن شد بعد چند ثانیه.
مشکلش چیه؟

کیان باتری
در جواب  Zahra
1 سال پیش

با سلام
مشکلی که بیان نمودید حتما نیاز به بازبینی و بررسی توسط یک متخصص برق خودرو دارد.
اما احتمال خرابی یا فرسودگی سنسور دور موتور، سنسور دریچه گاز و یا استپر موتور بسیار مشهود است.

علی
علی
در جواب  کیان باتری
3 ماه پیش

پمپ بنزین یا دینام؟

علی
علی
در جواب  Zahra
3 ماه پیش

بنزین نداره

ماهری
ماهری
1 سال پیش

با عرض سلام مقاله ای که نوشته بودید خیلی استفاده کردیم ، من به ماشینم یک دوربین نصب کردم از زمانی که دوربین و نصب کردم موقع استارت زدن روشن نمیشه این مشکل از کی می تونه باشهو این می تونه از تموم شدن باتری ماشین باشه ، ممنون اگر راهنمایی ام کنید چکار کنم .

کیان باتری
در جواب  ماهری
1 سال پیش

با سلام
با توضیحاتی که بیان نمودید مشکل شما را به درستی متوجه نشدیم که هنگام استارت زدن خودرو روشن نمی شود و یا دوربینی که نصب کرده اید؟
برای بررسی و عیب یابی این موضوع توصیه می شود حتما دوباره از نصاب سیستم خودروی خود کمک بگیرید تا پس از چکاپ کامل مشکل آن را مرتفع نماید.

علی
علی
در جواب  ماهری
3 ماه پیش

خوب بنده خدا برو مکانیک برات چک کنه .این چکاریه

علی
علی
1 سال پیش

سلام من یه ۲۰۶تیپ۱ دارم ماشین منم هی زمانی که ترمز یا پامو میزارم روی کلاج سرعت کم یا معکوس بکشم خاموش میشه استپر تعویض شده انیژکتور ها تمیز شده البته بعضی وقت ها اینجوریه مثلا چند ساعت خوبه چند ساعت اینجوری مشکل ساز میشه

کیان باتری
در جواب  علی
1 سال پیش

با سلام
مشکلی که بیان نمودید سه عامل اصلی می‌تواند داشته باشد: سوخت، هوا و برق خودرو.
برای بررسی و چکاپ حضوری این موارد توصیه می شود حتما به یک متخصص برق خوردو مراجعه نمائید.

علی
علی
در جواب  علی
3 ماه پیش

باک رو تمیز کن

حاجی
حاجی
9 ماه پیش

سلام خودرو پراید در حال حرکت خاموش میشود و در جا هم روشن میشود در حرکت چند بار اینتوری میشود
دریچه گاز و استپر هم تعویض گردیده

Mehdi
Mehdi
9 ماه پیش

سلام،من ی پراید مدل ۸۲ کاربرات دارم دیشب در حین حرکت یهو خاموش شد و توی همون حرکت با دنده روشنش کردم حالت سوخت کم اوردن داشت و بعد از چند دقیقه خاموش شد و دیگه چندساعت روشن نشد،برق پشت امپر میاد،وایر شمعو تست کردم که ی شمع گذاشتم داخل یکی از وایرها و استارت زدم،برق نداشت،حدودا یکی دوساعت بعد استارت زدم ماشین بدون هیچ مشکلی روشن شد ولی ۲ کیلومتر نرفته بودم خاموش شد دوباره،وهرچی استارت زدم روشن نشد،درب دلکو باز کردم و اون دوتا سیمو تست کردم برق داشت ولی وایر نداشت،الان بعداز یکی دوساعت وقتی استارت میزنم… خواندن ادامه ...

آخرین ویرایش 9 ماه پیش توسط Mehdi
علی
علی
در جواب  Mehdi
3 ماه پیش

فیوز آت رو چک کن

گمنام
گمنام
7 ماه پیش

سلام
منم دقیقا همین مشکل داشتم
زیر بست باتری سولفاته بود و صافی بنزینم عوض کنید هر ده هزار تا

powerman3175
powerman3175
7 ماه پیش

سلام وقت بخیر پراید صبا دوگانه دستی با بنزین و کولر روشن سر دست انداز خاموش میکند. بدون کولر هم گاهی اوقات اتفاق می افتد. علت چیست؟

محمد
محمد
5 ماه پیش

با سلام من یک سراتو اتومات ۲۰۱۰ دارم که دو بار تا بحال خاموش شده و هر دو در سرعت کم بوده در حالی که ماشین کیلومتر زیادی هم نرفته میخاستم بدونم از چه قسمتی میتونه باشه

بنی
بنی
5 ماه پیش

سلام، پراید دوگانه سوز مدل ۸۷ دارم ، دوبار وقتی روی گاز بود ماشین درحال حرکت خاموش شد و برای استارت دوباره ماشین پمپ بنزین کار نمی‌کرد تا ماشین روشن بشه ، پیش چندتا برق کار هم بردم ولی نتونستن عیب یابی کنن

مهدی
مهدی
4 ماه پیش

درود بر شما
سانتافه ۲۰۱۴ با ۱۵۰ هزار کارکرد دارم که هر دوسه روز یکبار در دور پایین و سرعت کم خاموش میشه صافی هوا و شمع را هم تعویض کردم درست نشده البته خاموش که میشه وقتی استارت میزنم فوری روشن میشه ،،صبح هم خوب روشن میشه فقط در حال حرکت دور پایین این اتفاق میفته اگر ممکنه راهنمایی فرمایید

عباس
عباس
در جواب  مهدی
3 ماه پیش

سنسور دریچه گاز را عوض کن

محسن
محسن
14 روز پیش

ممنون.عالی بود.

کیان باتری
در جواب  محسن
14 روز پیش

با سلام
درود بر شما، بسیار خوشحالیم که مطالب موجود در این مقاله رضایت شما را جلب نموده است.

مشاوره رایگان و ثبت سفارش